ساعدنیوز
ساعدنیوز

کاربردهای بسیار مفید خمیردندان در خانه !

  یکشنبه، 10 تیر 1397 ID  کد خبر 9258
کاربردهای بسیار مفید خمیردندان در خانه !
ساعد نیوز:خمیر دندان می تواند سم اسیدی را خنثی کند و درد و تورم را کاهش دهد. برای این درمان، مقداری از خمیر دندان سفید کننده را بر ناحیه آسیب دیده خود بمالید.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از نبض ما: 

همه ما هر روز از خمیر دندان برای سلامتی دندان هایمان استفاده می کنیم که باقی مانده های مواد غذایی و باکتری ها را از دندان ها حذف می کند. در این مطلب با چند کاربرد خمیر دندان که شما حیرت زده می کند، آشنا می کنیم.

1- درمان نیش حشرات

نیش حشرات در ناحیه آسیب دیده تورم، خارش، التهاب، قرمزی و درد ایجاد کند. شما با استفاده از خمیر دندان سفید کننده می توانید این علائم را تسکین دهید.

خمیر دندان می تواند سم اسیدی را خنثی کند و درد و تورم را کاهش دهد. برای این درمان، مقداری از خمیر دندان سفید کننده را بر ناحیه آسیب دیده خود بمالید.

اجازه دهید برای چند ساعت باقی بماند و سپس با آب ولرم بشویید. شما می توانید این درمان را به دفعات نیاز تکرار کنید.

همچنین می توانید برای درمان سوختگی های کوچک و جزئی که با لمس یک ظرف گرم یا تماس با آب جوش به وجود آمده است از خمیر دندان استفاده کنید.

خمیر دندان سوختگی را آرام می کند و باعث لخته شدن منطقه سوخته می شود. برای این درمان، ناحیه سوختگی را زیر آب جاری قرار دهید و سپس خشک کنید و مقداری خمیر دندان بر روی آن بگذارید. در صورت نیاز دوباره این عمل را تکرار کنید.

2- کاربرد خمیر دندان در درمان آکنه و جوش

خمیر دندان دارای قدرت تخلیه جوش یا آکنه و از بین بردن چربی اضافی است که می تواند روند بهبود جوش را تسریع کند. به طور کلی، خمیر دندان شامل پراکسید هیدروژن و تریکلوسان (خواص ضد باکتری) است، که می تواند باکتری هایی که باعث آکنه می شوند را از بین ببرد.

علاوه بر این، مواد جذب کننده و پاک کننده موجود در خمیردندان می توانند جوش ها را از منافذ پوست حذف کنند. برای این درمان، ابتدا ناحیه مورد نظر را با آب شست و شو داده و خشک کنید و قبل از قرار گرفتن در رختخواب، مقدار کمی خمیر دندان سفید کننده را بر روی جوش بمالید.

اجازه دهید شب را روی پوست باقی بماند و صبح روز بعد بشویید. به مدت چندین روز، هر روز برای مشاهده نتایج سریع اینکار را تکرار کنید. توجه داشته باشید: اگر پوست شما حساس باشد، اجازه ندهید خمیر دندان کل شب باقی بماند، فقط آن را در حدود 15 تا 20 دقیقه نگه دارید و سپس بشویید.

 

3- سفید کردن ناخن لک دار و زرد

خمیر دندان سفید کننده یا معمولی می تواند در از بین بردن لکه های زرد ناخن ها کمک کند. در واقع به دلیل وجود هیدروژن پر اکسید، کاربرد خمیر دندان از بین بردن لکه های خفیف را از روی ناخن است.

برای این کار، شما فقط نیاز به مقدار کمی از خمیر دندان سفید کننده و اعمال آن بر روی ناخن خود دارید. پس از آن، به مدت پنج تا ده دقیقه به آرامی ناخن های خود را با کمک یک برس نرم ناخن برس بکشید.

سرانجام با استفاده از توپ پنبه مرطوب، خمیر دندان را از روی ناخن پاک کنید. دو تا سه بار در هفته این روند را تکرار کنید.

4- تمیز کردن آهن اتو

صفحه آهنی اتو اگر تمیز نباشد می تواند لکه های سیاهی بر روی لباس ها جا بگذارد. خوشبختانه، طبیعت سایندگی خفیف خمیر دندان سفید کننده می تواند این صفحه آهنی را پاک کند.

برای تمیز کردن آهن، فقط باید یک خمیر دندان سفید کننده بر روی آن بمالید. سپس آن را با پارچه خشک پاک کنید و حدود پنج دقیقه صبر کنید.

مسواک نرمی را خیس کرده و با استفاده از آن صفحه آهنی را بشویید و در نهایت، با استفاده از یک پارچه مرطوب، آن را پاک کنید.

5- کاربرد خمیر دندان در رفع خراش های CD

با استفاده از خمیر دندان سفید کننده می توان این خراش ها را از بین برد. خاصیت سایندگی خفیف، لایه پلاستیکی دیسک را براق کرده و خراش را صاف می کند.

برای این منظور، ابتدا دیسک را با دستمال مربوطه تمیز کنید و سپس کمی خمیر دندان را روی آن بمالید. با استفاده از پارچه ای بدون پرز خمیردندان را از روی دیسک پاک کنید.

سپس دوباره با استفاده از پارچه ای مرطوب دیسک را به آرامی تمیز کرده و با پارچه ای خشک آن را خشک کنید.

6- تمیز کردن اشیا نقره

برخی اشیا نقره با گذشت زمان کدر و خاکستری رنگ می شوند. شما می توانید با استفاده از خمیر دندان سفید کننده،اشیا نقره خود را براق کنید.

برای این کار، نمک و خمیر دندان را به نسبت برابر در یک کاسه قرار دهید و مقداری آب لیمو به آن اضافه کنید.

پس از مخلوط کردن این مواد، با استفاده از مسواک و با حرکات دایره ای، شی نقره مورد نظر خود را تمیز کنید. سپس با آب شسته و خشک کنید.

7- تمیز کردن جواهرات

به طور معمول، مواد موجود در خمیر دندان برای تمیز کردن و صیقل دادن جواهرات و لوازم جانبی فلزی مناسب است.

کاربرد خمیر دندان این است که مقداری از خمیر دندان سفید کننده را روی جواهرات مورد نظر بمالید و اجازه دهید یک شب بر روی آن باقی بماند. صبح روز بعد جواهرات خود را با آب گرم شستشو دهید.

از خمیر دندان بر روی مروارید استفاده نکنید زیرا به آن آسیب می رساند.

8- تاول پا

زمانی که یک تاول در لایه بالایی پوست پا شکل گیرد، می تواند راه رفتن را برایمان دشوار کند. برای مقابله با این شرایط، می توانید از خمیر دندان سفید کننده کمک بگیرید.

زیرا حاوی ترکیبات مفید مانند منتول، الکل، جوش شیرین و هیدروژن پراکسید است که همه آنها باعث درمان سریع تاول می شود. برای این منظور، مقداری از خمیر دندان را بر روی تاول به مدت یک شب یا دو ساعت قرار دهید.

