دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / گردشگری /

معرفی تنگه میخساز یا گذرگاه رستم در نوشهر 

پنجشنبه، 24 فروردین 1402
تنگه میخساز یا گذرگاه رستم یکی از جاذبه‌های طبیعی مازندران و مکان های دیدنی نوشهر است که در نزدیکی روستای کندلوس، در حومه نوشهر قرار دارد. برخى منابع این دهکده را گذرگاه رستم، قهرمان اسطوره اى ایران ذکر کردند و ناصرالدین شاه قاجار نیز در سال 1292 هجرى چند روز در تنگه میخساز اطراق کرد.

نوشهر از شهرستان های بسیار دیدنی شمالی ایران است که واقع در استان مازندران می باشد و دارای جاذبه های طبیعی فوق العاده است. طبیعت نوشهر بسیار زیبا و دیدنی است، به خصوص روستای کندلوس که در اطراف این شهر واقع شده مناظر بی نظیری دارد. تنگه میخساز یا گذرگاه رستم یکی از جاذبه های طیبیعی مازندران است که در نزدیکی روستای کندلوس، یعنی در اظراف نوشهر واقع شده است و در سفر به نوشهر بازدید از آن را حتما پیشنهاد می دهیم در برنامه سفر خود قرار دهید.

رویای سفر به استان مازندران برای بازدید از جاذبه های گردشگری شمال، در تمام زندگی با ما همراه است. زیرا بیشتر ما انسان ها بر این باور هستیم که زیباترین مکان های تفریحی باید پر از درختان سرسبز و طبیعت بی نظیر باشد. تنگه میخساز یا گذرگاه رستم به عنوان یکی از مکان های دیدنی و جاذبه های گردشگری ایران مازندران، توانسته است توجه بسیاری از مسافران را به خود جلب کند.

تنگه میخساز دیدنی که در حومه نوشهر و در نزدیکی روستای کندلوس قرار دارد، دارای زیباترین طبیعت است. علت نام گذاری این تنگه به گذرگاه رستم، این است که برخی بر این باور هستند که قهرمان اسطوره ای ایران در زمان ناصرالدین شاه قاجار، چند روزی را در این تنگه اطراق نموده است. از این رو از میخساز با نام گذرگاه رستم نیز یاد می کنند.

نوشهر به عنوان یکی از جاذبه های توریستی شمال ایران از دیدنی های خاصی برخوردار است. که در میان این دیدنی ها باید به روستای زیبای کندلوس اشاره کنیم. در این روستا مکان های دیدنی و طبیعی زیادی وجود دارد اما از میان تمامی این مکان های زیبا باید به تنگه میخساز اشاره کنیم، که زیباترین تنگه در این منطقه است.

دیدنی های اطراف تنگه میخساز

از جمله مکان های بکر استان مازندران که می تواند انسان را به وجد آورد، روستای کندلوس است. روستایی که در نزدیکی آن تنگه معروف میخساز وجود دارد. افرادی که این روستای رویایی و دیدنی را برای سفر خود انتخاب می کنند، می توانند از جاذبه های طبیعی و گردشگری اطراف کندلوس دیدن کنند.

از نمونه جاهای دیدنی مازندران و روستای کندلوس باید به تنگه میخساز، آبشار کندلوس، دیوچشمه، موزه گیاهان دارویی، موزه مردم شناسی، دریاچه خضرنبی، حمام کندلوس و … اشاره کنیم. بدون تردید در تمام فصول سال می توان از این مکان های دیدنی بازدید نمود. اما بهترین زمان برای سفر به کندلوس، فصل بهار و تابستان است. تا در هوای دل انگیز بتوان زیبایی های این منطقه را مشاهده کرد.

طبیعت نوشهر بسیاز زیباست مخصوصا روستای کندلوس که در اطراف این شهر دیدنی قرار دارد .تنگه میخساز یا گذرگاه رستم یکی از جاذبه‌های طیبیعی مازندران است که در نزدیکی روستای کندلوس (در حومه نوشهر) قرار دارد. برخی منابع این دهکده را گذرگاه رستم، قهرمان اسطوره ای ایران ذکر کردند و ناصرالدین شاه قاجار نیز در سال 1292 هجری چند روز در تنگه میخساز اطراق کرد.

آدرس : مازندران – نوشهر – روستای کندلوس

تنگه میخساز یا گذرگاه رستم یکی از جاذبه‌های طیبیعی مازندران است که در نزدیکی روستای کندلوس (در حومه نوشهر) قرار دارد. برخى منابع این دهکده را گذرگاه رستم، قهرمان اسطوره اى ایران ذکر کردند و ناصرالدین شاه قاجار نیز در سال 1292 هجرى چند روز در تنگه میخساز اطراق کرد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 30 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
نگاهی به ماشین رِنج روور هوش پران سردار آزمون که همه آرزوشو دارن/ستاره فوتبال ایران سوار بر هواپیمای رویاهایش😍
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
ویراستاری تخصصی مقاله
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
ترجمه تخصصی متن
ویدیو/ سوال چینی "حامد آهنگی" از مترجم‌ زبان چینی/ اومد اداشونو دربیاره ولی محتواش جالب‌تر شد
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی