دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / گردشگری /

مالاوی کجاست و مهمترین جاذبه های گردشگری و توریستی آن کدامند؟ 

شنبه، 13 دی 1399
اگر دوست دارید در مورد جاذبه های گردشگری کشور مالاوی اطلاعات بیشتری به دست بیاورید، ما را در ادامه این مقاله همراهی کنید.

مالاوی

مالاوی کشوری است در جنوب شرق آفریقا. جمعیت مالاوی ۱۸٬۰۹۱٬۵۷۵ نفر برآورد می شود و پایتخت آن لیلونگوه است. جمهوری مالاوی کشوری است محصور در خشکی واقع در جنوب شرق آفریقا، شمال موزامبیک و شرق زامبیا. جمهوری مالاوی تا سال ۱۹۶۴ مستعمره بریتانیا بود. نام مالاوی از نام ماراوی که نام قدیمی قوم نیانجا است و از ساکنان اصلی این ناحیه هستند گرفته شده است. زبان رسمی مالاوی زبان انگلیسی است و زبان چچوا نیز به عنوان زبان محلی رسمیت دارد. اقوام اصلی مالاوی عبارتند از چچوا (۳۲٫۶۷ درصد جمعیت کشور)، یائو (۲۰٫۵ درصد)، و لوموه (۱۷٫۶ درصد). واحد پول این کشور کواچای مالاوی است. این کشور دارای حکومت، جمهوری چند حزبی با یک مجلس است. حدود ۶۸ درصد از مردم این کشور مسیحی، ۲۵ درصد مسلمان هستند و ۵ درصد نیز پیرو ادیان دیگر می باشند.

تاریخ

در گذشته جمعیت اندکی از شکارچیان در این کشور زندگی می کردند. مردمان بانتو در سده دهم از سوی شمال وارد مالاوی و دیگر مناطق جنوبی آفریقا شدند. در سال 1500 میلادی قبایل این ناحیه مملکتی به نام پادشاهی ماراوی را تشکیل دادند. پس از سال 1600 یعنی زمانی که بیشتر این منطقه تحت فرمان یک حاکم محلی درآمد افراد قبیله ها با بازرگانان پرتغالی مواجه شده و به دادوستد با آن ها پرداختند. اما در سال 1700 میلادی پادشاهی مستقر در محدوده مالاوی از هم پاشید و هر قبیله بخشی از محدوده را به دست گرفتند. از اواسط دهه 1800، فروشندگان عرب به اوج فعالیت خود رسیده و مردم مالاوی را به بردگی کشیده و به فروش رساندند. این کشور در ادامه تاریخ زیر نظر بریتانیا بود و در سال 1891 به صورت مستعمره بریتانیا درآمد. از سال 1953 تا سال 1964 این کشور به رودزیای شمالی و جنوبی پیوست و فدراسیون رودزیا و نیاسالند را تشکیل داد. مالاوی در 6 ژوئیه 1964 از این فدراسیون جدا و به عنوان کشوری مستقل رسماً از بریتانیا اعلام استقلال کرد.

جاذبه های گردشگری مالاوی

دریاچه مالاوی

بدون شک مهم ترین جاذبه گردشگری که در این کشور وجود دارد، دریاچه مالاوی می باشد. شما می توانید با این دریاچه زیبا در شرق کشور آشنا شوید. دریاچه مالاوی یکی از بزرگترین دریاچه های آب شیرین دنیا است که در آن انواع گونه های ماهی زندگی می کنند و از همین رو این دریاچه نقش مهمی در اقتصاد مردم محلی بازی می کند. شما می توانید در این دریاچه از تفریحات آبی متنوعی مانند اسکی روی آب و قایق سواری استفاده کنید. مسلما گذراندن یک شب در نزدیکی این دریاچه می تواند یک تجربه فراموش نشدنی را برای شما رقم بزند.

پارک ملی لیوندا

در این کشور جاذبه های طبیعی فراوانی وجود دارد که یکی از برجسته ترین آنها پارک ملی لیوندا می باشد. این پارک زیبا که در مرکز کشور واقع شده، یکی از مکان هایی است که در طول سال توریست های زیادی به آن سر می زنند. شما می توانید با استفاده از تور های سافاری به قسمت های مختلف این پارک سر زده و با انواع حیوانات بومی آفریقایی مانند فیل، شیر و کرگدن از فاصله ای مناسب آشنا شوید. علاوه بر این، طبیعت این پارک نیز چشم هر بیننده ای را مسحور می کند.

پارک ملی نیکا

یکی دیگر از پارک های مهم این کشور که نباید بازدید از آن را از دست بدهید، پارک ملی نیکا نام دارد که در جنوب این کشور واقع شده است. این پارک به عنوان وسیع ترین منطقه حفاظت شده در جنوب آفریقا نیز شناخته می شود. متاسفانه در سال های گذشته به دلیل شکار های غیر قانونی، بسیاری از گونه های با ارزشی جانوری در خطر انقراض قرار گرفته اند. به همین دلیل است که دو کمپ نگهداری از حیوانات آسیب دیده در این پارک به چشم می خورد. جالب است بدانید در این پارک بیش از 3 هزار گونه مختلف جانوری زندگی می کنند.

جزیره لیکوما

این جزیره کوچک در نزدیکی مرز موزامبیک و در امتداد دریاچه ویکتوریا واقع شده است. جزیره لیکوما یکی از مهم ترین سایت های توریستی در کشور محسوب می شود که افراد زیادی از آن دیدن می کنند. در این جزیره خانه های ساحلی بومی زیادی وجود دارد که می توانید آنها را اجاره کرد و چند روز اقامت کنید. اگر به دنبال مکانی برای آرامش و ریلکسیشن می گردید، این جزیره بهترین انتخاب محسوب می شود. یکی از پرطرفدارترین تفریحاتی که در این جزیره می توانید انجام دهید، قایق سواری با قایق های لوکس و خانوادگی می باشد.

لیلونگوه

لیلونگوه به عنوان پایتخت و بزرگترین شهر این کشور شناخته می شود. معمولا بیشتر کسانی که به این کشور سفر می کنند، ابتدا در این شهر سکونت می کنند. در لیلونگوه می توانید با جاذبه های گردشگری و فرهنگی فراوانی مواجه شوید که از میان مهم ترین آنها می توان به موزه مردم شناسی لیلونگوه و گالری هنری رگی اشاره کرد. قدم زدن در خیابان های شهر می تواند شما را به صورت کامل با فرهنگ مردم مالاوی آشنا کند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 17 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب