دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

سیاست /

معادله افتخار-شرم روحانی چگونه حل می شود؟ 

سه شنبه، 25 اردیبهشت 1403
کد خبر: 388681
ساعدنیوز: حسن روحانی نامه دبیر شورای نگهبان مبنی بر دلالیل ردصلاحیتش در انتخابات مجلس خبرگان را دریافت کرد و پاسخی طولانی برای نامه دریافتی در رسانه‌ها منتشر نمود. عبدالله گنجی از حامیان دولت فعلی به واکاوی پاسخ روحانی پرداخته است.

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز، عبدالله گنجی در فارس نوشت:

"معتقدم روحانی حق دارد محورهای رد صلاحیت خود را تک،تک طرح و مستند و مستدل پاسخ دهد و مردم قضاوت کنند.اما او در پاسخ طولانی خود به تنها موضوعی که نپرداخت همین بود.اشتباه راهبردی او این است که فکر می کند شورای نگهبان را مقابل یک چالش قرارداد.

اما قبل از آن،بمبی را ذیل بیش از ده بار تایید صلاحیت خود توسط شورای نگهبان قرارداد.چون آن ده بار در باره رد صلاحیت دیگران نقدی به شورای نگهبان نداشته است. لذا الان کسی او را واجد صلاحیت برای نمایندگی رد صلاحیت شدگان نمی داند بلکه این برداشت می شود که مساله شخصی خود را مساله مردم می کند.مثلا به جای پاسخ به محورهای مکتوب شورای نگهبان،علت رد را به حضور فقهای شورای نگهبان در مجلس خبرگان ارجاع می دهد.اما سستی منطق اینجاست که مگر در ادوار گذشته که ایشان عضو خبرگان بود، فقهایی که ایشان را تایید کرده بودند عضو خبرگان نبودند؟به نظرم پل بازگشت را منفجر کرد،قیصریه را زمانی به آتش کشید که خودش داخل آن بود و دستمال را هم نیافت و علت رد صلاحیتش هم در افکار عمومی شفاف نشد.نوشته است به رد صلاحیتش افتخار می کند.این گزاره لج بازانه است زیرا باز می رسیم به ده بار تایید صلاحیت که در این معادله باید نقطه مقابل افتخار امروزش باشد.شرم و خجالت از تایید شدن ده باره،نقطه مقابل افتخار امروز است.آیا حاضر است این شرم را بازگو کند؟ یا هم به رد و هم به تایید صلاحیت افتخار و اجماع نقیضین را شکل می دهد؟"


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 06 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تصادف وحشتناک و له شدن خودروی سواری پژو 206 در مرند
(تصاویر) معماری منحصربه‌فرد و بینظیر خانۀ مکزیکی که با طبیعت یکی شده است/ آدم اینجا با این ویو و سرسبزی و اون دریاچه زیبا پیر نمیشه!
نگاهی به ژست پولدارانه سردار آزمون در کنار مینی جت اختصاصی اش با دکوراسیونی مینیمال و آوانگارد +تصاویر
اصول مهم ویراستاری تخصصی کتاب چیست؟
تبدیل پایان نامه به مقاله
ویرایش و ویراستاری متون انگلیسی
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
خلاقیت خنده دار اوستا بنّا در ساخت دیوار جلوی پنجره‌یِ اتاق کار حماسه آفرید+عکس/ استاد میشه راز موفقیتتون رو توی یه جمله بگید؟🤣
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)