دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / گردشگری /

معرفی بهترین جاذبه‌های دیدنی در لنگرود 

شنبه، 08 مهر 1402
لنگرود یکی از شهرهای زیبای استان گیلان است که طبیعتی شگفت‌انگیز و دیدنی دارد. برای آشنایی بیشتر با این منطقه جذاب با ما همراه باشید.

آبشار ماهی مشو لنگرود

آبشار ماهی مشو یکی از جاذبه‌های دیدنی لنگرود است که در نزدیکی روستای خرطای قرار دارد. به‌ دلیل عدم وجود ماهی در این آبشار، آن را ماهی مشو نامیده‌اند. آبشار ارتفاعی معادل با 10 متر دارد و حوضچه‌‌ای به عمق دو متر پایین آن واقع شده است. برای دسترسی باید به روستای خرطای بروید و از آنجا به سمت آبشار پیاده‌روی کنید.

پل خشتی لنگرود

پل خشتی لنگرود، روی رودخانه لنگرود در مسیر راه قدیمی لاهیجان به لنگرود و در مرکز شهر ساخته شده است. این پل، «فشکالی محله» را به «راه پشته» دو تا از محله‌های بزرگ شهر لنگرود، وصل می‌کند و از جاذبه‌های گردشگری لنگرود محسوب می‌شود. پل خشتی لنگرود را شخصی به نام حاجی آقا پرد و به دستور حاجی آقا بزرگ منجم‌باشی، در زمان سلطنت فتحعلی شاه ساخته است. این پل که از خشت و آجر ساخته شده است، معروف‌ترین بنای تاریخی لنگرود و نماد این شهر است و در گویش گیلکی لنگرودی، به آن خَشته‌پٌل و خَشته‌پورد می‌گویند. پل خشتی لنگرود در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

پارک جنگلی خرمای لنگرود

پارک جنگلی خرما با طبیعتی بکر و چشم‌انداز‌های کوهستان و رودخانه‌، در نزدیکی روستای خرما از توابع شهرستان لنگرود قرار دارد. این منطقه مملو از درخت‌های توسکا‌، لرک و انجیر است. نام جنگل از دو واژه «خر» و «مه» با معنای آفتاب و مهتاب گرفته شده است. البته برخی بر این باور هستند که جنگل بر اساس اسم خواهر بابک خرم‌الدین، خرما نامگذاری شده است. این پارک به‌ عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری لنگرود شناخته می‌شود.

لیلاکوه لنگرود

منطقه ییلاقی لیلاکوه یکی از مناطق گردشگری و زیبای شمال ایران و از جاذبه‌های دیدنی لنگرود است که در نزدیکی شهر لنگرود در استان گیلان قرار دارد. منطقه لیلاکوه در جنوب غرب لنگرود واقع شده و به خاطر وجود قهوه‌خانه‌ها و قلیان‌سراهای متعدد در مسیر و کوهپایه‌ها، امروزه تبدیل به قطب قلیان‌سرای استان گیلان شده است.

تالاب چاف لنگرود

تالاب چاف در حاشیه شهرستان چاف و 13 کیلومتری شمال شرقی شهر لنگرود، در ارتفاع منفی 25 متری از سطح دریا قرار دارد. تالاب چاف از جهت شمال به روستا تازه آباد چاف، از جهت شرق به دریای خزر و از غرب و جنوب به روستا چاف منتهی می‌شود. در این تالاب زیبا شکار ممنوع است، با این حال یکی از جاذبه‌های گردشگری لنگرود به شمار می‌رود و مردم اکثراً برای تفریح به این نواحی سفر می‌کنند. وسعت تالاب در حدود 800 هکتار است.

روستای بلوردکان لنگرود

منطقه بلوردکان منطقه‌ای بکر و دست نخورده و فوق‌العاده زیبایی در بخش اطاقور لنگرود است. این روستا در 12 کیلومتری جنوب غربی شهر املش واقع شده است. منطقه دارای طبیعتی جنگلی و با چشم‌‌اندازی غیر قابل وصف بوده و رودخانه زیبایی هم از دل آن عبور می‌کند؛ به همین دلیل یکی از مناطق دیدنی لنگرود محسوب می‌شود.

تالاب کیاکلایه لنگرود

تالاب کیاکلایه یکی از غنی‌ترین تالاب‌های استان گیلان است چرا که گونه‌های حیاتی آن تنوع بسیاری دارد. این تالاب که از مناطق دیدنی لنگرود محسوب می‌شود، در گذشته وسعت زیادی داشته است اما به علت تبدیل شدن به جایگاه دفن زباله این روزها کمتر از 100 هکتار مساحت دارد.

روستای سالکویه لنگرود

روستای سالکویه از توابع شهرستان لنگرود و در استان گیلان قرار دارد. این روستا یکی از روستاهای سنتی و قدیمی کشور به حساب آمده که قدمت بسیار زیادی دارد و در میان مناطق دیدنی لنگرود به چشم می‌خورد. از جاذبه‌های گردشگری این روستا می‌توان به تالاب و کوه‌های سرسبزش اشاره نمود.

شلمان رود لنگرود

رودخانه‌ شلمان رود از کوه‌های البرز ناتشکوه سرچشمه گرفته و با گذر از مناطق کوهستانی و جلگه‌ای، از جمله شلمان، سرانجام به دریای خزر می‌ریزد. این رود نسبتا پرآب از مناطق دیدنی لنگرود به شما می‌رود که در گذشته گذران زندگی محلیان از صید ماهی در این رود تأمین می‌شده است.

روستای گالشکلام

گالشکلام، منطقه‌ای از توابع شهر ساحلی و توریستی چاف و چمخاله است که این شهر خود از توابع شهرستان لنگرود است. گالشکلام در سواحل زیبای دریای خزر به واسطه یک مرداب و در محل تلاقی دو رود پر آب و سیلابی در پاییز و زمستان به نام شلمان‌رود که از کوه‌های منطقه عمومی املش و لنگرود سرچشمه می‌گیرد از دریا فاصله دارد. این منطقه از جمله مناطق دیدنی لنگرود به شمار می‌رود که بازدید از آن را نباید از دست بدهید.


1 پسندیدم 1 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 11 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پربازدید شدن بگو مگوی دو دختر وسط نماز جماعت به امامت رهبرمعظم انقلاب+ویدیو
(فیلم) تمرینات سخت و طاقت فرسای هادی چوپان برای پسرش محمد حافظ / تا پسرشو قهرمان مستر المپیا نکنه بیخیال نمیشه!
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
آینه کنسول قهوه ای رنگ و شومینه اُریب، گوشه ای از سبک چیدمان و طراحی خانه لوکسِ سالار عقیلی+ عکس/ علاقه همسر آقای خواننده به حیوان خانگی مشهوده
مرگبارترین تلاشهای زنان برای زیبا بودن در اوایل قرن 19/ وحشتناکترین ملاک زیبایی در میان زنان غرب+ عکس
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
گشت و گذاری در خانه مجلل و رویایی رضا صادقی، خواننده مشکی پوش و محبوب ایرانی +عکس/ سلیقه بی نظیر همسر آلمانی آقای خواننده در چیدمان و انتخاب دکوری👌
هزینه چاپ یک کتاب
(تصاویر) شگفت انگیزترین پرندگان نایاب جهان با خاصترین ظاهر و رنگ هایی که شبیهشان را نمیتوان یافت