مزایا و امکانات خودروی سمند سورن

  یکشنبه، 26 مرداد 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
مزایا و امکانات خودروی سمند سورن
خودرو سمند سورن مجهز به موتور XUVJPL3 با حجم ۱۷۶۱ سی‌سی و قدرت ۱۰۰ اسب بخار می‌باشد. پیشرانه خودرو سمند سورن موتور ۴ سیلندر _بنزینی_ و ۸ سوپاپه است. این پیشرانه مجهز به حداکثر قدرت ۱۰۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه است.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، اوایل دهه 80 شمسی را می توان روزهای اوج ایران خودرو برای توسعه پروژه سمند دانست. در این بازه زمانی چندین کانسپت به عنوان مدل های بعدی سمند معرفی شدند ولی در نهایت این سورن بود که سال 1386 به عنوان اولین فیس لیفت سمند راهی بازار شد. علاوه بر تغییرات ظاهری در چراغ ها و همچنین در سپرها و جلوپنجره، سورن همچنین ترمزهای قدرتمندتری دارد و برخی اصلاحات فنی (نسبت به سمند) نیز در آن صورت گرفته است. در سال 1390 عرضه سورن با پیشرانه EF7، ترمزهای چهارچرخ دیسکی و چندین آپشن بیشتر، با نام سورن ELX آغاز شد و از سال 95 نیز مدل توربوشارژ سورن به بازار آمد.

تصویر
طراحی ظاهری سمند سورن

ویژگی های طراحی ظاهری خودرو سمند سورن

ویژگی های ظاهری سورن، یکی از جدی ترین جواب های ” چرا سمند سورن بخریم؟ ” است. همان طور که گفتیم تغییرات خودرو سمند سورن در ۲ بخش طراحی جلو و عقب بسیار مشهود است. به همین دلیل اکثر افراد معمولاً در مجموعه مدل های سمند، زیباترین مدل را خودرو سمند سورن معرفی می کنند. البته نظرات افراد متفاوت و انتخاب زیبایی در طراحی هر خودرو نیز یک موضوع کاملاً سلیقه ای است. اما سمند سورن توانسته نظر بسیاری از افراد را جلب کند.

در طراحی بخش جلوی خودرو، تغییر شکل چراغ ها و ظاهر خشن آنها را می بینیم. ۲ خطی که از گوشه کاپوت تا روی سپر و دریچه ورودی هوای خودرو ادامه دارد، شکل متفاوتی را در جلوی خودرو ایجاد کرده است.

در بخش عقب نیز طراحی چراغ ها به سمت پایین کشیده تر شده اند و ظاهر بهتری را ایجاد کرده اند. طراحی چراغ های عقب LED، سنسور دنده عقب، تجهیز کردن آینه های بغل خودرو به راهنمای LED وغیره از دیگر تغییرات سمند سورن می باشد.

در کابین خودرو نیز شاهد تغییر طراحی و چیدمان قسمت مرکزی کنسول در قاب عمودی هستیم. همچنین وجود فرمان تلسکوپی، که در زمان تصادف از وارد شدن آسیب های جدی به راننده جلوگیری می کند، انتخاب این خودرو را اولویت داده است. البته کیفیت کابین در حد متوسط ارزیابی شده است. اما فضای باز کابین و جادار بودن آن، این خودرو را، یک خودروی مناسب برای خانواده های ایرانی و به خصوص برای سفرهای چندنفره قرار داده است.

تصویر
طراحی داخلی سمند سورن

ویژگی های فنی خودرو سمند سورن

خودرو سمند سورن مجهز به موتور XUVJPL3 با حجم ۱۷۶۱ سی سی و قدرت ۱۰۰ اسب بخار می باشد. پیشرانه خودرو سمند سورن موتور ۴ سیلندر _بنزینی_ و ۸ سوپاپه است. این پیشرانه مجهز به حداکثر قدرت ۱۰۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه است. همچنین حداکثر گشتاور ۱۵۳ نیوتن متر در ۳۰۰۰ دور در دقیقه است که شتاب صفر تا ۱۰۰ این خودرو را در ۱۴.۵ ثانیه قرار داده است. وزن این مدل خودرو ۱۲۲۰ کیلوگرم است که حداکثر سرعت این خودرو را ۱۸۵ کیلومتر در ساعت قرار می دهد.

ظرفیت باک بنزین سمند سورن ۷۰ لیتر است. مصرف سوخت این خودرو در داخل شهر ۱۲.۴۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و در جاده و خارج از شهر ۶.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می باشد. همچنین مصرف سوخت ترکیبی آن ۸.۶ لیتردر هر ۱۰۰ کیلومتر است.

خودرو سمند سورن مجهز به استاندارد آلایندگی Euro4 می باشد.

خودرو سمند سورن با دارا بودن ابعادی معادل 4534 میلی متر طول، 1944 میلی متر عرض، 1460 میلی متر ارتفاع، ظرفیت صندوق عقب 500 لیتر و همچنین فاصله بین دو محور 2671 میلی متر ، جزو سدان های سایز متوسط محسوب می شود

تجهیزات و امکانات رفاهی خودرو سمند سورن

ورود خودروهای چینی به کشور ما باعث شده است که خودروسازان ایرانی نیز به فکر رقابت و کسب بازار مورد نظر خود باشند. از همین رو شاهد تغییرات و به روز شدن تجهیزات و آپشن ها در خودروی ایرانی می باشیم. شرکت های داخلی برای جلب نظر مشتریان بیشتر، سعی می کنند که برخی از تجهیزات و امکانات رفاهی مهم را در تولید خودروها به کار ببرند. به هر حال، خودرو سمند سورن، جزو خودروهای خوب ملی از لحاظ وجود تجهیزات و امکانات رفاهی مناسب و قابل قبول می باشد.

از تجهیزات و آپشن های رفاهی خودرو سمند سورن می توان موارد زیر را بیان کرد:

  • مجهز به سیستم پیشرفته ترمز ABS و سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)
  • ترمز جلو و عقب دیسکی
  • سیستم صوتی دستگاه پخش DVD و MP3 با طراحی یکپارچه با رمز ضدسرقت،،دارای بلندگوی جلو و عقب، آنتن اکتیو، تیوتر
  • دارای کیسه هوای راننده و سرنشین
  • شیشه بالابر برقی جلو و عقب، شیشه های سولار (ضد اشعه مضر UV)
  • فرمان هیدرولیک
  • غربیلک فرمان مجهز به کلیدهای کنترل
  • تنظیم زاویه نور چراغ های جلو در داخل اتاق
  • تنظیم آینه های جانبی راهنمادار و تاشونده خودکار
  • مجهز به گرمکن
  • آینه آرایش چراغ دار
  • مجهز به سنسور و هشدار برخورد از عقب خودرو
  • مجهز به سیستم تهویه مطبوع اتومات و تنظیم خودکار دریچه تهویه برای سرنشینان عقب
  • چراغ مه شکن جلو و عقب
  • قابلیت چراغ نقشه خوان، چراغ خطر سوم
  • دارای چراغ های عقب LED
  • مجهز به سیستم ضدسرقت
  • سیستم قفل مرکزی با ریموت کنترل
  • سیستم هشداردهنده هوشمند مرکزی، هشداردهنده موانع عقب
  • قابلیت سیستم عیب یابی هوشمند
  • تنظیم اهرمی ارتفاع صندلی راننده
  • تنظیم برقی صندلی های جلو
  • بازکن درب صندوق عقب از داخل کابین

از مزایای دیگر این خودرو سمند تولید داخل می توان به خدمات پس از فروش آن اشاره کرد. خریداران این خودرو با دریافت کارت طلایی خدمات می توانند از خدمات مختلف و رایگان در سراسر کشور و همچنین خدمات بیمه بدنه بهره مند شوند.

ایمنی خودرو سمند سورن

خودرو سمند سورن به دلیل دارا بودن تجهیزات ایمنی خوب، توانسته است در بحث ایمنی و سلامت سرنشینان در زمان تصادف ها، نمره قابل قبولی را کسب کند. ستون فرمان تلسکوپی، وجود ترمز ضدقفل ABS، ترمز EBD و همچنین وجود ۲ عدد کیسه هوای ایمنی راننده و سرنشین جلو و قابلیت های دیگر باعث ایمنی بیشتر این خودروی ملی شده است.

از حسن و مزیت دیگر این خودروی ساخت داخل که باعث سبقت از رقبایش شده است، داشتن ترمز دیسکی در بخش جلو و عقب خودرو می باشد. در پایان بحث ایمنی باید گفت که خودرو سمند سورن موفق به کسب نمرات بالا و لازمه در آزمایش های موسسه IDIADA اسپانیا (ایندیانا، معتبرترین مرکز تست ایمنی خودروها) شده است.

تجربه رانندگی با خودرو سمند سورن

تعلیق نرم و بلند و ارتفاع بالای سمند سورن از سطح زمین یک نکته و مزیت مثبت برای رانندگی در مسیرهای پردست انداز و جاده های خاکی به حساب می آید. موتور آزمایش شده سمند سورن با قدرت خالص و عملکرد بالا و مطلوبی که نسبت به پیشرانه های بسیار کوچک تر دارد، توانسته است حداکثر توان خود را در شرایط عملیاتی تنظیم شده به خوبی نمایش دهد.

در مجموع باید بگوییم که خودرو سمند سورن همان گونه که در سایر ویژگی ها و تجهیزات یک خودرو قابل قبول توانسته است نظر افراد و مشتریان زیادی را جلب کند، در بحث تجربه خوب رانندگی و راحتی و نرمی هندلینگ خودرو در جاده ها نیز مورد توجه قرار گرفته است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (388 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (167 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (151 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (62 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (50 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (26 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (21 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (17 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (14 نظر) حضور جذاب بازیگران معروف و مشهور ایرانی در کنسرت رضا گلزار/ از منوچهر هادی تا ترلان پروانه و فرزاد فرزین+عکس (10 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 11 تیر خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 11 تیر 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه دوشنبه 11 تیر 1403
ماجرای دیده شدن بازیگر زن سلبریتی با برادر سعید جلیلی در ژاپن‎+عکس
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
پشت‌پرده علاقه عجیب ایرانی‌ها به خرید بچه میمون! / دیگر سگ و گربه جواب نمی‌دهد!
بیوگرافی و زندگی خصوصی شبنم قلی خانی، یکتای سریال هشت و نیم دقیقه و همسر جنتلمنش+تصاویر جذاب و دیدنی
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس