دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / گردشگری /

معرفی 5 مقصد خاص کمپینگ اطراف تهران + فیلم 

چهارشنبه، 20 دی 1402
شهر شلوغ و پر دود و غبارآلود تهران محل زندگی میلیون ها شهروندی است همیشه به دنبال فرار از زندگی ماشینی و روزمرگی های خود هستند! برای اکثر تهرانی ها آخر هفته ها فرصت خوبی برای رفع خستگی و تجدید قوا پس از یک هفته کلافگی و مشغله های جوراجور است. در این مطلب می خواهیم چند مورد از مکان های مناسب کمپینگ را به شما همراهان ساعد نیوز معرفی کنیم.

در اطراف تهران مکان های فوق العاده جذابی برای گردش های یک روزه و کمپینگ وجود دارد که می توانید برای اقامت یک روزه و اتراق یا چادر زدن به آنجا بروید. امروز درباره بهترین مکان ها برای کمپینگ در اطراف تهران نوشته ایم. اگر به دنبال برنامه ریزی یک گردش و سفر کوتاه آخر هفته ای خارج از تهران هستید، حتما تا پایان این مطلب همراه ما باشید.


دشت لار


دشت لار یا پارک ملی لار یا منطقه‌ای وسیع (حدود 67,500 هکتار وسعت) و زیبا در کوهپایه قله دماوند است که بخش شمال و شمال شرقی آن در محدوده لاریجان (استان مازندران) و بخش جنوب و جنوب غربی آن در محدوده لواسانات (استان تهران) قرار دارد. منطقه لار مقصدی عالی برای طبیعت‌گردی و ماهیگیری در ایران، مبدا زیبایی برای کوهپیمایی و فتح قله دماوند و یکی از بهترین مسیرهای دوچرخه سواری در ایران است. این جاذبه گردشگری دیدنی‌هایی همچون رودخانه (دلیچای، سفیداب، ورارو و لار)، دریاچه (پشت سد لار)، کوه، آبشار (گل زرد)، غار (گل زرد)، دشت لاله و چشمه (دیورآسیاب) در دل خود دارد و برای کمپینگ بسیار مناسب است.ماه‌های اردیبهشت و خرداد بهترین زمان بازدید از دشت لار هستند.

دشت لار از مرکز تهران 120 کیلومتر (حدود سه ساعت رانندگی) فاصله دارد. از ابتدای جاده لار (در پلور) تا دشت وسیع اطراف سد لار حدود 20 کیلومتر راه در جاده‌های آسفالته و خاکی پیش روی گردشگران است که پیمودن آن با خودرو حدود یک ساعت زمان می‌برد.

گردشگران برای ورود به محدوده دشت لار به مجوز سازمان حفاظت محیط زیست نیاز دارند. بسیاری از علاقه‌مندان به بازدید از این منطقه با تورهای طبیعت‌گردی همراه می‌شوند. سفر به دشت لار برای افراد مبتدی و حرفه‌ای مناسب است و با توجه به وسعت منطقه و عوارض گوناگون آن می‌تواند درجه سختی آسان تا سخت داشته باشد. برخی افراد با خانواده راهی منطقه می‌شوند و یک یا چند شب در دشت‌های هموار و کنار بسترهای آبی زیبای آن کمپ می‌زنند؛ در حالی که برخی دیگر به گروه‌های حرفه‌ای می‌پیوندند و از نقاط صعب‌العبور، ناهموار و بکر این پارک ملی دیدن می‌کنند.



روستای رندان


رندان یا رندون روستایی تاریخی، ییلاقی و زیبا از توابع کن و سولقان در استان تهران است. این روستا در دامنه‌های میانی رشته کوه البرز؛ در ارتفاع حدود 2,000 متری از سطح آب‌های آزاد و در امتداد دره‌ای سرسبز به نام «دره حیدر» قرار دارد. ساکنان روستا به زبان تاتی سخن می‌گویند و به شغل‌های دامداری و باغ‌داری مشغول هستند. منطقه رندان کوهستانی است و آب‌وهوای سردی دارد. این منطقه بیشتر از سه ماه سال پوشیده از برف است و بسیاری از ساکنان آن در فصل زمستان به مناطق اطراف می‌روند.آبشار رندان 40 متر ارتفاع دارد.

جاذبه‌های گردشگری روستای رندان همچون آبشار رندان، قله لوارک و دره‌های سیپاک، دوآب و خشک رود آن را به مقصدی مطلوب برای گردش یک یا چندروزه تهرانی‌ها تبدیل کرده‌اند. آبشار رندون در فاصله دو کیلومتری شمال شرقی روستای رندون و در ارتفاع 2,200 متری از سطح آب‌های آزاد قرار دارد. این آبشار زیبا از ارتفاع 40 متری فرومی‌ریزد. پیمایش مسیر زیبای روستا تا آبشار بسیار فرح‌بخش است و حدود یک ساعت زمان می‌برد. از کنار رودخانه میان دره و باغات میوه گذر کنید تا به آبشار برسید. مسیر شیب ملایمی دارد و درجه سختی آن دو از 6 است.

فاصله از تهرانروستای زیبای رندان در فاصله 35 کیلومتری (حدود 50 دقیقه رانندگی) از مرکز شهر تهران قرار دارد. از ابتدای بلوار کوهسار (در شمال شرق تهران) تا روستا 25 کیلومتر فاصله است.

در فصل بهار به‌ویژه ماه‌‌های اردیبهشت و خرداد با آب شدن برف‌های ارتفاعات، رودخانه و آبشار رندان پرآب و خروشان می‌شوند و طبیعت منطقه طراوتی خاص پیدا می‌کند. فصل تابستان زمان رسیدن میوه‌های خوشمزه روستا است و طبیعت به پختگی می‌رسد. خنکی هوای تابستان این روستای کوهستانی بسیاری از گردشگران را به سوی خود می‌کشد. مناظر رنگارنگ و پاییزی روستا و اطراف آبشار نیز جذابیت بالایی دارند. در فصل زمستان دسترسی به روستای رندان بسیار مشکل است و احتمال انسداد جاده بیشتر می‌شود


روستای امامه


روستای امامه یکی از روستاهای ییلاق اطراف تهران است که مکان مناسبی برای شب ماندن در اطراف تهران محسوب می‌شود. این روستای زیبا به دو بخش امامه بالا و امامه پایین تقسیم شده و بافت تاریخی و قدیمی روستا جای خود را به ساخت و سازهای مدرن داده‌اند.

این روستا در زمان‌های گذشته شکارگاه پادشاهان بوده و ناصرالدین شاه با دختری به نام فاطمه که از روستا با خود به کاخ برده بود ازدواج می‌کند و این امر باعث رونق روستای امامه می‌شود.

بهترین فصل سفر به روستای امامه بهار و تابستان است که در این زمان طبیعت زیبا و سرزنده و آب‌و‌هوا بسیار مطلوب است و در این فصل آبشارهای این منطقه که از معروف‌ترین آبشارهای تهران هستند پر‌آب و خروشان هستند.

دیدنی‌های اطراف روستای امامه


آبشار گلوکان

بام امامه

قلعه مازیار

چشمه پیرحمزه

امامزاده نور

امامزاده شاه حسین

باغ تنگه


دریاچه ی شگفت انگیز تار و هویر


دریاچه هویر در منطقه دماوند واقع شده و به لحاظ کوهستانی بودن آب و هوای خنک و دلپذیری در آنجا حاکم است. وجود دریاچه تار و هویر باعث لطافت و زیبایی منطقه شده است.

دریاچه هویر بین دو کوه دوبرار و زین‌کوه واقع شده و حدود 500 متر با دریاچه تار فاصله دارد و ارتفاع این دو دریاچه در طول سال تغییر می‌کند و در فصل زمستان کاملا یخ می‌بندند.
در اطراف دریاچه هیچ درخت و سایبانی وجود ندارد به همین علت تابستان فصل مناسبی برای سفر به این منطقه نیست.بسیاری از گردشگران برای شب‌ مانی اطراف تهران این مکان را انتخاب می‌کنند، در فصل بهار کمپ در این منطقه بهترین گزینه است.

تفریحات دریاچه تار و هویر


ماهی‌گیری

چتربازی

پاراگلایدر

غواصی

شنا

قایق سواری

آفرود سواری

دوچرخه سواری


دشت آزو


دشت آزو منطقه‌ای وسیع، خوش‌آب‌وهوا و بسیار زیبا در ارتفاعات کوه‌های البرز و شرق روستای نوا است. هوای خنک و مطبوع به‌ویژه در فصل تابستان، پوشش گیاهی و جانوری متنوع و دسترسی به قلل مختلف، این مقصد گردشگری را محبوب می‌کند. چشم‌انداز بسیار دیدنی و باشکوه از قله دماوند، دلیل اصلی شهرت دشت آزو است. این پهنه طبیعی در جناح شرق و جنوب شرق قله واقع شده است. دشت آزو به‌عنوان مبدا کوهپیمانی و صعود به قلل دماوند و پاشوره انتخاب می‌شود.

گونه‌های گیاهی متنوعی همچون آویشن، پونه، شنگ، گل شقایق، قاصدک، پونه و بابونه در دشت آزو می‌رویند. سمور، موش صحرایی، زاغ و پرندگان شکاری مختلف از گونه‌های جانوری بومی این دشت رویایی و باصفا هستند.

دشت آزو در فاصله 128 کیلومتری مرکز شهر تهران قرار دارد. از ابتدای آزاد راه تهران پردیس تا دشت حدود 90 کیلومتر فاصله است.دشت آزو منطقه‌ای خنک و ییلاقی است و ماه‌های اردیبهشت تا شهریور بهترین زمان سفر به آن محسوب می‌شود


سخن آخر


به صورت کلی، سعی کردیم در این مقاله مطلوب ترین و زیباترین مکان های اطراف تهران را به شما معرفی کنیم.در صورتی که شما نیز جاهای خوش آب و هوای دیگری نزدیک تهران می شناسید با ما در قسمت نظرات در میان گذارید.


6 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 28 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
نگاهی به چیدمان هنرمندانه اتاق خواب رامین رضاییان+عکس/ از لوسترهای ژاپنی بالای تخت‌خواب تا گلهای استوایی و سرسبز کنار تخت/ اینجا خود بهشته😍
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
مقایسه شگفت انگیز استایل جورجینا با آنتونلا همسر مسی/ رقابت سرسخت همسران فوتبالیست/ بنظرتون کدوم جلوتره؟ +عکس
(تصاویر) چیدمان مدرن و اروپایی پنت هاوس شیک رضا گلزار با مبلمانی با رنگ های متضاد هم، ستون های طرحدار و باشگاه خانگی
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
خلاقیت منحصربه‌فرد پدر ایرانی در نصب کولرآبی روی موتورش حماسه‌ای جدید آفرید+ویدیو/ با این ایده موتورسواری توی گرما باز هم لذت بخشه
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
هزینه چاپ یک کتاب
اعتراف طناز طباطبایی/ عاشق فوتبالیست معروف بودم و به خاطرش فوتبال می دیدم