دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

ماجرای سربازی نرفتن طلاب چیست؟ 

سه شنبه، 02 خرداد 1402
کد خبر: 341402
ساعد نیوز: روحانیون و طلاب نیز مانند سایر افراد موظف به طی دوره سربازی اجباری هستند. اما به این دلیل بسیاری از آنها موفق به حضور در این سنگر مقدس نمی شوند.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعد نیوز، روحانیون هم مانند دیگر افراد جامعه موظند دوره خدمت سربازی را بگذرانند . از سوی دیگر می دانیم که قانون، برای همه دانش طلبان (اعم از حوزوی و دانشگاهی ) معافیت موقت تحصیلی پیش بینی کرده است که افراد تا زمانی که مشغول تحصیل هستند از خدمت سربازی معاف هستند. دانشکاهیان بعد از فاغ التحصیل شدن در محلی که مناسب تحصیلاتشان هست به خدمت سربازی می پردازند. طلابی هم که به هر دلیل ادامه تحصیل نمی دهند یا در مقطعی خاص از ادامه تحصیل انصراف می دهند نیزدر محلی که مناسب تحصیلاتشان هست به سربازی می روند. اما با توجه به این که دوره های آموزشی حوزه علمیه بسیار طولانی است و گاه یک روحانی چندین سال از عمر خود را به تحصیل می پردازد، خواه نا خواه بعد از فارغ التحصیل شدن آن قدر سنش بالا رفته که از نظر قانون معاف از خدمت محسوب می شود.
اگر شما روحانیانی را دیده اید که سربازی نرفته اند یا به این دلیل است که هنوز مشغول تحصیلند یا آنکه سنشان از سن سربازی گذشته است.
البته نوعا روحانیون، در بسیج دوره نظامی را سپری می کنند. و برخی از آنان دوره سربازی را به عنوان تبلیغ در نیروهای مسلح، می گذرانند.


4 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 28 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
ویدیو/ "حسین ثابت بکتاش" مالک هتل داریوش: دوران دانشجویی روزنامه می‌فروختم/ اولین هتل خودم را در جزایر قناری که فقط بز وحشی داشت، ساختم
ترجمه تخصصی کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
کپسول خودکشی هم ساخته شد+عکس/ وقتی دکمه را فشار دادید دیگر امکان تغییر تصمیم نیست
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
وقتی رونالدو همه ی عروسک های لوناپارک رو با گلزنی برای همسرش جورجینا جایزه گرفت / جورجینا مثل بچه ها ذوق زده شد 😍