دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / خانه داری /

کاربردهای فویل آلومینیومی در آشپزی و خانه داری 

شنبه، 23 دی 1402
با یک تکه فویل آلومینیومی می‌توانید بسیاری از مشکلات موجود در آشپزخانه را از بین ببرید، برای آشنایی با این ترفندها با این مقاله از ساعد نیوز همراه باشید.

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که فویل آلومینیومی یکی دوتا کاربرد محدود توی خانه و زندگیتان دارد توصیه می کنم حتما این مقاله را مطالعه کنید تا دیدگاهتان نسبت به این ورق نازک براق عوض شود

استفاده های جالب از فویل آلومینیومی در آشپزخانه


با توجه به مزایای فویل آلومینیوم، آن را می‌توان در بسیاری از فعالیت‌های مربوط به آشپزخانه مورد استفاده قرار داد. البته، قبل از استفاده هریک از روش‌ها لازم است هوشمندانه عمل کنید؛ برخی از این کاربردها عبارتند از:

تیز کردن قیچی


با برش دادن لایه هایی از نوارهای فویل آلومینیومی قیچی خود را تیز کنید . مخصوصا اگر کند هستند، آنها را چندین لایه بپیچید تا یک تیغه کلفت برای برش دادن داشته باشید.

اگر کیسه یخ ندارید، نگران نباشید


با فویل آلومینیومی محکم یک قیف درست کنید، همچنین می توانید از یک فنجان کاغذی استفاده کنید که پایین آن کنده شده باشد. قسمت پایینی آن را فشار دهید تا کوچک شود.

قالب کیک با شکل های مختلف درست کنید


اگر میخواهید یک کیک قلب شکل یا چیزی شبیه به آن را درست کنید، اما نمی‌خواهید قالب کیک بخرید، فقط یک فویل آلومینیومی محکم خریداری کنید. شکل مورد نظر خود را با استفاده از دو لایه فویل آلومینیومی شکل دهید و آن را در یک قالب کیک عادی قرار دهید.

موز را برای مدت طولانی تر تازه نگه دارید


اجازه ندهید که موز شما خراب شود، ورقه آلومینیومی را در اطراف ساقه موز بپیچید، تا تولید اتیلن را کاهش دهد که این موضوع باعث می شود آنها رسیده شوند.

اتوی خود را تمیز کنید


املاح می تواند کم کم در اتوی شما جمع شود، اگر فراموش کردید مرتبا آن را تمیز کنید برای از بین بردن املاح، اتوی خود را بر روی یک قطعه فویل آلومینیومی قرار دهید.

تابه شیشه ای کثیف خود را با فویل آلومینیومی تمیز کنید


با خراش دادن فویل آلومینیومی و استفاده از آن به عنوان یک پاک کننده، غذاهای پخت شده ی باقی مانده ی روی ظروف را پاک کنید. آب گرم و صابون مصرف کنید و نتایج سریع و موثر را مشاهده کنید.

طول عمر سیم ظرفشویی های خود را افزایش دهید


سیم ظرفشویی ها را در فویل آلومینیومی قرار دهید و آنها را در فریزر بگذارید تا از زنگ زدن جلوگیری کنید و عمر آنها را طولانی تر کنید.

برشته کردن غذا


شاید آشناترین استفاده از آن در بسته بندی گوشت، ماهی و مرغ برای سرخ کردن در فر، به منظور حفظ رطوبت و کاهش انقباض و خشک شدن باشد. می توانید ماهی، مرغ و بوقلمون را در فر بپزید و مطمئن شوید که داخل آن خوب پخته شده و از سوختن بیرون آن جلوگیری کنید. با وجود foil، گوشت، مرغ و سبزیجات را با اجتناب از آتش مستقیم روی گریل بپزید.

قیف خامه کیک


اگر اهل شیرینی پزی باشید می‌دانید هیچ چیز به اندازه تزیینات روی کیک و شیرینی، آن‌ها را جذاب نمی‌کنند. برای این کار اغلب مواقع به ماسوره و قیف نیاز دارید. اما اگر چنین چیزی در خانه نداشتید نگران نباشید چرا که به راحتی می‌توانید چیزی شبیه به آن را با فویل آلومینیوم بسازید.


سخن پایانی


فویل آلومینیومی بسیار پرکاربرد است. همانطور که دیدید علاوه بر پخت و پز، در بسیاری از کارهای خانه می‌توانید از فویل استفاده کنید. هرچند پختن غذا با فویل ممکن است مقداری آلومینیوم جذب غذا کند اما این میزان به قدری نیست که نگران کننده باشد. در هر حال فویل یکی از همراهان محبوب شما در آشپزخانه است که حتی اگر نخواهید با آن غذا هم بپزید، طور دیگر به شما کمک می‌کند.



پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 28 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
جدیدترین ژست عاشقانه المیرا دهقانی و همسر قدبلند و خوش‌تیپش در مکانی با بافت سنتی و قدیمی/ ظاهر شدن خانوم بازیگر با استایل ساده و بدون آرایش
ویراستاری تخصصی مقاله
ویدیویی از بازسازی سه‌بعدی شهر باستانی دارابگرد/ شگفتی‌های شهر افسانه‌ای شاهنامۀ فردوسی را ببینید
ترجمه تخصصی متن
وقتی رونالدو همه ی عروسک های لوناپارک رو با گلزنی برای همسرش جورجینا جایزه گرفت / جورجینا مثل بچه ها ذوق زده شد 😍
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی