دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / گردشگری /

معرفی رودخانه طلا در هرمزگان + فیلم 

سه شنبه، 31 مرداد 1402
از مناطق دیدنی و جذاب گردشگری در هرمزگان رودخانه‌ای به رنگ طلا است. این رودخانه به خاطر وجود نمک‌هایی زرد رنگ به این نام معروف شده است. رنگ زرد این نمک‌ها به دلیل وجود عناصر موجود در آن است. برای آشنایی بیشتر با این رودخانه طلایی رنگ با ما همراه شوید.

معرفی رودخانه طلا در هرمزگان

در دشت نمک هرمز، نمکی به رنگ زرد وجود دارد. این نمک از نظر ظاهری همانند نمک طعام، دارای بلورهایی منظم است. زمانی که در هرمز باران ببارد، آب از بالای کوه‌های نمکی به پایین جریان پیدا می‌کند. پس از آنکه آب تبخیر شد، این نمک‌ها روی زمین باقی می‌مانند و این منظره عجیب را تشکیل می‌دهند. این دشت زعفرانی‌رنگ در حقیقت حاصل همان نمک‌های عجیب و زرد است. پس از بارش باران، آب در خاک این دشت فرو نمی‌رود. به همین خاطر، در آن جریان پیدا می‌کند. همیشه مسیر نهر آب در این دشت مشخص است. پس از خشک‌شدن آب باران، با تابش نور خورشید، این نمک‌ها همانند الماس می‌درخشند.

نحوه تشکیل رودخانه طلا در هرمزگان

این رودخانه را فقط به‌سبب رنگ آن با این نام خطاب می‌کنند. رودخانه طلا از دشت نمک عبور می‌کند. از نظر شیمیایی، از ترکیب اسید و باز، همواره نمک به وجود می‌آید. هر نمک رنگ، طعم و خواص منحصر‌به‌فردی دارد؛ برای مثال، نمک طعام از اسید کلریدریک حاصل می‌شود. در دشت نمک هرمز، نمکی به رنگ زرد وجود دارد. این نمک از نظر ظاهری همانند نمک طعام، دارای بلورهایی منظم است. زمانی که در هرمز باران ببارد، آب از بالای کوه‌های نمکی به پایین جریان پیدا می‌کند. پس از آنکه آب تبخیر شد، این نمک‌ها روی زمین باقی می‌مانند و این منظره عجیب را تشکیل می‌دهند. این دشت زعفرانی‌رنگ در حقیقت حاصل همان نمک‌های عجیب و زرد است. پس از بارش باران، آب در خاک این دشت فرو نمی‌رود. به همین خاطر، در آن جریان پیدا می‌کند. همیشه مسیر نهر آب در این دشت مشخص است. پس از خشک‌شدن آب باران، با تابش نور خورشید، این نمک‌ها همانند الماس می‌درخشند.

دیدنی‌های اطراف رودخانه طلا

در کنار بلورهای نمک، می‌توانید خرچنگ‌هایی کوچک را مشاهده کنید. این خرچنگ‌ها بومی منطقه هرمز هستند و فقط در همین دشت زندگی می‌کنند. در هنگام طلوع آفتاب، این دشت درخششی خاص پیدا می‌کند. انگار که یک دشت وسیع را طلاکوب کرده‌اید. فقط در هرمز می‌توان شاهد چنین پدیده‌های طبیعی، اسرارآمیز و زیبایی بود. در نزدیکی رودخانه طلا، گنبدی نمکی و تماشایی نیز وجود دارد. این گنبد نمکی در طی سالیان متوالی با آب باران صیقل خورده است. در حال حاضر، این تپه نمکی همانند یک کوه سر به آسمان کشیده است. این گنبد را غار الهه نمک می‌نامند. امروزه این غار را با نام غار مراقبه می‌شناسند و یکی از جاذبه‌های گردشگری جزیره است.

فیلمی از رودخانه شگفت‌انگیز طلا


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 06 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
نگاهی به سِت ساعت و دستبند فریبا نادری پری سیمای سریال ستایش +عکس/شیک ، خاص ، اعیانی
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
ویدیو/ داستان کوتاه انگلیسی «قورباغۀ شکم بادکنکی و گاو بزرگ» با زیرنویس فارسی چسبیده/ یادگیری آسان اصطلاحات خاص
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
(تصاویر) خانۀ مدرن و استثنایی یک زوج جوان در قلب جنگل/ پنجره های روبه جنگل و رویایی
خلاقیت خنده دار اوستا بنّا در ساخت دیوار جلوی پنجره‌یِ اتاق کار حماسه آفرید+عکس/ استاد میشه راز موفقیتتون رو توی یه جمله بگید؟🤣
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI با بهترین کیفیت
ویرایش و ویراستاری متون انگلیسی
(تصاویر) معماری منحصربه‌فرد و بینظیر خانۀ مکزیکی که با طبیعت یکی شده است/ آدم اینجا با این ویو و سرسبزی و اون دریاچه زیبا پیر نمیشه!