ساعدنیوز
ساعدنیوز

خیز کرونا در سایه بی‌تفاوتی شهروندان زنجانی

  سه شنبه، 27 خرداد 1399 ID  کد خبر 84788
خیز کرونا در سایه بی‌تفاوتی شهروندان زنجانی
ساعد نیوز: چند ماهی از ورود ویروس ناشناخته و شوم کرونا به کشورمان می‌گذرد و هرچند در اوایل شیوع این بیماری، آحاد مختلف مردم نسبت به رعایت توصیه‌های بهداشتی جهت جلوگیری از ابتلا به آن حساسیت و توجه بسیار بالایی داشتند اما هرچه زمان می‌گذرد، این حساسیت‌ها با تصور تمام شدن این بیماری، کمرنگ‌تر می‌شود.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از ایرنا، میهمان ناخوانده ای که از اسفند سال گذشته در کشورمان و به تدریج در سطح جهانی لنگر انداخت اتفاقاتی را در ابعاد مختلف برای تک تک افراد رقم زد، که شاید تصور آن هم بسیار سخت بود، بسیاری از افراد، دوستان، آشنایان و حتی بستگان و عزیزان خود را بر اثر ابتلای به این بیماری از دست دادند و بسیاری از حوزه ها به ویژه معیشت مردم تحت تاثیر قرار گرفت و آن چیزی که پیش از این بسیار دور از انتظار بود به وضوح لمس شد.

در این میان متخصصان امر نیز بارها و به طور مستمر به واسطه کانال های مختلف رعایت نکات بهداشتی و استفاده از ماسک و دستکش، به ویژه شستشوی مستمر دست ها را گوشزد می کردند، زمان که گذشت و به قولی اوضاع کمی بهتر شد، انگار عده ای از هموطنان فراموش کردند که بیماری کرونا هست و با بی خیالی هر تمام به کارهای عادی و رومزه خود مشغول شدند، بی آنکه بدانند همین ویروس عجیب و غریب می تواند به راحتی آنان را گرفتار خود کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی چندی پیش در این خصوص گفت: مردم دچار خوش باوری نسبت به تمام شدن بحران کرونا نشوند زیرا با رعایت نکردن مسایل بهداشتی و در اثر بی توجهی، این ویروس می تواند با موج سنگین تر بازگردد.

دکتر سعید نمکی این مهم را اضافه کرد که شرایط در مورد ویروس کرونا به هیچ وجه عادی نیست، ۲ احتمال وجود دارد یا حذف ویروس از طبیعت یا فعال شدن آن، هیچ شواهدی برای مسیر اول نداریم، بنابراین به احتمال زیاد به سمت فعال شدن ویروس می رویم و با ویروس پیچیده ای مواجه هستیم که مدام باید منتظر اتفاقات جدید باشیم.

این در حالی است که زنجان که بیش از ۲ هفته دیرتر از سایر نقاط کشور درگیر این بیماری شد و تا حدود یک ماه قبل با رعایت نکات بهداشتی با روزانه سه تا چهار ابتلا، می رفت که به مرحله مهار این بیماری برسد، اما به یکباره با کاهش محدودیت ها و آغاز به کار بسیاری از مشاغل که به واسطه این بیماری تعطیل شده بودند، مردم این استان نیز نسبت به شیوع این ویروس بی خیال و بی توجه شدند و با انجام سفرها، حضور در اجتماعات و دیگر امور عادی زندگی، امروز شاهد افزایش چشمگیر مبتلایان به این بیماری و وضعیت قرمز به لحاظ این بیماری هستیم.

درحالیکه بسیاری بر این باورند که کرونا رخت بر بسته، اما آمارهای دست اندرکاران امر در این استان تصویری دیگری را نشان می دهند و اینکه شاهد خیز کرونا در سایه بی تفاوتی شهرندان زنجانی هستیم و این بیماری شوخی بردار نیست، چرا که ادامه این وضعیت شمار مبتلایان را به مراتب افزایش خواهد داد.

از طرفی نباید از شلوغی مراکز عمومی همانند خیابان ها، مراکز خرید و دفاتر پیشخوان خدمات پستی نیز غافل شد که در ساعاتی، حضور افراد در کنار هم بدون توجه به مسائل بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی بسیار به چشم می زند.

طبق اعلام متولیان بهداشتی این استان شهرهای زنجان و خرمدره به لحاظ بیماری کرونایی در وضعیت قرمز قرار گرفته اند و این موضوع یک پیام روشن برای شهروندان زنجانی دارد و اینکه کرونا با هیچ فردی شوخی ندارد، و پشت پا زدن به نکات بهداشتی می تواند به راحتی زمینه ابتلای فرد به این بیماری مهلک را فراهم کند.

مهدی ۳۶ ساله که کارمند یکی ادارات شهر زنجان است، در خصوص وضعیت کرونایی کشور و این استان گفت: متاسفانه شرایط همانند گذشته نیست، حساسیت ها بسیار کمتر شده است و چیزی که کمتر دیده می شود استفاده کردن عموم از اقلام پیشگیرانه به ویژه ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی است.

وی اضافه کرد: نبود اطلاع رسانی مستمر و از طرفی مسائل اقتصادی و معیشتی موجب شده، افراد نسبت به این ویروس بی خیال شوند و با آسودگی و اطمینان از اینکه این ویروس دیگر به سراغشان نمی آید، به روند زندگی عادی خود برگردند.

مینا، دیگر شهروند زنجانی نیز معتقد است، که اطلاع رسانی ها تاثیر چندانی ندارد و باید اقدامات جدی تری در این خصوص انجام شود.

وی اظهار داشت: بر این مبنا پیشنهاد می کنم که استفاده از ماسک در مکان های شلوغ و دارای ریسک بالا برای عموم اجباری و نظارتهایی در این خصوص اعمال شود که با انجام چنین کاری می توان شمار مبتلایان را به مراتب کاهش داد.

کم توجهی به نکات بهداشتی به افزایش بیماران کرونایی در زنجان منجر شد

استاندار زنجان در خصوص آخرین وضعیت کرونا در این استان گفت: کم توجهی به نکات بهداشتی موجب افزایش شمار بیماران کرونایی سرپایی شد و تداوم این امر وضعیت ناخوشایندی را برای استان رقم زده و در واقع خدمات رسانی را با چالش جدی مواجه می کند.

فتح الله حقیقی افزود: مرام مسؤولان استانی در ارتباط با این بیماری صداقت با عموم مردم است بطوریکه تا به امروز ۲۱ هزارو ۶۸۱ تست از مبتلایان به کرونا در استان گرفته شده است.

وی اضافه کرد: از مجموع تست های گرفته شده بیش از ۱۷ هزار مورد به تست های سرپایی بیماری اختصاص دارد و این موضوع به معنای آن است که با انجام تست های سرپایی از ورود بیش از چهار برابر افرادی که در بیمارستان ها بستری شده اند، به مراکز بیمارستانی جلوگیری شده است.

این مسؤول ادامه داد: از تست های انجام گرفته به تعداد یکهزار و ۲۷۱ نفر شامل افرادی است که در بیمارستان ها بستری شده اند و سه هزارو ۵۶۲ نفر را تست های سرپایی مثبت تشکیل می دهند که از این تعداد فقط ۶۵ نفر در بیمارستانها بستری شدند و این کارها بیانگر حجم بزرگی از اقداماتدر این استان است.

وی اظهار داشت: اگر تست های سرپایی کرونا انجام نمی گرفت، ۵۰ درصد کل این تعداد باید در مراکز بیمارستانی استان بستری می شدند و بخش های زیادی به این امر مهم اختصاص می یافت.

استاندار زنجان ادامه داد: اینکه گفته می شود آمار درستی از وضعیت کرونایی های این استان ارائه نمی شود، حرف درستی نیست، چرا که بزرگترین هنر و کار انجام گرفته همان، تست سرپایی گروه های هدف بوده که نباید از آن غافل شد و این موضوع از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی اضافه کرد: با تست سرپایی بیماران کرونایی در این استان فقط ۳۰ درصد تخت های بیمارستانی اشغال شد که در غیر اینصورت این رقم به ۲۰۰ درصد می رسید و خدمات رسانی را با مشکل و چالش جدی مواجه می کرد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه تا ۲۰ روز گذشته با تست سرپایی فقط ۲۰ درصد افراد مثبت بودند، اما اکنون این رقم به ۳۰ درصد رسیده است، ادامه داد: در این کار نزدیکان فرد آلوده نیز تست شدند و در پایش ها مشخص شد که ۴۱ درصد افراد نزدیک به این بیماران دچار شده اند.

وی اظهار داشت: در زمان حاضر شدت شیوع ویروس افزایش یافته و عموم مردم به این توجه داشته باشند که با بازگشایی کسب و کارها بیماری به پایان نرسیده و همچنان پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

بی دقتی مسؤولان در مداخلات بیماری کرونا به تشدید مشکلات مردم منتهی می شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: میهمانان ناخوانده کرونا مشکلات ذهنی، اقتصادی و اجتماعی زیادی را فراهم کرد که در این ارتباط بی دقتی مسؤولان متولی امر و عدم مداخله بهنگام به تشدید مشکلات مردم در حوزه سلامت منتهی خواهد شد.

خدابخش مرادی نافچی افزود: اعضای اداری، حوزه فرهنگی، اجتماعی و بهداشت در ارتباط با بیماری کرونا باید زمینه ای را در جامعه فراهم کنند تا زندگی عموم مردم با این بیماری عادی سازی نشود.

وی اضافه کرد: این موضوع به عنوان یک اولویت در کشور و این استان مطرح است و امروز نیز همه دستگاه های اجرایی به ویژه اعضای کارگروه این جلسه باید برنامه مداخله ای سازمان مربوطه خود را پس از هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی تهیه و اعلام کنند.

این مسؤول ادامه داد: باید پذیرفت محور پایداری بر مبنای سلامت قرار دارد و نمی توان با این مقوله مهم مماشات داشت که در این میان با تامین سلامت عموم مردم باید هزینه سبد خانوار در حوزه بیماری ها را کاهش داد.

وی اظهار داشت: بر این اساس طی روز گذشته نیز در جلسه ستاد استانی کرونا موضوع بیماری وبا به دلیل تقارن آن با فصل تابستان در دستور کار قرار گرفت که فرمانداری های مناطق نیز نسبت به برگزاری جلسات شهرستانی خود در این خصوص اقدام کنند.

بیماری کرونا در زنجان روند افزایشی یافته است

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان نیز در خصوص وضعیت بیماری کرونایی استان گفت: تاکنون تست کرونای یک هزارو ۲۵۲ بیمار بستری مثبت بوده که بیش ازیک هزار نفر از آنان معادل ۸۲ درصد مبتلایان، بهبود یافته اند و از مجموعه بستری ها نیز، ۸۷۷ نفر از سرویس آی. سی. یو استفاده کردند که ۵۰۰ نفر بیمار بد حال بودند.

دکتر پرویز قزلباش افزود: این استان، با اقدامات مناسب، پایلوت کشور در طرح غربالگری شناخته شد به طوریکه بیش از ۱۶ هزار نفر غربالگری شدند که از این تعداد سه هزار و ۲۵۴ نفر مثبت بودند که سه نفر از نزدیکان آن ها نیز مورد آزمایش قرار گرفتند و نمونه یک هزار و ۶۲۰ نفر از آن ها مثبت اعلام شد.

وی، با بیان اینکه اکیپ های اورژانس نیز اطرافیان مبتلایان را بررسی می کنند ادامه داد: ۴۱ درصد افرادی که با آن ها تماس داشتند موارد مثبت بودند که باید مورد پیگیری قرار گیرند که بیماران شناسایی شده تحت درمان دارویی، یا در نقاهتگاه ها تحت پرستاری هستند.

این مسؤول ادامه داد: وضعیت استان در چند روز گذشته به سمت افزایش بیماران بستری و سرپایی کرونایی رفته، بطوریکه متوسط بیماران بستری در ۲ هفته گذشته، ۳۰ نفر بوده اما در روزهای اخیر به بالای ۴۰ نفر رسیده است.

وی تاکید کرد: از آنجایی که هر فرد در صورت نیاز حدود ۶ روز باید در بیمارستان بستری شود، این موضوع روندی را فراهم می کند که در روزهای آتی به صدها تخت برای بستری نیاز باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان با بیان اینکه بیماریابی سرپایی نیز در روزهای اخیر افزایش ناگهانی داشته است گفت: در بیماریابی ها به طور متوسط ۵۶ نفر نمونه مثبت گزارش شده که در روزهای اخیر این تعداد بالای ۱۶۰ نفر رسیده و منجر به افزایش ۱۸۵ درصدی موارد مثبت در بیماران سرپایی شده است.

وی اظهار داشت: بازگشایی ها، بازگشت به کسب و کارها باید با رعایت پروتکل های بهداشتی باشد، هرچند که در ضمانت های اجرایی پروتکل ها مشکلاتی وجود دارد.

قزلباش افزود: بررسی های میدانی حاکی از آن است که در برخی اماکن عمومی به ویژه در آرامستان ها و مراکز خرید و بازارها، این چارچوب ها رعایت نمی شود، به طوریکه در یک عروسی ۸ نفر به بیماری کرونا مبتلا شدند، که در این راستا، آگاه سازی مردم و تشدید نظارت ها مهم است.

علایم بیماری کرونا متغیر است

یک متخصص بیماری های عفونی نیز در این خصوص گفت: هر چند شمار بیماران کرونا از اردیبهشت در کشور و زنجان رو به کاهش بود اما و در روزهای اخیر تعداد بیماران افزایش پیدا کرده است.

دکتر افسانه کرمی افزود: متاسفانه با ایام تعطیلات، مسافرت ها شروع و احتیاطات و قرنطینه ها برداشته شد که طی روزهای گذشته تعداد بیماران افزایش پیدا کرده است و این مهم در بخش ها و اورژانس بیمارستان نمود عینی دارد.

وی اضافه کرد: در عفونت های مختلف ۲ حالت وجود دارد که در آنفلوانزا هم گاهی این اتفاق می افتد و ویروس با تغییر ژنتیکی موجب می شود تعداد زیادی به این بیماری مبتلا شوند.

این متخصص بیماری های عفونی ادامه داد: حالت دوم این است که با رعایت نکردن نکات بهداشتی و قرنطینه دوباره ویروس پخش شود که در این نوع ویروس اثبات نشده که این جهش هایی که دارد و موج هایی که می زند به دلیل تغییر ژنتیکی باشد و در این میان بیشتر به نظر می آید که به دلیل نداشتن احتیاطات بهداشتی و برداشته شدن قرنطینه بروز کرده است.

وی اظهار داشت: غالب ویروس ها فصلی هستند اما کرونا، ویروس جدیدی است که اطلاعات کافی در خصوص ماهیت آن وجود ندارد و چیزی که مشاهده می شود این است که این ویروس فصلی نیست و احتمال دارد شیوع آن طولانی مدت باشد.

کرمی در ارتباط با راه های انتقال این بیماری نیز افزود: در مورد انتقال، ۲ راه وجود دارد و اینکه از راه تنفسی و مخاط فردی که آلوده است در صورت رعایت نکردن موراد بهداشتی می تواند منتقل شود و دیگری از طریق عطسه، سرفه و صحبت کردن است.

وی اضافه کرد: در عفونت ها و ویروس ها انتظار بر این است وقتی به فرد بعدی منتقل می شود ویروس ضعیف تر شود اما این عملکرد در مورد ویروس کرونا متفاوت است، بستری ها و بیماران بد حال تر شده اند.

این متخصص بیماری های عفونی ادامه داد: سازمان بهداشت جهانی تاکید کرده است کسانیکه بدون علامت بودند بیماری را انتقال داده اند ولی انتقال کمتر از ذهنیتی است که قبلا بوده، انتقال بیشتر از کسی است که علامت دار بوده رخ می دهد و باید توجه کنیم که مسایل بهداشتی رعایت شود و استفاده همه افراد در اماکن عمومی از دستکش و ماسک الزامی باشد.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه علایم این ویروس متغیر شده و تغییر دوره ای در آن دیده می شود، در زمانی تب و سرفه بود و در مقطعی اختلال در حس بویایی و چشایی و حتی مشکلات گوارشی نیز دیده شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز روز دوشنبه گفت: تاکنون ۱۸۹ هزار و ۸۷۶ نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۱۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۸۹۵۰ نفر رسیده است.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (83 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (83 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (71 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (41 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (37 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (35 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (30 نظر) نگاهی به گل آرایی فوق زیبا و شیک مراسم ترحیم رضا داوودنژاد/ واقعا حیف جوونیش+عکس (29 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (27 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینش ثبت کرد+ عکس (27 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (23 نظر) خلاقیت خنده دار راننده کرمانی برای ضد سرقت کردن ماشین اش حماسه ساز شد+عکس/ سلطان امنیت منطقه در سطح خاورمیانه!🤣 (20 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (19 نظر) صدای بهشتی دو برادر با خوانندگی برای پدر و مادر ناشنوایشان+ویدئو/حنجرشونو فرشته ها بوسیدن+ویدئو (17 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (17 نظر)
دیگران می‌خوانند   
تجاوز به نیکا شاکرمی سوژه داغ رسانه های معاند/ BBC فارسی آمد ابرو را درست کند، چشمش را هم کور کرد... خلاقیت منحصر بفرد در طراحی لوستر پروانه ای برای خانه های ویلایی تاریخ ساز شد+عکس/ هنر نزد ایرانیان است و بس کشف تاریخی تابوت آخناتون با چشم طلا متعلق به مصر باستان+عکس چهره برافروخته مادر زهره فکور صبور سر میز عزای دخترش در یک تالار مجلل/ حیف این زیبایی که رفت زیر خاک+عکس اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟ لطف بزرگی که احمدی نژاد در حق پسرِ محمد خاتمی کرد؛ پراید برای شیرینی قبولی در دانشگاه (ویدئو) سکانسی خنده دار و فراموش نشدنی از پشت صحنه سریال در حاشیه/خودشون ترکیدن از خنده😂 رونمایی حمید هیراد از برادرزاده زیبا و نازش/ چه متن خاص و عاشقانه‌ای هم برای تولد عسل خانم نوشته+عکس نگاهی به یافته‌های یک پژوهش / فرزندان مادرهای استرسی چهار برابر بیشتر در معرض چاقی قرار دارند صحبت های خنده دار آقای قرائتی: چند وقت پیش یه نفر اومد بیت رهبری گفت من امام زمانم به سید علی بگو بیاد +ویدئو😂👌 لحظه ورود علی دایی به هتل در قرعه کشی جام جهانی 2018 و صحبت های شنیده نشده از شهریار/ پیش بینی بلد نیستم بکنم!! +فیلم شبکه نمایش خانگی رقیب کیست؟ عکاسی خلاقانه ستاره سادات قطبی با ژست خاص و جالب/ اولین روز شناسنامه دار شدن شازده پسرش این مدلی ثبت شد+عکس ظاهر جذاب و زیبای وحید رهبانی، محمد سریال گاندو بدون گریم تلویزیونی/ مگه داریم این همه تغییر؟+عکس اقدام باورنکردنی و خنده دار پیرمرد باحال در دوچرخه سواری با دوچرخه ایی مینیمال و اسباب بازی+ویدیو/ چرا من منتظر بودم هر آن بشکنه؟🤣 صحبت های خنده دار آقای قرائتی در مورد زلیخا: من نمی تونم روی زلیخا را زمین بیاندازم 😅+ویدئو گریه های تلخ مادر یسنا برای دختر گمشده اش+ویدئو/خدایا به دل مادرش رحم کن... 10 حقیقت جالب زندگی علی دایی سورپرایز جشن تولد حمید گودرزی توسط همسر اول و خواهرش در محل کار با کیک متفاوت + عکس تیدا و سگ‌های زنده یاب در جست‌وجوی یسنا، کودک مفقود شده در کلاله +ویدئو به مناسبت روز معلم یادی بکنیم از شوخ طبعی معلم دیکته سردار آزمون در رم / داستان بامزه غلط املایی سردار رو شنیدین؟ (فیلم) مصاحبه تاریخی و فوق العاده خنده دار دانش آموزان!/صداقت و عشق و علاقه به مدرسه موج میزنه! (عکس) ایده وخلاقت متفاوت و جالب دانش آموزان در روز معلم رونمایی از ستاره 2 متر و 8 سانتی فوتبال جهان/ قدبلندترین دروازه‌بان اروپا رو بشناسید+عکس دوقلوهای خوشگل و بانمک فرناز رهنما، نازنین سریال ساختمان پزشکان/ چقدر بهش میاد مامان بودن😍+عکس آیفون 15 در آمریکا به اندازه آیفون 14 محبوب نیست عکسی بامزه از علی دایی در دوران دبستان/ قشنگ مشخصه ایشون شاگرد محبوب معلمشون بودن (عکس) خنده‌دارترین لحظات سلطان کمدی حیوانات فوک‌ها و فیل‌های دریایی!/چه ژستی گرفتن انگار عکس یادگاری میگیرن! ذوق زدگی محمدرضا اخباری، بازیکن تیم فوتبال تراکتور، در اولین روز بدنیا آمدن دختر نازش در بیمارستان/ اتاق رو چه خوشگل دیزاین کردن زیبایی منحصربفرد لباس عروس،تاج و توری بازیگر مشهور هالیوود که ملکه ی موناکو شد/ مدرن ترین عروسی که دنیا به خودش دیده! پسر بزرگ و رشید دانیال حکیمی، محسن سریال فاصله ها +عکس/ باورتون میشه همچین پسر بزرگی داشته باشه؟ نگاهی به ماشین لوکس و هوش پَران سپهر حیدری ستاره سابق فوتبال و آرام خانوم/چه خوش رنگ و باکلاسه +عکس جشن تولد خلوت و شیک نفیسه روشن، آمنه سریال گیلدخت با دوستای صمیمیش در کافه/ رفقاش سنگ تموم گذاشتن+عکس عکس خاص سردار آزمون، فوتبالیت تیم ملی ایران، در کنار معلم اول ابتدایی شون/ بچه درسخونمون تو عکسم کتاب دستشه (عکس) تلاشهای مصرانه ی زن بریتانیایی برای جلب رضایت همسرش که باعث شد به شهرت جهانی دست یابد (فیلم) سکانسی فوق العاده خنده دار از فیلم ورود خروج ممنوع/تو زندان آهنگ خوندن ، بیا بیا قرش بده قسطی...😂 تغییر چهره و استایل یانگوم در خیابان که قابل شناسایی نبود! حواشی داغ امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 (عکس) خلاقیت باورنکردنی و عجیب در گریم این عروس و داماد به سبک شرک و فیونا! عکس لو رفته از ظروف غذای قدیمی محمود احمدی نژاد در خانه اش /خانه ای ساده با فرش ماشینی! (عکس) خلاقیت زیبا و جالب عروس و داماد برای برگزاری جشن عروسی روی آب حماسه ساز شد!/شبیه کارت پستاله!
تیتر امروز   
تجاوز به نیکا شاکرمی سوژه داغ رسانه های معاند/ BBC فارسی آمد ابرو را درست کند، چشمش را هم کور کرد... اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟ لطف بزرگی که احمدی نژاد در حق پسرِ محمد خاتمی کرد؛ پراید برای شیرینی قبولی در دانشگاه نگاهی به یافته‌های یک پژوهش / فرزندان مادرهای استرسی چهار برابر بیشتر در معرض چاقی قرار دارند شبکه نمایش خانگی رقیب کیست؟ 10 حقیقت جالب زندگی علی دایی آیفون 15 در آمریکا به اندازه آیفون 14 محبوب نیست تغییر چهره و استایل یانگوم در خیابان که قابل شناسایی نبود! حواشی داغ امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 گنج های خیالی رویای جویندگان زیر خاکی در نصف جهان پرواز جالب علیرضا جهانبخش، ستاره تیم ملی با جت‌ اختصاصی و لوکس به‌ انگلیس+عکس باز شدن پای خورزو خان شب های برره مدیری به کنفرانس خبری جنجالی حمید مطهری در تبریز تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی هشدار نارنجی سازمان هواشناسی برای تعطیلات آخر هفته رهبر معظم انقلاب آخر نیمکت می نشستند و آقای مطهری پای تخته صحبت می کردند /دیدگاه شهید مطهری درباره رهبری چه بود؟ انجام بزرگترین استخدام تاریخ ایران +جزئیات
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...