ساعدنیوز
ساعدنیوز

تاریخچه برند لویی ویتون

  دوشنبه، 22 فروردین 1401   زمان مطالعه 17 دقیقه
تاریخچه برند لویی ویتون
لویی ویتون خودش را با پای پیاده به پاریس رساند و فعالیت برند خود را با ساخت چمدان‌ آغاز کرد. این برند اکنون به‌عنوان یکی از لوکس‌ترین برندهای دنیا شناخته می‌شود.

لویی ویتون (به فرانسوی: Louis Vuitton) که به اختصار ال وی نیز خوانده می شود، شرکت کالای لوکس و خانه مد فرانسوی است، که در سال ۱۸۵۴ توسط طراح فرانسوی لویی ویتون تأسیس شد. این شرکت طیف وسیعی از کالاهای لوکس را تولید و ارائه می نماید، این محصولات شامل: کالاهای چرمی، لباس های آماده، کفش، ساعت، طلا و جواهر، لوازم جانبی، عینک آفتابی، انواع کیف و چمدان، نوشت افزار و کتاب می باشند. لویی ویتان یکی از پیشروهای صنعت مد در جهان است، که محصولات خود را از طریق بوتیک های مستقل، فروشگاه های زنجیره ای و وب سایت شرکت، به فروش می رساند. شرکت لویی ویتان، برای شش سال متوالی (۲۰۰۶–۲۰۱۲) به عنوان با ارزش ترین نام تجاری در زمینه کالاهای لوکس در جهان شناخته شده است. ارزش این برند، در سال ۲۰۱۲ معادل ۲۵٫۹ میلیارد دلار برآورد گردید. از سال ۱۹۸۹ تاکنون، بازرگان فرانسوی؛ برنار آرنو مالک برند لویی ویتون محسوب می شود. وی از طریق شرکت ال و ام هاش مالک ۴۲٪ از سهام این شرکت می باشد.

سرآغاز برند لویی ویتون

سال 1854 بود که لویی ویتون در فرانسه رویای ساخت خانه ی مدی را در سر می پروراند که برای همیشه چهره ی اکسسوری ها را تغییر دهد. او پسر یک نجار بود و اولین بار با ساختن چمدان، ساک سفری و وسایل مورد نیاز سفر نام خود را بر سر زبان ها انداخت. شاید خود او که با از دست دادن پدر و مادرش در سنین پایین حدود 400 کیلومتر را با پای پیاده تا پاریس طی کرده بود، حتی فکرش را هم نمی کرد که روزی صاحب یکی از برندهای لوکس دنیا باشد. او در پاریس شاگرد یک مغازه ی ساخت چمدان شد و به دلیل پایین بودن درآمد به شغل دوم روی آورد؛ بستن چمدان های مسافرتی! آن زمان تنها افراد ثروتمند توانایی مالی رفتن به سفرهای تفریحی را داشتند و به همین دلیل این شغل درآمد مناسبی داشت. آشنایی لویی ویتون با سبک زندگی ثروتمندان در این دوره از زندگی اش نقطه عطف تاریخچه برند لویی ویتون است. او در این سال ها با سبک زندگی این قشر از جامعه آشنا شد و فهمید آن ها حاضرند برای وسایل لوکس و غیر ضروری چه هزینه های هنگفتی پرداخت کنند. همین شد که وی به فکر ساخت برندی افتاد که چنین وسایلی تولید کند و این فکر به تأسیس برند لویی ویتون ختم شد. برند لویی ویتون که در پاریس تأسیس شده بود به زودی جایگاه خودش را در بازار اکسسوری های زنانه پیدا کرد. به طوری که خیلی از برندهای تولیدکننده ی چمدان به تقلید از سبک وی پرداختند. همین شد که او برای مقابله با این برندهای نه چندان مطرح لوگویی با عنوان «مارک ال. ویتون دیپوزی» آماده کرد که به معنای «برند تجاری ثبت شده ی لویی ویتون» بود. بخش مهمی از تاریخچه برند لویی ویتون به دوران مدیریت پسر وی یعنی جورج ویتون مربوط می شود. لویی ویتون در سال 1892 در گذشت و مدیریت شرکت وی به پسرش واگذار شد. جورج ویتون تلاش کرد تا کمپانی پدرش را به یک شرکت سهامی جهانی تبدیل کند و در سال 1896 موفق شد امتیاز آن را در سراسر دنیا ثبت نماید. وی در همین سال ها به ایالات متحده نیز سفر کرد و محصولاتش را برای ارائه به مردم آمریکا تبلیغ کرد. نتیجه ی همه ی این تلاش ها اضافه شدن ساختمانی جدید در خیابان شانزلیزه ی پاریس با نام ساختمان لویی ویتون بود. این برند در همان سال ها توانست به کمک فروشگاه هایش در نیویورک، واشنگتن، بمبئی، لندن، بوینس آیرس و اسکندریه، دسترسی خود به بازارهای جهانی را بیش از پیش کند.

فروشگاه برند لویی ویتون

سراشیبی شهرت برند لویی ویتون

در طول چندین سال بعدی لویی ویتون کاملاً وارد دنیای اکسسوری های زنانه شد و انواع و اقسام طرح های اکسسوری را برای خانم های شیک پوش تولید کرد. کیف های کیپال، نئو و اسپیدی هنوز هم جایگاه ویژه ای در قلب طرفداران مد و فشن دارند و روزانه تعداد زیادی از آن ها در فروشگاه های مختلف برند به فروش می رسند. اما تاریخچه برند لویی ویتون به همین جا ختم نمی شود. در نیمه ی دوم قرن بیستم لویی ویتون شروع به گسترش خط تولید محصولات مختلف خود کرد. آن ها در کنار کیف های مسافرتی و چمدان های خود به تولید کیف های دستی کوچک زنانه و همین طور کیف پول مردانه نیز روی آوردند. با ایجاد تغییرات جزئی در پارچه کانواس مونوگرام مخصوص لویی ویتون برای استفاده در کیف های دستی، کیف پول و کیف رو دوشی، عواید سالانه ی برند به شدت افزایش یافت و همین باعث شد لویی ویتون به فرمانروای بلامنازع دنیای کیف و اکسسوری در جهان تبدیل شود. اما سال 1987 را می توان سالی تعیین کننده در تاریخچه برند لویی ویتون دانست. سالی که برندهای لویی ویتون، موئت اند شندون و هنسی با یکدیگر ادغام شدند تا کالاهای لوکسی تحت عنوان LVMH روانه ی بازار کنند.

ایجاد تنوع برند لویی ویتون

موفقیت های این برند اما به همین جا ختم نمی شد. لویی ویتون می خواست خطوط تولید جدیدی راه انداخته و وارد حوزه های دیگر هم بشود. از همین رو، در سال 1998 خط تولید پوشاک زنانه و مردانه نیز در کارگاه های این برند تأسیس شدند. خط تولیدی که طیف وسیعی از پوشاک زنانه و مردانه را تحت پوشش قرار می داد. آن ها همچنین در سال 2001 اولین قطعه ی جواهر خود را که به دست مارک جیکوب طراحی شده بود معرفی کردند. سپس سراغ ساعت مچی رفته و در سال 2002 مجموعه ساعت های تامبور را به بازار عرضه کردند. لویی ویتون تنوع محصولاتش را در فروشگاه های خود به سرعت بالا برد و اثر خودش را در بازارهای آمریکا، اروپا و آسیا باقی گذاشت. در همین سال ها بود که فروشگاه جهانی آن ها در شانگهای افتتاح شده و البته ساختمان مرکزی لویی ویتان در پاریس نیز به کلی بازسازی شد.

لباس  برند لویی ویتون

مهم ترین ویژگی های لویی ویتون

در تاریخ هر برند پرآوازه ای ویژگی ها و حقایقی وجود دارد که دانستن آن ها برای عموم جذاب است. به خصوص طراحان لباسی که از اهمیت دانستن تاریخچه برندهای مشهور باخبر هستند، چنین حقایقی را بسیار مفید می دانند. در ادامه به مرور برخی از ویژگی های این برند می پردازیم که در تاریخچه برند لویی ویتون منحصربه فرد هستند:

  • کلیه کیف های دستی لوییس ویتون دست دوز هستند و جالب است بدانید ساخت هر یک از آن ها تا یک هفته هم به طول می انجامد.
  • این برند به هیچ وجه تخفیف و حراج فصلی ندارد.
  • یک مورد بسیار جالب دیگر این است که در پایان هر فصل، محصولاتی که فروش نرفته اند به فرانسه بازگردانده شده و برای حفظ ارزش و اعتبار برند پاره شده یا سوزانده می شوند!
  • کیف های لویی ویتان ضد آب و ضد حریق هستند و یکی از دلایل گران بودن آن ها نیز همین است. به همین دلیل است که کیف های بازگردانده شده به فرانسه توسط کوره ذوب شده و یا بریده می شوند.
  • یکی از رازهای شنیدنی لوییس ویتان این است که مدل آلما در اصل به سفارش کوکو شنل و برای خود او طراحی شده بود. البته در سال های بعد این مدل در طیف وسیع تری تولید و فروخته شد.
  • چرم قهوه ای مایل به زردی که در کنار مونوگرام این برند دوخته می شود کاملاً طبیعی و بدون هیچ گونه رنگ شیمیایی است. به همین دلیل است که این قسمت پس از مدتی تیره می شود.
  • خود لویی ویتون زمانی جعبه ساز مخصوص همسر ناپلئون بناپارت بود و لوازم سفر ملکه را بسته بندی می کرد.

10 نمونه از گران ترین محصولات برند لویی ویتون

در تاریخچه برند لویی ویتون محصولات گران قیمت کم پیدا نمی شود چرا که برند لویی ویتان Louis Vuitton یا LV بدون شک یکی از گران قیمت ترین برندهای دنیا است. مارک لویی ویتون با محصولات لوکس عجین شده است اما در ادامه 10 نمونه از گران ترین محصولات لویی ویتون را مشاهده خواهید کرد که قیمت های آنها هوش از سرتان خواهند ربود.

کیف گلف لویی ویتون

این محصول لوکس مخصوص افرادی طراحی شده که به بازی گلف علاقه زیادی دارند. همان طور که می دانید کلا بازی گلف یک بازی پرهزینه خواهد بود. حالا اگر بخواهید در زمین گلف تمام چشم ها را به خودتان خیره کنید، چه بهتر از یک کیف گلف لویی ویتون؟ این کیفی جذاب از چرم گاو تهیه شده و کلاس خاص خودش را دارد. کیف گلف لویی ویتان دارای شش جیب برای نگهداری لوازم بازی گلف است و قیمتش 4050 دلار می باشد.

کفش مردانه Manhattan Richelieu

در سال 2010 لویی ویتون از این کفش زیبا و سرسخت به عنوان بخشی از کلکسیون بهار و تابستان خود رونمایی کرد. کفش لویی ویتون یکی از گرانترین محصولات تاریخچه برند لویی ویتون است. کفش مردانه برند لویی ویتون با نام منهتن ریشلیو دارای کیفیت بسیار بالایی است که با تکنیک های پیشرفته و از جنس پوست نهنگ تولید می شود. قیمت این کفش ها حدود 10000 دلار بود.

کفش مردانه لویی ویتون

ساعت مچی زنانه Louis Vuitton Tambour Bijou Secret Pink Gold

کم کم و هر چه بیشتر جلو می رویم قیمت های محصولات هم در حال بیشتر شدن هستند. ساعت مچی زنانه لویی ویتون مدل تامبور در میان گرانترین محصولات برند لویی ویتان در رتبه ی هشتم قرار می گیرد و قیمتی بالغ بر 26700 دلار دارد. ساعت تامبور دارای یک صفحه با طرح گل است که برای دیدن زمان باید آن را کنار زد. از 183 الماس و مروارید کوچک خاکستری در ساخت این ساعت استفاده شده که زیبایی آنرا چند برابر کرده اند.

ساعت مردانه Louis Vuitton Tambour Automatic Chronograph Pink Gold

رتبه هفتم گرانترین محصولات در تاریخچه برند لویی ویتون به ساعت مردان تامبور کرنوگراف می رسد. ساعتی که به قابلیت های کرنوگراف (گاه سنج) و تاکی متر (دورسنج) مجهز است. ساعتی که ضد آب هم هست و شیشه ی روی آن از سنگ یاقوت کبود ساخته شده است. این پوشش بسیار مقاوم بوده و در مقابل انعکاس نور بسیار عالی عمل می کند. قیمت این محصول هم 31000 دلار ناقابل است.

کیف چهل تکه لویی ویتون

قیمت این مدل از کیف لویی ویتون اصل به این دلیل بالا بود که تنها 24 عدد از آن تولید شد. این کیف ها به سرعت توسط مشتریان خاص لویی ویتون خریداری شدند. کیف چهل تکه لویی ویتون با طراحی منحصر به فرد خود از تکه هایی از 15 کیف مختلف دیگر ساخته شده بود. قیمت آن هم 42 هزار دلار محاسبه شد و همین که با این قیمت بالا هم تمام نمونه های آن به فروش رفت، نشان دهنده محبوبیت و شهرت این برند در جهان است.

کیف لویی ویتون

کابینت کمپاناس Campanas Furnitur

در واقع این محصول در دسته ی مبلمان می گنجد و در لیست گرانترین محصولات لویی ویتون در رتبه ی پنجم قرار دارد. این محصول چرمی به صورت تاشو طراحی شده تا در سفر و حمل و نقل کارایی بالایی داشته باشد. این قطعه ی هنری توسط هامبرتو و فرناندو کوپانا طراحی شده است و قیمت آن 51500 دلار می باشد.

کیف جواهرات Louis Vuitton Kusama Pumpkin Minaudiere Jewel Bag

در دهه ی 1930، کیف های شب عروسی گل کرده بودند و هر کس یکی از آنها را برای خود داشت. همین شد که لویی ویتون با الهام گرفتن از این کیف ها دست به طراحی کیف جواهرات مدل کوساما پامپکین زد و تنها 5 نمونه از آن را تولید کرد. این کیف یک از لوکس ترین محصولات لویی ویتون به شمار می رود و توسط Yayoi Kusama با طلای خالص، رزین سیاه و چند مورد از بهترین فلزات جهان طراحی و ساخته شده است. قیمت این کیف به همین علت ها 133 هزار دلار است.

چمدان لویی ویتون مدل مایکل کلارک

تنها یک چمدان لویی ویتون مدل مایکل کلارک وجود دارد که آن هم متعلق به مایکل جان کلارک، کاپیتان سابق تیم کریکت استرالیا است. البته این چمدان در سال 2010 اهدا شد. چمدان لویی ویتون مدل مایکل کلارک دارای قفل برنجی بسیار محکم است و بدنه ی آن از جنس چوب صنوبر سی ساله می باشد. قیمت این چمدان که تنها یک نمونه از آن در جهان وجود دارد 170 هزار دلار است.

خرس عروسکی Steiche Louis Vuitton Teddy Bear

شاید قابل باور نباشد اما گرانترین محصول این لیست یک خرس عروسکی با مزه است. در واقع این محصول را می توان در لیست گرانترین اسباب بازی های جهان هم گنجاند. عروسکی که بدنش از خز واقعی و چشمانش از یاقوت کبود و طلا ساخته شده اند. قیمت این اسباب بازی که توسط طراح آلمانی طراحی شده است سرسام آور بوده و 2.1 میلیون دلار ارزیابی می شود. این اسباب بازی جایگاه ویژه ای در تاریخچه برند لویی ویتون دارد.

تبلیغات لویی ویتون

لویی ویتون برای تبلیغ برند خود از هنرپیشه ها، خواننده ها و بازیگران معروف استفاده می کرد و آگهی های تبلیغاتی خود را در مجله ها و بیلبوردهای تبلیغاتی شهرهای مختلف منتشر می کرد. این برند برای تبلیغات خود از راه های دیگری نیز استفاده می کرد؛ به عنوان مثال پوسترهای تبلیغاتی که در دهه ی ۸۰ توسط رازیا طراحی می شدند، بسیار در میان مردم محبوب شدند. اولین تبلیغ ویدئویی این برند، یک ویدئوی ۹۰ ثانیه ای به نام «زندگی تو را کجا خواهد برد؟» بود که به ۱۳ زبان مختلف ترجمه شد. لویی ویتون برای جشن ۱۰۰ سالگی خود در سال ۱۹۹۶، از ۶ طراح معروف دعوت کرد تا قطعات منحصر به فرد چمدان را طراحی کنند. نتیجه ی این کار به اندازه ای موفقیت آمیز بود که آثار آن در نمایشگاه های مختلفی که در پایتخت ها برگزار می شد، به نمایش درآمد. این نمایشگاه ها الهام بخش طراحی های نوآورانه در صنعت مد جهان بودند.

زندگی شخصی لویی ویتون

لویی ویتون در تاریخ ۴ آگوست سال ۱۸۲۱ در منطقه ژورا، واقع در شرق فرانسه به دنیا آمد. اجداد او در حرفه های نجاری، کشاورزی و کلاه دوزی فعالیت می کردند. پدر او نیز یک کشاورز و مادرش کلاه دوز بود. زمانی که لویی ۱۰ سال داشت، مادرش فوت کرد و پدرش نیز با فاصله ی کمی از دنیا رفت. در اولین روز بهاری سال ۱۸۳۵ که هوا برای بیرون رفتن مساعد شده بود، لویی در سن ۱۳ سالگی خانه را با پای پیاده به مقصد پاریس ترک کرد. او بیش از ۲ سال سفر کرد و در این مدت هر کار عجیب و غریبی انجام می داد تا بتواند پول به دست آورد و در هر جایی که سقفی پیدا می کرد اقامت می کرد. او در نهایت در سال ۱۸۳۷ و در سن ۱۶ سالگی به پاریس رسید. در آن زمان مردم شهر پاریس بسیار فقیر بودند و این شهر در آستانه ی انقلاب صنعتی قرار داشت. شغل جعبه سازی و بسته بندی در آن زمان شغل بسیار محترمی بود و لویی ویتون نزد یکی از این افراد حرفه ای به شاگردی مشغول شد. تنها چند سال طول کشید تا ویتون در این شغل ماهر شد و نامش در میان مردم باکلاس آن زمان به عنوان یک فرد حرفه ای در کارش معروف شد. لویی ویتون در سال ۱۸۵۴ و در سن ۳۳ سالگی با امیلی پاریو که در آن زمان ۱۷ سال داشت، ازدواج کرد. او مدت کمی بعد از ازدواج مغازه ی موسیو مارشال را ترک کرد و کارگاه جعبه سازی و بسته بندی خودش را در پاریس راه اندازی کرد. او در خارج از فروشگاه خود تابلویی آویزان کرد که روی نوشته شده بود: «ایمن ترین بسته بندی کننده ی اشیاء شکستنی و متخصص در بسته بندی مد»

۴ سال بعد و در سال ۱۸۵۸، ویتون چمدان های مستطیل شکل خود را به بازار عرضه کرد. عرضه ی چنین محصول کارآمدی کارگاه او را به یکی از بزرگ ترین کارگاه های پاریس تبدیل کرد. از آنجایی که مسافرت کردن برای قشر پردرآمد جامعه امکان پذیر بود، اغلب مشتری های او را طبقه ی اشرافی جامعه تشکیل می دادند. او به قدری در این صنعت معروف شده بود که از درخواست کردند کار بسته بندی و جعبه سازی همسر ناپلئون را بر عهده بگیرد. همسر ناپلئون از او به عنوان فردی که قشنگ ترین لباس ها را با عالی ترین روش بسته بندی می کند یاد کرده است. این کار سبب شد درباریان به کار او علاقه مند و مشتری او شوند. او تا آخرین روزهای عمر خود کار کرد و سرانجام در تاریخ ۲۷ فوریه سال ۱۸۹۲ و در سن ۷۰ سالگی از دنیا رفت.

دلایل موفقیت برند لویی ویتون

جالب است بدانید که همه ی کیف های این برند دست دوز هستند و تولید هر کیف دستی یک هفته زمان می برد و این موضوع تا حدودی علت قیمت بالای محصولات آن را توجیه می کند. کیفیت محصولات این برند به اندازه ای زیاد است که شما با تهیه ی یکی از کیف های برند لویی ویتون می توانید بیش از ۲۰ سال از آن ها استفاده کنید؛ زیرا طراحی آن ها هیچ موقع قدیمی نمی شود و همه ی آن ها از مراحل سختی عبور می کنند تا کیفیت سنجی و وارد بازار شوند. شاید باورتان نشود،؛ اما کیف های این برند ضد آتش هستند و برای تست کردن مقاومتشان، به آن ها وزنه ۳.۵ کیلوگرمی متصل می کنند و از فاصله ی نیم متری پرتاب میکنند. تست کیفیت محصولات به همین جا ختم نمی شود. محصولات این برند از زیر انواع اشعه ها رد می شوند تا ثابت شود که در برابر رنگ رفتگی مقاوم هستند. همچنین زیپ محصولات LV قبل از اینکه در اختیار مشتری ها قرار بگیرند، ۵ هزار بار باز و بسته می شود. از جمله دیگر حقایقی جالب و دلیل متمایز شدن آن نسبت به بقیه برندها این است که محصولات لویی ویتون هیچ موقع حراج نمی شوند و اگر محصولی تا آخر فصل به فروش نرسد، از بین برده خواهد شد تا ارزش محصول و کلاس برند حفظ شود.

وضعیت کنونی برند لویی ویتون

کارگاه اصلی تولید محصولات در طی سال ها گسترش پیدا کرد و به محل اقامت خانواده ی ویتون تبدیل شد. امروزه محصولات چرمی این برند طبق سفارش مشتری ها در سراسر جهان در همان مکان تولید می شوند و خانه ی ویتون ها تبدیل به بخشی از موزه ی خصوصی شده است. از قرن ۱۹ تا به حال، لویی ویتون از مواد اولیه ی خلاقانه ای برای تولید محصولات خود استفاده کرده است که از جمله ی آن ها می توان روی، مس، چوب، کرباس، چرم های طبیعی از پوست گوساله، کروکدیل، تمساح، فیل، مارمولک، والروس، مار و فوک دریایی را نام برد. برند لویی ویتون به عنوان یکی از باارزش ترین برندهای دنیا شناخته می شود و مایکل برک مدیرعامل آن است. این برند ۶ سال پشت سر هم اولین برند در میان ۱۰ برند تأثیرگذار دنیا بود. از آنجایی که این برند به عنوان یکی از برندهای لوکس دنیا به شمار می آید، محصولات تقلبی آن در بازار زیاد است و این شرکت با جدیت با آن ها مقابله می کند. آن ها تیمی از وکلا و آژانس های تحقیقاتی ویژه دارند که به طور تمام وقت روی این موضوع کار می کنند و از طریق دادگاه در سراسر دنیا با مجرمان برخورد می کنند. این شرکت تقریبا نیمی از بودجه ی ارتباطی خود را برای برخورد با محصولات تقلبی خرج می کند. این برند همچنین با طراحان و هنرمندان برجسته مانند تاکاشی موراکامی برای طراحی محصولات خود همکاری می کند. لویی ویتون تا سال ۲۰۱۴ حدود ۱۲۱ هزار نفر کارمند در سراسر دنیا داشت و همچنان به رشد خود ادامه می دهد.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
میزبانی حسن روحانی از سیاستمداران و اقوام در مراسم عید دیدنی در منزل زیبا و ایرانی پسندش+ عکس/ چه مبلمانی، چه فرش هایی، از همه مهمتر چه خونه دلبازی😍 (392 نظر) مراسم سلام عید نوروز و اهداء سکه توسط فرح پهلوی به همسران مقامات دولتی +عکس/ ولخرجی زن تازه به دوران رسیده زمانی که مردم غرق در فقر و بدبختی بودند! (390 نظر) سوژه شدن موجودی حساب هوش پران مشتری مغازه آجیل فروشی+عکس/ تا حالا این همه عدد رو کنار هم ندیده بودم که امروز دیدم🙄 (327 نظر) خلاقیت خنده دار یک ایرانی برای گرم کردن آب حماسه ساز شد/ خسته نباشی هم وطن+ عکس (251 نظر) تلاوت زیبا و دلنشین سوره شمس توسط رهبر معظم انقلاب+ویدئو (242 نظر) صبحانه مفصل و رنگارنگ دو نفره رضا گلزار و آیسان خانوم+عکس/از خاویار گرفته تا آواکادو و انار وحشی... (197 نظر) تصویری از عیادت نجم الدین شریعتی، مجری برنامه سمت خدا از رهبر معظم انقلاب و استقبال گرم ایشان (191 نظر) روایتی از هواپیمایی که برای آوردن یک روبان عروسی برای فرح پهلوی از تهران به پاریس رفت! (174 نظر) رونمایی منوچهر هادی از خواهر و شوهر خواهر پزشکش+ عکس/ به قولی مخ خانواده ایشون هستن که پسرش هم دکتره (154 نظر) خلاقیت منحصر به فرد پسر مشهدی با ساخت تریلی حماسه آفرید/ هیلتر هم مغز اینو نداشت!