مزایا و امکانات خودروی پژو پارس سال

  یکشنبه، 30 شهریور 1399   زمان مطالعه 8 دقیقه
مزایا و امکانات خودروی پژو پارس سال
خودروی پژو پارس سال یکی از گزینه‌های تولید داخل است که می‌توان آن را یک خودروی مناسب و مطمئن همراه با زیبایی ظاهری لازم دانست و آن را باارزش بازاری مناسب خریداری نمود

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، هفت سال پس از عرضه پژو 405 در ایران و به صورت دقیق تر در سال 1379، ایران خودرو تبلیغات خود را برای فروش مدلی جدید با نام «پرشیا» آغاز کرد؛ مدلی که البته اندکی بعد، به «پارس» تغییر نام داد. پژو پارس را باید فیس لیفتی فرانسوی از پژو 405 دانست که برای بازار کشورهای درحال توسعه و با الهام از پژو 406 طراحی شده است. ظاهر جذاب تر پارس در مقایسه با 405 باعث شد تا استقبال مشتریان ایرانی از این محصول بسیار چشمگیر باشد طوری که حتی با گذشت بیش از ربع قرن از مونتاژ آن، همچنان از محبوب ترین تولیدات داخلی است. پژو پارس این روزها در قالب دو تیپ با نام های پارس سال (با پیشرانه 1.8 لیتری XU7) و پارس LX (با پیشرانه 1.6 لیتری TU5) به مشتریان تحویل داده می شود که هر دو تیپ علی رغم شباهت های فنی و افت کیفیت در طی چند سال اخیر، از شرایط مناسبی در بازار فروش برخوردارند. ایران خودرو از اواخر سال 97، «رینگ آلومینیومی» را از تجهیزات استاندارد پارس LX و اتومات و همچنین «ترمز عقب دیسکی» را هم از تجهیزات استاندارد پارس LX حذف کرد.

تصویر
طراحی ظاهری پژو پارس سال

در ادامه تصمیم داریم به بررسی نکات فنی و مسائلی که باعث می شود پژو پارس را به عنوان یک گزینه مناسب خرید در نظر بگیریم بپردازیم.

پژو پارس سال بخریم چون طراحی زیبا دارد

خودروی پژو پارس که نسخه به روز شده و فیس لیفت خودروی پژو جی ال ایکس ۴۰۵ در ایران می باشد یک نسخه نسبتاً زیباتر است که همراه با چراغ های جلوی خم دار و جلوپنجره های عضلانی تر ظاهری زیبا در جلوی خودرو و همچنین با چراغ های خطر در قسمت عقب و سپرهای عضلانی ظاهری زیبا در جلو و عقب خودرو ایجاد کرده است. همچنین درب ها و خم های روی در بسیار زیباتر و حجیم تر شدند که زیبایی مناسب تری را به پژو پارس نسبت به پژو 405 جی ال ایکس ایجاد نموده اند که همین مورد یکی از 5 دلیل برای اینکه پژو پارس سال بخریم می باشد.

البته اگر بخواهیم کمی واقع نگرتر به خودروی پژو پارس سال نگاه به اندازیم بایستی بگویم که تغییر چندانی در ظاهر و طراحی بیرونی این خودرو نسبت به نسل های قبل پژو پارس ایجاد نشده است و همچنان فقط شاهد برخی تغییرات مثل تغییر در رینگ ها به جای قالپاق های پلاستیکی هستیم.

تصویر
طراحی ظاهری پژو پارس سال

یکی ازر مهم ترین دلایل برای پاسخ به این سوال که چرا پژو پارس سال بخریم تغیرات طراحی داخلی می باشد به طوری که طراحی داخلی خودروی پژو پارس سال در مقایسه با طراحی بیرونی که ثابت نگه داشته شده تغییرات چشمگیری داشته است دیگر در کابین داخلی خودروی پژو پارس خبری از آن داشبورد قدیمی نیست و یک داشبورد جایگزین که به داشبورد طرح سوناتایی نیز معروف است جایگزین طرح های قدیمی تر شده است.

در این داشبورد اولین مسئله کاربردی که به چشم می خورد مسئله وجود یک سطح صاف در جلوی داشبورد است که در مدل های قبلی پژو پارس و پژو 405 به خوبی به چشم می خورد. همچنین دریچه های ورود هوا به داخل کابین و کلیدهای تنظیم سیستم هوا و تهویه اتوماتیک نیز به این خودرو اضافه شده است. کنسول میانی نیز تغییراتی داشته است به طوری که جای رادیوپخش از پایین کنسول به قسمت های بالاتر منتقل شده و امکان اضافه کردن سیستم تصویری به آن نیز جزو امکاناتی است که در دسترس دارندگان پژو پارس سال قرار خواهد گرفت. اضافه شدن طرح چوب و تریم های جالب کرمی به این خودرو یکی از مسائلی است که در طراحی داخلی بسیار چشم نواز می باشد. قسمت تودری یکی دیگر از تغییراتی است که در پژو پارس سال جلب توجه است.

مشخصات فنی مناسب یک دلیل برای اینکه پژو پارس سال بخریم

خودروی پژو پارس در ابتدای ورود به بازار از یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲۰۰۰ سی سی بهره می برد. به جرأت می توان گفت که یکی از مزایایی که باعث می شد بسیاری از مشتریان خودروی پژو پارس را نسبت به پژو 405 جی ال ایکس ترجیح دهند را می توان قوی تر بودن موتور پیشرانه این خودرو دانست. همچنین جعبه دنده ۵ سرعته دستی وظیفه انتقال نیرو به چرخ های جلو را در خودروی پژو پارس بر عهده دارد. در مدل های بعدی یعنی پژو پارس ای ال ایکس از موتور ۲۰۰۰ سی سی با سر سیلندر زانتیا و در پژو پارس اتوماتیک از موتور ۱۶۰۰ سی سی که در پژو ٢٠۶ نیز موجود است استفاده شد.

موتور استفاده شده در پژو پارس سال به دلیل تغییرات جزئی نسبت تراکم کمتری نسبت به مدل ال ایکس دارد و اسب بخار این خودرو نیز به میزان ۱۰ اسب بخار کمتر است اما به جرأت می توان گفت که این مدل از پژو پارس یعنی پژو پارس سال یکی از بهترین خودروها در شتاب گیری بخصوص در خانواده پژو پارس و 405 جی ال ایکس است.

همچنین جعبه دنده دستی ۵ سرعته موجود در خودروی پژو پارس سال همخوانی مناسبی با پیشرانه این خود را دارد و می تواند شتاب صفرتا صد مناسبی در حدود ۱۱ ثانیه را در اختیار شما بگذارد که برای یک خودروی سدان با موتور ۸ سوپاپ شتاب مناسبی محسوب می شود.

پژو پارس سال یک خودروی کم خرج

با توجه به افزایش قیمت ها در بازار خودرو و همچنین افزایش قیمت های قطعات و دستمزد تعمیرات خودرو بهتر است بیش ازپیش پارامتر کم خرج بودن و کم استهلاک بودن خود را یکی از پارامترهای اساسی خود درزمینهٔ خرید خودرو قرار دهید. با توجه به مشابه بودن قطعات پژو پارس سال با خودروهای زیادی مانند پژو پارس el، پژو پارس ای ال ایکس و همچنین خودروهای پژو ۴۰۵ جی ال ایکس و پژو پارس ۴۰۵ اس ال ایکس می توانید مطمئن باشید که یافتن قطعات این خودرو کار سختی نیست و به احتمال زیاد بیشتر فروشگاه های لوازم و قطعات خودرو می توانند تأمین قطعات شمارا انجام دهند.

درزمینهٔ قیمت قطعات موردنیاز برای خودروی پژو پارس سال نیز بایستی گفت که قیمت قطعات این خودرو در مقایسه با خودروهایی مانند پژو ۲۰۶، پژو ۲۰۷ و همچنین خودرویی مانند تندر ۹۰ و ساندرو بسیار پایین تر می باشد. همچنین این خودرو دارای استهلاک بسیار کمی است. با توجه به این مسائل می توان گفت که شما می توانید برای چندین سال با خیال راحت و بدون نیاز به مراجعه به تعمیرگاه خودروی پژو پارس سال را سوار شوید.

تجربه رانندگی و سواری در پژو پارس سال

در تجربه رانندگی در خودروی پژو پارس سال بایستی گفت که خودروی پژو پارس سال به دلیل مجهز بودن به یک پیشرانه خوب و همچنین جعبه دنده مناسب با این پیشرانه از وضعیت رانندگی خوبی برخوردار است. سیستم تعلیق خودروی پژو پارس سال یک سیستم تعلیق خوب بوده و در مقایسه با هم رده های خود مانند خودروهای تندر ۹۰ و ساندرو نیز از لرزش و تکان های کمتری برخوردار است.

در تجربه سواری در خودروی پژو پارس در سفرهای برون شهری نسبت به رقبا تکان ها و همچنین ارتعاشات جاده را کمتر احساس خواهید کرد. به جرأت می توان گفت که هندلینگ مناسب و تجربه سواری خوب در یک خودرو می تواند از فرمان تأثیرپذیر باشد و به راننده منتقل شود. خودروی پژو پارس سال دارای یک فرمان با سیستم هیدرولیک نرم و مناسب است که می تواند هندلینگ و فرمان پذیری خوبی را برای شما فراهم آورد.

همچنین در خودروی پژو پارس سال به خاطر سیستم تعلیق مناسب میزان چسبندگی خوبی بین لاستیک و سطح جاده برقرار است و در مسیرهای برون شهری به راحتی می توانید با آن رانندگی کرده و با خیال راحت پیچ های جاده را طی کنید. یکی دیگر از مزایای پژو پارس سال نسبت به هم رده های خود و همچنین هم خانواده های خود وجود سیستم ترمز دیسکی خنک شونده در چهارچرخ است که می تواند در تجربه رانندگی بسیار مؤثر باشد.

شرایط ایمنی مناسب

پژو پارس سال مجهز به سیستم های ترمز اضطراری و همچنین سیستم ترمز ضد قفل بوده که باعث می شود سیستم ایمنی خودرو تا حدود زیادی ارتقا یابد. در پژو پارس سال دو کیسه هوا مجهز به سیستم اس آر اس برای سرنشینان جلو تعبیه شده است. راننده و سرنشینان خودروی پژو پارس سال دارای کمربند ایمنی پیش کشنده هستند.

علاوه بر این مسائل و تجهیزات ایمنی می توان گفت که خودروی پژو پارس سال از یک بدنه و شاسی مستحکم در برابر تصادفات برخوردار است که تا حدود زیادی ایمنی راننده و سرنشینان را تحت تأثیر قرار داده و ارتقا می بخشد.

آپشن ها و امکانات مناسب نسبت به مدل های قبلی

در خودروی پژو پارس سال از سیستم تهویه اتوماتیک استفاده شده است همچنین امکانات دیگری مانند سیستم صوتی مجهز به چهار بلندگو و قابلیت اتصال از طریق بلوتوث به تلفن های همراه، بلکه فرمان جدید باروکش چرمی مجهز به دکمه های کنترل گر سیستم صوتی و همچنین دکمه های برقراری و قطع تماس در خودروی پژو پارس سال موجود است که نسبت به مدل های دیگر خودروی پژو پارس و خودروهای داخلی دیگر امکانات مناسبی به حساب می آید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (329 نظر) معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره (240 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (185 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (58 نظر) رهبر معظم انقلاب: خدا را شکر که آن روزها در منزلمان پنیر نداشتیم! +فیلم (46 نظر) نگاهی به بوفه دکوری خانه پدری رهبر انقلاب؛ بوفه ای چوبی به ظروف چینی گُل سرخ قدیمی (21 نظر) جشن تولد ساده و خلوت نیما شعبان نژاد، بازیگر برنامه "جوکر 2" و خلاقیت عجیبش برای تزئین میز با شمع استوانه‌ای/مبارکا باشه+عکس (14 نظر) نگاهی به کیک تولد عادل فردوسی پور با خلاقیت شاهکار اُوستا قَنّاد در طراحی و پختش +عکس/مغز طراحش رو باید طلا گرفت (13 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (12 نظر) کیک سه طبقه با تاج پادشاهی و عینک هشت ضلعی، سلیقه جذاب محسن ابراهیم زاده برای کیک تولد لاکچری و مشکی رنگش+عکس/ مامان و خواهر باکلاسش مهمانهای ویژه مراسم😍 (11 نظر) نگاهی به آیفون و در ورودی شیک و اعیانی خانه لوکس و دلباز علی دایی/ سلیقه زیبای مونا بانو در چیدمان خونه حرف نداره+عکس (9 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (10 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (9 نظر) برادر کوچک رهبر معظم انقلاب: صندلی‌های آشپزخانه منزل رهبری پلاستیکی هست؛ ایشان مبل ندارند+ عکس (7 نظر) بهنوش بختیاری : علی دایی ستونه نباشه تهران کجه، برج میلاد خلال دندونشه...+عکس (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز