دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / گردشگری /

معرفی زیباترین و معروف‌ترین میدان‌های جهان 

سه شنبه، 07 شهریور 1402
یکی از جاذبه‌های گردشگری در کل دنیا میدان اصلی و شناخته شده آن می‌باشد، که علاوه بر اینکه نمادی خاص برای آن کشور محسوب می‌شود، ممکن است دارای قدمت تاریخی نیز باشد. چنین مکان‌هایی در هر کشور محل برگزاری برخی از جشن‌های سالیانه نیز می‌باشد. برای آشنایی بیشتر با میدان‌های زیبا و معروف جهان با ما همراه باشید.

میدان نقش جهان، ایران

میدان امام (ره)؛ این میدان در مرکز شهر اصفهان واقع است و در مجموعه تاریخی نقش جهان قرار دارد. بناهای تاریخی موجود در میدان نقش جهان شامل عالی قاپو، مسد امام، مسجد شیخ لطف الله و سردر قیصریه است. علاوه بر این بناها، دویست حجره دو طبقه پیرامون میدان واقع شده است که عموما جایگاه عرضه صنایع دستی اصفهان می‌باشند. میدان نقش جهان در تاریخ 8 بهمن 1313 در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد و در اردیبهشت 1358 نخستین اثر ایرانی بود که به عنوان میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت جهانی رسید.

میدان شارل دوگل، پاریس

امکان ندارد صحبت از معروفترین میدان‌های جهان شود و نامی از میدان شارل دوگل پاریس نباشد، میدانی که میزبان یکی از معروف‌ترین بناهای جهان یعنی طاق پیروزی پاریس است. به غیر از آن میدان شارل دوگل یکی از مراکز اصلی شهر بوده و خیابان شانزلیزه که به عنوان زیباترین خیابان جهان شناخته می‌شود به آن وصل می‌شود.

میدان گرند پلاس، بروکسل

اگر در زمان درستی به بروکسل سفر کنید، می‌توانید شاهد یکی از زیباترین جاذبه‌های واقع در اروپا به نام میدان بزرگ باشید. میدانی که به خاطر فرش گل بزرگی که هر دو سال یک بار در وسط آن پهن می‌شود، گردشگران بسیاری را به خود جذب کرده است. البته به جز فرش گل، گرند پلیس مهم‌ترین جاذبه گردشگری در بروکسل محسوب می‌شود و اطراف آن ساختمان‌های قدیمی با معماری خاص، موزه‌های متعدد و... دیده می‌شود.

پلازا د مایو، آرژانتین

پلازا د مایو مکانی برای جشن و پایکوبی و همچنین اعتراضات مردمی است و مشهورترین و مهم‌ترین میدان آرژانتین محسوب می‌شود که در بوئنوس آیرس واقع شده است. این میدان در سال 1810 میزبان یکی از بزرگ‌ترین تظاهرات آرژانتین بود که منجر به استقلال آرژانتین شد. همچنین برخی از مهم‌ترین تندیس و ساختمان‌های آرژانتین نظیر پایرماید د مایو (نماد آزادی و قدیمی‌ترین یادگار ملی بوئنوس آیرس)، خانه صورتی یا کاسا روسادا (دفتر رسمی رئیس جمهور کشور) در این میدان دیده می‌‌شود.

میدان زوکالو، مکزیک

زوکالو تنها یک میدان نیست، بلکه قلب تپنده مکزیک است. زوکالو جایی است که کشور مکزیک در آن متولد شده است. با وجود قدمت بالای کشور مکزیک، نخستین مکانی که در آن ساخت و ساز شکل گرفت، میدان زوکالو بوده و به همین دلیل میزبان برخی از مهم‌‌ترین سازه‌های تاریخ است. مانند کلیسای جامع مکزیکو سیتی که بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین کلیسا در آمریکای لاتین به شمار می‌رود.

پلازا مایور، اسپانیا

پلازا مایور مهم‌ترین میدان مادرید است و در کنار میدان اسپانیا شهر سویل، از مشهور‌ترین میادین کشور اسپانیا محسوب می‌شود. در مرکز این میدان تندیسی از فیلیپ سوم دیده می‌شود. فیلیپ سوم در قرن شانردهم پادشاه اسپانیا و دوک میلان بود.

میدان تایمز، ایالات متحده آمریکا

برخلاف سایر عناوین این فهرست، میدان تایمز نیویورک علاوه بر شهرت و محبوبیت بسیارش، یک مرکز تجاری مهم هم به شمار می‌رود .میدان تایمز به دلیل آسمان‌خراش‌های متعدد، بیلبورد‌های تلبیغاتی بزرگ، نورهای نئونی و فروشگاه‌های متنوع به یک چشم‌ انداز تبدیل شده است. یکی از مهم‌ترین رویداد‌هایی که هر سال در این میدان رخ می‌دهد، جشن سال نو میلادی است که سبب می‌شود جمعیت بسیاری در میدان تایمز گردهم بیایند و طی مراسم ball drop آخرین لحظات سال را چشم به ساعت بدوزند.

میدان تیان‌آن‌من، چین

بزرگ‌ترین میدان جهان، تییان‌آن‌من با وسعت 440 هزار متر مربع در مرکز شهر پکن قرار گرفته است. اطراف این میدان با یادگارهایی به سبک جماهیر شوروی محصور شده است و از آن به عنوان یک جاذبه گردشگری مشهور در پکن یاد می‌شود. در گذشته رویداد‌های تاریخی بسیاری در این میدان رخ داده است و از نظر تاریخی و فرهنگی جایگاه مهمی در چین دارد. از جمله واقعه خونین 4 ژوئن که در سال 1989 با اعتراض چندصد هزار نفر مردم صورت گرفت.

میدان سن مارکو، ونیز

سن مارکو تنها میدان شهر ونیز و یکی از مهم‌ترین نمادهای شهر شناخته می‌شود. در این میدان برخی از ماندگارترین آثار گوتیک را می‌توان مشاهده کرد. ضمن اینکه برج ناقوس بازلیکای سن مارک، بلند‌ترین ساختمان شهر ونیز که یک شاهکار ایتالیایی - بیزانسی است در این میدان قرار دارد. یکی از کارهای توصیه شده در این میدان، نوشیدن یک فنجان قهوه در کافه فلوریان است که قدمت آن به 300 سال قبل باز می‌گردد.

میدان جامع الفنا، مراکش

در میدان جامع الفنا خبری از سازه‌ و مناظر استثنایی نیست. اما جو و پویایی که در آن وجود دارد را در جایی دیگر نمی‌توان پیدا کرد. میدان جامع الفنا که در شهر مراکش واقع شده عنوان «شاهکار شفاهی و ناملموس میراث بشری» را از یونسکو کسب کرده است. در جامع الفنا می‌توانید بدون هیچگونه زرق و برقی، ساعاتی را در فرهنگ زیبای مراکشی زندگی کنید و از اجراهای خبایانی، بازارهای تودرتو و غذاهای خیابانی متعددش لذت ببرید.

میدان سنت پیتر، واتیکان

میدان سن پیترو یکی از شناخته‌‌شده‌‌ترین جاذبه‌های رم و واتیکان محسوب می‌شود که دارای 2 بنای چشم گیر است. کلیسای جامع سن پیتر، نخستین سازه‌ای است که با عظمت و زیبایی خود حواس گردشگران را جلب می‌کند، کلیسایی که به عنوان یکی از مقدس‌ترین اماکن مسیحیان به شمار می‌رود و به عقیده کاتولیک‌ها محل دفن پیترو، نخستین پاپ تاریخ و یکی از حواریون حضرت عیسی است. دیگر بنای قابل توجهی که در این میدان وجود دارد، ستون هرمی شکلی است که در سال 1586 از مصر به رم آورده شد.

میدان سرخ، روسیه

از رژه ارتش اتحاد جماهیر شوروی در قرن 20 گرفته تا میلیون‌ها گردشگری که امروزه از آن به عنوان زیباترین جاذبه مسکو بازدید می‌کنند، میدان سرخ را می‌توان یکی از تاریخی‌ترین، زیباترین و مهم‌ترین میادین جهان به شمار برد که از سال 1990 تحت نظارت میراث جهانی یونسکو است. در مسکو بسیاری از خیابان‌های اصلی به قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین میدان این شهر یعنی، میدان سرخ ختم می‌شود و جاذبه‌های متعددی در جای جای آن واقع شده که برجسته‌ترین آن کلیسای جامع سن باسیل است.

میدان دل کامپو، ایتالیا

میدان دل کامپو، یکی از زیباترین و مشهورترین میدان‌های ایتالیا است که در توسکانی واقع شده است. این میدان با که به دوره‌های مختلف تاریخ از بزرگترین میدان‌های مربوط به قرون وسطی در اروپا است که از دستاوردهای برجسته معماری، هنری و فرهنگی برخوردار است. مشهور بودن میدان دل کامپو به خاطر وسعت بزرگ، معماری بناهای اطراف و اماکن تاریخی همچون ساختمان پالازو پابلیکو و برج‌ معروفش است. همچنین مسابقه‌ اسب سواری که در این میدان برگزار می‌شود، بسیار شناخته شده است. میدان دل کامپو به عنوان یک مرکز اجتماعی، فرهنگی و تاریخی در رم، جذب تعداد زیادی از گردشگران و مسافران از سراسر جهان شده و در کنار کلیساها، موزه‌ها و اماکن دیگر، یکی از نقاط مهم دیدنی این شهر بزرگ را تشکیل می‌دهد.

میدان ترافالگار، انگلیس

میدان ترافالگار، به عنوان یکی از نمادهای برجسته شهر لندن، یک میدان مهم و تاریخی است که در قلب این شهر قرار دارد. این میدان با ترکیب زیبایی از معماری تاریخی، فضاهای سبز و همچنین موزه‌ها و اماکن فرهنگی اطرافش، برخوردار از جذابیت ویژه‌ای است. میدان ترافالگار در گذر زمان شاهد تغییرات مختلفی از جمله برگزاری رویدادهای عمومی، تظاهرات سیاسی و اجتماعی، جشنواره‌ها و کنسرت‌های مهم بوده است. از مناظره‌های سیاسی و فرهنگی تا تجمع‌های هنری، میدان ترافالگار را همواره یک محور مهم برای تبادل اندیشه‌ها و تجربیات مختلف در شهر لندن تبدیل کرده و به‌عنوان یکی از مقصدهای مهم گردشگری در جهان شناخته می‌شود.

میدان تکسیم، استانبول

میدان تکسیم معروف‌ترین مرکز مدرن شهر استانبول است. بسیاری از هتل‌ها و رستوران‌های معروف استانبول در نزدیکی میدان تکسیم و خیابان استقلال واقع شده‌اند. یکی از مزیت‌های منطقه تکسیم دسترسی آسان به ناوگان حمل و نقل عمومی استانبول است، ایستگاه‌های اتوبوس و مترو در میدان تکسیم استانبول قرار دارند. توریست‌ها نباید شب‌های زنده این منطقه را از دست بدهند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 29 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ویدیو/ "حسین ثابت بکتاش" مالک هتل داریوش: دوران دانشجویی روزنامه می‌فروختم/ اولین هتل خودم را در جزایر قناری که فقط بز وحشی داشت، ساختم
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
هزینه چاپ یک کتاب
ویدیو/ بازسازی دیجیتالی ویرانه‌های باستانی "تخت‌جمشید" توسط "میثم کشاورز" طراح ایرانی/ تصویرسازی و پویانمایی به سبک فیلم‌های هالیوودی
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
دکوراسیون سنتی و قدیمی اتاق موسیقی زهرا گونش در خانه‌اش در استانبول+عکس/ انتخاب پیانویی همرنگ با دیوار به سلیقه خانوم والیبالیست
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی