مزایا و امکانات خودروی دانگ فنگ H30 کراس

  شنبه، 25 مرداد 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
مزایا و امکانات خودروی دانگ فنگ H30 کراس
دانگ فنگ H30 کراس در رنج قیمتی خود و نسبت به سایر خودروهای همرده از امکانات متنوع، فضای بار مناسب، دسترسی نسبتا آسان به قطعات و برخی مزایای دیگر است؛ چنین قابلیت‌ها و مزایایی باعث شده تا دانگ فنگ H30 کراس از ارزش خرید مناسبی برخوردار بوده و بتواند به عنوان یک خودرو خانوادگی اغلب انتظارات خریداران خود را برآورده کند.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، دانگ فنگ اچ سی کراس همچون برلیانس C3 کراس یا رنو ساندرو استپ وی در دسته هاچبک های کراس قرار می گیرد. هاچبک های کراس در واقع خودروهای هاچبکی هستند که کمی ارتفاع آن افزایش یافته و به دلیل برخورداری از فلاپ های اطراف بدنه یا باربند، شباهت فراوانی به خودروهای کراس اوور پیدا کرده اند. دانگ فنگ H30 کراس در بخش فنی از همان پیشرانه نام آشنای TU5 بهره می برد که در اصل متعلق به پژو 206 تیپ 5 است.

این پیشرانه 1.6 لیتری توان تولید 105 اسب بخار قدرت در 5750 دور در دقيقه و 142 نیوتن متر گشتاور در 4000 دور در دقيقه را دارد. نیروی تولید شده توسط این پیشرانه از طریق یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو انتقال می یابد که در نهایت باعث می شود این خودرو 1230 کیلوگرمی طی زمانی در حدود 13 ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست یابد. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو در حدود 7.5 لیتر در هر صد کیلومتر است که مصرف نسبتا بهینه ای محسوب می شود.

  1. امکانات و تجهیزات متنوع

در بازار کشور ما که تعدد آپشن های رفاهی و ایمنی از مهم ترین معیارهای سنجش و انتخاب خودرو محسوب می شود و حتی به جرات می توان گفت که این موضوع یکی از اصلی ترین دلایل موفقیت خودروهای چینی در بازار داخلی است. بزرگترین نقطه قوت دانگ فنگ H30 کراس در مقابل سایر خودروهای حاضر در این رنج قیمتی، برخورداری از امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی متنوع است.

از جمله این امکانات می توان به 4 عدد کیسه هوا (راننده، سرنشين جلو و جانبي)، سیستم مولتی مدیا مجهز به مانیتور 6.5 لمسی، سیستم نویگیشن سخنگو، صندلی راننده دارای قابلیت تنظیم دستی در شش جهت، صندلی های عقب تاشو، دوربين ديد عقب، ايزوفيكس صندلی های عقب، سيستم ضد سرقت (ايموبيلايزر)، سنسور دنده عقب، شیشه های برقی جلو و عقب، سانروف برقی، فرمان تلسکوپی دارای تنظیم چهار جهت، آینه های مجهز به سیستم گرمایشی و راهنما، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک و… اشاره کرد.

تصویر
طراحی داخلی دانگ فنگ H30 کراس
  1. عملکرد گیربکس

همانطور که پیش تر نیز به این موضوع اشاره کردیم کمپانی دانگ فنگ، برای انتقال نیروی موتور H30 کراس به چرخ های جلو از یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک استفاده کرده است. گیربکس این خودرو توسط شرکت آیسین ژاپن ساخته شده است؛ شرکتی که در زمینه ساخت گیربکس های اتوماتیک و سیستم های انتقال قدرت سابقه درخشانی دارد.

شاید نتوان عملکرد این گیربکس را کاملا بی نقص و فوق العاده دانست، اما باید قبول کرد که عملکرد آن در مقایسه با گیربکس 4 سرعته بسیار قدیمی AL4 که روی خودروهایی همچون 206 تیپ 6، پژو 207 (هاچبک و صندوقدار) یا تندر 90 مورد استفاده قرار گرفته، از عملکرد رضایت بخشی برخوردار است. ناگفته نماند که گرچه گیربکس دانگ فنگ H30 کراس فاقد قابلیت تیپ ترونیک است، اما حالت های Sport،Snow ، O/D یا اوور درایو، 2 (معادل دنده دو در گیربکس های دستی)، L (معادل دنده یک در گیربکس های دستی) برای آن در نظر گرفته شده است که راننده می تواند با توجه به صلاح دید خود در شرایط لازم از آن ها استفاده نماید.

  1. برخورداری از موتور TU5

اغلب خودروهای چینی حاضر در بازار کشور ما با مشکل تامین قطعات مواجه هستند، این قطعات ممکن است مربوط به نمای ظاهری یا بخش فنی خودرو باشند. مطمئنا عدم دسترسی آسان به قطعات تزئینی یا ظاهری خودرو نمی تواند باعث آسیب کلی به موتور و یا از کار افتادن کامل خودرو شود، اما زمانی که نیاز به تعویض یا تعمیر قطعات مصرفی موتور خودرو داشته باشید، اهمیت این قضیه خودنمایی می کند.
از آنجایی که دانگ فنگ اچ سی کراس از پیشرانه مشترکی با پژو 206 تیپ 5 یا بسیاری دیگر از خودروهای با سابقه کشور همچون پژو 405 SLX، پژو پارس LX، پژو 207 هاچبک و صندوقدار و… برخوردار است، در صورت ایجاد خرابی در اغلب بخش های فنی این خودرو شما مشکلی برای تامین قطعات نخواهید داشت.

علاوه براین به دلیل سابقه طولانی حضور خودروهای مجهز به پیشرانه TU5 در بازار کشور، تقریبا تمامی تعمیرکاران و خودروهای امداد با ساز و کار این پیشرانه آشنایی دارند؛ بنابراین در صورتی که H30 کراس شما در سفر یا جاده های بین شهری دچار مشکل شود با مراجعه به اولین تعمیرگاه به راحتی می توانید در جهت رفع آن اقدام نمایید.

  1. فضای بار بسیار مناسب

مطمئنا یکی از بزرگ ترین مشکلاتی که پس از خرید یک خودرو هاچبک با آن مواجه خواهید شد، فضای بار بسیار محدود آن است؛ چنین مشکلی حتی در برخی از خودروهای کراس اوور نیز وجود دارد. شاید کمی عجیب به نظر برسد، اما دانگ فنگ H30 کراس جز معدود خودروهای هاچبک یا به اصطلاح هاچبک کراس است که شما از این نظر هیچ محدودیتی را با آن حس نخواهید کرد.

حجم فضای بار این خودرو در حالت استاندارد 417 لیتر و در صورت خواباندن صندلی های عقب تا 1137 لیتر افزایش خواهد یافت که برای خودرویی در این کلاس بسیار مناسب به نظر می رسد؛ برای اینکه بتوانید یک مقایسه کوچک داشته باشید بد نیست بدانید که حجم صندوق عقب رنو ساندرو استپ وی برابر با 320 لیتر است!


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (395 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (169 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (151 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (71 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (53 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (52 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (21 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (17 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (15 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) حضور جذاب بازیگران معروف و مشهور ایرانی در کنسرت رضا گلزار/ از منوچهر هادی تا ترلان پروانه و فرزاد فرزین+عکس (10 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) هادی چوپان ریشش را زد و سبیل گذاشت ؛ قهرمان بدن سازی با سبیل دسته دارش قابل شناسایی نیست (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 11 تیر خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 11 تیر 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه دوشنبه 11 تیر 1403
ماجرای دیده شدن بازیگر زن سلبریتی با برادر سعید جلیلی در ژاپن‎+عکس
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
پشت‌پرده علاقه عجیب ایرانی‌ها به خرید بچه میمون! / دیگر سگ و گربه جواب نمی‌دهد!
بیوگرافی و زندگی خصوصی شبنم قلی خانی، یکتای سریال هشت و نیم دقیقه و همسر جنتلمنش+تصاویر جذاب و دیدنی
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس