خرید اقساطی انواع پرینتر با گارانتی 18 ماهه از هزار مارکت

  چهارشنبه، 15 فروردین 1403   زمان مطالعه 5 دقیقه
خرید اقساطی انواع پرینتر با گارانتی 18 ماهه از هزار مارکت
اگر قصد دارید که در آینده نزدیک پرینتر تهیه کنید، این مقاله برای شما است. در این مقاله همراه ما باشید تا به بررسی این موضوع بپردازیم و انواع مختلف چاپگر را بررسی کنیم. چاپگرها امروز مورد نیاز همه ما هستند و در هر صنفی می‌توان به‌شکلی از آن‌ها استفاده کرد.

همین موضوع سبب شده تا علاقه‌مندان زیادی برای تهیه آن وجود داشته باشد. اما عدم اطلاع از مدل‌های مختلف این دستگاه و ناآگاهی گاهی سبب می‌شود که افراد مختلف درعین این‌که هزینه مناسبی برای وسیله خود می‌کنند، به مطلوب مورد نظرشان نرسند.

پرینتر چیست و چگونه کار می‌کند؟

Printer که در زبان فارسی با نام چاپگر از آن یاد می‌شود، یکی از لوازم جانبی رایانه محسوب خواهد شد. این وسیله بسیار پرکاربرد است و هر کدام از ما حداقل برای یک‌بار هم که شده از آن استفاده کرده‌ایم. این ابزار به ما کمک می‌کند که بتوانیم تصاویر و متون را به‌کمک کامپیوتر بر روی کاغذ چاپ کنیم.

چاپگر‌ها انواع مختلفی دارند و روش‌های چاپ هر کدام از آن‌ها نیز متفاوت است. انواع آن‌ها از نظر رنگ چاپی که انجام می‌دهند، سیاه و سفید و رنگی است. اما نوع چاپ آن‌ها می‌تواند بسیار متفاوت باشد. از چاپ لیزری و جوهرفشان گرفته تا ماتریس‌های سوزنی و انواع دیگر.

آشنایی با انواع پرینتر‌ها

همان‌طور که گفتیم اصولا Printerها براساس نوع چاپ دسته‌بندی خواهند شد. در ادامه درباره این دسته‌بندی و انواع مختلف آن برای شما مطالبی را ارائه خواهیم کرد تا هم با این دستگاه‌ها بیشتر آشنا شوید و هم هنگام خرید کار ساده‌تری داشته باشید.

پرینتر‌های جوهرافشان

چاپگر‌های جوهرفشان امروز طرفداران زیادی دارند و معمولا برای استفاده‌های خانگی توصیه می‌شوند. آن‌ها می‌توانند به‌راحتی به دوربین‌ها متصل شوند و عکس‌های رنگی باکیفیتی را چاپ کنند. کارتریج پرینتر نوع جوهرفشان، از جوهر پر شده و به همین دلیل هم چنین نامی برای آن مشخص کرده‌اند.

جوهر‌های آن نیز تاریخ مصرف 6 ماهه‌ای دارند و باید در عرض همین مدت مصرف شوند. چون پس از آن ممکن است جوهر دیگر رقت اولیه خود را نداشته باشد و برای چاپگر مشکلاتی را ایجاد کند.

پرینتر‌های لیزی

مهم‌ترین مزیت این چاپگر‌ها، کیفیت بالای آن‌ها در چاپ است. چاپگر‌های لیزری دارای ظرفیت‌هایی هستند که می‌توان از آن‌ها برای چاپ در تعداد بالا استفاده کرد. در این دستگاه‌ها دیگر چیزی به نام جوهر وجود ندارد. کارتریج این چاپگر‌ها تونر یا لیزر تونر نام دارد که نوعی رنگ پودری است.

نسبت به مدل جوهرفشان، تونر این چاپگر‌ها تاریخ انقضای بیشتری دارد و می‌توان برای مدت طولانی از دستگاه استفاده نکرد و همچنان تونر‌هایی قابل مصرف داشت. اما نکته‌ای که باعث می‌شود اکثر مردم به‌سراغ خرید چاپگر‌های لیزری نروند و همان مدل جوهری را ترجیح بدهند، قیمت بالای این دستگاه‌ها نسبت به نوع قبلی است. پرینتر‌های لیزری در 2 نوع سیاه و سفید و رنگی به بازار عرضه می‌شوند.

 انواع پرینتر‌ها

برترین برندهای پرینتر در بازار

شرکت‌های مختلفی اقدام به تولید پرینتر کرده‌اند اما از نام آشناترین دستگاه‌های پرینتر در ایران می‌توان به برندهای اچ پی(HP)، اپسون(Epson)، کنون(Canon) و برادر(Brother) اشاره کرد.

پرینتر اچ پی

پرینتر اچ پی در دو نوع لیزری و جوهر افشان به بازار عرضه شده است که بر اساس نیاز کاربران متفاوت عمل می‌کنند. اگر به دنبال یک پرینتر هستید که فضایی کمی را اشغال کند و در این حال مقرون به صرفه باشد بهترین گزینه برای شما پرینتر جوهر افشان HP می‌باشد. اما اگر نیاز دارید به صورت مداوم از پرینتر استفاده کنید و یا یک پرینتر مناسب برای ادارات می‌خواهید، بهترین گزینه برای شما پرینتر لیزری اچ پی می‌باشد. انواع پرینترهای رنگی HP به بازار عرضه شده که بر اساس نیاز کاربران به دو نوع تک کاره و سه کاره تقسیم می‌شوند. پرینترهای اچ پی بر اساس چاپ رنگی دو نوع پرینتر تک رنگ و رنگی را به بازار عرضه داشته که از این پرینترها هم می‌توان در خانه و هم می‌توان در ادارات و مراکز تجاری استفاده کرد. کیفیت چاپ رنگی آن‌ها بالا بوده و جزئیات را به خوبی نشان می‌دهند. پرینتر اچ پی به سرعت عمل بالا در چاپ و دقت و کیفیت بالا معروف است و از این رو اگر به دنبال پرینترهای رنگی با کیفیت چاپ بالا هستید، پرینتر اچ پی یکی از بهترین گزینه‌ها می‌باشد. برای خرید و مشاهده قیمت پرینتر اچ پی به این صفحه از سایت هزار مارکت مراجعه کنید.

پرینتر کانن

پرینترهای کانن نظیر سایر پرینترهای بازار در دو نوع لیزری و جوهر افشان به بازار عرضه می‌گردد. پرینترهای کانن با توجه به نیاز کاربران طراحی و تولید می‌شود. هر کدام از این پرینترها در چند نوع چند کاره و تک کاره و رنگی و تک رنگ تهیه و تولید می‌شود. پرینترهای چند کاره علاوه بر قابلیت چاپ، قابلیت اسکن، کپی و فکس را نیز دارا می‌باشند. به همین دلیل پرینتر کانن برای کاربرانی که به یک پرینتر با کارای چندگانه نیازمند هستند بهترین گزینه می‌باشد.

پرینتر اپسون

اگر به دنبال یک پرینتر برای مصارف خانگی و ادارای هستید پرینتر اپسون Epson یکی از گزینه‌های خوب بازار می‌باشد. محصولات برند اپسون به کیفیت و دوام بالا معروف بوده و خدمات پس از فروش عالی آن باعث رضایت بسیار زیاد مشتریان شده است. این برند یکی از بهترین برندهای تولید کننده پرینتر در بازار می‌باشد. پرینتر اپسون سرعت چاپ بالا و وضوح عالی در چاپ داشته و تنوع آن باعث کارایی بیشتر و انتخاب آسان‌تر کاربران شده است.

پرینتر برادر

پرینترهای برادر به کیفیت و عمر طولانی معروف بوده و از این رو در بین کاربران محبوبیت زیادی را دارا می‌باشند. تنوع پرینترهای برادر بالا بوده و همین موضوع انتخاب را برای کاربران آسان‌تر کرده است. انواع پرینتر برادر در دو نوع لیزری و جوهر افشان به بازار عرضه می‌گردد. هر کدام از این نوع پرینترها می‌تواند تک کاره و یا چند کاره باشد. چند کاره بودن پرینتر به این معنا است که علاوه بر عمل فتوکپی، اسکن و پرینت را نیز انجام می‌دهند. همچنین پرینترهای برادر در هر دو مدل می‌تواند رنگی و یا تک رنگ ( سیاه و سفید ) باشد.

برترین برندهای پرینتر در بازار

نکات قابل‌توجه در خرید پرینتر

اول از همه ببینید که کیفیت چاپگر مورد نظر شما در چه سطحی است. البته برای برخی هم سرعت اهمیت دارد. یعنی شما پیش‌از هر چیزی باید ببینید که می‌خواهید در تعداد بالا چاپ معمولی داشته باشید یا در تعداد محدود، چاپ باکیفیت. چاپگر نیز مانند هر وسیله فروشگاهی دیگری مثل کاغذ خردکن، اسکنر و موارد دیگری ازاین‌دست مدام مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

پس مهم است که شما وسیله‌ای را تهیه کنید که بتواند برای مدت زیادی کار کند. البته که باید بودجه و میزان هزینه‌ای که می‌توانید بکنید را هم در نظر بگیرید. فروشگاه اینترنتی هزار مارکت می‌توانید در این زمینه شما را یاری کند و بهترین چاپگرها را در اختیارتان بگذارد. شما می توانید لیست قیمت پرینتر را در هزار مارکت مشاهده و راهنمایی های لازم را از کارشناسان ما بگیرید.

جمع‌بندی

در این مقاله به بررسی انواع پرینتر و نحوه کارکرد هر کدام پرداختیم. پرینترها دارای انواع مختلفی هستند و هر کدام هر کارایی خاص خود را دارند. شما برای خرید باید ببینید که از بین 2 عامل سرعت و دقت کدام مورد بیشتر نیاز شما است. از شما ممنونیم که تا انتها همراه ما بودید. امیدواریم از این مطالب بیشترین استفاده را کرده باشید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (650 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (111 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (86 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (63 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (50 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (37 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (36 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (17 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (13 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (9 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان