دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

کبوتر تاج‌دار غربی؛ زیباترین کبوتر جهان که 900 میلیون قیمت دارد! +عکس 

شنبه، 03 شهریور 1403
ساعدنیوز:کبوتر تاجدار غربی (Goura cristata) که به نام «کبوتر تاجدار معمولی» یا «کبوتر تاجدار آبی» نیز شناخته می‌شود، یک کبوتر بزرگ به رنگ آبی مایل به خاکستری با تاج‌های توری آبی روی سر و پر‌های ماسک آبی تیره در اطراف چشمانش است. هر دو جنس تقریبا شبیه هم هستند، اما نر‌ها اغلب بزرگتر از ماده‌ها هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز به نقل از فرادید، کبوتر تاجدار غربی (Goura cristata) که به نام «کبوتر تاجدار معمولی» یا «کبوتر تاجدار آبی» نیز شناخته می‌شود، یک کبوتر بزرگ به رنگ آبی مایل به خاکستری با تاج‌های توری آبی روی سر و پر‌های ماسک آبی تیره در اطراف چشمانش است. هر دو جنس تقریبا شبیه هم هستند، اما نر‌ها اغلب بزرگتر از ماده‌ها هستند.

طول این کبوتر به طور متوسط 70 سانتی متر و وزن آن 2.5 کیلوگرم است. کبوتر‌های تاجدار غربی یکی از بزرگترین گونه‌های کبوتر هستند. این کبوتر بزرگترین کبوتر دنیا محسوب می‌شود. این کبوتر یک کبوتر درشت جثه است و پا‌های آن بسیار شبیه پای مرغ است. بسیار نادر است و در باغ‌وحش‌های حفاظت شده نگهداری می‌شود.

بعد از تخم‌گذاری شب‌ها مادر روی جوجه‌ها می‌خوابد و پدر جوجه‌ها نیز کل روز را می‌خوابد. جوجه‌ها بعد از 30 روز از تخم بیرون می‌آیند و بعد از دو ماه پرواز می‌کنند. این کبوتر تا 15 سال عمر می‌کند.

این کبوتر بسیار زیبا و خاص، همراه با خویشاوندان نزدیک و بسیار شبیه خود، کبوتر تاجدار ویکتوریا، کبوتر تاجدار اسکلاتر، و کبوتر تاجدار Scheepmaker، یکی از بزرگترین اعضای خانواده کبوترهاست. کبوتر تاجدار غربی در جنگل‌های بارانی دشت شمال غربی گینه نو یافت می‌شود و بومی آن منطقه است. گونه‌های دیگر کبوتر تاجدار در مناطق مختلف جزیره ساکن هستند. رژیم غذایی این پرنده شگفت‌انگیز عمدتاً از میوه‌ها و دانه‌ها تشکیل شده است.

  برچسب ها: کبوتر عجایب

پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 03 شهریور
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
بازیگران و هنرمندان ایرانی که تهدید به قتل شدند و یا کشته شدند! از پرونده تراژدی داریوش مهرجویی و تکه تکه شدن بابک خرمدین تا پیام تهدید برای صابر ابر+عکس
ویرایش و ویراستاری متون انگلیسی
با این فیلم پرتاب می‌شوید به دهه شصت و خاطراتش / کاش می‌شد برگردیم به اون دوران ...
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
نگاهی به مراسم عقد ساده برادر محسن تنابنده با رونمایی از عروس خانم کم سن و سال و عاقد مراسم که نوه امام خمینی بود+عکس/ خوشبخت بشین
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
(عکس) رونمایی شیلا خداداد از مادرکم سن و سال و چشم رنگی اش/بیشتر بهشون میاد خواهر باشن تا مادر و دختر😍
نگاهی به کیک تولد محمد باقر قالیباف در کنار نوه هایش با خلاقیت بی نظیر اُوستا قنّاد در طراحی کیکی به شکل هواپیما /مبارکاا باشه
ویدیو/ خطر انفجار! از زیر درخت بمب‌انداز رد نشوید/ میوه‌های دینامیتی درخت جعبه‌شنی را ببینید