ساعدنیوز
ساعدنیوز

کشف نامه‌های عاشقانۀ پدر هیتلر در شیروانی خانۀ زن اتریشی+ عکس

  چهارشنبه، 23 خرداد 1403 ID  کد خبر 392478
کشف نامه‌های عاشقانۀ پدر هیتلر در شیروانی خانۀ زن اتریشی+ عکس
ساعدنیوز: یک زن اتریشی هنگام بازسازی خانه اش انبوهی از نامه ها و دست نوشته های آلوئیس هیتلر را پیدا کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز، مدتی قبل زنی اتریشی با رومن ساندگروبر، مورخ اتریشی تماس گرفت و ادعا کرد که نامه‌هایی از پدر آدولف هیتلر را در اتاق زیر شیروانی خانه‌اش کشف کرده است. در ابتدا این مورخ تصور کرد کسی قصد شوخی با او را دارد و برای پذیرفتن حرف‌های زن دچار تردید بود، اما پس از دیدن تصاویر نامه‌ها و حروف زرد شده و تمبر‌هایی که مربوط به آن زمان بود و دست نخورده باقی مانده بودند، ادعای زن را پذیرفت.
این نامه‌ها پس از خراب شدن عایق‌های حرارتی منزل این زن اتریشی پیدا شدند. این زن از آنچه در زیر سقف خانه اش قرار داشت اطلاع نداشت و تصمیم گرفت کف اتاق زیر شیروانی را عایق بندی کند، بنابراین قبل از شروع کارگاه، آنجا را تخلیه کرد. او می‌دانست پدربزرگش، یوزف رادلگر، املاکی را به آلوئیس هیتلر فروخته بود، اما آنلیس اسمگلسکی انتظار نداشت که مقالات دست نویس را در انبوهی از نامه‌ها که مدت‌ها در اتاق زیر شیروانی بود پیدا کند. با توجه به اینکه وی با تحقیقات قبلی رومن سندگروبر آشنایی داشت، در سال 2017 بهتر دید که این نامه‌ها را به او بسپارد.

نامه هیتلر

نگارش زندگینامه آلوئیس هیتلر از روی این نامه‌ها
این نامه‌ها محتوی مطالبی هستند که این مورخ می‌تواند با استناد به آن‌ها اولین زندگی نامه پدر هیتلر را بنویسد، کسی که در سال 1837 متولد شد و در سال 1903 وقتی آدولف هنوز چهارده ساله بود، درگذشت. انتشار کتاب به زبان آلمانی در 22 فوریه یک رویداد مهم بود، زیرا این 31 نامه از جمله نامه‌های بسیار کمیابی است که توسط آلوئیس هیتلر، پدر رهبر نازی ها، کشف شده است. این نامه‌ها توسط پدر هیتلر در زمان امپراتوری اتریش-مجارستان نوشته شده و خطاب به شخصی به نام یوزف رادلگر بوده است. پدر هیتلر در سال 1895، شش سال پس از تولد آدولف کوچک، می‌خواست از این کارمند اداره راه سازی، مزرعه‌ای در یک روستا در شمال اتریش خریداری کند.
آلوئیس در خارج از خانه فردی مستبد بود، اما آنچه در نامه‌ها کشف شد این بود که در کنار خانواده اخلاق خوبی داشت. این نامه‌ها همچنین تصویری متفاوت از مادر هیتلر را به تصویر می‌کشد، که پدر از او به عنوان زنی مهربان و خانه دار یاد می‌کند. آلوئیس هیتلر خطاب به شریک تجاری خود نوشت: "همسرم دوست دارد فعال باشد. او نوعی غیرت و همچنین درک خوبی از اقتصاد دارد. "
اگرچه محقق مراقب است که مقایسه‌های عجولانه‌ای بین آلوئیس و پسرش انجام ندهد، اما خاطرنشان می‌کند که آن‌ها یک وجه مشترک دارند، این که آن‌ها خود را خودساخته می‌دانند. وی توضیح می‌دهد: "هر دو این افراد به کسانی که تحصیلات سنتی داشتند حسادت می‌کردند، مثلا دانشگاهیان، اعضای دفاتر اسناد رسمی، قضات، و افسران بعدی نظامی، آن‌ها خود را نابغه می‌دانستند. "

نامه هیتلر

برچسب ها: هیتلر نامه

  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
الهام حمیدی: ما مستاجریم برعکس ستاره‌های کاخ‌نشین آن سوی آب‌ها، ما در حسرت یک خانه‌ایم که مال خودمان باشد! (322 نظر) مریم امیرجلالی: داماد و دخترم توی کانادا هر دوتاشون کارمند بانک هستند و تا 5 کار می‌کنند که بعدش نای حرکت ندارند؛ ایران همه چیز سر جای خودشه کارمندا تا 2 کار می‌کنند+ویدیو (248 نظر) داریوش ارجمند: روزی که تندیس حاج قاسم را بوسیدم به من گفتند بت پرست! گفتم هستم 100 بار دیگر هم می بوسم+فیلم (161 نظر) سیدجواد هاشمی: آقای پزشکیان باسوادترین رئیس‌جمهور ایران بوده اما آیا باید ایشون رئیس‌جمهور بشه؟؛ چرا منو فقط به چشم شهید سینمای ایران می‌بینید+ویدیو (160 نظر) پاسخ جالب رهبر معظم انقلاب به سوال چالشی: آیا شرکت در عروسی که در آن رقصیدن وجود دارد، اشکال شرعی دارد؟ (145 نظر) نگاهی به میز عزای ساده و بدون تجملات مراسم ترحیم آیت الله هاشمی رفسنجانی/ تزئین زیبا و اصیل با گل، خرما و شمع+عکس (144 نظر) دبیر زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: هفته‌ایی 2 روز به رهبری درس میدادم؛ ایشان منظم و دقیق با خطی زیبا تمرین‌هایشان را انجام می‌دادند+عکس (142 نظر) مقام معظم رهبری: ما در خانه یک فرش دستبافت داریم که آن هم جزو جهیزیه‌ خانمم بوده که نخ‌نما شده ولی چون یادگاری است نگه داشتیم؛ والاّ همه‌ خانه‌ ما موکت هست (133 نظر) نگاهی به سینی های تزئین شده خرما و حلوای هنرمندان پیشکسوت ایرانی روی میزهای عزای شیک و زیبایشان/روحشان شاد و یادشان گرامی+عکس (115 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا برای طراحی و ساخت خانه 2 طبقه حماسه ساز شد+عکس/ هنر نزد ایرانیان است و بس😂 (113 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا سیم کش برای طراحی پریز در توالت حماسه آفرید+عکس/ هنر نزد ایرانیان است وبس (104 نظر) خلاقیت خنده دار پدران ایرانی برای ثبت نام دخترشان در ثبت احوال حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس+عکس (96 نظر) مهرانه مهین ترابی: شاید خلاف مسیر زندگی باشم ولی از اینکه مادر نیستم خوشحالم+ویدئو (90 نظر) کیک تولد خاص و چند بعدی فاطمه دانش پژوه برای تولد سید احمد خمینی با طرح مورد علاقه اش / مبارکا باشه+عکس (83 نظر) رضا گلزار: هنوزم کسی باور نمیکنه من ازدواج کرده باشم/ دستپخت آیسان محشره برای همین فست فود خیلی کم میخورم+فیلم (81 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز