دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

بازار / رپورتاژ آگهی /

خرید بهترین سمعک از آوا اودیولوژی با تجویز پزشک 

پنجشنبه، 12 بهمن 1402
سمعک‌ها انواع گوناگونی داشته که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند و بسته به میزان مشکل شنوایی هر شخص توسط پزشک تجویز می‌گردند. آوا اودیولوژی، انواع سمعک را با بهترین کیفیت تولید می‌‌کند. شما می‌‌توانید برای خرید سمعک به این مرکز مراجعه کنید و بهترین سمعک را تهیه نمایید.

سمعک وسیله الکترونیکی کوچکی است که به کم شنوایان کمک می‌‌کند تا صدا‌ها را بشنوند. سمعک‌ها در حقیقت از دسته لوازم پزشکی شناخته شده هستند و از قسمت‌های مختلفی اعم از میکروفن، رسیور و تقویت‌ کننده تشکیل شده‌اند. سمعک‌ها انواع گوناگونی داشته که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند و بسته به میزان مشکل شنوایی هر شخص توسط پزشک تجویز می‌گردند. آوا اودیولوژی، انواع سمعک را با بهترین کیفیت تولید می‌‌کند. شما می‌‌توانید برای خرید سمعک به این مرکز مراجعه کنید و بهترین سمعک را تهیه نمایید.

انواع سمعک

سمعک برای شنیدن صداها به افراد ناشنوا کمک شایسته‌ای می‌‌کند. سمعک انواع گوناگونی دارد و بسته به مشکل شنوایی فرد پزشک آن را تجویز می‌نماید. در زیر توضیح مختصری از انواع سمعک آمده است.

سمعک استخوانی

سمعک استخوانی در پشت گوش قرار می‌گیرد و صدا را به ارتعاش‌های خاصی تبدیل می‌کند که سبب می‌گردد تا عصب‌های شنوایی تحریک شوند. روش انتقال صدا در این نوع سمعک با سمعک‌های دیگر تفاوت داشته و برای افرد خاصی ساخته شده‌ است. این سمعک در دو نوع داخل گوش و پشت گوش وجود دارد.

سمعک آنالوگ

سمعک‌‌های آنالوگ اولین سمعک تولیده شده هستند که تنها می‌‌توانند صدا را تقویت نمایند و میزان صدا را افزایش دهند. امروزه استفاده از این نوع سمعک‌‌ها منسوخ شده و افراد آن را آخرین راه حل می‌‌دانند.

سمعک نامرئی

سمعک نامرئی به شکلی طراحی شده که کاملاً داخل گوش قرار می‌‌گیرد و کسی از وجود آن باخبر نمی‌‌شود. این نوع سمعک برای همه افراد مناسب نبوده و پزشک تنها آن‌ها را برای افرادی که شنوایی متوسط و کمی دارند تجویز می‌‌کند.

سمعک دیجیتال

سمعک دیجیتال از فناوری‌های جدید‌تر در ساخت بهره گرفته و در واقع جایگزینی برای سمعک آنالوگ به شمار می‌‌رود. تقویت صدا در سمعک دیجیتال به نسبت بیشتر از سمعک آنالوگ است و همچنین توانایی حذف فرکانس‌های اضافه را نیز دارا است و برای افرادی که شنوایی کمی دارند، مناسب است. این سمعک در سه نوع دیجیتال هوشمند، دیجیتال معمولی و دیجیتال پیشرفته در بازار موجود بوده که هر کدام ویژگی‌های خاصی را دارند و توسط نظر پزشک تجویز می‌شوند.

سمعک هوشمند

سمعک هوشمند جزء پرطرفدارترین انواع سمعک به شمار می‌‌رود؛ زیرا میزان وارد شدن فشار را بر مغز کاهش می‌‌دهد. همچنین امکال اتصال به دستگاه‌‌های دیگر مانند تلفن همراه و... از طریق بلوتوث را نیز دارا است. افراد کم شنوا از این رو می‌توانند به راحتی از این دستگاه استفاده کنند و تماس تلفنی برقرار نمایند یا آهنگ گوش دهند. در واقع می‌توان گفت که این سمعک جزء بهترین سمعک‌ها است.

سمعک چه کمکی به افراد کم شنوا می کند؟

سمعک در واقع به شنوایی و درک گفتار کمک شایسته‌ای می‌‌کند. حس‌‌های عصبی مغز که به شنیدن مربوط می‌‌شوند، توسط سمعک تحریک شده و در نتیجه فرد صدا‌ها را می‌شنود. در حقیقت فرد کم شنوا قادر خواهد بود تا مانند یک انسان عادی صدا‌های اطراف را بشنود. سمعک زمانی می‌تواند به درستی کار کند که فرد ناشنوایی شدید نداشته یا کاملاً ناشنوا نباشد. برای درمان این افراد معمولاً پزشک روش‌های دیگری را پیشنهاد می‌‌دهد.

هزینه سمعک به چه عواملی بستگی دارد؟

سمعک‌ها در انواع گوناگونی در بازار موجود هستند و قیمت‌ هر کدام با دیگری متفاوت است. معمولاً قیمت سمعک بسته به یک سری عوامل تعیین می‌‌شود؛ از این رو نمی‌‌توان قیمت مشخصی را برای آن بیان کرد. برخی از این عوامل به شرح زیر هستند.

تکنولوژی به کار رفته و سطح پردازش در آن

سمعک به طور کلی به 4 دسته اصلی آنالوگ، هوشمند وایرلس، هوشمند و دیجیتال تقسیم می‌‌شود. معمولاً قیمت سمعک هوشمند و وایرلس بیشتر از دسته‌های دیگر است.

برند

برند تاثیر فوق ‌العاده زیادی بر قیمت دارد و معمولاً برای برند‌های شناخته شده، باید هزینه بیشتری را پرداخت.

گارانتی

با توجه به این که برای سمعک باید هزینه‌های زیادی را پرداخت، بهتر است سمعک دارای گارانتی و همچنین خدمات پس از فروش باشد. در نتیجه گارانتی نیز در قیمت سمعک تاثیرگذار است.

ظاهر و سایز

سمعک‌ها معمولاً دارای سایز و اندازه‌های مختلفی هستند و محل قرار‌گیری هر کدام نیز در گوش با دیگری متفاوت است. همچنین متناسب با میزان مشکل شنوایی هر شخص ساخته می‌‌شوند. سمعک‌ها با توجه با ظاهر و سایز شامل 6 نوع استخوانی، داخل گوشی، ریک، عینکی، استخوانی و پشت گوشی استاندارد هستند که در قیمت تاثیر خواهند داشت.

خرید سمعک از کلینیک تخصصی شنوایی آوا اودیولوژی

کلینیک آوا اودیولوژی از تجهیزات و فناوری‌های روز دنیا برای ارزیابی و درمان مشکلات شنوایی استفاده می‌کند. شنوایی شناسان مجرب این کلینیک با استفاده از این تجهیزات، می‌توانند مشکلات شنوایی را به طور دقیق تشخیص داده و بهترین سمعک را برای هر فرد تجویز کنند. برای خرید سمعک با قیمت مناسب از کلینیک تخصصی شنوایی آوا اودیولوژی با شماره 01133321422 تماس بگیرید و یا برای اطلاعات بیشتر به وبسایت https://avaaudiology.ir/ مراجعه کنید.

سخن پایانی

سمعک دستگاهی الکترونیکی بوده و برای شنیدن صدا به کم شنوایان کمک می‌کند. این دستگاه تنها برای افراد با شنوایی کم و متوسط مناسب است. در حقیقت برای افرادی که ناشنوایی شدید دارند یا کاملاً ناشنوا هستند کاربردی نداشته و پزشک معمولاً درمان دیگری را برای آن‌‌ها تجویز می‌کند. سمعک دارای انواع مختلفی بوده و در اندازه و سایز‌های مختلف و با توجه میزان شنوایی هر فرد ساخته می‌‌شود. به همین دلیل نمی‌‌توان قیمت ثابتی را برای آن‌‌ها در نظر گرفت.


2 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 31 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
خطای دید/ حتی افرادی با ضریب هوشی بالا نمی‌توانند "موش" را که در "آکواریوم" استتار کرده است، قبل از اینکه گربه شکارش کند، پیدا کنند
(ویدیو) زیباترین نگاه‌های عاشقانه پارسا پیروزفر و هدی زین العابدین، بهنام و ماهی سریال "در انتهای شب"/ سکانس پایانی سریال "در انتهای شب"
تابستان کجایِ شمال بریم؟ / معرفی 12 نقطه که فقط شمال بازها می‌شناسند!
(تصاویر)قاب خاص از ادای احترام 3 فرزند رهبر معظم انقلاب در مراسم ختم پدر حجت الاسلام و المسلمین سید علی اصغر حجازی
تصاویر حیرت انگیز از خانه حریری تبریز/ نخستین موزه مطبوعاتی ایران/ معماری فوق العاده قاجار
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
هزینه چاپ یک کتاب
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
عکس زیبایی از نسرین مقانلو و همسر فوتبالیستش، کمال خلیلیان، در کنار پسر کوچکشان در امریکا