دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / خواص خوراکی ها /

خواص روغن پیاز عنصل 

سه شنبه، 09 فروردین 1401
روغن پیاز عنصل از گیاهی علفی و چند ساله که جز خانواده ی آسپاراگسوساست بدست می آید.خواص روغن پیاز عنصل به دلیل ترکیبات مفید فراوان در این گیاه دارویی بوده و می توان از آن در درمان بسیاری از امراض استفاده نمود.در این بخش خواص روغن پیاز عنصل برای شما به اشتراک گذاشته می شود.

خواص روغن پیاز عنصل

ریزش مو در مردان و زنان امروزه به یکی از نگرانی های اصلی افراد تبدیل شده است و بسیاری به دنبال راه های بی خطر و استفاده از گیاهان دارویی برای درمان ریزش موی خود هستند. روغن استخراج شده از پیاز عنصل از دسته درمان های گیاهی است که به دلیل بالا بودن میزان گوگرد در آن به تقویت ریشه مو و رفع مشکل ریزش مو ها کمک می کند. همچنین این روغن به تسکین درد های مفصلی کمک شایانی می کند.

درمان ریزش مو با روغن پیاز عنصل

یکی از علت های اصلی ریزش مو در مردان و زنان سوء تغذیه و کمبود مواد معدنی و ویتامین ها است. گوگرد یکی از عناصری است که در سلامت و تقویت مو ها نقش ویژه دارد و کمبود آن یکی از علت های اصلی ریزش مو است. روغن پیاز عنصل و به طورکلی گیاهان دارویی از خانواده پیاز، سیر و موسیر، حاوی مقادیر بالایی از این عنصر هستند و به درمان ریزش مو کمک می کنند. به طور کلی در طب سنتی از خواص روغن پیاز عنصل برای درمان ریزش موی شدید، ریزش قطعه ای مو، درمان ریزش ناگهانی قسمتی از موی سر، صورت یا ابرو (مولسیک) و تقویت پیاز مو استفاده می شود.

تسکین درد سیاتیک و درد های عضلانی با روغن پیاز عنصل

درد سیاتیک دردی است که در مسیر عصب سیاتیک بوجود می آید یعنی از کمر، به باسن ، پشت ران و پشت و یا خارج ساق پا احساس می شود. از خواص روغن پیاز عنصل داشتن خواص ضد التهابی بوده و با داشتن طبعی گرم درد سیاتیک را تسکین می دهد. همچنین از دیگر فواید آن می توان به بهبود درد های عضلانی و مفاصل و انواع کوفتگی اشاره نمود.

تسکین درد و التهاب مفصلی ناشی از نقرس با روغن پیاز عنصل

هنگامی که میزان اسید اوریک در خون افزایش پیدا می کند، باعث شکل گرفتن و سپس رسوب کریستال هایی در قسمت های مفصلی اندام یا بافت های همبند می شود که درد شدید، التهاب و تورم را در یک یا چند مفصل بدن به دنبال دارد. در طب سنتی از خواص روغن پیاز عنصل برای کمک به تسکین درد و التهاب مفصلی ناشی از نقرس استفاده می شود.

دیگر خواص روغن پیاز عنصل

  • تسکین سر درد و درد گوش با روغن پیاز عنصل:روغن پیاز عنصل به تسکین سردرد های ناشی از غلبه سردی، درد شقیقه و ساکت کردن درد گوش کمک می کند.
  • درمان سرمازدگی با روغن پیاز عنصل:استفاده از روغن پیاز عنصل برای درمان سرمازدگی انگشتان دست و پا مفید است.

طریقه استفاده از روغن پیاز عنصل

  • طریقه مصرف برای درمان ریزش مو:برای درمان ریزش مو و تقویت پیاز مو، مقداری از روغن را به ریشه مو ها بمالید و حدود ۱۰ دقیقه به آرامی ماساژ دهید و اجازه دهید به مدت ۷ تا ۸ ساعت، روی سر بماند. سپس به حمام رفته و با شامپو ملایم شستشو دهید.
  • طریقه مصرف برای تسکین درد عضلانی و سیاتیک:به این منظور مقداری از روغن پیاز عنصل را روی موضع درد ریخته و با روغن به خوبی ماساژ دهید وچند ساعتی روی آن را ببندید.
  • طریقه مصرف برای رفع سرمازدگی:برای معالجه سرمازدگی انگشتان دست و پا مقداری از پیاز عنصل را در روغن زیتون بجوشانید و استفاده کنید.

نکات احتیاطی روغن پیاز عنصل

  • استفاده از روغن پیاز عنصل به دلیل دارا بودن برخی ترکیبات سمی برای زنان باردار، زنان شیرده و کودکان مضر است.
  • استفاده از این روغن برای اشخاص دارای مزاج گرم و افرادی که دارای ناراحتی کلیه و معده هستند، بایستی با احتیاط صورت گیرد.
  • در صورتی که گیاه پیاز عنصل مستقیما بر روی پوست مالیده شود، پوست را زخم می کند و حتی ممکن است در پوست تاول ایجاد کند.

موارد منع مصرف و عوارض روغن پیاز عنصل

  • به دلیل گرم بودن طبع روغن پیاز عنصل، استفاده از آن برای افرادی که مزاج گرمی دارند توصیه نمی شود.
  • مصرف آن برای اشخاصی که از ناراحتی های معده و ناراحتی کلیه رنج می برند توصیه نمی گردد.
  • به دلیل داشتن مواد سمی بهتر است در دوران بارداری استفاده نشود.
  • مادران شیرده و کودکان نیز مجاز به مصرف روغن این گیاه نمی باشند.
  • برای کاهش حساسیت های پوستی بهتر است این روغن با روغن های دیگر مانند روغن زیتون ترکیب شود.
  • پیاز عنصل سرخ توسط انسان منع مصرف داشته و برای سلامتی خطرناک است.
  • مصرف بیشتر از دوز توصیه شده می تواند منجر به: تهوع و استفراغ و گرفتگی شکم شود.
  • مصرف عرق این گیاه ممکن است موجب سقط جنین شود.
  • در صورت استفاده از داروی دیگوکسین بدون مشورت با متخصص از روغن این گیاه استفاده نشود، زیرا ممکن است باعث تحریک اثرات قلبی شود.
  • به دلیل تحریکات (قلب)ی از استفاده ی همزمان این روغن با مکمل های کلسیمی اجتناب گردد.

از استفاده ی همزمان این روغن با دارو های کورتیکو استروئید خودداری نمایید.

خرید و فروش و قیمت روغن پیاز عنصل

از آنجایی که این گیاه جز گیاهان دارویی می باشد، بنابراین خرید و فروش روغن پیاز عنصل در کشور ما ایران به دلیل استفاده ی فراوان از طب سنتی رواج دارد. نحوه ی خرید پیاز روغن عنصل بسیار آسان بوده و می توان آن را به راحتی تهیه نمود. فروش روغن پیاز عنصل در اکثر عطاری ها و مراکز فروش دیگر مانند وب سایت های دارای مجوز از سازمان مربوطه انجام می شود. در خرید روغن پیاز عنصل باید دقت نمود که نمونه ی اصلی آن خریداری و تهیه شود. قیمت روغن پیاز عنصل که توسط شرکت های سازنده ی مختلف تولید می شود متفاوت بوده و بستگی به کیفیت محصول نهایی دارد.

نکته

هرچه محصول از مواد اولیه ی مرغوب تر و ارگانیک تر تهیه شده باشد بر همان اساس قیمت بیشتری در بازار خواهد داشت. اما به طور کلی قیمت روغن پیاز عنصل بسیار مناسب بوده و در شیشه های ۳۰ تا ۶۰ میلی لیتری عرضه می گردد. با تهیه و مصرف این محصول از خواص شگفت انگیز آن لذت ببرید. باید در محل نگهداری روغن این گیاه دقت نمود که دور از نور خورشید و گرما قرار بگیرد تا خواص درمانی آن حفظ شود.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 14 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
گام به گام مراحل چاپ کتاب
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری