دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / پوست و مو /

خرد شدن مو چرا پیش می‌آید؟ 

دوشنبه، 03 آذر 1399
موهای سوخته و آسیب دیده یکی از بزرگترین معضلات خانم هایی است که تمایل زیادی به تغییر دادن رنگ موهای شان دارند. اگر بر اثر رنگ کردن موهای تان سوخته و آسیب دیده شد از روش های خانگی و طبیعی استفاده کنید

موهای سوخته و آسیب دیده یکی از بزرگترین معضلات خانم هایی است که تمایل زیادی به تغییر دادن رنگ موهای شان دارند. اگر بر اثر رنگ کردن موهای تان سوخته و آسیب دیده شد از روش های خانگی و طبیعی استفاده کنید.شاید آزار دهنده ترین اتفاق برای خانم ها وز شدن موهای نازنین شان باشد؛ اتفاقی كه هراز گاهی همه ما بعد از هر بار رنگ یا دكلره كردن موها درگیرش می شویم و به هر دری می زنیم تا گیسوان مان به روزهای اوج خود بازگردند.

اگر زیاد اهل رسیدگی به موها و ویتامینه كردن آنها با ماسك های طبیعی همراه با تغذیه مناسب نیستید نباید منتظر معجزه باشید. بلایی كه بر سر موهای شما آمده تنها با یك دوره طولانی تقویت و رسیدگی درمان می شود؛ پس روی صحبت ما با شماست كه دیگر قرار نیست با همین موهای وز سر كنید. دوای درد شما همین جاست.

بهترین عامل در بهداشت و سلامت مو در درجه اول تغذیه سالم و جریان گردش خون در پوست سر می باشد ماساژ و استفاده از مواد موثر روی پوست سر نه تنها رشد مو را تسریع می کند بلکه از مو محافظت و نگهداری کرده و از ریزش غیر معمول مو می کاهد.

موهای آسیب دیده به راحتی می شکنند، از دستگاه های فر کننده ی مو، صاف کننده های مو یا اتوی مو یا خشک کن ها استفاده نکنید که باعث گرم و ضعیف شدن موهای شما می شوند، در حقیقت تابش بیش از حد نور خورشید نیز می تواند به مو آسیب بزند. بنابراین اگر شما مجبور به استفاده از این محصولات هستید، نباید در درجه ی تنظیمی بالا و همچنین روی موهای خیس استفاده کنید. و همیشه مراقب دستورالعمل ها باشید و از آنها پیروی کنید، مواد شیمیایی خشن در رنگ کردن و مرتب کردن مو و محصولات متداول، مو را مستعد شکنندگی می کند.

مو های خیس نسبت به مو های خشک به دلیل الاستیسیته ی بالا راحت تر می شکنند. شانه کردن و حتی خشک کردن شدید و خشن مو با حوله می تواند دلیل آسیب باشد، اگر موهای شما صاف است بگذارید مقداری خشک شود سپس با ملایمت با شانه ای که دندانه های آن عریض است موهای خود را شانه کنید، اگر موهای فر و یا دارای بافت ویژه ای دارید، راحت تر این است که از شانه با دندانه های عریض در وجود مقداری رطوبت مو های خود را شانه کنید.

خرد شدن مو چرا پیش می آید؟

تا به حال شده است که کودک یا نوجوانی از خرد شدن موی خود گلایه کند؟ اگر هم باشد بسیار به ندرت پیش می آید که دختر خانم جوانی از خرد شدن موهایش شاکی باشد، زیرا موی دختران جوان کمتر دچار شکنندگی می شود. این دلیل مهمی است که بسیاری از خانم ها کمتر به آن توجه می کنند.
خرد شدن مو به خاطر از دست رفتن توان مقاومت مو و آسیب دیدن ساقه مو پدید می آید. معمولا ساقه موها به خاطر انواع فرسایش های فیزیکی و شیمیایی آسیب می بینند و بعد از مدتی دچار شکستگی و خرد شدن مو نیز می شوند. در صورتی که خرد شدن مو، همراه با گره خوردن مو باشد، ابتدا باید فکری برای گره خوردن مو انجام داد. بحث گره خوردن مو را در مقاله ای جدا کاملا توضیح داده ایم که می توانید در همین مجله مو تن رو آن را مطالعه کنید.
یکی از عمده دلایلی که دختران جوان کمتر دچار خردشدن مو می شوند و همیشه موهایی خوش حالت و انعطاف پذیر دارند، به خاطر این است که موهای خود را رنگ نمی کنند، و کمتر از براشینگ و اتوی مو برای حالت دادن موهای خود استفاده می کنند.
پس اولین قدم برای آن که موهای شما خرد نشود این است که:

  • موهای خود را به اتوی مو نسپارید
  • ویو (Weave) نکنید
  • رنگ نکنید و یا حداقل دکلره نکنید.

شاید بگویید که خیلی ها هستند که با ویو کردن، رنگ کردن و اتو کردن موها باز هم موهایی دارند که خرد نمی شود اما برای ما این چنین نیست؟ در پاسخ چنین سوالی باید گفت که جنس موها با یک دیگر فرق دارد. برخی موهایی ضخیم تر و قوی تر دارند و برخی دیگر موهایشان آسیب پذیرتر است. البته تغذیه و نگهداری مو هم در جلوگیری از خرد شدن مو ها بسیار مؤثر است. اما باید توجه داشته باشید که خرد شدن موها را با عواملی مانند تغذیه و استفاده از شامپو ها و سرم های مو تا حدی می توان کنترل کرد. این روش ها کاملا نمی تواند خردشدن موهای شما را درمان کند. پس با کمتر استفاده کردن از مواردی چون: ویو کردن، اتو کردن، رنگ کردن با دکلره و همین طور سشوار کشیدن های سنگین، عملا موهای خود را در راه ترمیم شدنشان یاری برسانید.برای جلوگیری از خرد شدن مو کراتین مصرف کنید. سعی کنید از شامپوها، ماسک های مو یا مواد غذایی استفاده کنید که حاوی مواد کراتین باشند.کراتین، پروتئینی است که تمام حجم ساقه مو را می سازد و در عصاره جوانه گندم، سفیده تخم مرغ و همین طور ژل رویال نهفته است. مصرف این مواد در وعده های روزانه می تواند موهای شما را در میان مدت ضخیم و خوش حالت کند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
مراحل اکسپت مقاله
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب