معرفی جاذبه های خیابان پتالینگ کوالالامپور!

  پنجشنبه، 24 فروردین 1402   زمان مطالعه 5 دقیقه
معرفی جاذبه های خیابان پتالینگ کوالالامپور!
کوالالامپور، از شهرهای گردشگری در قسمت جنوب شرقی آسیا است و پایتخت کشور مالزی است که سالانه پذیرای تعداد فراوانی از گردشگران از سرتاسر جهان می باشد. این شهر از خیابان های زیادی تشکیل شده است که برای نمونه یکی می توان به یکی از شلوغترین آنها به نام خیابان پتالینگ اشاره کرد.

یکی از اهداف هر گردشگری در سفر این است که به بازارهای مختلف برود. هر مسافری هم که پا به بازار و یا حتی مرکز خریدی می گذارد حداقل 2 تا هدف مشخص دارد!اولین قصد هر کسی خرید کردن آن هم از نوع مقرون به صرفه است و در درجه ی بعدی بازدید از بازار و جایی که به آن پا گذاشته.خیابان پتالینگ در کوالالامپور که در خود بازاری به همین نام را دارد، دقیقا جایی است که هر دوی این اهداف را برای هر کسی تامین می کند.در کوالالامپور این خیابان و بازارش را اگر بخواهند معرفی کنند از آن به عنوان یکی از پر جنب و جوش ترین مناطق این شهر یاد می کنند.

به نظر می رسد که این گفته از خیابان پتالینگ بهترین توصیفی است که از آن وجود دارد و حق مطلب را به درستی و کاملی درباره ی آن ادا می کند!در هر قسمت این خیابان فروشگاه ها و مغازه های مختلفی وجود دارد که از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را در آن ها می فروشند.در بیش از 100 مغازه و فروشگاهی که در این خیابان قرار گرفته؛ کالاهایی همچون منسوجات، سوغاتی های مختلف مالزیایی و حتی چینی، وسیله های دست ساز، خوراکی های سنتی، وسایل تزئینی، کیف و کفش، لباس های زنانه، مردان و بچه گانه، غرفه های مواد غذایی و بسیاری از دیگر وسایل به فروش می رسد.

خیابان پتالینگ (Petaling Street) ، مرکز محله اصلی چینی ها در کوالالامپور ، بیشتر فضای سنتی خود را حفظ کرده است؛ به خصوص شب ها وقتی که دست فروشان اجناس خود را در خیابان پهن می کنند. هرکالایی از جواهر و خوشبو کننده گرفته تا اسباب بازی و تی شرت ، در اینجا موجود است ، اما جاذبه واقعی این بازار شبانه پرسه زدن در آن و لذت بردن از مناظر ، صداها و انرژی است که در فضا وجود دارد. انواع متنوعی از غذاهای خوشمزه در این بازار وجود دارند؛ برخی از رستوران های این محل نسل ها است که به این کار مشغول هستند. اهالی منطقه در اصل برای خرید لوازم فرعی و غذاهای بی نظیر چینی دسته دسته به این محل می آیند.

بنابراین، شجاع باشید و با شکمی گرسنه و روحیه ای ماجراجو به خیابان پتالینگ بروید. حتی اگر یک رینگیت هم خرج نکنید، به شما اطمینان می دهیم که لحظات بی نظیری را در اینجا تجربه خواهید کرد.

گردشگرانی که به دنبال ماجراجویی های بیشتری هستند، می توانند از خیابان پتالینگ به سمت پایین بروند و معبد سری ماها ماریامان اهل جنوب هند را تماشا کنند. این معبد در خیابان تون هس له (Tun H.S.Lee) است که در چند قدمی محله چینی ها قرار دارد. این معبد در سال 1873 بنا شد و گفته می شود که آراسته ترین و استادانه ترین معبد هندو در این کشور است. ویژگی های طراحی و تزئینی آن عبارتند از : کنده کاری های ظریف خدایان هندو، تزئیناتی از طلا، سنگ های قیمتی و نقوشی که با دست رنگ شده اند. تزئینات دیگر آن استفاده از کاشی های نفیس ایتالیایی و اسپانیایی است. یک ارابه نقره ای نیز در این معبد وجود دارد که به طور برجسته در هیئت های مذهبی برای حمل مجسمه خدایان در خیابان های شهر از آن استفاده می شود.

خیابان پتالینگ در کوالالامپور

از نکاتی که مسافران تور کوالالامپور باید بدانند وجود اجناس تقلبی و ارزان است که در این محله زیاد است و به فروش می رسد. در این مکان بدل خیلی از اجناس برند مشهور جهان به چشم می خورد. انواع ساعت مچی ، پوشاک ، لوازم تزئینی ، کیف ، کفش و... از جمله اجناسی است که در این مکان به فروش می رسد. فروشگاه Central Market Pesar Seni در حوالی خیابان پتالینگ می باشد و همین نزدیک بودن به این مکان سبب شده تا یکی از جاذبه های توریستی مالزی محسوب شود. زمانی که به فروشگاه Central Market Pesar Seni می روید تعداد زیادی از تولیدات, صنایع دستی, وسایل آنتیک و تاریخی و سوغاتی های مختلف را مشاهده خواهید کرد که در صورت تمایل می توانید آنها را خریداری کنید.

در محله چینی ها، موسیقی چینی در محیط بازار و فروشگاه ها پخش می شودکه گردشگران و مسافران تور مالزی احساس می کنند که کشور چین در حال خرید کردن هستند. در محله چینی ها تعداد زیادی رستوران چینی وجود دارد، طوری که اگر هر طرف را نگاه کنید یک رستوران چینی به چشمتان می آید و همچنین دکه های بومی که می توانید با مراجعه به آنها از دانه های بخارپز شده تا غذاهای دریایی را مشاهده کنید. بوی خوشی که از آشپزخانه های چینی در فضا می پیچد توریستها و مسافران تور مالزی را به وسوسه می اندازد تا وارد این غذاخوری های شده و غذای خوشمزه آنها را نوش جان کنند.

خیابان پتالینگ در کوالالامپور

چرا به خیابان پتالینگ، محله ی چینی ها می گویند؟

یکی از سوالاتی که ممکن است برای شما درباره ی این خیابان پیش بیاید این است که اصلا چطور پای چینی ها به این خیابان باز شد و آن ها این خیابان را به نام خود کردند؟

اگر به منابع تاریخی مالزی رجوع کنید خواهید دید که قبل از این که شهر کوالالامپور روند رشد و پیشرفت خود را شروع کند، چینی هایی که برای استخراج و تجارت کالاهایی همچون قلع و کار در معادن این کشور به آن سفر کردند در طول یک سری اتفاقات و در جریان رشد این شهر در کوالالامپور و دیگر مناطق نزدیک به آن ماندگار شدند و از آن جایی که از خصوصیت بارز چینی ها این است که در هر جایی که می روند همگی به دور هم در یک خیابان زندگی کنند و کسب و کارهای سنتی و مخصوص به خود را راه بیاندازند، در این خیابان به دور هم جمع شدند و جامعه ای از چینی های مقیم کوالالامپور را در خیابان پتالینگ به وجود آوردند.

با این که خیابان پتالینگ به محله ی چینی ها معروف شده است اما با این حال، در آن فروشندگان و صاحب مغازگانی که اهل بنگلادش، هند و یا حتی مالزیایی باشند نیز حضور دارند و اقدام به خرید و فروش کالاهای مختلف در این خیابان می نمایند و کی و کار خودشان را دارند.

خیابان پتالینگ در کوالالامپور به عنوان یکی از آثار تاریخی شهر کشور مالزی امروزه به ثبت رسیده است.

خلاصه

خیابان پتالینگ که به عنوان یکی از محبوب‌ترین بازار‌های ‌خیابانی کوالالامپور شناخته شده است. منطقه‌ی خریدی که بسیار سرزنده و پر جنب و جوش داست و ‌در محله چینی‌های کوالالامپور واقع شده‌است که صدها غرفه در آن انواع کالاها را با قیمت‌های بسیار ارزان به فروش می‌رسانند. این خیابان رو به روی مجتمع تجاری کوتارایا و بازار مرکزی واقع شده است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (671 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (197 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (18 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (9 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان