معرفی مراکز خرید محبوب در مشهد

  یکشنبه، 23 اردیبهشت 1403   زمان مطالعه 5 دقیقه
معرفی مراکز خرید محبوب در مشهد
نمی‌شود به شهر مشهد سفر کرد و به دیدن حرم امام رضا رفت؛ اما در بازار رضا قدم نزد و سوغاتی‌های جذاب مشهد را از حجره­های آن خریداری نکرد. در این شهر مذهبی انواع از مراکز خرید لوکس و مدرن وجود دارد که علاقه‌مندان به بازارگردی را ترغیب می‌کنند تا برای چند ساعتی هم که شده در این مراکز به گشت‌وگذار بپردازند.

اگر شما نیز جزء آن دسته از مسافران هستید که نمی‌توانید دست خالی به شهر محل اقامتتان بازگردید و بازار گردی بخشِ جدایی ناپذیر سفرهای شما است، این مقاله را از دست ندهید. در این مقاله قصد داریم محبوب‌ترین بازارها و مراکز خرید شهر مشهد را به شما معرفی کنیم.

بازار رضا مشهد

یکی از قدیمی‌ترین مراکز خرید شهر مشهد که برای بازارگردی به شما پیشنهاد می‌شود، بازار رضا است. این مرکز خرید در سال 1355 طراحی و ساخته‌شده است. برای دسترسی به آن باید از درب باب‌الرضای حرم امام رضا خارج شوید. در بخش شرقی میدان بیت‌المقدس می‌توانید این بازار را مشاهده کنید. با گشت‌وگذار در دالان‌های بازار رضای مشهد متوجه به قدمت بنای این بازار خواهید شد.

از ساعت 9 صبح الی 12 شب می‌توانید به این بازار مراجعه کنید و انواع سوغاتی‌های مختلف از مهر، تسبیح و سجاده گرفته تا آثار هنری و صنایع دستی مشهد را خریداری کنید.

مرکز خرید الماس شرق

اگر دوست دارید سفری لوکس به شهر مشهد داشته باشید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که به سراغ خرید بلیط قطار فدک که یکی از قطارهای لوکس مسیر ریلی کشور است، بروید و در یکی از هتل‌های 5 ستاره این شهر اتاق بگیرید و برای خرید کردن به مرکز خرید الماس شرق مراجعه کنید.

این مرکز تجاری و گردشگری یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید شهر مشهد به حساب می‌آید. معماری جذاب این مرکز تلفیقی از معماری سنتی و مدرن است. 6 طبقه با 1238 واحد تجاری دارد. در طبقه سوم این مرکز خرید نمایشگاهی از آبزیان دریاهای شور دنیا وجود دارد.

مرکز خرید الماس شرق از ساعت 9 صبح تا 11 شب فعال است. برای دسترسی به آن باید به انتهای بلوار خیام شمالی، بلوار بهارستان بروید.

مجتمع تجاری وصال

یکی دیگر از محبوب‌ترین مراکز خرید شهر مشهد مجتمع تجاری وصال است. جالب است بدانید که این مجتمع تجاری به وسیله یک پل به مرکز خرید الماس شرق متصل می‌شود. این مجتمع 6 طبقه دارد و در آن بخش‌های مختلفی نظیر هایپرمارکت، گیم‌نت، فست‌فود، رستوران‌های مختلف، پارک علمی و شهربازی وجود دارد. همچنین 400 واحد تجاری در این مجتمع انواعی از محصولات مختلف را به فروش می‌رساند. از ساعت 10 صبح تا 11 شب به این مجتمع تجاری می‌توانید مراجعه کنید.

مرکز خرید آرمیتاژ

مرکز خرید آرمیتاژ یکی دیگر از مراکز خرید محبوب شهر مشهد است که به‌عنوان لوکس‌ترین مرکز خرید این شهر نیز شناخته می‌شود. این مرکز خرید در یک برج 34 طبقه قرار دارد. از طبقه منفی یک تا طبقه 4 آن تجاری است. برای خرید وسایل زیر می‌توانید به این مرکز خرید مراجعه کنید:

  • زیورآلات و جواهرات

  • عطر

  • ساعت

  • انواعی از پوشاک

  • محصولات چرمی

لوازم الکترونیکی

مرکز خرید آرمیتاژ

علاوه بر واحدهای تجاری، در این برج لوکس انواعی از خدمات تفریحی مختلف وجود دارد. از جمله آن‌ها می‌توان به رستوران‌های مختلف ایرانی و بین‌المللی، روف‌گاردن، پردیس سینمایی، شهربازی، سالن‌های ورزشی و موزه برج اشاره کرد.

برای استفاده از امکانات این مرکز خرید از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 10 صبح تا 10 شب و آخر هفته‌ها از ساعت 10 صبح تا 11 شب می‌توانید به نبش هفت‌تیر 8، خیابان گلشهر مراجعه کنید.

مرکز خرید آلتون

یکی دیگر از مراکز خرید محبوب شهر مشهد در خیابان دانشگاه این شهر قرار گرفته است. نام این مرکز خرید آلتون است. برج اداری و تجاری آلتون 20 طبقه دارد. در طبقه همکف تا چهارم این برج واحدهای تجاری آن قرار گرفته است. انواع از فروشگاه­های کیف و کفش و محصولات چرمی را می‌توانید در این برج پیدا کنید. برای دسترسی به این مرکز خرید باید به خیابان دانشگاه، بین دانشگاه 22 و 23 مراجعه کنید.

مرکز خرید پوما

یکی دیگر از مراکز خرید جذاب شهر مشهد مرکز خرید پوما است. این مرکز خرید 4 طبقه دارد. ازجمله بخش‌های جذاب این مرکز خرید که باعث محبوبیت آن میان گردشگران و اهالی شهر مشهد شده است می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شهربازی

  • باشگاه بولینگ

  • باشگاه بیلیارد

  • هایپر مارکت بزرگ

  • 250 واحد تجاری

  • پارکینگ اختصاصی با ظرفیت 2000 خودرو

فود کورت

مرکز خرید پوما

این مرکز خرید از ساعت 9 صبح تا 12 شب آماده استقبال از مشتریان است. برای دسترسی به آن باید به ضلع شمال شرقی میدان جانباز بروید.

مرکز خرید خورشید

یکی از مراکز خرید معروف در شهر مشهد مرکز خرید خورشید است. مرکز خرید خورشید 9 طبقه و 50 واحد تجاری دارد. انواعی از پوشاک، زیورآلات، ساعت، لوازم آرایشی و بهداشتی، کیف، کفش، موبایل و وسایل الکترونیکی را می‌توانید در فروشگاه‌های آن پیدا کنید.

برای خرید از این مرکز تجاری می‌توانید در روزهای شنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 صبح الی 9 شب و در روزهای جمعه ساعت 4 بعدازظهر الی 9 شب به بلوار احمدآباد، بین بلوار ابوذر غفاری و بلوار رضا، روبروی 3 راه راهنمایی مراجعه کنید.

در مشهد سوغاتی چه بخریم؟

همه ما تابه‌حال حداقل یک‌بار را به شهر مشهد سفر کرده‌ایم و می‌دانیم سوغاتی‌های این شهر شامل چه مواردی می‌شود. اما اگر بخواهید اطلاعات کامل‌تری درباره سوغاتی‌های این شهر داشته باشید به شما پیشنهاد می‌کنیم که لیست زیر را در ذهن خود داشته باشید تا در سفرتان به این شهر این محصولات را خریداری کنید و به‌عنوان سوغاتی به دوستان و نزدیکانتان هدیه بدهید:

  • زعفران

  • نبات

  • آثار هنری که از فیروزه درست شده‌اند.

  • انگشتر و سنگ‌های زینتی

  • گلیم و قالی

  • تسبیح

  • انواعی از ادویه‌جات

  • زرشک

برای خرید سوغاتی‌های مشهد می‌توانید به مجتمع تجاری الماس شرق، بازار رضا، مرکز خرید تروما، بازار سپاد یا مرکز خرید فردوسی مراجعه کنید.

چگونه به مشهد سفر کنیم؟

برای سفر به شهر مشهد شما می‌توانید از وسایل حمل‌ونقل مختلفی نظیر خودروی شخصی، اتوبوس، قطار یا هواپیما استفاده کنید. با خرید بلیط هواپیما در سریع‌ترین زمان ممکن به شهر مشهد می‌رسید. اگر می‌خواهید هزینه‌های سفر خود صرفه‌جویی کنید، می‌توانید به سراغ بلیت قطار بروید.

یکی از محبوب‌ترین شرکت‌های ریلی در مسیر مشهد شرکت ریلی رجا است. با مشاهده قیمت بلیط قطار تهران مشهد رجا متوجه تنوع قطارهای این شرکت ریلی می‌شوید. از قطار لوکس زندگی گرفته تا قطارهای سه ستاره این شرکت ریلی را می‌توانید برای سفر به مشهد انتخاب کنید.

اگر به دنبال روش راحتی برای خرید بلیط قطار مشهد می‌گردید سفرمارکت مرجع خرید بلیط قطار ارزان‌قیمت مشهد به‌حساب می‌آید. با مراجعه به وب‌سایت یا اپلیکیشن آن می‌توانید لیستی جامع از بلیط قطار شرکت‌های ریلی مختلف را در یک صفحه مشاهده کنید و با مقایسه ویژگی­ها و قیمت هر بلیط، ارزان‌ترین گزینه را در سریع‌ترین زمان ممکن پیدا و خریداری کنید.

جمع بندی

در شهر مشهد مراکز خرید مختلفی وجود دارد. در این مقاله سعی کردیم برخی از مراکز خرید محبوب شهر مشهد را به شما معرفی کنیم. از جمله معروف‌ترین این مراکز می‌توان به بازار رضای مشهد اشاره کرد که در نزدیکی حرم امام رضا قرار دارد و برای خرید سوغاتی می‌توانید به آن مراجعه کنید. از مدرن‌ترین مراکز خرید این شهر نیز می‌توان به مجتمع تجاری الماس شرق، مرکز خرید آرمیتاژ، مجتمع تجاری وصال و چندین مجتمع دیگر اشاره کرد. در آخر گفتیم که سوغاتی‌های شهر مشهد چیست و از کجا می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید و چگونه می‌توانید بلیط ارزان‌قیمت قطار مشهد را خریداری کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
مراسم تشییع پدر علی دایی، با حضور چهره های سرشناس و فوتبالی +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (55 نظر) نگاهی به دکوراسیون شیک و اروپایی مراسم سومین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با رونمایی از تم آبی رنگِ خاصِ جشن+عکس/ مثل همیشه متین و باوقار (37 نظر) (فیلم) شهید امیرعبداللهیان: به ظریف خداقوت می‌گویم، از او آموختم / نیمه شب از او پیامک و ایمیل دریافت می‌کردیم (27 نظر) دورهمی صمیمی شهید رئیسی با سعید جلیلی در اتاق کارش و ناهار ساده آن ها با نان خالی و بیسکوئیت+ویدئو/سفره غذایی که سادگی چاشنی اصلی آن بود... (24 نظر) (عکس) ماشین های شیک و باکلاس سهیلا منصوریان، بانوی قهرمان ووشو و دارنده مدال طلای بازیهای آسیایی 2024👌 (22 نظر) آشپزی سرصبحی مینا مختاری همسر کدبانو و شیک بهرام رادان/ ماشاءالله با یه بچه کوچیک غذاهای جورباجور هم میپزه+عکس (22 نظر) دورهمی خانوادگی علی دایی در خانه ابدی پدرش +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (21 نظر) بازیگر زنِ جوانِ سینما: من نماز خوندن رو از شهاب حسینی یاد گرفتم+ویدیو (20 نظر) ناگفته های رهبر معظم انقلاب از کودکی و پدر و مادرشان/ از شعر و قرآن خوانی تا خاطره روز اول مدرسه و والیبال بازی کردن در کوچه (20 نظر) کیک تولد باکلاس و 2 بعدی احسان علیخانی برای تولد 37 سالگیش/ مبارکا باشه+ عکس (15 نظر) سفره غذای پر خرج و رنگین و دورهمی صمیمی بازیگران در یک مهمانی چرب و چیلی به سبک مایه دارهای عربستان+عکس (14 نظر) (عکس) آخرین عاشقانه پدرانه حسام محمودی، هادی سریال "گرگ و میش"، برای تولد دختر زیبایش، هانا/ آدم دلش آتیش میگیره واقعا (14 نظر) حضور نرگس محمدی در جشن تولد جاریِ قدبلند و آب زیرِ کاهَش+عکس/ لوکیشن مراسمش حرف نداره😍 (13 نظر) باقالی قاتوق پختن به سبک مینا مختاری، همسر باسلیقه و کدبانوی بهرام رادان+ویدیو/ با یه بچه کوچیک همچین غذایی رو پختن احسنت داره (13 نظر) کیک تولد باکلاس و 2 بعدی پسر حامد آهنگی برای تولد 10 سالگیش/ مبارکا باشه+ عکس (13 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
جاری‌ حسود زندگی زن جوان را نابود کرد/ عروس یکی‌یکدانه خانواده با خاک یکسان شد
روایت رهبر معظم انقلاب از روزی که فلک و قصاص شد!
لیست کاملی از بازیگران معروفی که از همسرانشان طلاق گرفتند/ از مهدی پاکدل تا پژمان بازغی و رامبد جوان+عکس
محمد فاضلی سکوت را شکست؛ من رفتنی‌ام، ایران تو بمان
حمله عجیب همراه بیمار داغ دیده به دماغ تکنسین اورژانس/ وقتی موقع رفتن به سرکار شانستو با خودت نمیبری😂
داغ داغ/ قیمت همستر کامبت در صرافی kucoin اعلام شد/ بنظرتون کوبیدن رو شکم همستر اینقدری ارزش داره؟
لیست کامل پرفروش ترین فیلم های سینمای ایران در یک ماه اخیر/ از تمساح خونی جواد عزتی تا مست عشق و سال گربه+عکس
فراری دادن جوانان از سواحل با موسیقی کلاسیک!
دانشجویان چفیه پوش دانشگاه استنفورد آمریکا با بر دست گرفتن پرچم‌های فلسطین از مردم مظلوم غزه حمایت کردند
برگزاری نخستین المپیک بازی‌های فکری دانشجویان
کارگردان مستندهای انتخاباتی نامزدها چه کسانی هستند؟
آرزوی شهادت یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری در حواشی داغ امروز پنجشنبه 31 خرداد 1403
واکنش علی مطهری به تنش در میزگرد مسعود پزشکیان / با اینکه دوست ماست اما مقصر است!
گفت‌وگوی جالب با مادر رهبر انقلاب درباره رهبری و حضرت امام؛ از ایام زندانی بودن هر سه پسرشان تا جمله "تو یوسف میشوی" امام خمینی به رهبر
زندگی جوان ترین کاندیدای ریاست جمهوری زیر ذره بین؛ از همسر جراح تا ماشین سوزوکی و خانه ای در میدان شهدا