دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

لایو خانم بلاگر از لحظه زایمانش در اتاق عمل! / همینو کم داشتیم! 

دوشنبه، 08 مرداد 1403
کد خبر: 399988
ساعدنیوز: در حالی که ورود آقایان به بلوک زایمان ممنوع است، یک بلاگر با پخش آنلاین از اتاق زایمان هزاران نگاه را به این اتاق آورد.

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز فارس نوشت:

«یعنی اینقدر اینستاگرام بی‌در و پیکر است که این بلاگرها خصوصی‌ترین مسائل زندگی‌شان را آنلاین پخش می‌کنند.» این واکنش یک مادر 32 ساله است.

بلاگر ایرانی با پخش آنلاین از اتاق زایمانش در صفحه شخصی‌ اینستاگرامش نوشت «..... من به این دنیا خوش آمدی؛ ساعت 7:55 دقیقه شد ساعت زندگی دوباره من»! روانشناس مینا دادگسترمقدم می‌گوید که «شخصی که از نظر روانی کامل باشد، هیچ‌گاه به دنبال نمایش خودش نخواهد بود».

سابقه فعالیت لایف استایل‌ها در اینستاگرام به سال 2010 بر می‌گردد. در ایران نیز طبق آمار منتشر شده از 300 اینفلوئنسر فعال در اینستاگرام، 42 درصد این افراد، لایف استایل بلاگر هستند که درباره موضوعات روزمره تولید محتوا می‌کنند.

با این وجود زندگی بلاگرها آنچنان نیست که دیده می‌شود، به طوری که یک بلاگر معروف در 11 تیرماه با قرص برنج به زندگی خود پایان داد.

این در حالی است که خودکشی، فحاشی، خیانت، ابتذال در اخلاق و … تنها گوشه‌ای از خسارات جانبی این شبکه اجتماعی برای بلاگرها است. همچنین آثار جبران‌ناپذیری مانند حسادت، نارضایتی از زندگی، توقعات بالا، دور شدن از دوستان و عصبانیت برای مخاطبان این بلاگرها در پی دارد.

کارشناس ارتباطات بیتا هدایت با تأکید بر اینکه برخی بلاگرها با انتشار محتواهای مربوط به لایف استایل خود کسب درآمد می‌کنند، می‌گوید که «یکی از خوبی‌های اینستاگرام همین ارتباطات روزمره و ساده است». اما از سویی دیگر کارشناس ارتباطات کریم خانمحمدی با اشاره به آسیب پخش آنلاین از زندگی خصوصی بلاگرها می‌گوید که «انتشار این تصاویر اغراق‌آمیز هم برای خود فرد و هم دیگران آسیب‌زا است و منجر به بروز احساسات با شدت و عمق غیرحقیقی می‌شود».

ارشناسان معتقدند بهترین راه برای پیشگیری این است که کاربران اینستاگرامی این صفحات را دنبال نکنند، زیرا فضای مجازی محیطی برای آموزش یا حداقل به خوشی‌گذراندن زمان کوتاهی است. پس افراد صفحاتی را دنبال کنند که در آن ترسیم سبک زندگی غیرواقعی افراد وجود نداشته‌باشد.

  برچسب ها: زایمان بلاگر

1 پسندیدم 1 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 08 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
غوغای رحمان و رحیم پایتخت در برنامه احسان علیخانی با یک آهنگ فوق‌العاده زیبای شمالی / دلاروم دلاروم دل نینه آروم از دست عشق تو سرگردون…
(عکس) مانتو بلوچی و شلوار طلاکوب سحر دولتشاهی، همسر همایون شجریان، در کنار پژمان جمشیدی/ چقدر اصیل و زیباست
بیوگرافی زندگی شخصی امیر حسین زارع، پادشاه کشتی سنگین وزن جهان و همسرش/ آلبوم تصاویر شخصی + پدر ومادرش
(فیلم) طنین انداز شدن آهنگ کُردی شاد در لندکروز میلیاردی هادی چوپان +فیلم/ گرگ پارسی گشت و گذار در ایران را آغاز کرد
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
اصول مهم ویراستاری تخصصی کتاب چیست؟
حضور مسعود پزشکیان و دخترش در منزل آیت الله آل هاشم در تهران پس از مراسم تنفیذ+ عکس /جای خالی امام جمعه محبوب در منزل ساده و بدون زرق و برق و سراسر فرش ماشینی‌اش
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
(عکس) یک شاهکار هنری ایرانی، همه نگاه‌ها را در المپیک به خود جلب کرد / نقاشی «شاه عباس و جوان» در افتتاحیه المپیک 2024 پاریس روی رود سن
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه