دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

خانه‌داری یک کدبانو؛ 12 ترفند جذاب و کاربردی با نمک که شاخ درمیاری؛ از تمیز کردن تخته چوبی تا تست تازگی تخم مرغ 

چهارشنبه، 31 مرداد 1403
کد خبر: 404617
ساعدنیوز: هر روز ترفندهای جذاب و کاربردی را در ساعدنیوز بخوانید. استفاده از ترفندهای خانه‌داری می‌تواند زندگی روزمره را آسان‌تر، کارآمدتر و لذت‌بخش‌تر کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز، نمک، فراتر از نقش رایج آن به عنوان چاشنی در آشپزخانه، کاربردهای هوشمندانه و غیرمنتظره ای به عنوان ترفند خانه داری نیز دارد. در ادامه چند مورد از کاربردهای حیله گرانه نمک را آورده ایم. دقت کنید که در حالی که نمک می تواند ابزاری همه کاره و مفید باشد، ابتدا باید آن را در نواحی نامشخص آزمایش کنید، به خصوص زمانی که از آن روی سطوح یا پارچه استفاده می کنید.

  • تمیز کردن تابه های چدنی: از نمک به عنوان یک پاک کننده ساینده برای تابه های چدنی استفاده کنید. روی ماهیتابه نمک بپاشید و با یک اسفنج یا پارچه بشویید تا ذرات غذای سرسخت بدون آسیب رساندن به چاشنی پاک شود.

  • مقابله با لکه های چرب: برای لکه های چربی روی پارچه، در اسرع وقت روی لکه نمک بپاشید. این یک ترفند کاربردی در خانه است. نمک چربی را جذب می‌کند و بعداً مسواک زدن (بله مسواک زدن، استفاده از ترفند خانه داری با خمیر دندان در دل ترفند خانه داری با نمک) یا شستن آن آسان‌تر می‌شود.

  • نوسازی اسفنج ها: اسفنج های آشپزخانه را در محلول آب شور خیس کنید تا آنها را احیا کرده و بوها را از بین ببرید. این می تواند به افزایش عمر اسفنج های شما کمک کند.

  • پاک کردن قهوه ساز: یک ترفند خانه داری فوق العاده کاربردی، نمک را با یخ و پوست لیمو مخلوط کنید و مخلوط را در قهوه ساز خود بریزید. آن را به اطراف بچرخانید، کاملا آبکشی کنید تا قهوه ساز شما تمیزتر و کمتر تلخ شود.

  • تمیز کردن تخته چوبی: مالیدن مخلوط نمک و لیمو روی تخته های برش چوبی به تمیز کردن و ضدعفونی آنها کمک می کند. پس از آن، خوب آبکشی کنید.

  • حذف لکه رطوبت: نمک را با چند قطره آب (خیلی کم) مخلوط کنید تا خمیری به دست آید. خمیر را به آرامی روی لکه های ناشی از رطوبت روی سطوح چوبی بمالید. پس از مدتی پاک کنید تا علائم پاک شود.

  • افزایش عمر پنیر: پنیر را قبل از نگهداری در یخچال در یک پارچه مرطوب شده با محلول آب نمک بپیچید. این می تواند به جلوگیری از کپک زدن و تازه نگه داشتن پنیر برای مدت طولانی تری کمک کند. البته این یک ترفند کاربردی در خانه است که اکثرا از آن خبر داشتیم.

  • دفع مورچه ها: یک ترفند خانه داری کاربردی تر از تمام موارد قبلی! برای جلوگیری از جمع شدن مورچه ها، با پاشیدن نمک در نقاط ورودی، مانع ایجاد کنید. نمک مسیرهای بویایی آنها را مختل می کند و می تواند آنها را از ورود به خانه شما منصرف کند.

  • تمیز کردن گلدان ها و بطری ها: گلدان ها یا بطری های گردن باریک را با محلول نمک و آب گرم پر کنید. به شدت تکان دهید تا لکه ها یا رسوباتی که دسترسی به آنها سخت است پاک شود.

  • جلوگیری از یخ زدگی: در طول زمستان، یک اسفنج آغشته به آب نمک را به هر جا که امکان یخ زدگی سطحی و ایجاد دردسر دارد بمالید تا از یخ زدگی جلوگیری شود.

  • شستشوی رنگ های روشن: مقداری نمک به لباس های شسته شده خود اضافه کنید تا رنگ ها روشن شود. این به ویژه برای لباس های جدید و رنگ های روشن مفید است.

  • تست تازگی تخم مرغ: نمک را در آب حل کنید و یک تخم مرغ را در محلول قرار دهید. یک تخم‌مرغ تازه غرق می‌شود، در حالی که تخم‌مرغ قدیمی‌تر به دلیل حفره هوا در داخل شناور می‌شود.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 31 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تبدیل پایان نامه به مقاله
خوشگذرانی آیتک سلامت رقیب ایرانی زهرا گونش در تفرجگاهی در قلب اروپا +عکس/ فقط ژست ستاره چشم رنگی والیبال رو زیر اون درخت بید مجنون کنار رودخانه رو سیر کن
اصول مهم ویراستاری تخصصی کتاب چیست؟
صحبت های خنده دار آقای قرائتی: یکی اومد بیت رهبری با جسارت گفت من امام زمانم ظهور کردم به سید علی بگو بیاد میگه یکی زد تو گوشش گفت من خدام کی گفتم ظهور کنی +ویدئو😂👌
رونمایی از شاهین رضایی رقیب بور و موبلوند هادی چوپان با عضله های آهنین/ لقب آرنولد ایرانی برازندشه
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
(ویدئو) اعتراف حامد آهنگی و حمید عسکری در برنامه "شب آهنگی" به کلاه گذاشتن سر بچه هاشون / پسر حامد آهنگی چه خط و نشونی میشکه تو خونه حسابشو میرسه🤣