+عکس (145 نظر) دو پادشاه یکی از ایران (ناصرالدین شاه) و دیگری از ژاپن (میجی) در یک زمان به اروپا رفتند/ تفاوت ها را بنگرید (138 نظر) حضور علی دایی در رستوران شیک فریبا نادری به صرف افطار+عکس/ ذوق و خوشحالی خانم بازیگر از حضور شهریار ایران در رستورانش (136 نظر) مراسم تولد جگرسوز آزاده نامداری در خانه ابدی اش و گریه های دلخراش همسر و پدرش/ روحت شاد+ عکس (128 نظر) خواهر یکتا ناصر سکوتش را شکست (126 نظر) خنده های رهبر معظم انقلاب به اشعار شاعر طنزپرداز با موضوع آقازاده+ویدئو/ ای صورت و سیرت تو مطلوب، به‌به به‌به به این ژن خوب (118 نظر)
دیگران می‌خوانند   
(عکس) پریناز ایزدیار بازیگر نقش جیران ناصرالدین شاه با این عکس‌های زیبا نوروز را جشن گرفت! سفره های مجلل افطاری و سحری شاه خوش اشتهای قاجار برای درباریان و همسرانش/ چلو کباب و آبگوشت و ...+عکس نوشته قشنگ و تحسین برانگیز روی شیشه یک مغازه‌ بستنی فروشی جلب توجه کرد!!/بزرگ منشی و خوب بودن به دارایی انسان نیست به قلب مهربان و بخشندگی اوست! افطاری ساده و خوشمزه ستاره سادات قطبی مجری پرانرژی در ماه رمضان+عکس خلاقیت خنده دار و حماسه ساز یک متورسوار ایرانی برای حمل بار/ هنر نزد ایرانیان است و بس+عکس رونمایی از عکس سرعقد حامد آهنگی و خانومش لحظه انداختن حلقه ازدواج / از اولش هم انقدر خوش خنده بوده😂 تهران گردی رضا قوچان نژاد، شوهر خواهر خوشتیپ و باکلاس ساره بیات همراه با پسرش+عکس (فیلم) افطاری ساده و صمیمی در بیت رهبری و پذیرایی دوستانه رهبر معظم انقلاب از مهمانان/ یک لقمه نان با دل خوش بیوگرافی حامد سلطانی مجری اعجوبه ها و سال تحویل/ همسر اول دوم و علت تصادف + فیلم و عکس‌های جذاب و دیدنی (عکس) چیدمان مبلمان استیل و سلطنتی خونه وریا غفوری و همسر چشم رنگی اش در یک جشن تولد عاشقانه/ ماشالا چقدر به هم میان😍 آمار تلفات حمله اسرائیل به حلب سوریه + جزئیات دیزاین شیک کیک حامد سلطانی مجری برنامه سال تحویل با یک عکس عاشقانه برای سالگرد ازدواجشان+عکس بارش باران و کاهش دمای برخی استانها گام های استوار دولت در مسیر «جهش تولید»؛ غول‌های صنعت به میدان بازگشتند (عکس) ابتکار خنده دار جوان ایرانی در پیوند موفقیت آمیز درب بازکن نوشابه به در ماشین/ سلطان مدیریت بحران😂👌 پرهیز از تخریب در انتخابات، همواره مورد تاکید رهبری بوده است عزای خانواده شیرازی به جشن تبدیل شد + جزئیات (عکس) خلاقیت خنده دار یک ایرانی در نصب شیر آب روشویی به پراید/ لامصب از مغزش بهینه استفاده کرده😂 انتشار اولین عکس از رهبر معظم انقلاب با لباس محلی سیستان و بلوچستان 10 آقازاده ای که تاکنون پای میز محاکمه رفته اند / اجرای عدالت حتی برای فرزندان هاشمی رفسنجانی، آیت الله جنتی و .... علی دایی 4 برادر خوش تیپ و عجیب‌تر از خود دارد؛ افسانه 5 برادران خانواده شهریار خانه تاریخی حیرت انگیز در گود چهک شهر بهبهان + تصاویر توصیه به استعفای سفیر ایران در باکو به خاطر مصاحبه با یک خبرنگار با پوشش زننده از سوی رسانه اصولگرا پاسخ جالب رهبر انقلاب به طلبه‌ای که از ایشان افطاری می‌خواست +فیلم/ما کجاییم در این بحر تفکّر ... پاداش 4 میلیارد تومانی برای بچه‌دار شدن خبرساز شد عکس عجیب ماشین آتش‌نشانی 90 سال پیش! (ویدئو) عجیب ترین و خاص ترین بستنی ایران/ خلاقیت بستنی فروش تهرانی مثل بمب صدا کرد (ویدئو) مدل عجیب و غریب فنجان فضایی برای نوشیدن چای در فضا استوری مشترک ترلان پروانه و شروین حاجی پور با یک نوزاد بامزه +عکس (ویدئو) ترکیب هنر و علم ریاضیات مساوی می‌شود با خلق اثری بی‌نظیر از تصویر مریم میرزاخانی/ کاش هنرمندش رو هم نشون میداد دعای زیبای محیا مهمان برنامه محفل برای امام زمان (عج) + فیلم حواشی داغ امروز جمعه 10 فروردین 1403 / یادگاری عجیب علیرضا جهانبخش برای دختر هلندی! خلاقیت بی نظیر بستنی فروش تبریزی، با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا تصاویری از جسدی 800 ساله که قبل مرگش بسیار ترسیده بوده!/ رنج‌های انسان جایی در تاریخ ثبت میشوند؟ سفره هفت سین ساده و بدون تجملات خانه مدرن کریم باقری+ عکس/میشه کلی ازش ایده گرفت! کیک تولد متفاوت نرگس محمدی در کانادا و حضور فریبا نادری، پری سیمای سریال ستایش در تولدش +عکس سکانس خنده دار ذهن منحرف یوسف تیموری درباره فیلمنامه محیا دهقانی/ همه از شدت خنده منفجر شدن+ویدیو حضور مهران مدیری، رامبد جوان و المیرا شریفی مقدم در یک ضیافت افطاری مشترک/ یک میز با غذاهای ساده و رنگارنگ+عکس (ویدئو) ستاره فوتبال آسیا امام جماعت شد! شام عاشقانه رامید جوان و همسرش نگار جواهریان در یک جگرکی/ چقدر این زوج خاکی و خاص هستن+عکس
تیتر امروز   
آمار تلفات حمله اسرائیل به حلب سوریه + جزئیات بارش باران و کاهش دمای برخی استانها گام های استوار دولت در مسیر «جهش تولید»؛ غول‌های صنعت به میدان بازگشتند پرهیز از تخریب در انتخابات، همواره مورد تاکید رهبری بوده است عزای خانواده شیرازی به جشن تبدیل شد + جزئیات 10 آقازاده ای که تاکنون پای میز محاکمه رفته اند / اجرای عدالت حتی برای فرزندان هاشمی رفسنجانی، آیت الله جنتی و .... علی دایی 4 برادر خوش تیپ و عجیب‌تر از خود دارد؛ افسانه 5 برادران خانواده شهریار توصیه به استعفای سفیر ایران در باکو به خاطر مصاحبه با یک خبرنگار با پوشش زننده از سوی رسانه اصولگرا پاداش 4 میلیارد تومانی برای بچه‌دار شدن خبرساز شد حواشی داغ امروز جمعه 10 فروردین 1403 / یادگاری عجیب علیرضا جهانبخش برای دختر هلندی! بیوگرافی حامد سلطانی مجری اعجوبه ها و سال تحویل/ همسر اول دوم و علت تصادف + فیلم و عکس‌های جذاب و دیدنی جلوه‌گری فرح دیبا با چادر توری در حرم امام رضا/اقدامات ریاکارانه برای بهره برداری سیاسی از دین! 12 دروغ شاخداری که پدر و مادرها در بچگی به ما گفتند / خیلی از باورهای کودکیمان حقیقت ندارد و باید با واقعیت رو به رو شد اگر این 10 رفتار را در اولین قرارتان دیدید پا به فرار بگذارید / اگر طرف مقابل این رفتارها را داشت بدون فرد مناسبی برای ازدواج نیست جزئیات مسمومیت شدید یک جوان در پی بلعیدن مواد مخدر