برای پاک کردن آن از یک دستمال مرطوب استفاده کنید. شما می توانید از این درمان یک بار در روز برای دستیابی به نتیجه مورد نظر استفاده کنید.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
چهره دلنشین و معصومانه رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ رهبری اینجا 12 ساله بودند و معمم (249 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (113 نظر) پذیرایی منحصربفرد رهبر معظم انقلاب از مهمانان؛ چای، شیرینی نارگیلی و یک پارچ آب به جای آب معدنی! (35 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (26 نظر) عرص ارادت احساسی روحانی، هاشمی و احمدی نژاد به رهبر معظم انقلاب در عیادت از ایشان در بیمارستان+عکس/ صف کشیدن روسای جمهور برای احوالپرسی با حضرت آقا (15 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (14 نظر) رونمایی از مادربزرگ زیبای هانده ارچل بازیگر سریال مست عشق؛ وقتی خوشگلی رو از مامان بزرگت به ارث میبری/ خدا شانس بده والا😅 (13 نظر) رونمایی از 8 مادرشوهر مهربون غزل بدیعی، همسر داغ دیده رضا داوودنژاد/ خدا حفظشون کنه (13 نظر) ایده خنده دار یک ایرانی برای احداث برج آزادی روی پشت بوم خونه اش حماسه آفرید/یه پا جاذبه گردشگریه واسه خودش😂+عکس (11 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (11 نظر) بنر جالب شهرداری اصفهان برای حمایت از سگ ها در سطح شهر/ بهتر از این نمیشد مردمو قانع کرد! (11 نظر) 3 روز از مفقود شدن یسنا، دختر 4 ساله، گذشت/ اعزام بالگرد به منطقه (10 نظر) نگاهی به میز عزای لوکس و تجملاتی زنداداشِ پزشکِ رابعه اسکویی با رونمایی از عکس‌های آتلیه‌ای مرحومه+ویدیو/ روحش شاد چقد جوون بود (10 نظر) نگاهی به کیک تولد 1 سالگی و 4طبقه آروکو پسر سپهر حیدری و آرام خانوم/ کیک نیست کاخه برا خودش+ عکس (9 نظر) خلاقیت منحصربفرد کباب پزِ تبریزی برای کِشاندنِ مشتری به مغازه حماسه ساز شد+عکس/هیتلر هم مغز اینو نداشت!🤣 (9 نظر)
دیگران می‌خوانند   
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی) فال ابجد روزانه چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 تولد حیرت انگیز یک نوزاد عجیب الخلقه ایرانی با یک بدن اما دو سر و گردن در قم+عکس خواهر دکتر و تحصیلکرده پوریا پور سرخ با شباهت ظاهری زیاد به برادر هنرمندش !! شباهت بی حد و اندازه مادر جوان ملیکا زارعی به دخترش مریلا زارعی و خاله شادونه پرانرژی/ چقدر کم سن و سال به نظر میرسه+عکس فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403+فیلم فال روزانه امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403 (فیلم) بالکن زیبا و پر از گل سوگل طهماسبی با ویویی ابدی رو به کوه / چقدر خوش سلیقه‌اس ... بهترین پنجره های مدرن برای داشتن ویلایی لوکس عکس قدیمی دیده نشده از جواد نکونام و لیلا اوتادی با یک ژست عجیب و غریب! / واقعا مغز طراح این ژست رو باید تو موزه نگه داشت! ظاهر متفاوت فریبا متخصص، احترام السادات سریال گیلدخت در 23 سالگی/ مگه داریم این همه تغییر؟+عکس افشاگری جنجالی در خصوص علی دایی: خودش به خودش آمپول می‌زد پَرپَر کردن گل و درد و دل محمد علیزاده با پدرش بر سر مزار او+عکس/ روحشون شاد پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی رونمایی از شیوه جدید یک ایرانی در گدایی از ماشین ها در کرج بدون زحمت فقط با یک قلاب و سطل ماست+ویدیو/ قابل توضیح نیست خودتون ببینید دستور پخت فوق حرفه ای و استادانه کته به سبک مهران مدیری+ویدیو/ این آموزش ارزش صد بار دیدن رو داره😂 آخرین جلسه دادگاه تتلو برگزار شد + تصاویر / روزشماری برای اعلام حکم خواننده پرحاشیه ... (عکس) همه خانم های خانواده امیر مقاره در بک استیج کنسرتش / آقای خواننده حسابی خانواده دوسته! باریکلا پسر ... خلاقیت بی نظیر یک معمار در طراحی خانه ای با الهام از نیمرو/ مغز تو رو باید تو موزه نگه داشت+عکس عکس معنادار پیمان معادی در پشت صحنه افعی تهران بعد از هجمه‌های شدید به این سریال / بابا همش فیلمه! پیر محله‌های تهران/ ماجرای جالب یک زن فرمانروا در تهران+ فیلم تزئینات بامزه و شیک اتاق پسر بهرام رادان به دست مادر خوش سلیقه و باکلاسش مینا خانوم + ویدیو/ مثل همیشه عالی و بیست👌 رونمایی از چهره واقعی و زیبای کیمیا خاتون و شمس تبریزی برای اولین بار/ چشمان بادامی و ابروی کمانی دختر مولانا+عکس (فیلم) اعلام جنگ علی ضیا به مردم تهران / تهرونیا خودتونو اصلاح کنین! تبریک بامزه سوفیا دختر منوچهر هادی برای تولد معلم عزیزش +ویدئو / گوشگله پیدر چه شعر قشنگی برای خانوم معلم میخونه چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی زیبایی شگفت انگیز و منحصر به فرد خانه ابدی مولانا در ترکیه/ شعر عاشقانه خاص بر سر در مزار شاعر ایرانی+عکس اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری مراحل تالیف و چاپ کتاب محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب تبدیل پایان نامه به مقاله روبوسی عاشقانه و دلنشین مهدی و محمد سلوکی با پدرشان سر میز شام+عکس/ همیشه لبتون خندون هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه دریافت انواع خدمات حقوقی از مریم جلالی رونمایی از فرزند پسر دیده نشده و بزرگ مرحوم مهرداد میناوند/ چقد شبیه پدرشه +عکس رونمایی از ژست و تیپ بامزه پارسا پیروزفر، مولانای فیلم مست عشق در اول دبستان/ چه چهره جذاب و معصومی+عکس طلاق بی سر و صدای آرام جوینده و سپهر حیدری در پی انتشار ویدئوهای مستهجن و غیراخلاقی
تیتر امروز   
فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403+فیلم
فال روزانه امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403
فال ابجد روزانه چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403
فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403
تولد حیرت انگیز یک نوزاد عجیب الخلقه ایرانی با یک بدن اما دو سر و گردن در قم+عکس
افشاگری جنجالی در خصوص علی دایی: خودش به خودش آمپول می‌زد
آخرین جلسه دادگاه تتلو برگزار شد + تصاویر / روزشماری برای اعلام حکم خواننده پرحاشیه ...
طلاق بی سر و صدای آرام جوینده و سپهر حیدری در پی انتشار ویدئوهای مستهجن و غیراخلاقی
فال قهوه با نشان روز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز سه شنبه 18 اردیبهشت 1403+فیلم
قتل فجیع کودک 11ساله به دست نامادری حسود
تمام کشورهای خارجی که رهبر معظم انقلاب به آن سفر کردند+عکس
تعیین زمان دقیق برای اعلام نتایج آزمون ارشد
تسهیلات ویژۀ بنیاد نخبگان برای دانش‌آموزان مدارس سمپاد