خاطرات آیت الله هاشمی درباره قتل‌های زنجیره‌ای

  دوشنبه، 23 فروردین 1400 ID  کد خبر 146409
خاطرات آیت الله هاشمی درباره قتل‌های زنجیره‌ای
ساعد نیوز: روزنامه جمهوری اسلامی از انتشار کتاب جدید خاطرات مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی خبر داد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از خبرآنلاین، در این مطلب آمده است؛

کتاب «در جستجوی مصلحت»، هجدهمین جلد از خاطرات روزنوشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی است که دربردارنده وقایع مربوط به سال ۱۳۷۷ است. خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی که به صورت مستمر و به مدت ۳۶ سال بلاانقطاع نوشته شده، حاوی جزئیات بی نظیر و اطلاعات ارزشمند از وقایع و حوادث کشور در هر سال است که یک اثر منحصر به فرد در تاریخ معاصر ایران به شمار می رود و تاکنون کمتر سیاستمداری توانسته با پشتکار، همت، صراحت و شجاعت خاطرات روزانه خود را به این سبک ثبت و ضبط نماید.

خاطرات روزنوشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۷ که با عنوان «در جستجوی مصلحت» چاپ شده، همانگونه که در مقدمه این کتاب آمده، به جنجالی ترین رویدادهای این سال می پردازد که از جمله آنها رویداد جنجالی قتل های امنیتی و سیاسی مخالفان توسط عناصر خودسر وزارت اطلاعات بود و به پرونده «قتل های زنجیره ای» معروف شد. هرچند با گذشت ۲۲ سال از این ماجرا، هنوز ابهاماتی درباره این وقایع باقی مانده است، اما در آسیب هایی که این رخداد بر اعتماد عمومی به دستگاه امنیتی کشور و انسجام داخلی وزارت اطلاعات وارد کرد، تردیدی نیست.

انتظار دلسوزان نظام آن بود که آیت الله هاشمی رفسنجانی کمک کند و مساله به گونه ای مدیریت شود که بیش از این به ضرر نظام تمام نشود. آیت الله هاشمی رفسنجانی معتقد بود که جنایت بزرگی به وقوع پیوسته و به مقتولان و خانواده هایشان ظلم شده است و ملت، انقلاب و کشور از این جریان ضرر کرده اند و هرکس مرتکب این قتل ها بوده، به کشور ضرر جبران ناپذیری زده است، زیرا امنیت نظام مخدوش شد و حیثیت جهانی جمهوری اسلامی آسیب دید.

کتاب «در جستجوی مصلحت» (کارنامه و خاطرات هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۷) در ۸۴۰ صفحه تدوین و تنظیم و توسط دفتر نشر معارف انقلاب چاپ شده و قرار است بزودی مراسم رونمایی از این کتاب برگزار گردد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (474 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (378 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (126 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (106 نظر) معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره (102 نظر) پوشش متفاوت بازیگران زن سینمای ایران در ضیافت شام حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی تا فریبا متخصص... (39 نظر) نگاهی به دکوراسیون ساده و معمولی خانه حسن روحانی/ ظرف میوه و استکان های کریستال و مبلمان راحتی+عکس (33 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (24 نظر) نگاهی به بوفه دکوری خانه پدری رهبر انقلاب؛ بوفه ای چوبی به ظروف چینی گُل سرخ قدیمی (19 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (17 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) چهره خندان و ظاهر متین و باوقار بازیگران زن در دیدار با حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی و شبنم قلی خانی تا خواهران اسکندری ستاره و لاله (13 نظر) کیف مجلسی زیبا و جذاب مینا مختاری، همسر خوش سلیقه بهرام رادان با طراحی اصیل و ایرانی پسند/ خانوما ایده بگیرین+عکس (12 نظر) جشن تولد ساده و خلوت نیما شعبان نژاد، بازیگر برنامه "جوکر 2" و خلاقیت عجیبش برای تزئین میز با شمع استوانه‌ای/مبارکا باشه+عکس (12 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
ویدیو/ خاطرۀ دلنشین موتورسواری استاد موسوی واعظ، حاج آقای برنامۀ "محفل" در دورۀ تدریسِ دانشگاه/ دعایی که خدا خیلی زود مستجاب کرد...
ویدیو/ مذاکرۀ 1+1 و تسلط خنده‌دار کَنگَر زِهتاب به زبان اسپانیولی/ گریم محشر "جواد رضویان" با اون جالب نشستنش روی اُپن آشپزخونه
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 18 تیر 1403
فال ابجد روزانه دوشنبه 18 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 18 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 18 تیر 1403+فیلم
فال انبیاء روزانه دوشنبه 18 تیر 1403
تولد نوزادی با جنین دوقلویش درون معده
اشعار شهادت حضرت مسلم (ع) + روضه شب اول محرم
سانسور، یقه مختار را هم گرفت! +فیلم صحنه‌های سانسور شده
پزشکیان در دام تضاد‌های داخلی و خارجی نیفتد
رهبر انقلاب در دیدار با اعضای هیئت دولت: دولت آقای رئیسی، دولت کار و امید و حرکت بود
شورای نگهبان صحت انتخابات را تایید کرد
آمار مشارکت مرحله دوم انتخابات منتشر شد / خراسان جنوبی بیشترین مشارکت و کردستان کمترین
سفر به کره شمالی/ رهبری که هیچ وقت سوار هواپیما نشد+عکس