دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / دانستنی های خودرو /

خطرات رانندگی با چراغ EPC روشن 

جمعه، 15 دی 1402
چراغ هشدار EPC نشان‌دهنده مشکلی در سیستم کامپیوتری خودروی شما است. ما در این مطلب از ساعد نیوز خطرات رانندگی با EPC روشن را بیان می کنیم. با ما همراه باشید.

چراغ هشدار EPC در خودرو به عنوان چراغ هشدار دهنده کنترل الکترونیکی قدرت شناخته می شود، یک علامت هشدار دهنده وسیله نقلیه است که نشان دهنده مشکلی در سیستم دریچه گاز اتومبیل شماست، مانند پدال گاز، بدنه دریچه گاز، کنترل کشش یا کنترل کروز.

آیا رانندگی با چراغ EPC روشن خطرناک است؟


بله چراغ EPC می‌تواند نشانگر طیف وسیعی از مشکلات باشد، برخی نسبتاً جزئی و برخی کاملاً جدی‌تر. اگر وسیله نقلیه شما دارای چراغ EPC روشن است و در حالت لنگی است، باید در اسرع وقت آن را برای تشخیص و تعمیر به نمایندگی ببرید.

علاوه بر این، برخی از خودروها که به سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESP) مجهز هستند ممکن است زمانی که برنامه EPC مشکلی را تشخیص دهد، ESP به‌طور کامل خاموش شود.

ممکن است وسیله نقلیه شما هنوز (تا حدودی) در حالت شلوغی قابل رانندگی باشد، اما سرعت و شتاب آن برای جلوگیری از آسیب جدی به اجزای پیشرانه محدود است. این چیزی است که به‌عنوان «طراحی مقاوم در برابر خطا» شناخته می‌شود و هدف آن جلوگیری از آسیب رساندن ناخواسته به کاربر است. به‌خصوص وقتی در مورد سیستم خنک‌کننده، آلاینده‌ها، انتقال و سایر سیستم‌های اصلی صحبت می‌کنیم، اگر مشکل اولیه را فوراً برطرف نکنید به‌سرعت می‌تواند چند برابر شود و به یک سری مشکلات جدی تبدیل شود.

سخن پایانی


برای خاموش کردن چراغ epc باید به تعمیرگاه مراجعه نموده و از کارشناس بخواهید با استفاده از اسکنر ODB اقدام به بررسی خودروی شما و شناسایی مشکل نماید. سیستم OBD مخفف عبارت On-Board Diagnostic است. ما در ایران از اصطلاح دیاگ زدن برای انجام این کار استفاده می‌کنیم.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 19 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ترجمه تخصصی متن
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
(ویدئو) خوانندگی فرزاد فرخ در اتاق خوابش / صداش یه آرامشی داره
تولد آرشا پسر شهربانو منصوریان ووشوکار قهرمان در باغ اجاره ای / چه ذوقی هم میکنه کوچولوی خوشتیپ
ویدیو/ ری‌اکشن سکته‌ای دانش‌آموزان سال آخری موقع دریافت کارنامه و مشاهدۀ نامۀ اعمالِ درخشان
بازیگران ایرانی و پولداری که برند عطر با نام خودشان دارند+عکس/ مهران مدیری، لیلا حاتمی و...
استوری های مزین به "happy birthday" بازیگران برای تبریک تولد احمد مهرانفر، ارسطویِ پایتخت+ عکس/ از محمد علیزاده تا نسرین نصرتی فهیمه پایتخت
تیپ شیک همسر وریا غفوری با کت خامه دوزی ترند 1403 / قیمت و تمامی جزئیات
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
(عکس) خلاقیت بانمک یک مادر برای نشان دادن اینکه فرزندش چقدر خوردنی و خوشمزه ست همه را به خنده واداشت