دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / بارداری و زایمان / زمان بارداری /

خطرات پریدن در دوران بارداری 

پنجشنبه، 27 مرداد 1401
مادران باردار باید کاملاً از ورزش‌های پرش‌دار خودداری کنند زیرا این احتمال وجود دارد که به کودک شما آسیب برساند. سطح متوسط ورزش‌های بارداری باعث افزایش سلامتی می‌شود. با این حال زیاده روی نکنید. همیشه توصیه می‌شود قبل از شروع هر ورزشی با ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی خود تماس بگیرید.

ورزش در دوران بارداری مفید است زیرا تناسب اندام خانم های باردار را حفظ کرده و آن ها را برای زایمان آماده می کند. قبل از اینکه ورزش را در بارداری شروع کنید بسیار مهم است که نوع صحیح تمرینات را بدانید. ورزش های سخت می تواند منجر به ترومای شکمی شود. پرش یکی از انواع ورزش هایی بوده که ممکن است در دوران بارداری ایده آل نباشد. بنابراین بهتر است احتیاط کنید.

اثرات مضر پریدن در دوران بارداری

  • افزایش احتمال آسیب دیدن رباط­ها بدن زنان حامله :به دلیل این که در طي دوران بارداری، بدن زنان هورمون ریلاکسین ترشح می­کند، رباطهای منطقه لگن اين افراد نرم خواهد شد. در چنین شرایطی، رباط­های نرم مادران باردار بیشتر مستعد صدمه دیدن خواهند بود. بنابراین، اگر یک زن باردار در طول دوران حاملگی خود مدت زمان زيادي را به انجام تمرینات ورزشی سخت مانند پریدن اختصاص دهد، به احتمال زیاد رباط­های بدن او آسیب دیده و یا حتی دچار شکستگی استخوان­ها و صدمه دیدن مفاصل خواهد شد.
  • ابتلا به زایمان زودرس:همانطور که می­دانید رحم زنان در طي دوران بارداری بزرگ شده و با رشد خود فشار زیادی بر روی دهانه رحم وارد می­کند. در چنین شرایطی، پریدن مادر باردار می­تواند تاثیر اصطکاکی بین رحم و گردن رحم ایجاد نموده و منجر به انجام زایمان زودرس در زنان حامله شود.
  • افزایش خطر سقط جنین:به عنوان يك خانم جوان و بي­تجربه به یاد داشته باشید كه در طول دوران بارداری، مرکز ثقل بدن زنان حامله تغییر می­یابد. با توجه به دست­اندازی که بر اثر رشد جنین داخل رحم در ناحیه شکم این افراد به وجود می­آید، این زنان بیشتر از ساير خانم­ها در معرض خطر از دست دادن تعادل بدن خود قرار گرفته و سقوط می­کنند، که اين حالت در موارد شدیدتر سقط جنین را به دنبال خواهد داشت.
  • خونریزی واژینالی:طناب زدن و پریدن حرکت نامطلوبی بوده و انجام آن در طي دوران بارداری زنان می­تواند خونریزی واژینالی و حتی انقباضات زودرس رحمی را به دنبال داشته باشد.

چه ورزش هایی در دوران بارداری توصیه می شوند؟

ورزش های سبک یا ورزش های کم تأثیر در بارداری کاملاً بی خطر هستند. این تمرینات باعث ایجاد تکان در بدن نمی شوند و بنابراین در بارداری بی خطر هستند. برخی از این تمرینات سبک عبارتند از شنا، یوگای قبل از تولد، پیاده روی و دوچرخه سواری. می توانید از تمریناتی استفاده کنید که بدن شما را ثابت نگه می دارد.

نکاتی برای راهنمایی زنان حامله جهت انجام حركات ورزشي طي دوران بارداری

می­توانید نکات ایمنی ساده­اي را رعایت کرده و از حق خود که لذت بردن از یک دوره بارداری سالم است، استفاده کنید. به عنوان يك خانم باردار به خاطر داشته باشيد كه رعایت نمودن برخی از اقدامات احتیاطی می­تواند خطر ابتلا به آسیب­های تصادفی و یا سقط جنین را در طي اين دوران حساس از زندگي به شدت کاهش دهد. نمونه ­هایی از این اقدامات احتیاطی عبارتند از:

  • پوشیدن لباس­های گشاد و راحت توسط زنان حامله، برای انجام تمرینات ورزشی سبک و متناسب
  • انتخاب درست کفش ورزشي، برای افزایش انعطاف­پذیری بدن و قدرت گرفتن دست­های زنان حامله
  • انجام تمرینات ورزشی بر روی سطح­های صاف و هموار، جهت جلوگیری از افتادن، آسیب بدن زنان و یا از بين رفتن ناگهانی تعادل بدن در طي دوران حاملگی
  • نوشیدن مقدار زیادی آب و مایعات مختلف جهت جلوگیری از ابتلا به کم­آبی بدن زنان در دوران بارداری
  • همچنین، زنان حامله باید قبل از شروع انجام تمرینات ورزشی جدید به دنبال راهنمایی پزشکی بوده و از پزشک متخصص زنان و زايمان معالج خود برای سلامت بدن خود و جنین داخل رحمشان کمک بگیرند.

در نهايت، يادتان باشد كه اگر شما هم به عنوان یک زن جوان قبل از باردار شدن، برای ورزش كردن و انجام ژیمناستیک در باشگاه حاضر می­شدید، بعد از حامله شدن هم می­توانید به دنبال انجام ورزش­های هوازی بوده و تا زمان تولد نوزادتان این ورزش­ها را ادامه دهید. اشکال مختلفی از ورزش­ها وجود دارد که زنان حامله می­توانند از آن­ها برای لذت بردن از یک شیوه درست زندگی در طي دوران بارداری خود استفاده کرده و سلامت جنین داخل رحمشان را تا پایان دوران سخت بارداری تضمین نمایند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 09 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
مراحل اکسپت مقاله