دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / آشپزی / نان و شیرینی / انواع کیک /

کیک سابله شیک و مجلسی چگونه پخته می‌شود؟ 

سه شنبه، 23 دی 1399
ما در این مطلب قصد داریم شما را با طرز تهیه کیک سابله به روشی ساده و آسان آشنا کنیم.

سابله کیک یا بیسکوکیک یکی از جدیدترین کیک ها برای انواع مراسم های تولد، نامزدی و … می باشد که با شکلات و گل و خامه تزئین می شود. شما می توانید برای تولد همسر یا خانواده خود اول اسم آن ها را به انگلیسی روی کیک کاتر بزنید و به دلخواه تزئین کنید. سابله کیک اولین بار توسط فردی به نام آدی کلینگ هوفر در سال ۲۰۱۸ در اسرائیل معرفی شد و به دلیل سادگی و جدید بودن این نوع کیک بسیار مورد استقبال قرار گرفت. سابله کیک از قرار گرفتن دو لایه کیک روی هم درست می گیرد. شما می توانید سابله کیک ها را هم کاکائویی و هم ساده درست کنید و به دلخواه تزئین کنید.

مواد لازم برای کیک سابله

  • کره 226 گرم
  • شکر 60 گرم
  • تخم مرغ 1 عدد
  • آرد 280 گرم
  • آرد بادام 100 گرم
  • نمک 1/2 قاشق چایخوری
  • عصاره بادام 1 قاشق چایخوری

برای کرم مابین کیک

  • پنیر ماسکارپونه 250 گرم
  • پودر شکر 80 گرم
  • اسانس وانیل 1 قاشق چایخوری
  • خامه فرم گرفته 300 گرم

طرز تهیه کیک سابله

ابتدا و برای شروع، 220 گرم کره نرم شده در دمای اتاق را با پودر شکر داخل یک ظرف می ریزیم و انها را با همزن برقی خوب مخلوط می کنیم تا حالت خامه ای و کرمی پیدا کندو سبک شود.

1 عدد تخم مرغ را شکسته و ان را به مواد مرحله قبل همراه با هل اضافه می کنیم و اناه را خوب هم می زنیم تا یکدست شود.

280 گرم آرد و 100 گرم آرد بادام و 1/4 قاشق چایخوری نمک را داخل یک ظرف مخلوط می کنیم و آنها را دوبار الک می کنیم و به مواد مرحله قبل اضافه ( مخلوط تخم مرغ و شکر و کره ) می کنیم و با همزن دستی با آنها مخلوط می کنیم تا در مواد ما خوب مخلوط شوند و یکدست شوند. ارد را زیاد هم نمی زنیم فقط تا حد مخلوط شدن با مواد هم می زنیم.

خمیر کیک را به دو قسمت تقسیم می کنیم و انها را با پلاستیک می پوشانیم و انها را برای مدت 30 دقیقه داخل یخچال استراحت می دهیم.

روی یک سطح صاف کاغذ روغنی می اندازیم و خمیر را بعد از استراحت روی کاغذ روغنی می گذاریم و با وردنه خمیر را به ضخامت 6 میلیمتر و به شکل دایره ای با قطر دلخواه 25 سانتی متر باز می کنیم. ( روی خمیر را سلفون می گذاریم و بعد با وردنه ان را باز می کنیم).

دو کاسه با قطر دلخواه یکی مثلا 25 سانتی متری و یکی دیگر 10 سانتی متری روی خمیر می گذاریم و با کاتر اضافی خمیر را برش می زنیم و خمیر را به شکل دونات می بریم و اضافی خمیر را بر می داریم.این کار را برای خمیر دیگر نیز انجام می دهیم.

داخل یک سینی فر کاغذ روغنی می گذاریم و خمیر را داخل سینی روی کاغذ روغنی می گذاریم و ان را داخل فر با حرارت 180 درجه سانتی گراد برای 15 دقیقه می گذاریم تا بپزد و برای خمیر دیگر نیز این کار را انجام می دهیم.

برای تهیه خامه کیک 250 گرم پنیر ماسکاراپونه را با 60 گرم شکر و 1 قاشق چایخوری وانیل داخل یک ظرف می ریزیم و با همزن انها را مخلوط می کنیم.

300 گرم خامه فرم گرفته را به مواد مرحله قبل اضافه می کنیم و با انها مخلوط می کنیم.

خامه تهیه شده در مرحله قبل را داخل ماسوره با قطر 9 میلیمتر می ریزیم و کف ظرف سرو کیک را برای چسبیدن کیک به ظرف ، با کمک ماسوره کمی خامه می ریزیم.سپس لایه اول کیک را قرار می دهیم.

سپس در ادامه در این مرحله ، تمام سطح کیک طبقه اول را با خامه هایی که از ماسوره بیرون می اید پر کرده و لایه دوم کیک را روی ان می گذاریم و تمام سطح دوم را نیز با خامه پر می کنیم.سپس برای تزیین این کیک زیبا از شکلاتها و میوه ها و کوکی ها و ... استفاده می کنیم. اکنون کیک سابله آماده است و ان را برای مجالس و تولدها تهیه می کنیم و می خوریم.نوش جان


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 09 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی