دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / پوست و مو /

خشکی مو برای ما چه مشکلاتی به بار می آورد؟ 

دوشنبه، 03 آذر 1399
خشکی مو نشانه‌ی آسیب به موهاست. اگرموهای شما رطوبت نداشته باشد و خشکی موهایتان را برطرف نکنید موهای شما شکننده شده و به راحتی آسیب می‌بینند. در اکثر موارد خشکی مو می‌تواند به طور موثر با تغییرات ساده در شیوه زندگی بهبود یافته و برطرف می‌شود

خشكي پوست و مو يك مشكل رايج به ويژه در زمستان است. از نظر زيبايي، موي خشك باعث مي شود كه مو مات به نظر برسد، براقيت خود را از دست داده و همچنين حيات خود را از دست بدهد. هيچكس از خشكي پوست و مو در امان نيست و مي تواند بسياري از افراد را بدون توجه به سن، جنس و نوع پوست درگير كند.

پوست خشك زماني اتفاق مي افتد كه لايه ي خارجي پوست (stratumccomeum ) از آب تهي مي شود. لايه ي خارجي پوست شامل سلول هاي پهن مرده است كه كم كم به سمت سطح پوست حركت كرده و ريزش مي كنند.

خشكي پوست سر يكي از علل عمده ي ايجاد شوره ي سر است. لايه ي خارجي پوست نقش حفاظتي مهمي دارد. هنگامي كه اين لايه به خوبي مرطوب است، دفع آب را به حداقل رسانده و به دور كردن مواد تخريش كننده، حساسيت زا و ميكروب ها كمك مي كند. در فقدان رطوبت كافي اين فعاليت ها مختل مي شود.

در مورد مو نيز چنين بوده و مو در اثر خشكي به شدت آسيب مي بيند. در مواردي حتي مو مي تواند در ريشه چرب و در ساقه و انتها خشك باشد.به هر ترتيب اگر خشكي بطور مناسب درمان نشود، در همه موارد، مي تواند منجر به تخريب گسترده به همراه شكستن ساقه ي موها شود.

ايجاد موهاي خشك، مي تواند توسط عوامل بسيار گسترده اي استارت بخورد. علت هرچه كه باشد نتيجه يك چيز است، از دست رفتن رطوبت ساقه موها، اين موجب انعطاف ناپذيري موها مي شود. هنگامي كه موها انعطاف ناپذيرند به اين معني است كه ساقه ي مو تخريب شده و بسيار مستعد آسيب است و بنابراين موها به آساني و بدون فشار زياد مي شكنند. موي طبيعي قبل از شكستن بايد 25 تا 35 درصد طولش كشيده شود تا اينكه بشكند.

هر چه که در طول ماه های سرد کمتر از شامپو استفاده کنید، موهایتان رطوبت بیشتری را در خود نگه می دارند. درست است که شامپو برای تمیز کردن مو و پوست سر لازم است، اما حتی اگر از شامپو های مخصوص موی خشک که به خوبی نیز فورموله شده اند زیاد استفاده کنید، به موها آسیب می زنید و دچار وز مو می شوید.

الودکتر- هیچ چیز بدتر از وز شدن موها نیست! اگر تجربه وز شدن موهایتان را دارید، به شما توصیه می کنیم نکات 12 گانه ای که در ادامه آمده است را بخوانید تا بعد از این، با خیالی آسوده در مهمانی ها شرکت کنید و نگران وز شدن موهایتان بعد از خشک شدن نباشید. اصلی ترین دلیل وز شدن موها، خشکی بیش از حد ساقه مو است که می توان با راهکارهای زیر آن را درمان کرد.

هر چه که در طول ماه های سرد کمتر از شامپو استفاده کنید، موهایتان رطوبت بیشتری را در خود نگه می دارند. درست است که شامپو برای تمیز کردن مو و پوست سر لازم است، اما حتی اگر از شامپو های مخصوص موی خشک که به خوبی نیز فورموله شده اند زیاد استفاده کنید، به موها آسیب می زنید و دچار وز مو می شوید.به ندرت از شامپو استفاده کنید؛ حداکثر ۱ تا ۳ بار در هفته. از روغن های طبیعی برای مرطوب کردن موهایتان استفاده کنید، در بین دفعاتی که از شامپو استفاده می کنید یک بار از شامپوی مخصوص موی خشک و یا نرم کننده به تنهایی استفاده کنید. منظور از نرم کننده به تنهایی این است که موهایتان را خیس کرده و سپس از نرم کننده استفاده کرده و موها را آبکشی کنید بدون اینکه از شامپو استفاده کنید.

عوارض ناشی از خشکی مو چیست؟

خشکی مو نشانه ی آسیب به موهاست. اگرموهای شما رطوبت نداشته باشد و خشکی موهایتان را برطرف نکنید موهای شما شکننده شده و به راحتی آسیب می بینند.
در اکثر موارد خشکی مو می تواند به طور موثر با تغییرات ساده در شیوه زندگی بهبود یافته و برطرف می شود. اگر خشکی موهایتان همچنان ادامه یافت، با پزشک خود مشورت کنید. پزشک می تواند در تعیین علت خشک موهای شما کمک کند و درمان های لازم را نیز توصیه کند.در بسیاری از موارد، می توانید خشکی مو را از طریق تغییر سبک زندگی برطرف کنید. به عنوان مثال، انجام این کارها ممکن است به شما کمک کند:

  • از شستن مداوم و هر روز موها با شامپو اجتناب کنید.
  • موی خود را هر بار شستشو دهید.
  • از شامپو و نرم کننده هایی که برای نوع موی شما مناسب است استفاده کنید.
  • از محصولات آرایشی مرطوب کننده استفاده کنید.
  • از درمان های شیمیایی اجتناب کنید.
  • محفاظت از موها در برابر گرما و قرار گرفتن در معرض آفتاب نیز بسیار مهم است. اگر در آب و هوای خشک زندگی کنید، زمانی که به خارج از خانه می روید، کلاه به سر بپذارید و از تماس طولانی با هوای خشک یا باد اجتناب کنید. شما همچنین باید با پوشیدن کلاه شنا در هنگام شنا کردن در استخر یا آب دریا از موهای خود در برابر کلر و آب شور محافظت کنید.
  • اگر شما بیماری زمینه ای دارید که موجب خشکی مو می شود، دکتر پوست و مو می تواند داروها یا سایر روش های درمانی را برای از بین بردن خشکی مو به شما توصیه کند. موهای شما ممکن است پس از درمان بیماری زمینه ای بهبود یابد. با این وجود برای یافتن بهترین شیوه درمان باید با پزشک خود مشورت کنید.

پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
سابمیت مقاله چیست؟
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
گام به گام مراحل چاپ کتاب
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه