دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / دانستنی های خودرو /

خطرات زیاد بودن روغن گیربکس یا واسکازین 

یکشنبه، 24 دی 1402
روغن گیربکس یکی از مایعات اساسی در داخل خودروهاست. همان قدر که کم بودن و کافی نبودن روغن گیربکس می تواند مشکلات زیادی را ایجاد کند و خسارت های فراوانی به بار آورد، زیاد بودن آن نیز مشکل آفرین است و می تواند هزینه ها و خرابی های فراوانی را به دنبال داشته باشد.ما در این مطلب از ساعد نیوز مضرات زیاد بودن روغن گیربکس را بررسی می کنیم.

مضرات زیاد بودن روغن گیربکس یکی از آسیب هایی است که بسیاری از افراد درباره آن هیچ چیزی نمیدانند. پر کردن مجدد روغن گیربکس اغلب در بسیاری از مدل های خودرو کار دشواری است. به خصوص اینکه دقیقا چقدر باید روغن بریزید که منجر به پر شدن بیش از حد گیربکس نشود. در اینجا ست که اگر این اتفاق افتاد باید بدانیم چه باید کرد.

اگر می خواهید گیربکس خودرویتان نرم کار کند و تا زمانی که ممکن است نیاز به تعمیر گیربکس اتوماتیک نداشته باشید، باید با روغن گیربکس مناسب و با مقدار مناسب پر شود. در حالی که کم بودن مقدار روغن گیربکس می تواند منجر به مشکلات زیادی شود، زیاد بودن روغن گیربکس نیز باعث ایجاد آسیب شده و مضرات خود را دارد.

عواقب زیاد ریختن واسکازین در گیربکس اتومبیل


روغن گیربکس نیز مانند روغن موتور، باید به اندازه و میزان مشخصی داخل گیربکس ریخته شود. لیست زیر شامل عواقب زیاد ریختن واسکازین در گیربکس اتومبیل است:

  • فرسودگی بیش از حد گیربکس: قطعات متحرک گیربکس برای کارکرد صحیح به مقدار مناسبی از روغن نیاز دارند. با پر کردن بیش از حد گیربکس، سطح روغن کاری یکسان نیست و منجر به سایش بسیار سریعتر می شود.هنگامی که گیربکس در معرض فشار بالا قرار می گیرد، متوجه مشکلاتی در تعویض دنده و عملکرد آن خواهید شد. حتی می تواند به مشکل بعدی منجر شود.

  • خرابی گیربکس: بعید است که گیربکس شما یک شبه و در اثر زیاد بودن روغن گیربکس از کار بیفتد. با گذشت زمان، خرابی گیربکس از ترکیب خیلی مشکلات رخ خواهد داد. فرقی نمی‌کند با نشتی، قطعات فلزی روغن‌کاری نشده یا افزایش فشار سروکار داشته باشید، همه این موارد در نهایت به گیربکس آسیب می‌زند تا زمانی که دیگر کار نکند.

  • افزایش بیش از حد فشار: استفاده بیش از حد مورد نیاز از روغن گیربکس می‌تواند باعث افزایش فشار شود. متعاقبا افزایش فشار باعث تولید حباب‌های هوایی در جعبه‌ دنده می‌شود. این حباب‌های هوا، خاصیت چسبندگی روغن گیربکس را افزایش می‌دهند و این خود باعث ایجاد صدمات بسیاری به گیربکس اتومبیل می‌شود.

  • داغ شدن بیش از حد گیربکس: یکی از عواقب زیاد ریختن واسکازین در گیربکس اتومبیل شما، نشتی آن است. نشت روغن گیربکس نیز باعث پایین آمدن سطح روغن شده و این خود باعث داغ شدن بیش از حد گیربکس می‌شود.

  • جا نرفتنِ روان دنده: افزایش فشار در نهایت می‌تواند منجر به آسیب دیدن کاسه نمد بشود و آسیب دیدگی کاسه نمد مبدل گشتاور را تحت تاثیر قرار می‌دهد. کار نکردن موثر مبدل گشتاور نیز می‌تواند باعث جا نخوردن روان دنده شود.

سخن پایانی


پر کردن مجدد روغن گیربکس، باید با دقت زیاد انجام شود. زیاد شدن این روغن در سیستم جعبه دنده، می تواند مشکلات زیادی را ایجاد کند. در بسیاری از خودروها، پر کردن دوباره روغن گیربکس، کار مشکلی است و اغلب باید توسط یک تعمیرکار انجام شود. به همین خاطر، زیاد شدن مقدار آن فقط بر اثر اشتباهات سهوی اتفاق می افتد که البته باید نسبت به همین موضوع هم هوشیار باشید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 28 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
ویدیویی از بازسازی سه‌بعدی شهر باستانی دارابگرد/ شگفتی‌های شهر افسانه‌ای شاهنامۀ فردوسی را ببینید
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
ترجمه تخصصی کتاب
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
هزینه چاپ یک کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
وقتی رونالدو همه ی عروسک های لوناپارک رو با گلزنی برای همسرش جورجینا جایزه گرفت / جورجینا مثل بچه ها ذوق زده شد 😍
آیتک سلامت با پوشیدن مانتو کوتاه طرح سنتی و شلوار بگ استایلی جذاب مناسب خانوم های قد بلند ساخته است +عکس