طرز تهیه کیک سیب زمینی خوشمزه ترکیه ای مناسب برای میهمانی ها

  دوشنبه، 27 مرداد 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
طرز تهیه کیک سیب زمینی خوشمزه ترکیه ای مناسب برای میهمانی ها
کیک سیب زمینی یکی از انواع غذاهای خوشمزه بین المللی است که با مواد متنوعی تهیه می شود،مواد بین کیک بسته به ذائقه هر فرد می تواند انواع گوشت و سبزیجات باشد.

روش پخت کیک سیب زمینی

حتما شما نیز با شنیدن نام کیک به یاد کیک تولد یا کیک های شکلاتی و خامه ای می افتید. درست است که غالبا زمانی که از کیک نام برده می شود منظور همین قبیل کیک ها هستند اما شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید با سیب زمینی هم می توانید به شیوه های مختلف کیک درست کنید. اصل کیک سیب زمینی ترکیه ای است که در شکل ها و با دستور پخت های مختلف و متنوع تهیه می شود. از آن جا که در غالب این دستورهای شکل ظاهری این غذا شبیه به کیک است و اغلب در فر پخته می شود، به نام کیک سیب زمینی معروف شده است.

مواد لازم براي تهيه خمير:

آرد 700 گرم
تخم مرغ دو عدد
ماست دو قاشق غذاخوری
خامه دو قاشق غذاخوری
شیر 250 ميلی ليتر
كره ذوب شده 100 گرم
نمک يک قاشق چایخوری
شکر 40 گرم
بكينگ پودر يک قاشق چایخوری


مواد لازم براي داخل كيک:

سيب زمينی پخته شده يک كيلو گرم
جعفری خرد شده نصف ليوان
پيازچه خرد شده یک سوم ليوان
پنير لبنه، كره و خردل ملايم از هركدام دو قاشق غذاخوری
كاری، نمک، فلفل، آويشن و پودر سير از هركدام يک قاشق چایخوری

دستور پخت کیک سیب زمینی

مرحله اول

برای تهیه کیک سیب زمینی مجلسی ابتدا سیب زمینی ها را به صورت حبه ای درشت خرد می کنیم، سپس یک قابلمه مناسب را تا نصف آب پر می کنیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب سریعتر به جوش بیاید.

مرحله دوم

حالا کمی نمک به آب جوش اضافه می کنیم، سپس سیب زمینی های خرد شده را به آب جوش می افزاییم و به مدت ۵ دقیقه زمان می دهیم تا سیب زمینی ها بپزند، سپس سیب زمینی ها را آبکشی می کنیم و داخل آب سرد می ریزیم.

مرحله سوم

در این مرحله سیب زمینی ها را با دستمال حوله ای خشک می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه روغن زیتون را به همراه ماست چکیده، بکینگ پودر، آرد سفید، جعفری خرد شده و مقداری نمک و فلفل سیاه داخل یک کاسه مناسب می ریزیم وخمیرمان را درست می کنیم و حدود سی دقیقه تا 1ساعت به آن استراحت می دهیم.

مرحله چهارم

در این مرحله مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا یکدست شوند، سپس سیب زمینی را اضافه می کنیم و با دیگر مواد مخلوط می کنیم. در ادامه یک ظرف پیرکس را با روغن مایع به خوبی چرب می کنیم و کمی آرد پاشی می کنیم.

مرحله پنجم

حالا مایه کیک را داخل ظرف پیرکس می ریزیم و روی آنرا با پشت قاشق صاف می کنیم. در ادامه روی مواد را با پنیر پیتزا به طور کامل پوشش می دهیم و برای زیباتر شدن روی کیک کمی کنجد هم روی پنیر پیتزا می پاشیم.

مرحله ششم

در این مرحله ظرف حاوی کیک درون فری که از قبل با حرارت ۱۷۵ درجه سانتیگراد روشن کرده ایم به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه قرار می دهیم تا سیب زمینی ها به طور کامل بپزند. در پایان گریل را روشن می کنیم تا روی کیک طلایی شود.

روش دیگر

روش دیگر درست کردن این کیک دلچسب کیک سیب زمینی و سبزیجات است. طرز تهیه کیک سیب زمینی و سبزیجات هم مانند نمونه ی بالاست با این تفاوت که در این روش می توانید از انواع سبزیجات استفاده کنید. برای طرز تهیه کیک سیب زمینی و سبزیجات به 7 عدد سیب زمینی آب پز، 1 پیمانه مرغ ریش ریش شده، ½ پیمانه نخود فرنگی پخته شده، ½ پیمانه هویج پخته شده، 4 عدد خیارشور، 4 قاشق سس سفید، 50 گرم کره و نمک، فلفل و آبلیمو به میزان لازم نیاز دارید. ابتدا سیب زمینی های آب پز را به همراه نمک و فلفل له می کنیم و کره را به آن ها می افزاییم. قالبی را چرب کرده و داخل آن سیب زمینی می ریزیم به طوری که تمام کف و دیواره ی قالب را بپوشاند. سپس مرغ ریش ریش شده را به همراه خیارشور، نخود فرنگی و هویج خرد شده و سس مایونز و آبلیمو داخل قالب می ریزیم. مواد را کمی فشار می دهیم و روی آن را با بقیه سیب زمینی پخته شده می پوشانیم. این روش تهیه کیک سیب زمینی در فر نیز به 15 دقیقه زمان نیاز دارد. پس از پخته شدن اجازه دهید کیک سرد شود و بعد آن را از قالب درآورید و به دلخواه تزیین کنید. این کیک سیب زمینی سرد سرو می شود. طرز تهیه کیک پوره سیب زمینی به همین سادگی است و می توانید آن را به عنوان غذای اصلی سرو کنید.

کیک سیب زمینی بدون فر

اگر فر ندارید و به دنبال طرز تهیه کیک سیب زمینی بدون فر هستید برای شما نیز راه حلی داریم. طرز تهیه کیک سیب زمینی بدون فر نیز به خوشمزگی دیگر روش های تهیه آن خواهد شد و از خودن آن لذت خواهید برد. مواد لازم برای طرز تهیه کیک سیب زمینی بدون فر 700 گرم سیب زمینی، 2 عدد تخم مرغ، 3 قاشق گوجه فرنگی خرد شده، 3 قاشق پیازچه خرد شده، 1 عدد فلفل سبز خرد شده، 3 قاشق شیر، کمی آرد، 40 گرم آرد سوخاری، نمک، فلفل و روغن به میزان لازم می باشد. برای درست کردن این کیک خوشمزه ابتدا سیب زمینی ها را پوست بکنید، خرد کنید و داخل قابلمه ای از آب و نمک بپزید. 20-30 دقیقه برای پخته شدن آن ها کافی است. سپس سیب زمینی ها را با شیر و یک عدد تخم مرغ زده شده ترکیب کنید و بعد پیازپه، گوجه فرنگی، نمک، فلفل و فلفل سبز خرد شده را به آن اضافه کنید. همه ی مواد را خوب مخلوط کنید، مقداری از آن را برداشته و ابتدا در آرد، سپس در تخم مرغ زده شده و بعد آرد سوخاری بغلتانید. مواد را در دست خود گرد و بعد در کف دستتان کمی پهن کنید. داخل تابه روغن سرخ کردنی بریزید و اجازه دهید تا کاملا داغ شود. مواد را داخل روغن داغ بیندازید و اجازه دهید تا طلایی رنگ شوند. به همین سادگی می توانید بدون نیاز به فر کیک سیب زمینی درست کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (681 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (198 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (59 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (20 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (10 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
(ویدئو) این هنرمند با ترفندهای نقاشی غافلگیرکننده‌اش، شما را شگفت‌زده خواهد کرد / سومی همه را بهت‌زده کرد!
وقتی رونالدو همه ی عروسک های لوناپارک رو با گلزنی برای همسرش جورجینا جایزه گرفت / جورجینا مثل بچه ها ذوق زده شد 😍
آیتک سلامت با پوشیدن مانتو کوتاه طرح سنتی و شلوار بگ استایلی جذاب مناسب خانوم های قد بلند ساخته است +عکس
ویدیو/ ضریب هوشی حیرت‌انگیز "بامشاد" در سریال نقطه چین/ فقط سوالات خیلی خیلی سختِ مهران مدیری...
(عکس) «ماگان» کشتی بادبانی باستانی خلیج فارس؛ میراثی 4000 ساله که باستان‌شناسان را حیرت‌زده کرد!
شلیک 4 گلوله به سمت آیت الله در جریان یک سخنرانی / رهبری با دلهره، تلفنی احوالپرسی کردند /عفت در مدینه بود و خبر را نشنیده بود
ویدیو/ جمله‌سازی "علی شادمان" با Do و Does/ فقط ترکیب جملاتش با Love که معلم زبانشو ناامید کرد!
ویدیو/ "حسین ثابت بکتاش" مالک هتل داریوش: دوران دانشجویی روزنامه می‌فروختم/ اولین هتل خودم را در جزایر قناری که فقط بز وحشی داشت، ساختم
ویدیو/ بازسازی دیجیتالی ویرانه‌های باستانی "تخت‌جمشید" توسط "میثم کشاورز" طراح ایرانی/ تصویرسازی و پویانمایی به سبک فیلم‌های هالیوودی
(ویدئو) داستان کوتاه انگلیسی «روباه و کلاغ»/ زیرنویس فارسی چسبیده و یادگیری آسان اصطلاحات خاص
ویدیویی از بازسازی سه‌بعدی شهر باستانی دارابگرد/ شگفتی‌های شهر افسانه‌ای شاهنامۀ فردوسی را ببینید
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان