دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / نگهداری حیوانات خانگی /

خصوصیات و ویژگی های گربه سیاه 

پنجشنبه، 11 اسفند 1401
گربه سیاه، نوعی از گربه با پشم هایی به رنگ سیاه می باشد که ممکن است به گونه ای خاص از گربه ها تعلق داشته باشد. در این مقاله از ساعد نیوز به معرفی این گربه ها می پردازیم.

گربه سیاه ایرانی دارای موهای براق، بلند و ابریشمی با چشمان نارنجی تیره و درخشان بوده و برعکس گربه­ های آبی و کرم، رنگ­های موهای گربه سیاه روی هم خوابیده و در بعضی از نقاط بدن مخصوصاً در ناحیه پشت نزدیک به انتهای دم و زیر شکم با رنگ پریده متمایل به قهوه­ای دیده می­شود، وجود رطوبت،نور خورشید، لیسیدن، تیمار و شانه کردن و بُرس زدن به موها این حالت را تشدید می­نماید. در ادامه این مطلب به معرفی این نژاد می پردازیم

معرفی گربه سیاه

این گربه ها، گربه ای با پشم های سیاه هستند که ممکن است متعلق به نژاد خاصی از گربه ها باشد. همچنین امکان این نیز وجود دارد که آن ها گربه هایی ساده، فقط با رنگ سیاه باشند. علاقه مندان به گربه ها، تاکنون نزدیک به بیست گونه گربه یافته اند که دارای پشم های سیاه هستند. در میان این ها، گربه هایی از کشور هند به طور کلی سیاه رنگ هستند. قابل توجه است که تعداد گربه های سیاه نر، بیشتر از ماده می باشد. طبق مشاهدات و یافته ها، چشم این گربه به دلیل وجود ملانین، معمولا طلایی رنگ است.

انواع نژاد گربه سیاه

این گربه ها انواع مختلفی دارند که هرکدام دارای صفات و ویژگی های متفاوت است. در این قسمت چند نمونه از این گربه هارا به شما معرفی می کنیم.

  • گربه مین کوون:این گربه در رنگ های مختلف است و از گسترده ترین گونه گربه های سیاه می باشد. این گربه ها استخوان های درشت و پر از پشمی دارند که سایز آن هارا بزرگ تر از خود نشان می دهد. گربه های مین کوون دارای شخصیتی وفادار مانند سگ ها هستند.

  • گربه مانچکین:گربه های مانچکین در انواع رنگ ها وجود دارند و پاهای آن ها معمولا کوچک است. این گربه ها از انرژی بالایی برخوردارند، به شکلی که هیچ گاه از بازی کردن خسته نمی شوند.

  • گربه بابتیل ژاپنی:گربه های بابتیل ژاپنی در کشور ژاپن زندگی می کنند. آن ها معتقدند که این گربه برای خانه شان خیر و برکت می آورد. این گربه معمولا در رنگ های سیاه، سفید و قرمز یافت می شود و دارای دمی گردالی مانند است. بابتیل ها از گربه های پر سر و صدا هستند که آواز آن ها بسیار معروف است.

حقایقی در مورد گربه سیاه

گربه های سیاه به دلیل وجود باور های غلط و خرافات مدتهاست که نماد نحسی و بدشانسی شمرده می شوند. در طی سالهای متمادی، گربه های سیاه بی شماری نیز به دلیل همین باورهای نادرست توسط انسان ها طرد شده اند. گربه های سیاه هیچ تفاوتی با گربه های دیگر ندارند.

با نگه داری از یک گربه سیاه این فرصت را دارید که به پایان دادن به باورهای غلط در مورد این حیوانات کمک کنید. دوستان و آشنایان شما خواهند دید کا در واقعیت این گربه ها نه تنها هیچ تفاوتی با گربه های دیگر ندارند بلکه دارای ویژگی های منحصر به فرد و ظاهری جذاب هستند.

گربه های سیاه جزء رایج ترین نژادهایی هستند که در فروشگاه های حیوانات خانگی برای فروش موجود هستند. رواج گربه های سیاه به عنوان حیوانات خانگی باعث شده است که غذا و سایر محصولات مورد نیاز برای آن ها با فراوانی تولید شده و به بازار عرضه شود. در واقع شما می توانید به راحتی یک گربه سیاه را خریداری کرده و از آن نگه داری کنید.

شخصیت گربه سیاه

گربه های سیاه صاحبان خود و اعضای خانواده شان را دوست دارند. گربه های سیاه عاشق نوازش و بازی هستند. اگر به دنبال داشتن یک حیوان خانگی صمیمی هستید، نگه داری از یک گربه سیاه می تواند بهترین گزینه برای شما باشد.

همچنین یکی دیگر از ویژگی های برجسته این نژاد از گربه ها، قابلیت سازگاری سریع آن ها با محیط است. گربه های سیاه قادر به سازگاری سریع با تغییرات محیطی ایجاد شده، هستند. گربه های سیاهی که از خیابان ها به خانه آورده شده و به عنوان گربه خانگی نگه داری می شوند. اغلب به سرعت با محیط جدید سازگار شده و با انسان های دیگر رابطه صمیمی برقرار می کنند.

گربه های سیاه حتی در شرایط پر استرس نیز می توانند رابطه صمیمی خود با صاحبان شان را حفظ کنند.گربه های سیاه نه تنها با صاحبان شان، بلکه با انسان ها و حیوانات خانگی دیگر نیز صمیمی می شوند. با افزودن یک حیوان خانگی جدید به خانه تان، گربه های سیاه می توانند به سرعت با آن ها رابطه دوستانه برقرار کنند.

غذای گربه سیاه

از مهم ترین مواردی که باید به آن توجه داشت تغذیه گربه است. در این قسمت می خواهیم به بررسی غذاهای مصرفی گربه ها بپردازیم. نوع تغذیه در سگ، با گربه ها بسیار فرق می کند. پس نمی توان غذایی که برای سگ خانگی خود تهیه نموده اید، برای گربه نیز مصرف شود. همچنین بسته به سن و سال گربه ها تعیین می شود که باید از چه غذایی استفاده کنند. گربه ها، برعکس سگ ها نمی توانند از رژیم گیاه خواری استفاده کنند. پس در تغذیه آن ها سبزی و میوه جایی ندارد.

گربه سیاه حداقل تا دو ماهگی باید از شیر مادر خود تغذیه کند. اگر بچه گربه نتوانسته باشد تا دو ماهگی از شیر مادر خود بخورد، باید حداقل تا چهار ماهگی از شیر خشک مخصوص حیوانات خانگی تناول کند. این گربه ها، در سن ده تا دوازده ماهگی به دلیل رسیدن به بلوغ باید تغذیه ای متفاوت داشته باشد. برای این حیوان می توان از غذاهایی مانند ماهی، میگو، گوشت، غذاهای پروتئین دار و کربوهیدرات دار استفاده کرد.

بیماری های گربه سیاه

این گربه ها نیز مانند سایر حیوانات دارای بیماری هایی است که در این بخش به آن ها اشاره می کنیم.‌یکی از بیماری های شایع در بین گربه ها، خراش پوستی است. این بیماری قابل انتقال به انسان است و می تواند خطر ساز باشد. بر اساس تحقیقات، این بیماری می تواند منجر به مرگ حیوان شود. از دیگر بیماری های گربه سیاه، می توان به خشکی چشم اشاره کرد. این مریضی به دلیل کاهش حجم اشک چشم ایجاد می شود و سبب درد خفیف در گربه می گردد. همچنین این گربه ها می توانند دارای بیماری هایی همچون آنفلوانزای مرغی، سرطان مثانه، سرطان استخوان، فلیس و کالیسی باشند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 29 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
ویدیو/ بازسازی دیجیتالی ویرانه‌های باستانی "تخت‌جمشید" توسط "میثم کشاورز" طراح ایرانی/ تصویرسازی و پویانمایی به سبک فیلم‌های هالیوودی
ترجمه تخصصی کتاب
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
وقتی رونالدو همه ی عروسک های لوناپارک رو با گلزنی برای همسرش جورجینا جایزه گرفت / جورجینا مثل بچه ها ذوق زده شد 😍
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
ترجمه تخصصی متن
کپسول خودکشی هم ساخته شد+عکس/ وقتی دکمه را فشار دادید دیگر امکان تغییر تصمیم نیست
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی