معرفی دانشگاه های برتر کشور انگلستان

معرفی دانشگاه های برتر کشور انگلستان
ساعد نیوز: با دانشگاه های برتر کشور انگلستان، رشته های ارائه شده و رتبه ی علمی آن دانشگاه ها بیشتر آشنا شوید.

تحصیل در انگلستان، بهترین فرصت برای توسعه مهارت ها و خلاقیت های دانشجو است؛ چرا که دانشگاه ها و کالج های انگلستان بر تسهیلاتی همچون کتابخانه های غنی، آزمایشگاه ها مجهز، مراکز ورزشی، استودیوهای تئاتر و هنر سرمایه گذاری های عظیمی انجام داده اند. از جانب دیگر، مدارک تحصیلی اعطا شده از دانشگاه های انگلستان، مورد تایید وزارت علوم بوده و یکی از معتبرترین مدارک برای ورود به بازار کار و کسب درآمد می باشد. از آنجایی که امروزه کارفرمایان به دنبال فارغ االتحصیلان چند زبانه با تجربیات چندفرهنگی هستند، شرایط برای جذب مساعدتر است. 

در متن زیر، به معرفی دانشگاه های برتر کشور انگلستان می پردازیم.

 

دانشگاه آکسفورد (Oxford University)

دانشگاه آکسفورد، در شهر آکسفورد و در جنوب شرق انگلستان واقع شده است. تاریخ تاسیس دقیقی برای این دانشگاه وجود ندارد اما مدارکی وجود دارد که نشان می دهد در سال ۱۰۹۶ کلاس های آموزشی در این دانشگاه برگزار می شده است. در حال حاضر یک سوم دانشجویان که ۱۷% از آن ها در دوره کارشناسی مشغول به تحصیل هستند از بیش از ۱۳۸ کشور دنیا به دانشگاه آکسفورد آمده اند.

دانشگاه آکسفورد شامل ۳۸ دانشکده و مجموعه کاملی از دپارتمان ها می باشد که در چهار بخش دسته بندی شده اند. برخی از دپارتمان ها عبارتند از: دپارتمان علوم کامپیوتر، دپارتمان جانورشناسی، دپارتمان گیاه شناسی، دپارتمان شیمی، دپارتمان علوم بهداشت، دپارتمان علوم مهندسی، دپارتمان طب اطفال و …

H;st,vn

دانشگاه کمبریج (University of Cambridge)

دانشگاه کمبریج از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۸ به‌صورت متوالی به عنوان برترین دانشگاه بریتانیا شناخته شده و تعداد آموزش دانشجویان دکترا در این دانشگاه از تمامی دیگر دانشگاه‌های این کشور بیشتر بود. در سطح بین‌المللی نیز این دانشگاه در سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ رتبه اول رتبه‌بندی QS را از آن خود ساخته‌است.

از مشهورترین افرادی که در این دانشگاه درس خوانده و به شهرت جهانی رسیده‌اند می‌توان به ایزاک نیوتن، فرانسیس بیکن، چارلز داروین، رابرت اپنهایمر، جان هرشل،‌ استفان هاوکینگ، کریستوفر مارلو، جان میلتون و لرد بایرون اشاره کرد.

کمبریج

دانشگاه اسکس (University of Essex)

دانشگاه اسکس، دانشگاهی در نزدیکی شهر کولچستر، انگلستان است، فعالیت این دانشگاه بیشتر در زمینه علوم انسانی و علوم اجتماعی است.

بی شک یکی از ممتازترین و باسابقه ترین دانشگاههای انگلستان، دانشگاه Essex است.این دانشگاه، جزء ۱۰ دانشگاه برتر انگلستان در زمینه پژوهش می باشد.این دانشگاه کمپ دیگری برای رشته های تجارت در شهر Southend نیز دارد.

در این دانشگاه رشته های حسابداری، بیولوژی، اکولوژی، علوم بیومولکولی و بیومدیکال، مدیریت تجارت، علوم کامپیوتر، کامپیوتر و شبکه ها، اقتصاد، الکترونیک و مخابرات، زبان و دستور زبان انگلیسی، دروس اروپایی، درام، دروس فیلم سازی، علوم سلامتی جامعه، تاریخ، تاریخ هنر، علوم انسانی، حقوق انسانی، دروس آمریکای لاتین، حقوق، ادبیات انگلیسی، ریاضیات، زبان های مدرن، هنرهای نمایشی،فلسفه، سیاست، روانشناسی، جامعه شناسی، علوم تربیت بدنی و ورزش و تئاتر همراه با گرایشهای متعددشان در مقاطع BSc، BA، MSc، MA، Mphil و (Mphil/PHD) موجود می باشد.

essex

دانشگاه لیدز متروپولیتین (Leeds Metropolitan university)

این دانشگاه یکی‌ از دانشگاه های خوب انگلستان به حساب می آید. این دانشگاه در قلب شهر پر جنب و جوش لیدز واقع شده است و همیشه مورد توجه دانشجویان بوده است، دانشگاه متروپولیتین دارای بیش از ۲۹۰۰۰ دانشجو و ۳۰۰۰۰ پرسنل می‌باشد که بسیاری از شهروندان لیدزی در این دانشگاه مشغول کار هستند.
دانشگاه متروپولیتین دارای بیش از ۳۰۰۰ دانشجوی خارجی‌ از ۱۱۶ کشور جهان می‌‌باشد، بیش از ۹۰۰۰ دانشجو در حال تحصیل در دوره‌های پاره وقت هستند و بیش از ۳۱۰۰ دانشجوی فوق لیسانس و دکترا در حال تحصیل هستند.

بب

دانشگاه منچستر (University of Manchester)

دانشگاه منچستر، بزرگترین دانشگاه یکپارچه در انگستان با قدمتی سرافراز در زمینه دستاوردها و همچنین سطحی عالی درزمینه بحث روز دنیای امروز و آینده می باشد. بر اساس آمار سازمان RAE ( سازمان تشخیص عملکرد ﭘﮊوهشی ) دانشگاه منچستربا مثلث طلایی از دانشگاههای انگلستان در زمینه تحقیق وﭘﮊوهش که شامل دانشگاههای آکسفورد , کمبریج و لندن می باشد در رقابت است و همچنین سازمان RAE تایید کرده که این دانشگاه تا سال 2015 میلادی جزو یکی از بهترین دانشگاههای دنیا خواهد بود.
دانشگاه منچستر در رده بندی جهانی رتبه 40 را در میان دانشگاههای جهان دارد.

lkn

دانشگاه برونل (Brunel University)

دانشگاه بین المللی برونل، واقع شده در غرب لندن با بیش از 40 سال تجربه در منطقه اکس بریج که دارای رنکینگ خوب شهرت جهانی است. نام دانشگاه برونل به خوبی شناخته شده و مورد احترام در محافل مهندسی است. دو شاخص اصلی که باعث معروفیت برونل شده است، بازتاب فنی آوری و خلاقیت در جهت پیشرفتهای علمی و پژوهشی وتاثیر آن در زندگی تعداد بیشماری از مردم بوده است.

با این حال، امروزه، نفوذ دانشگاه برونل به مراتب فراتر از زمینه های مهندسی، علمی و فن آوری بوده است. تحولات متوالی این دانشگاه از آغاز باعث دگرگونی چشمگیر این دانشگاه شده که آن را از یک دانشگاه معمولی به یک قطب قوی در صحنه آموزش و پرورش انگلستان تبدیل کرده.

25

دانشگاه باکینگهام (The University of Buckingham)

دانشگاه باکینگهام، در سال ۱۹۷۶ به عنوان University College at Buckingham در منطقه ی باکینگهام انگلستان تاسیس شد و سال ۲۰۱۶ چهلمین سالگرد تاسیسش را جشن گرفت . این دانشگاه یکی از ۵ دانشگاه قدیمی انگلستان به شمار می رود و تنها دانشگاه خصوصی است که منشور سلطنتی دارد.  تعداد دانشجویان این دانشگاه ۲۵۰۰ نفر است که از کشور انگلیس و ۸۰ کشور دیگر می باشد.  دانشکده ی پزشکی در سال ۲۰۱۵ با همکاری بیمارستان میلتون کینز Milton Keynes  افتتاح شد. این دانشگاه از نظر چشم انداز کارشناسی ارشد و آمار استخدامی بعد از فارغ التحصیلی، امنیت کمپ دانشگاه رتبه ی اول را در میان دانشگاه های انگلستان کسب کرده است. همچنین رتبه ی هفتم در رشته ی روانشناسی و علوم سیاسی را در میان دانشگاه های کشور انگلیس نیز به خود اختصاص داده است.

22

دانشگاه بریستول (University of Bristol)

دانشگاه بریستول، یک دانشگاه تحقیقاتی  و پر جنب و جوش واقع در جنوب غربی انگلستان است. سر وینستون چرچیل صدراعظم سابق دانشگاه بود. امروز، این دانشگاه بیش از ۲۰۰ رشته از جمله هنر، علوم پزشکی، علوم، مهندسی، علوم اجتماعی و قانون، و علوم سلامتی را ارائه می دهد. این دانشگاه همچنین نمایندگانی در جایزه نوبل دارد که عبارتند از: دوروتی هاجکین، صدراعظم سابق دانشگاه که موفق به کسب جایزه نوبل در شیمی درسال۱۹۶۴  شد؛ نمایشنامه نویس هارولد پینتر، برنده جایزه نوبل ادبیات در سال۲۰۰۵ ؛ و آنگوس دیتون، برنده جایزه نوبل در اقتصاد سال 2016  

222

دانشگاه کینگستون (Kingston University of London)

دانشگاه کینگستون، رتبه‌ی اول را بین دانشگاه های بریتانیا در رشد دادن شرکت­ های نوپا (استارت آپ) دارد و در این زمینه، به مدت هفت سال متوالی جزو دو دانشگاه برتر بوده‌ است. در سال تحصیلی ۲۰۱۵-۲۰۱۴ بیش از ۳۷۱ شرکت نوپا از این ‌دانشگاه شروع به کار کردند که در مجموع حجم معاملاتی در حدود ۳۰ میلیون پوند داشتند. بخش سرمایه‌گذاری کینگستون بیش از یک دهه قبل شروع به کار کرد تا به کار آفرین‌های آینده (دانشجویان فعلی) در هر رشته و موضوعی مشاوره دهد و با تاسیس شرکتی نوپا، از لحاظ مالی آن­ها را را حمایت کند.

22


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (355 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (209 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (143 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (85 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (57 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (44 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (23 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (11 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (11 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
خرید کردن پسر رهبر معظم انقلاب: از ایستادن در صف و رعایت نوبت تا لحن عادی فروشنده با ایشان مثل دیگر مشتری ها
اختلاف زن و شوهر بوکانی هفت هکتار مزرعه گندم را به آتش کشاند
تصاویر جالب و دیدنی از آیین های عزاداری محرم در 12 کشور مختلف جهان/ از به زنجیر کشیدن زنان تا عبور کردن پابرهنه از روی زغال‌های روشن
(ویدیو) ترانه سوزناک همایون شجریان در دلتنگی و فراق پدرش/ چه بغضی هم داره
(تصاویر) 9 تا از باور نکردنی ترین مراسم غیرعادی که در برخی مناطق جهان جانشین دفن کردن مردگان شده است/ روی کسانی که مرده‌هاشونو میسوزونن رو سفید کردن کلا
ویدئوی فوق العاده باشگاه اینتر برای معرفی مهدی طارمی/یک شاهزاده ازخلیج فارس/ مهدی طارمی: ایران در قلب من است و اینتر در ذهن من
باقری: لبنان، جهنم بی‌بازگشت برای صهیونیست‌ها خواهد بود
بغض و غم شبنم مقدمی، داور برنامه "صداتو"، بر سر مزار استاد آواز ایران/ نگاه به خانه ابدی استاد شجریان با سنگ مزار ساده و نوشته ی کوتاه برای مردم سرزمینشان
رونمایی محسن کیایی از دختر ناز و همسر جوانش به مناسبت 22مین سالگرد ازدواجشان/ مجری برنامه "صداتو"، برای اولین بار، خاطره ای از ازدواج زودهنگامش تعریف کرد
(تصاویر) چیدمان مدرن و اروپایی پنت هاوس شیک رضا گلزار با مبلمانی با رنگ های متضاد هم، ستون های طرحدار و باشگاه خانگی
گزارش ظریف از انتخاب اعضای کابینه دولت چهاردهم
شاعرانه ترین سکانس عاشقانه سینمای ایران/ عاشقانه بی تکرار پارسا پیروزفر و نیکی کریمی/ عاشقانه ای که رودست نداره
منتخب روز   
اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