دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / دنیای مد و زیبایی / کیف و کفش /

خرید کفش مدرسه مناسب چگونه باید باشد؟ 

شنبه، 22 شهریور 1399
خرید کفش برای کودکان مدرسه ای شاید یکی از مشکلات تمام پدرها و مادرانی است که در منزل شان کودک مدرسه ای دارند. به همین دلیل شما را با چند ترفند ساده برای خرید کفش مناسب کودک تان آشنا می کنیم.

خرید کفش برای کودکان مدرسه ای شاید یکی از مشکلات تمام پدرها و مادرانی است که در منزل شان کودک مدرسه ای دارند. به همین دلیل شما را با چند ترفند ساده برای خرید کفش مناسب کودک تان آشنا می کنیم.«پا» قلب دوم انسان است! قلبی که در کفش هایمان می تپد نیازمند توجه ویژه ای است تا ساز ناکوک نزند اما شرایط گاهی آن گونه نیست که باید باشد. تحقیقات نشان می دهد که بسیاری از مشکلات پای بزرگسالان ریشه در کودکی آنها دارد و اثراتمنفی یک کفش نامناسب می تواند طولانی تر و بدتر از آن چیزی باشد که تاکنون به آن فکر کرده ایم. این در حالی است که با بازگشایی مدارس، پای کودکان و نوجوانان حداقل 30 تا 40 ساعت در هفته در کفش حبس می شود!از این رو خرید کفش مناسب و استاندارد برای کودکان بخصوص در آغاز فصل مدارس نوعی سرمایه گذاری برای سلامتی آنها در آینده خواهد بود.

اگر کفش تنگ و پا تحت فشار باشد، مطمئن باشید که کفش جا باز نمی کند. این را بدانید که مناسب ترین کفش برای کودکتان کفشی است که حدود نیم سانتی متر بزرگتر از پای او باشد و در اولین لحظه پوشیدن احساس راحتی کند. خیلی به زیبایی و برند آن توجه نکنید. این آخرین فاکتوری است که باید برای خرید در نظر بگیرید. تحت تاثیر خواسته کودکتان برای خرید مدل و یا مارک خاصی قرار نگیرید. تنها معیار و ملاکتان استاندارد و طبی بودن کفش باشد. چرا که بر خلاف آنچه شنیده ایم، هر کفش مارک داری استاندارد نیست.
قبل از خرید حتما پای کودکتان را اندازه بگیرید و به این اندازه ضخامت جوراب را نیز اضافه کنید. مخصوصا که اوایل سال تحصیلی متقارن با پاییز و زمستان است و احتمالا در این ماهها ممکن است جوراب حوله ای یا پشمی پای فرزندتان کنید. پس نیم الی یک سانت به اندازه پای کودکتان اضافه کنید. اما دقت کنید کفشی که می خرید بیش از حد بزرگ نباشد و حین راه رفتن در پایش نلغزد. چرا که تعادل کودک را بهم زده و باعث زمین خوردنش می شود. همچنین کفش تنگ و کوچک نیز علاوه بر فشردن پنجه، پاشنه و تغیییر دادن فرم پا، سبب ایجاد زخم، تاول و یا میخچه می شود. به همین دلیل متخصصان خرید کفش های ورزشی که با بند و یا چسب بسته می شود را پیشنهاد می کنند. چرا که اندازه آن قابل تنظیم است و می توان میزان فشار به پا را کنترل کرد.

راهنمای کامل خرید کفش مدرسه مناسب هم برای دختر هم برای پسر

دقت کنید که هر دو پا را اندازه گیری کنید:

چه پاهای کودک را در فروشگاه اندازه گیری کنید، یا یک متخصص کفش کودکان این کار را انجام دهد، دقت کنید که هر دو پا اندازه گیری شوند. بیشتر کودکان، و بزرگسالان، یکی از پاهایشان مقداری بزرگتر یا پهن تر است پس مهم است که هر دو پا را چک کنید. کفش های بزرگ را نخرید، چون می توانند منجر به جراحت شوند، و تکنیک های مختلف می تواند تناسب را تغییر دهد .

کفش ها را چک کنید:

زمانی که برای کودک کفش های تحصیلی جدید می خرید نکات مهم دیگری نیز باید به خاطر داشته باشید:

  • باید عرض انگشت بچه بین انتهای کفش و انتهای بلندترین انگشت پا باشد.
  • عریض ترین قسمت پا باید با عریض ترین قسمت از کفش مطابقت داشته باشد.
  • مکانیزم چفت و بست باید پاشنه را محکم در پشت کفش نگه داشته باشد.
  • کفی کفش نباید بچرخد.
  • پاشنه باید نرم اما راحت باشد و قسمت عقبی کفش محکم و ثابت باشد.

پاهای کودکان و استخوان پای آنها هنوز در حال رشد هستند. حدود نیمی از کودکان پاهای صافی دارند و یک پنجم ممکن است پاهای آنها قوس داشته باشد. به این ترتیب، این کفش ها نیاز به ثبات با زیرسازخوب پشتیبانی داخلی و خارجی را ایجاد می کنند. اگر می توانید به هنگام خریدن کفش های مدرسه، یک کفاش حرفه ای را ببینید، چون تولید کنندگان اغلب سبک های متفاوتی برای اشکال مختلف پا می سازند.

حرکت انگشت پا را چک کنید:

اگر مطمئن نیستید که آیا کفش های جدید مدرسه مناسب هستند یا خیر، فقط حرکت انگشت شست پا را چک کنید کودک باید قادر به تکان دادن انگشتان خود باشد، کفش ها نباید آسیب ببینند و هیچ گونه برآمدگی از انگشتان پا در دو طرف کفش نباید وجود داشته باشد

کفش اغلب یک سال تحصیلی کار خواهد کرد:

بعد از سه سالگی کودک ، پای آنها هر شش ماه به نصف اندازه رشد خواهد کرد، به این معنی که کفش های مدرسه به طور کلی بین نه ماه و یک سال اندازه آنها خواهد بود. با این حال، اگر کودک در طول سال تحصیلی جهش رشد داشته باشد، ممکن است پاهای آن ها نیز به اندازه کافی بزرگ شده باشد.

کفش با کیفیت بالا بخرید :

پیش از این هم در مطالب قبلی با محوریت راهنمای خرید کفش ورزشی و .. در نمناک عنوان شد که در حالی که کفش های مدرسه یک هزینه ضروری دیگر هستند، به خاطر داشته باشید که خرید کفش های با کیفیت بهتر می تواند باعث صرفه جویی در پول شما شود، زیرا آن ها به راحتی نخواهند پوشید و باید در طول سال تحصیلی جایگزین شوند. هم چنین کفی ساخته شده از لاستیک و دوخت دو تایی در اطراف ناحیه پنجه، عمر بیشتری به آن ها خواهد داد.

ازخرید کفش های دست دوم و گشاد اجتناب کنید:

برای والدین ، این یک واقعیت غم انگیز است که کفش های مدرسه تنها چیزی هستند که نباید دست دوم خرید چون کفش های کهنه شکل پای کودک قبلی را گرفته و می تواند باعث ایجاد مشکلاتی برای پاهای کودکتان شود. کفش های گشاد برای استفاده طولانی مدت توصیه نمی شود

در پایان روز کفش بخرید:

در حالی که ممکن است تصمیم بگیرید تا هوا روشن است کفش مورد علاقه تان را بخرید اما به خاطر داشته باشید که بهتر است در اواخر بعد از ظهر بیرون بروید چون پاهای کودکان پایان روز کمی متورم می شود. به این ترتیب، وقتی پای کودک شما به بزرگترین حد خود می رسد، کفش مدرسه را بخرید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 09 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
مراحل سابمیت مقاله
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
تبدیل پایان نامه به مقاله !
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی