مزایا و امکانات خودروی ساینا

  یکشنبه، 30 شهریور 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
مزایا و امکانات خودروی ساینا
ساینا از شرایط فنی نسبتاً خوب و در برخی موارد مشابه با هم‌رده‌ها و رقبایش برخوردار است و ضعفی در بخش فنی ندارد؛ همچنین این خودرو طراحی ظاهری به‌روزتر و اسپرت‌تری نسبت به رقبایی مانند تیبا و تیبا ۲ دارد که جز مزایا و برگ برنده‌های این خودرو قلمداد می‌شود.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، مديريت پلتفرم يكي از ويژگي هاي خودروسازان بزرگ دنياست . اين محصول حاصل مديريت پلتفرم گروه خودروسازي سايپا مي باشد. خانواده هاي ايراني مي توانند تمام انتظارات خود را از يك خودروي خانوادگي در اين محصول مجسم نمايند. ويژگي هايي هچون ارگونومي مناسب ، دسترسي آسان به تجهيزات داخلي ، طراحي مطلوب نماي بيروني و همچنين سيستم تعليقي كه از استاندارد هاي روز دنيا پيروي مي نمايد را مي توان در اين خودرو ديد.

در ادامه به بررسی مزایای ساینا خواهیم پرداخت.

طراحی قابل قبول ساینا

بهترین کار برای درک بهتر «5 دلیل برای اینکه ساینا بخریم» این است که آن را با سایر رقبایش مقایسه کنیم. در مقایسه خودروی ساینا با محصولات دیگر شرکت خودروسازی سایپا یعنی پراید و تیبا می توان گفت که ظاهر این خودرو از نظر طراحی بیرونی خیلی بهتر از خودروهای پیشین شرکت سایپا است. ساینا از طراحی به روزتر و جذاب تری نسبت به تیبا برخوردار است و این تغییر ظاهر باعث شده تا ساینا خودرویی اسپرت تر به نظر برسد.

تصویر
طراحی ظاهری ساینا

در طراحی قسمت جلوی ساینا چراغ ها از سایز و همچنین طراحی مناسبی برخوردار هستند و زیبایی خاصی را به خودرو بخشیده اند. طراحی چراغ ها با جلوپنجره ساینا همخوانی خوبی دارند و در قسمت جلوی خودرو از خطوط منحنی کمتر استفاده شده است. در قسمت پایینی سپر نیز دریچه هوا بسیار زیبا طراحی شده که در دو طرف آن نیز پروژکتورهای جلوی خودروی ساینا قرار گرفته است. در نمای پشتی خودرو نیز طراحی ساینا نسبت به خودروهای هم رده و تولید داخل از وضعیت بهتری برخوردار است.

در بررسی طراحی داخلی ساینا باید گفت المان های روی داشبورد و کنسول جلو چندان جذاب به نظر نمی رسد؛ اما در کل داشبورد قابل قبولی برای خودرویی در این رنج قیمتی طراحی شده است. همچنین اضافه شدن برخی امکانات نظیر نمایشگر خودرو، تغییر رنگ داشبورد و طراحی درب های خودرو باعث شده تا ساینا نسبت به تیبا جذاب تر به نظر برسد.

شرایط فنی مناسب ساینا

یکی از مهم ترین دلایل برای اینکه ساینا بخریم نکات فنی این خودرو است. ساینا به یک پیشرانه 1503 سی سی 4 سیلندر 8 سوپاپ مجهز شده است که توان تولید 87 اسب بخار قدرت و 128 نیوتن متر گشتاور را دارد. نیروی تولید شده توسط پیشرانه از طریق جعبه دنده ۵ سرعته دستی یا در برخی مدل ها با گیربکس اتومات CVT به چرخ های جلو منتقل می شود. با توجه به شرایط فنی موتور و گیربکس ساینا مصرف سوخت ترکیبی ۷ لیتر در هر صد کیلومتر را در مشخصات فنی خود داشته که مصرف ترکیبی مناسبی برای یک خودروی شهری به حساب می آید.

تصویر
طراحی داخلی ساینا

ناگفته نماند که پیشرانه و جعبه دنده ساینا با سایر محصولات شرکت سایپا تفاوت چندانی ندارد که باعث می شود قطعات و همچنین دسترسی به تعمیرات این خودرو به راحتی امکان پذیر باشد؛ بنابراین در مواقع ضروری احتیاجی به هزینه های سنگین برای تأمین قطعات و یا خدمات و سرویس های آن نداشته باشید.

تجربه رانندگی ساینا

یکی دیگر از دلایل برای اینکه ساینا بخرید تجربه رانندگی با این خودرو است. در هنگام سواری با ساینا متوجه می شوید که نسبت به خودروهای هم رده و هم خانواده اش نظیر تیبا، تیبا 2 و پراید از شتاب بهتری برخوردار است. در حین حرکت به علت داشتن سیستم تعلیق مک فرسون چسبندگی نسبتاً خوبی بین چرخ ها و سطح جاده برقرار می شود، اما برای بهتر شدن شرایط می توان با تعویض لاستیک های خودرو از تعلیق و ترمزگیری بهتری برخوردار شد و رانندگی و هندلینگ مناسبی را در این خودرو تجربه کرد.

شرایط عایق بندی بدنه این خودرو نیز وضعیت مناسبی دارد و باعث می شود در طول رانندگی صداهای کمتری در کابین خودرو به گوشتان برسد. همچنین باید گفت با وجود اینکه ساینا یک سدان سایز کوچک است از فضای داخلی قابل قبولی برخوردار است.

به جرأت می توان گفت که ساینا در مقایسه با سایر خودروهای ایرانیزه سایز کوچک از شرایط رانندگی مناسبی برخوردار است و می توانید برای سفرهای شهری خود روی آن حساب باز کنید.

امکانات رفاهی ساینا

شرکت سایپا سعی کرده است تا در خودروهای جدید از امکانات و آپشن های بیشتری استفاده کند که ساینا نیز از این قاعده مستثنی نیست و نسبت به خودروهای هم رده ایرانیزه از امکانات بیشتری برخوردار است. ساینا در نسخه فول آپشن ارائه شده به بازار دارای امکاناتی نظیر شیشه بالابرهای برقی جلو و عقب، آینه های برقی تاشونده، دماسنج محیط خارجی، چراغ مه شکن جلو و عقب، کامپیوتر سفری، سیستم تهویه هوای مجهز به صفحه نمایش و دکمه های دیجیتال، سنسور دنده عقب، سیستم صوتی مجهز به ورودی های AUX ،USB و قابلیت پخش MP3 است که می تواند نسبت به رقبا و خودروهای هم رده اش برگ برنده مناسبی برای این خودرو قلمداد شود.

ایمنی ساینا

از لحاظ ایمنی ساینا مجهز به سیستم ترمز ABS و EBD و همچنین ترمزهای دیسکی چرخ های جلو و ترمزهای کاسه ای چرخ های عقب است. علاوه بر این دو کیسه هوا (برای راننده و سرنشین جلو) و ایموبیلایزر برای این سدان ایرانیزه تعبیه شده است.

از دیگر تجهیزات ایمنی ساینا می توان به سيستم هشدار سرقت با بوق خودرو(VAS)، صندلي عقب مجهز به نگهدارنده صندلي كودك (Iso-Fix)، طراحي شده بر مبناي استاندارد محافظت از عابر پياده، قفل مرکزی، سیستم هشدار نبستن کمربند راننده (SBR)، کمربند ايمنی با قابليت تنظيم ارتفاع، قفل ايمني كودك براي درب ها، قفل شدن اتوماتیک درب ها در سرعت بالای 10 کیلومتر و باز شدن اتوماتیک درب ها هنگام تصادف اشاره کرد که برای خودرویی در این رنج قیمتی و در مقایسه با تیبا و پراید مناسب به نظر می رسد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (331 نظر) معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره (227 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (157 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (56 نظر) رهبر معظم انقلاب: خدا را شکر که آن روزها در منزلمان پنیر نداشتیم! +فیلم (36 نظر) نگاهی به بوفه دکوری خانه پدری رهبر انقلاب؛ بوفه ای چوبی به ظروف چینی گُل سرخ قدیمی (19 نظر) برادر کوچک رهبر معظم انقلاب: صندلی‌های آشپزخانه منزل رهبری پلاستیکی هست؛ ایشان مبل ندارند+ عکس (18 نظر) جشن تولد ساده و خلوت نیما شعبان نژاد، بازیگر برنامه "جوکر 2" و خلاقیت عجیبش برای تزئین میز با شمع استوانه‌ای/مبارکا باشه+عکس (14 نظر) نگاهی به کیک تولد عادل فردوسی پور با خلاقیت شاهکار اُوستا قَنّاد در طراحی و پختش +عکس/مغز طراحش رو باید طلا گرفت (13 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (13 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (10 نظر) کیک سه طبقه با تاج پادشاهی و عینک هشت ضلعی، سلیقه جذاب محسن ابراهیم زاده برای کیک تولد لاکچری و مشکی رنگش+عکس/ مامان و خواهر باکلاسش مهمانهای ویژه مراسم😍 (9 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (9 نظر) مانتوی تابستانی خاص و مجلسی سپیده بزمی پور برای خانم های شیک پوش /برا ایده گرفتن عالیه+عکس (7 نظر) نگاهی به جشن تولد رویایی و منحصربفرد الناز شاکردوست وسط دریا+عکس/از خلاقیت عکاسی خانوم بازیگر موقع غروب خورشید نمیشه گذشت👌 (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز