دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / معرفی و بررسی خودرو /

مزایا و معایب خودروی سانگ یانگ کوراندو 

دوشنبه، 16 تیر 1399
کوراندو را می‌توان یکی از بازندگان بازار خودرو ایران دانست که با وجود همه شایستگی‌های خود، تسلیم رقبای قدرتمند کره‌ای و چینی‌های مونتاژ داخل شد. عمده‌ترین دلیل شکست کوراندو را نیز می‌توان فعالیت ضعیف شرکت رامک خودرو دانست که موجب شد تا این کراس‌اوور باکیفیت و ایمن، نتواند در بازار پرتقاضای کشور ما وضعیت مناسبی داشته باشد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز،سانگ یانگ کوراندو یک شاسی بلند کوچک است که نسل اول آن در سال 1969 معرفی شد و در حال حاضر هم در سومین نسل خود به تولید می رسد. اما ما در اینجا قصد داریم در مورد نسل دومی صحبت کنیم که در سال 1996 و با نام کوراندو جدید معرفی شد و تولید آن تا سال 2006 ادامه پیدا کرد.

این مدل از کوراندو در سال 1385 وارد بازار ایران شد ولی عرضه آن باتوجه به خاتمه تولید در بازارهای جهانی، در کشور ما هم متوقف شد و فروش خوبی را هم تجربه نکرد. کوراندو با دو موتور متفاوت عرضه شد که مدل 3200 سی سی، نمونه قدرتمندتری بود.

طراحی ظاهری سانگ یانگ کوراندو

مزایای سانگ یانگ کوراندو

مزیت اول قیمت پایین تر نسبت به رقبا

اولین گزینه ای که در مقاله مزایا و معایب سانگ یانگ کوراندو آن را بررسی می کنیم، قیمت مناسب این خودرو است. یکی از بزرگ ترین مزایای سانگ یانگ کوراندو نسبت به دیگر خودروهای کره ای هم رده، قیمت پایین تر آن است که موجب شد تا سیل عظیمی از مشتریان به دنبال خرید این کراس اوور باکیفیت کره ای باشند، هرچند که این استقبال هیچ گاه به اندازه خودرویی همچون سانگ یانگ تیوولی نبوده است. متأسفانه رامک خودرو نتوانست از این مزیت به نحو احسن استفاده کند و برنامه های تحویل سانگ یانگ کوراندو را مطابق وعده هایش به انجام برساند.

در مجموع به نظر می رسد با وجود افزایش شدید قیمت ها در بازار، هنوز هم سانگ یانگ کوراندو از ارزش خرید بالایی برخوردار است و در جدال با سایر گزینه های ژاپنی و کره ای کارکرده می تواند حرف های بسیاری برای گفتن داشته باشد.

مزیت دوم توانایی های خارج جاده ای مناسب

معمولا نباید از کراس اوورها انتظار داشت که توانایی آفرود خارق العاده ای را از خود به نمایش بگذارند، با این حال استثناهایی نیز در دنیای خودرو وجود دارد که می توان بر اساس آن ها توانایی آفرود مناسب را یکی از مزایای سانگ یانگ کوراندو برشمرد. حتی نسخه پایه سانگ یانگ کوراندو ملقب به اپتیموم نیز که از سیستم انتقال قدرت تک دیفرانسیل برخوردار است، قابلیت مانور خوبی را در جاده های غیر آسفالت از خود نشان می دهد. این مسئله در خصوص نسخه های نیمه فول و فول که از سیستم انتقال قدرت دو دیفرانسیل برخوردار هستند، بیشتر حس می شود و بیش ازپیش می توانید روی توانایی های آفرود این مدل ها حساب باز کنید.

طراحی ظاهری سانگ یانگ کوراندو

مزیت سوم امکانات رفاهی و ایمنی مناسب

از دیگر مزایای سانگ یانگ کوراندو می توان به امکانات رفاهی متنوع این خودرو اشاره کرد. به جز تیپ پایه سانگ یانگ کوراندو که از امکانات کمی برخوردار است، در سایر تیپ های این خودرو شاهد انبوهی از امکانات رفاهی و ایمنی هستیم که برای یک کراس اوور کمتر شناخته شده کره ای با قیمت مقرون به صرفه، مناسب به نظر می رسد. از جمله امکانات سانگ یانگ کوراندو می توان به اتولایت، سنسور باران، کنترل حرکت در سربالایی، فرمان برقی 2 حالته به همراه گرمکن، گرمکن صندلی های جلو و عقب، سردکن صندلی راننده، سیستم مالتی مدیا و تهویه اتوماتیک اشاره کرد.

از سوی دیگر این خودرو از تجهیزات ایمنی بسیار کاملی نیز برخوردار است و از نظر استحکام بدنه نیز در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد. کوراندو نسل سوم در سال 2016 مورد آزمون موسسه ایمنی یوروانکپ قرار گرفت و موفق شد چهار ستاره ایمنی را به دست آورد؛ بنابراین می توان از ایمنی کوراندو در مقایسه با کراس اوورهای مشابه چینی اطمینان حاصل کرد.

معایب سانگ یانگ کوراندو

عیب اول، واردات محدود

در بخش های قبلی مقاله مزایا و معایب سانگ یانگ کوراندو ، مزایای این خودرو را بررسی کردیم و حال در این بخش معایب کوراندو را زیر ذره بین همراه مکانیک می بریم؛ نخستین و بزرگ ترین مورد از معایب سانگ یانگ کوراندو را می توان واردات محدود این خودرو به بازار کشورمان دانست که سبب شده تا کوراندو نتواند در مقابل کراس اوورهای لوکس چینی قد علم کند و به حاشیه نشین بازار تبدیل شده است.

عرضه محدود این خودرو در مقایسه حضور همه جانبه خودروهایی همچون کیا اسپورتیج و هیوندای توسان نمود بیشتری پیدا می کند، چرا که سانگ یانگ کوراندو یک خودرو وارداتی است و می بایست با چنین محصولاتی به رقابت بپردازد، اما درنهایت به دلیل عرضه محدود و فعالیت های ضعیف شرکت واردکننده به محصولی شکست خورده تبدیل شد.

عرضه قطره چکانی این خودرو در بازار کشور، تأثیر مخربی بر رونق خریدوفروش سانگ یانگ کوراندو گذاشته است و امروزه کمتر کسی تمایل به خرید کوراندو دارد؛ بنابراین دور از انتظار نیست که بگوییم در آینده نزدیک اگر یک سانگ یانگ کوراندو خریداری کنید، مالک اول و آخر این کراس اوور خودتان خواهید بود!.

طراحی داخلی سانگ یانگ کوراندو

عیب دوم طراحی قدیمی کابین

سانگ یانگ در طراحی محصولات اخیر خود سعی کرده است از رویه سابق خود فاصله بگیرد و نهایت سعی خود را به خرج دهد تا خودروهایی زیبا خلق کند. با این حال سانگ یانگ هنوز مسیری طولانی برای رسیدن به پختگی طراحی نیاز دارد.

مدرک این طراحی ناپخته را می توان در طراحی نه چندان عامه پسند فضای کابین و همچنین استفاده از دکمه های متعدد و گیج کننده بر روی داشبورد، به خوبی مشاهده کرد. این سبک طراحی با توجه به حاکم بودن جو طراحی مینیمال بر دنیای خودرو قابل پذیرش نیست؛ لذا سبک قدیمی طراحی کابین را می توان یکی از معایب سانگ یانگ کوراندو برشمرد.

طراحی داخلی سانگ یانگ کوراندو

شتاب گیری ضعیف

آخرین بخشی که در مقاله مزایا و معایب سانگ یانگ کوراندو به آن خواهیم پرداخت، عیب شتاب این خودرو است. یکی از رقبای سانگ یانگ کوراندو در بازار ایران سوزوکی ویتارا است و هر دو خودرو مدت زمان زیادی را به دست وپنجه نرم کردن با یکدیگر سپری کرده اند. در این بین سوزوکی ویتارا روزبه روز قوی تر می شد و پیشرانه های قوی تر 2.4 لیتری جایگزین موتورهای کم توان دولیتری در این خودرو شدند.

در سوی مقابل، قدرت سانگ یانگ کوراندو به مرور تحلیل رفت تا جایی که موتورهای شش سیلندر 3.2 لیتری این خودرو در نسل دوم، جای خود را به نمونه های چهار سیلندر دو لیتری دادند. این پیشرانه قادر است تا حداکثر 150 اسب بخار قدرت و 197 نیوتن متر گشتاور تولید کند؛ چنین نیرویی از طریق گیربکس شش سرعته اتوماتیک به چرخ های این خودرو منتقل می شود تا سانگ یانگ کوراندو طی زمانی در حدود 14 از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست یابد.

توان خروجی پیشرانه کوراندو در کنار عملکرد نرم و دقیق گیربکس ساخته شده توسط شرکت آیسین ژاپن، باعث شده است تا این کراس اوور جمع وجور برای استفاده های روزمره مطلوب به نظر برسد، اما شتاب و کشش آن چندان جالب توجه نیست و به خصوص با حضور چینی های مجهز به موتور توربوشارژر در بازار کشور، در حال حاضر این ضعف بیشتر از گذشته قابل مشاهده است.


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 08 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
سابمیت مقاله چیست؟
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
گام به گام مراحل چاپ کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله !
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی