مزایا و معایب خودروی  آریو S300 سایپا

  پنجشنبه، 27 شهریور 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
مزایا و معایب خودروی  آریو S300 سایپا
موتور آریو S300،  ۱.۶ لیتری است. این خودرو دارای ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ است و استاندارد آلایندگی ان یورو ۴ است. شرکت سایپا قدرت موتور این ماشین را ۱۱۲ و ۱۲۷ اسب بخار اعلام کرده است. البته به نظر میرسد طبق بررسی منابع خارجی قدرت واقعی آریو z300  ۱۲۰ اسب بخار باشد.

به گزارش سایت خبری ساعدنیوز، زوتی Z300 (آریو S300) در سال ۲۰۱۲ به مرحله تولید رسید و چندی بعد به صورت وارداتی توسط سایپا به بازار ایران راه پیدا نمود. این خودرو که بر مبنای پلتفرم تویوتا آلیون ساخته شده، دارای شباهات زیادی با مدل ژاپنی است.لازم به ذکر است که آلیون صرفا مخصوص بازار ژاپن ساخته شده و در آنجا عرضه می شود که از نظر ابعادی نیز بین دو مدل کرولا و کمری قرار می گیرد.

Z300 اخیرا توسط سازنده چینی مورد فیس لیفت قرار گرفته و تحت نام Z360 راهی بازار چین شده است. با توجه به آنکه نمونه فیس لیفت تفاوت چندانی با نسخه فعلی ندارد، می توان انتظار داشت که آریو S360 نیز در آینده به بازار ایران و سبد محصولات سایپا راه پیدا نماید.

تصویر
طراحی ظاهری آریو S300

در کل شرکت زوتی به طراحی ماشینهای خود بسیار اهمیت میدهد و اولویت خود را بر مبنای الگو برداری از طراحیها و پلت فرمهای خارجی قرار داده است. از این رو کمتر کسی میتواند به این شرکت و طراحی ماشینهای آن ایرادی وارد کند. تولیدz300 در شرکت زوتی از سال ۲۰۱۲ آغاز شد و هم اکنون خط تولید آن به سری جدید یعنی z360 تبدیل شده است. پلت فرم z300 یا همان آریو S300 با خودروی الیون ژاپنی شرکت تویوتا یکی است. در حدی که حتی چراغهای این دو هم کاملا شبیه به هم هستند. جدول مشخصات آریو S300 را در زیر میتوانید ببینید:

تعداد سیلندر

۴- خطی

حجم موتور(لیتر)

۱.۶

حداکثر توان ( اسب بخار )

۱۱۱

حدکاثر گشتاور(نیوتون متر)

۱۵۵

استاندارد الایندگی

یورو ۴

حجم باک(لیتر)

۵۵

مصرف سوخت ترکیبی

۷

جعبه دنده

۴ سرعته خودکار

حداکثر سرعت

۱۷۵

زمان رسیدن به سرعت ۱۰۰

۱۲.۵

حجم صندوق بار (لیتر)

۴۶۰

وزن (کیلو گرم)

۱۳۲۵

برای این که بدانید این خودرو برای خرید مناسب است باید خصوصیات مثبت و منفی ان را بدانید. در ادامه این خصوصیات را برای شما بررسی میکنیم:

خصوصیات مثبت آریو s300 سایپا

طراحی داخلی منحصر

فضای داخلی آریو S300 مثل توبوتا آلیون است. فضایی که نه زیاد مدرن است و نه طراحیهای قدیمیرا برای ما یاد آوری میکند. معمولا وقتی قصد خرید ماشینی با قیمت پایین تر یا بهتر است بگوییم به صرفه تر داشته باشیم، کمتر به ظاهر داخلی و طراحی کابین آن توجه میکنیم. بیشتر توجه مان به جنس پلاستیک استفاده شده در اجزای داخلی معطوف میشود، یا به چفت شدن داشبورد اهمیت میدهیم. اما وقتی ماشینی این خصوصیات را به نحو احسنت داشته باشد به طراحی توجه میشود و این برای آریو نکته قابل توجهی است.

تصویر
طراحی ظاهری آریو S300

توانایی موتور آریو

همان طور که در جدول بالا به طور خلاصه توضیح دادیم، موتور آریو S300، ۱.۶ لیتری است. این خودرو دارای ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ است و استاندارد آلایندگی ان یورو ۴ است. شرکت سایپا قدرت موتور این ماشین را ۱۱۲ و ۱۲۷ اسب بخار اعلام کرده است. البته به نظر میرسد طبق بررسی منابع خارجی قدرت واقعی آریو z300 ۱۲۰ اسب بخار باشد. این عدد بسیار معقولانه و قابل قبول تر است. اما با توجه به این قدرت و وزن سنگین ماشین، نمیتوانیم خیلی امید به تند رفتن آن ببندیم. در وضعیت اقتصادی و شرایط نابسامان جامعه، یکی از مسکلاتی که ذهن مردم را به خود مشغول کرده است، بنزین است. درباره آریوS300 میتوان گفت، مصرف سوخت مناسبی دارد و به طور میانگین در هر ۱۰۰ کیلو متر، حدودا ۷.۶ لیتر بنزین میسوزاند. مناسب بودن این شرایط به خاطر وزن و گیربکس ماشین است.

رانندگی با آریوS300

زمانی که برای رانندگی سوار ماشین میشوید، متوجه میشوید که صندلی ان زیاد نرم نیست. دید پشت فرمان، بسیاز مناسب است. فرمان و سیستم تعلیق بسیار نرم است و باعث حرکت روان اتوموبیل روی سطح جاده خواهد شد. برخلاف برخی محصولات دندهها کاملا نرم هستند. فضای جلوی پای سرنشینان باز است و حتی برای قدهای بلند هم مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

معایب آریو S300 سایپا

سر و صدای کابین

وقتی سوار بر مدلهایی از خودروها میشوید، صدای موتور راحتی به گوش میرسو و زیاد اذیت میشوید. آریو S300 هم از این لحاظ عملکرد بسیار ضعیفی دارد و وقتی درون خودرو نشسته اید به راحتی صدای موتور را میشنوید. زمانی که شما با این خودرو رانندگی میکنید، صدای باد و محیط بیرون به نیزان زیادی به شما آسیب خواهد زد و باعث آزارتان خواهد شد. در هنگام عبور از دست اندازهای جاده شهری هم نباید انتظار ماشینی نرم و بی صدا را از آریو داشته باشید.

کیفیت پایین قطعات

قبلا درباره طراحی قطعات داخلی کابین صحبت کردیم و گفتیم آریو از این لحاظ بسیار مناسب است، اما متاسفانه همانند خیلی از محصولات چینی دیگر، آریوS300 هم قطعات مناسبی ندارد. میتوان گفت جنس کابین آریو حتی از خیلی ماشینهای چینی دیگر بدتر هم است. زمانی که این محصول را خریداری میکنید نباید به هیچ عنوان انتظار محصولی با قطعات با کیفیت را داشته باشید. کیفیت صندلیها هم مناسب نیست و در درازمدت باعث آزار سرنشینان خواهد شد.

قیمت زیاد و سرسام اور قطعات

زمانی که مجبور به تعویض قطعات خودروی خود شوید، متوجه خواهید شد که آریو در ردههای بالای جدول گران قیمت ترین قطعات قرار خواهد گرفت. گرچه بیشتر ماشینهای چینی همین مشکل را دارند، اما آریو در گروه گران ترینها است . ممکن است شما قطعات را پس از جست و جو پیدا کنید اما اگر با قیمتهای نجومیمواجه شدید به هیچ عنوان شوکه نشوید!


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (665 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (195 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (23 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (17 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان