ساعدنیوز
ساعدنیوز

خصوصیات افراد بدجنس و بدذات و نحوه رفتار با آنها

  پنجشنبه، 24 آذر 1401   زمان مطالعه 8 دقیقه
خصوصیات افراد بدجنس و بدذات و نحوه رفتار با آنها
ویژگی افراد بدجنس را برایتان بررسی می کنیم تا بتوانید این افراد را راحت تر در زندگی بشناسید و بتوانید رابطه خود را با آن ها محدود نمایید در غیر این صورت آسیب می بینید. در ادامه همراه ما باشید.

آدمهای بد ذات افرادی هستند که اصولا بدخیم و مسموم می باشند. تعدادی از آنها حتی خودشان از تاثیرمنفی ای که روی آدم های پیرامونی شان می گذارند، آگاه نیستند، اما برخی از آنها از ایجاد آشفتگی، به هم زدن کار های مردم و افسرده کردن آنها خشنود می شوند.وجود یکی از این افراد در خانواده، دانشگاه و محیط کار مساوی است با ایجاد پیچیدگی های زیاد در روند کار، نزاع های بی مورد و بدتر از همه استرس.

نشانه ها و ویژگی افراد بدجنس و بدذات

یک سری از نشانه ها هستند که می توانید از آن ها استفاده کرده و اطلاعاتی در مورد ویژگی افراد بدجنس بدست آورید. این ویژگی ها برای همه افراد بدجنس می باشد و هیچ فرد بدجنسی نمی تواند بدون داشتن آن ها بدجنس باشد.یکی از ویژگی هایی که افراد این مدلی دارند این است که همه را به یک چشم بد می بینند و ادعا می کنند که همه بد هستند الا خودشان که بسیار خوب و رئوف می باشند. اگر چنین ویژگی را در خود می بینید باید بدانید که شما نیز یکی از این افراد می باشید و ممکن است به زودی تمامی دوستان خود را از دست داده و به تنهایی دچار شوید. این کار باعث می شود که شما دیگر نتوانید نقش پذیری خوبی داشته باشید و مشکلاتی شدید برایتان ایجاد خواهد شد و میزان مانی که توجه این خصوصیت در شما می شوند دیگر حمایتتان نمی کنند و این حمایت نکردن ها می تواند شما را دچار وضعیتی آشفته نماید.

موافق نبودن دیگران و نداشتن بازخورد به شما

گالاهر بیان کرده است که اگر دیگران خیلی کم با شما موافق هستند ولی مخالفتی نیز با شما نمی کنند بدین معنا می باشد که شما یک آدم بدجنس هستید و نباید معنای این کار آن ها را این گونه تعبیر کرد که دوست دارند با شما کار کنند زیرا این کاملا تعبیر غلطی است و می تواند از بیان شدن ایده های جدید توسط آن ها خودداری گردد. گالاهر همچنین بیان کرده است که :

«اگر در جلسات به نکته ای اشاره می کنید و دیگران معمولا در مقابل ایده شما سکوت می کنند، ممکن است به دلیل آن باشد که شما از نظرشان بدجنس هستید. بعضی اوقات بدجنس ها نادانسته همکاران شان را تخریب می کنند، با خشم از دیدگاه شان دفاع می کنند و باعث می شوند که همکاران علاقه ای به ورود به بحث های سالم با آن ها را نداشته باشند. برخی افراد از گفتگو خارج می شوند، زیرا می ترسند گفتگو کنند و برخی به این دلیل گفتگو نمی کنند که حس می کنند انرژیِ کافی برای “جنگیدن” ندارند.»

ترک شدن توسط همه

اگر وارد هر تیم و گروهی می شوید همه شما را ترک می کنند باید به بدجنس بودن خود شک کنید زیرا این مورد یکی از بارز ترین ویژگی های افراد بدجنس می باشد و در هر جمعی تنها ترین فرد هستند. بهتر است به جای این که مشکل را در دیگران جستجو نمایید در خودتان کمی کاوش کرده و سعی کنید دلیل اصلی این مشکل را بیابید. النا آرمی جو یکی از مربیان خوب رهبری می باشد و در این مورد گفته است که :«اغلب آدم ها از اتفاقاتی که اطرافشان می افتد شگفت زده می شوند، زیرا پذیرفتن این که ممکن است اشکال از خودشان باشد دردناک است. آدم هایی که در چرخه بدجنسی گیر افتاده اند، ترجیح می دهند به جای رشد کردن به همان رفتار ادامه دهند.»

نا امیدی مداوم از سمت دیگران

اگر در حین کار کردن مدام از سمت دیگران نا امید می شوید بهتر است ریشه آن را در خودتان بیابید شاید شما به اندازه کافی خوب نیستید و این ویژگی بدجنسی در شما بیش تر از سایرین خود را بروز می دهد. در واقع این کار از سمت دیگران می تواند منجر به فعال شدن منتقد درونی شده و در نتیجه زندگی را برای شما دشوار تر و بی اهمیت تر جلوه دهد از این رو شما دیگر مانند قبل بازدهی کاری نخواهید داشت و بیش تر وقتتان را صرف بحث با منتقد درونی می کنید.

دزدیدن اعتبار دیگران

یکی دیگر از مهم ترین ویژگی افراد بدجنس این است که اعتبار و آبروی دیگران را می دزدند و این کار را به جای این انجام می دهند که به آن ها اعتبار دهند و این مورد یکی از بدترین ویژگی های این افراد بوده و دردسر های خاص خود را به همراه دارد. بریچوآ نئو یکی از روانشناسان مطرح می باشد و در این مورد بیان کرده است که :«اگر اعتبار و ایده های دیگران را می دزدید و آن ایده ها را به عنوان ایده های خودتان مطرح می کنید، شما فردی بدجنس هستید.»

بدذاتی

راهکار تعامل موثر با ادم بد ذات

  • هرگز اجازه ندهید آدم های شاکی از زمین و زمان شما را به دام بیندازند:بعضی از آدم ها اصولا دوست دارند افراد مودب و با شخصیت را پیدا کنند و سر آنها را با شکوه و شکایت در مورد مشکلات شخصی خود به درد آورند. آنها که خود را آدم های ناکام و بدبختی می دانند، از تکنیک روانی بدی استفاده می کنند و سعی می کنند با القای بدبختی در ذهن دیگران، به خود بقبولانند که چون تنها بدبخت های عالم نیستند نباید زیاد سخت بگیرند.
  • احساسات خود را کنترل کنید:خشمگین شدن و دشنام دادن خیلی ساده است. اما تصور می کنید که به دنبال آن، ادم بد ذات چه می کند، آنها دقیقا دوست دارند شما به چنین ورطه ای بیفتید و کنترل خود را از دست بدهید. پس به یاد داشته باشید که همیشه در یک دعوا و مجادله، فردی که کنترل خود را از دست میدهد همیشه بازنده است.
  • جواب ابلهان مسلماً خاموشی است! :اگر آدم روان پریشی در خیابان یقه شما را بگیرد و ادعا کند که شخصیت مهمی است آیا وقت می گذارید و برایش دلیل و برهان می آورید که افکارش هذیانی است؟! به همین صورت در محیط کار و تحصیل هم، سعی در ایجاد تفکر عقلانی و استدلال پذیر کردن بعضی ها غیر منطقی است.
  • برای خود حریم ایجاد کنید :همیشه مجبور نیستید که به صورت رو در رو با افراد مشکل دار کار کنید. حتی اگر این فرد، یکی از همکار های شما در یک پروژه یا محل کار شما باشد، می توانید تعاملات خود را با وی محدود کنید و اگر لازم باشد با واسطه، کاری را به او محول کنید یا از او تحویل بگیرید.
  • آنها را پیش بینی کنید! :اگر به قدر کافی با یک فرد با عملکرد بدخیم سرکرده باشید و اگر به اندازه کافی باهوش باشید، می توانید همه رفتارها و عکس العمل های او را پیش بینی کنید و خودتان را برای مقابله با او آماده کنید.
  • آدم های با تجربه نمی گذارند که هیچ چیز باعث محدود شدن سرخوشی و احساس خوشبختی در آنها شود:خوشبختی یک چیز کاملا درونی است و خیلی وقت ها هیچ ربطی به جایگاه و شغلی و میزان درآمد شما ندارد. اما در این میان خیلی از ماها از نظر روانی نیاز داریم که تاییدیه دیگران را برای احساس خوشبختی داشته باشیم. یعنی تا مطمئن نشویم که چند نفر در محیط کار، خوشبختی و عملکرد ما را تایید نمی کنند، حس رضایت به ما دست نمی دهد.
  • آدم های موفق عملگرا هستند و به جای تمرکز روی مشکلات روی راه حل ها کار می کنند. :آدمهای بد ذات پیرامون شما، کاری جز فهرست کردن مشکلات بلد نیستند، اما این شما هستید که می توانید با چند کار کوچک یک تغییر در سازمان و محل کارتان ایجاد کنید. شما ممکن است نتوانید کل مشکلات را حل کنید، اما می توانید شرایط را قابل تحمل تر کنید.
  • ببخشید اما فراموش نکنید: بخشایش به این معنی است که شما علیرغم بی مهری شخصی، کینه و دشمنی را از ضمیر خود پاک کنید. در روند بخشایش، بیشترین کسی که سود می برد خود شمایید. چون احساس خوب بزرگ منشی به شما دست می دهد.
  • از نشخوارهای فکری پرهیز کنید : بعضی ها عادت دارند که اتفاقات منفی زندگیشان را مرتب با خودشان مرور کنند و بی مهری ها و خیانت های دیگران را به یاد آورند. ولی آدم های با تجربه موفق یاد گرفته اند که به این ورطه نیفتند.

نتیجه گیری

به صورت کلی موارد گفته شده می تواند برای هر فردی وجود داشته باشد از این رو اگر این موارد را در رفتار های خود مشاهده کردید و در این شرایط گفته شده قرار گرفتید بهتر است سعی کنید رویه خود را تغییر دهید زیرا هیچ کسی فردی بدجنس را دوست ندارد و اگر به بدجنس بودن خود ادامه دهید قطعا دایره دوستی های شما کوچک شده و از بین خواهد رفت.تغییر شخصیت ناگهانی امکان پذیر نمی باشد و شما برای این که بتوانید عادت های خود را تغییر دهید نیاز به یک برنامه ریزی منظم دارید و باید از کار های کوچک در این زمینه کمک بگیرید و سعی کنید این کارها را دائما انجام دهید.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (63 نظر) ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (81 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (24 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (41 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (24 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (34 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (32 نظر) نگاهی به گل آرایی فوق زیبا و شیک مراسم ترحیم رضا داوودنژاد/ واقعا حیف جوونیش+عکس (30 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (24 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (18 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (20 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (18 نظر) صدای بهشتی دو برادر با خوانندگی برای پدر و مادر ناشنوایشان+ویدئو/حنجرشونو فرشته ها بوسیدن+ویدئو (17 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (15 نظر) خلاقیت خنده دار راننده کرمانی برای ضد سرقت کردن ماشین اش حماسه ساز شد+عکس/ سلطان امنیت منطقه در سطح خاورمیانه!🤣 (12 نظر)
دیگران می‌خوانند   
فال ابجد روزانه جمعه 14 اردیبهشت 1403 خلاقیت فوق خنده دار اوستا نصاب در تقسیم باد کولر گازی بین پذیرایی و اتاق حماسه آفرید + ویدیو/ مغز نیست که یه تیکه جواهره فال روزانه امروز جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز جمعه 14 اردیبهشت1403 کادوهای جالب و بامزه یک معلمِ مناطق دوردست برای روز معلم که پربازدید شد+عکس/ عشق و صفا توی این هدیه ها خلاصه میشه😍 روایت جالب و شنیده نشده از رابطه رهبر انقلاب و پدرشان: آنقدر برای پدرم کتاب میخواندم که سرم گیج می‌رفت+ویدیو دفن جسد زن جوان در باغ شخصی یک مرد/ نمی‌خواستم او را بکشم فال قهوه با نشان روز جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 جزئیات آتش‌سوزی مهیب امامزاده ابراهیم شفت +عکس فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 14 اردیبهشت 1403+فیلم برادر قدبلند و چهارشانه الناز حبیبی، شیوای سریال دوپینگ/ ماشاءالله چقدرم خوشتیپ+عکس خلاقیت خنده دار یک ایرانی برای نگه داشتن جای پارک حماسه آفرید/ اوج ابتکار با کمترین امکانات+ عکس نگاهی به حجله عزای مرتضی پاشایی خواننده ناکام و محبوب ایرانی+عکس/ روحش شاد و یادش گرامی نکته جالب عکس جدید جواد عزتی و الناز حبیبی روش منحصربفرد رهبر معظم انقلاب برای مدیریت زمان در سخنرانی های خودشان در نماز جمعه + عکس تصویری معنادار و احساسی که مهران مدیری با انتشار آن خبر فوت مادرش را داد + عکس/ روحشون شاد عکسی از خانه ابدی ارشا اقدسی و هنرمندی که سنگ قبرشان مشترک است/روحش شاد و یادش گرامی... تقابل آزاده نامداری و فرزاد حسنی در یک مراسم که توجه همه رو به خودش جلب کرد+عکس/ فقط نگاه های فرزاد حسنی (تصاویر) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق ماجرای عاشقانه پسر میوه فروش صداتو و بغض شدید کیایی و امیرمهدی ژوله/ صدای بهشتی پسر حنجره طلای ایرانی با آهنگ تنهاترین عاشق+ویدیو خلاقیت خنده دار اوستای صافکار در تعمیر ماشین مشتری حماسه ساز شد+عکس/استاد ببخشید دفتر صد برگ برای نوشتن جزوه کافیه😂 رونمایی از 4 قلوهای تو راهی مژده لواسانی و اسم های زیباشون/ خدا از الان حفظشون کنه+ویدئو ماجرای آرزوی رهبر معظم در داشتن کفش بند دار که هرگز برآورده نشد؛ چقدر غصه خوردم، ولی چاره دیگری نداشتیم! تهیه فیلم سیاه از زن متاهل در یک گارگاه توسط مرد بدهکار برای باجگیری آرزوی محال پدر غزل بدیعی و رضا داوودنژاد برای بچه دار شدنشان/ 10 تا بچه هم کمه!+فیلم رونمایی از تیپ باکلاس و شیک دامادی فرهاد شهریزی، سنجر سریال گیلدخت / مبارکا باشه+عکس مات و مبهوت ماندن داوران صداتو از آوازخوانی ترانه سریال پس از باران توسط پسر شمالی/ ماشالا چه صدایی!+فیلم خادمی ثریا قاسمی، خانم گل گیلدخت با چادر نماز سفید در صحن حرم امام رضا(ع)+عکس (ویدئو) دوربین مخفی این پسر خوش ذوق با سرکار گذشتن مردم/فقط واکنش مردم دیدنیه!!😂 آخرین عکس تهیه کننده ایرانی و همسر جوانش سارا صوفیانی قبل از ترک ایران/ زوجی که 28 سال اختلاف سنی دارند!+عکس لهجه اصفهانی بانمک و مسلط احمدرضا عابدزاده که به لطف داشتن همسر اهل اصفهان یاد گرفته +ویدیو/ فقط عرض ارادت آخرش! گریم معرکه آزیتا حاجیان و اکبر عبدی در نقش های ماندگار عجوزه پیر و پسرش/ اصلا قابل شناسایی نیست+عکس خلاقیت خنده دار اوستا بنا برای حل مشکل درختان شهرداری حماسه ساز شد/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس😆 عرض ارادت منحصربفرد روسای جمهور دوره‌های مختلف به رهبر معظم انقلاب در عیادت از ایشان در بیمارستان+عکس/ روحانی، احمدی نژاد و... استفتاء از رهبری درباره چند همسری و نظر قابل تامل ایشان/خدا یکی محبت یکی یار یکی +فیلم سالن زیبایی اختصاصی همسر شاهرخ استخری داخل خونه شیک و لوکسشون در بلژیک/ مامان هنرمند داشتن نعمتیه+عکس (ویدئو) آیا با گوی آذرخش، این پدیده‌ی نادر طبیعت آشنایی دارید؟ (ویدئو) صحبت‌های جدی با چاشنی طنز تلخ مهران مدیری/ عصر ابتذال است، دانشمند نابغه فالوور ندارد اما... (ویدئو) معلمی که معنی جایزه را نمی‌داند/ معلم کوچک 9 ساله با آرزوهای بزرگ (ویدئو) جانشین مریم میرزاخانی، نابغۀ ریاضی ایرانی چه کسی است؟
تیتر امروز   
فال ابجد روزانه جمعه 14 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 دفن جسد زن جوان در باغ شخصی یک مرد/ نمی‌خواستم او را بکشم فال شمع روزانه امروز جمعه 14 اردیبهشت1403 فال قهوه با نشان روز جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 جزئیات آتش‌سوزی مهیب امامزاده ابراهیم شفت +عکس فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 14 اردیبهشت 1403+فیلم ماجرای آرزوی رهبر معظم در داشتن کفش بند دار که هرگز برآورده نشد؛ چقدر غصه خوردم، ولی چاره دیگری نداشتیم! تهیه فیلم سیاه از زن متاهل در یک گارگاه توسط مرد بدهکار برای باجگیری (ویدئو) آیا با گوی آذرخش، این پدیده‌ی نادر طبیعت آشنایی دارید؟ (ویدئو) صحبت‌های جدی با چاشنی طنز تلخ مهران مدیری/ عصر ابتذال است، دانشمند نابغه فالوور ندارد اما... (ویدئو) معلمی که معنی جایزه را نمی‌داند/ معلم کوچک 9 ساله با آرزوهای بزرگ (ویدئو) جانشین مریم میرزاخانی، نابغۀ ریاضی ایرانی چه کسی است؟ داستان کوتاه انگلیسی «جک و لوبیای سحرآمیز»/ با ترجمهٔ فارسی (ویدئو) ربات کوزت وارد بازار شد/ چقدر یکی از اینا تو هر خونه‌ای لازمه😂
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...