مزایای استفاده از کفش طبی زنانه

  پنجشنبه، 20 شهریور 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
 مزایای استفاده از کفش طبی زنانه
کفش طبی، کفشی است که بتواند نیرو را از زمین به کف پا و در نهایت به زنجیره حرکتی بدن، به راحتی و متوازن انتقال دهد. این کفش‌ها می‌توانند قوس کف پا را پر کنند. محافظت خوبی از محل‌های خاص (مانند پاشنه، قسمت‌های بین انگشتان و به خصوص ناحیه بین انگشت شست با انگشت کناری‌اش) که امکان ضربه دیدن آنها وجود دارد، داشته باشند

کفش طبی چیست؟

کفش طبی، کفشی است که بتواند نیرو را از زمین به کف پا و در نهایت به زنجیره حرکتی بدن، به راحتی و متوازن انتقال دهد. این کفش ها می توانند قوس کف پا را پر کنند. محافظت خوبی از محل های خاص (مانند پاشنه، قسمت های بین انگشتان و به خصوص ناحیه بین انگشت شست با انگشت کناری اش) که امکان ضربه دیدن آنها وجود دارد، داشته باشند و باعث شوند کمترین فشار ممکن به این نواحی پا وارد آید.

آیا لازم است همه افراد کفش طبی بپوشند؟

این روزها تعداد مغازه های فروش کفش های طبی در سطح شهرها افزایش یافته است. معمولا بارزترین ویژگی این کفش های طبی این است که قوس کف پا را پر می کنند. پس اگر فردی قوس کف پا داشته و پاهایش هم جزو پاهای سخت باشد، اصلا نیازی به پوشیدن این کفش های طبی نخواهد داشت. استفاده از چنین کفش هایی برای افرادی با کف پای نرم و کف پای صاف خوب است زیرا قوس کف پای آنها باید با کمک چنین کفش هایی پر شود. از سوی دیگر، برخی افراد زانوهای پرانتزی دارند و کفی کفش آنها باید به گونه ای طراحی شود که بیشتر به سمت بیرون باشد. به همین دلیل نمی توان یک نسخه واحد برای تمام افراد پیچید و گفت همه باید برای حفظ سلامت پاهایشان، کفش طبی بپوشند. ضمن اینکه اگر کفش غیرطبی هم ویژگی های یک کفش خوب (که به آنها اشاره می کنیم) و حدود 2 سانتی متر لژ داشته باشد، می تواند به عنوان کفشی مناسب برای افرادی که مشکل کف پا یا زانو ندارند، محسوب شود. پس می توان اینطور نتیجه گرفت که خریدن و پوشیدن کفش های طبی تجویزی به وسیله پزشک برای تمام افراد ضرورت نیست ولی استفاده از کفش های طبی مناسب موجود در داروخانه ها یا مغازه ها هم برای افراد عادی مشکلی ایجاد نمی کند فقط ممکن است استفاده از همین کفش های موجود در بازار برای برخی افراد مانند پاپرانتزی ها یا افرادی با پای سخت، دردسرساز بشود. این روزها برای تولید کفش و کفی مناسب برای افرادی که مشکلات خاص مربوط به پا دارند (مانند افرادی با پاهای نرم، سخت یا کف پای صاف)، دستگاه های پیشرفته ای وارد بازار شده که می توانند با اندازه گیری و محاسبه دقیق ساختار پای هر فرد، کفشی با کفی مناسب برای او طراحی و تولید کنند. در گذشته این کار با قالب گرفتن پا به وسیله گچ انجام می شد.

ویژگی های کفش طبی چیست؟

برخی از مزایای استفاده از کفش طبی به شرح زیر می باشد:

  • یک بستر بیومکانیک مناسب برای پا که باعث بهبود مطابقت ساختار پا می شود و در هنگام راه رفتن به جذب ضربه و توزیع مناسب آن خواهد پرداخت.
  • ایجاد تناسب بین پاشنه و سایر نقاط پا که باعث پایداری پا می شود.
  • کفی منعطف آن باعث بهبود تعادل شما در هنگام راه رفتن خواهد شد.
  • محافظت مناسب از قسمت قوس کف پا و حفظ تناسب آن با مچ و زانو که باعث می شود فشار از روی قوس کف پا برداشته شود و ریسک پیچ خوردگی پا کاهش پیدا کند.
  • باعث احساس راحتی بیشتر می شود.

مزایای استفاده از کفش طبی زنانه چیست؟

هنگامی که به استفاده از کفش طبی زنانه فکر می کنید چه چیزهایی به ذهن شما خطور می کند. تعداد زیادی از افراد از مزایای جادویی پوشیدن کفش طبی اطلاعی ندارند. در بخش زیر به برخی از مزایای استفاده از کفش طبی زنانه اشاره می کنیم:

  • پوشیدن کفش طبی باعث می شود که به طور مساوی از پای شما محافظت شود.
  • کفش طبی باعث افزایش دامنه حرکات پای شما خواهد شد.
  • این نوع کفش به رفع درد پا و تسکین سریع علائم و نشانه های حاصل از عدم تناسب پا کمک خواهد کرد.
  • کفش طبی باعث افزایش گردش خون در پاها می شود.
  • کفش طبی به شما احساس راحتی بیشتری می دهد.

به طور کلی کفش طبی با مزایای بی شماری همراه است که می تواند به بهبود کیفیت زندگی شما کمک کند و احساس خوبی را در شما به وجود بیاورد و دیگر ایستادن به مدت طولانی شما را اذیت نخواهد کرد. اگر شما به صورت مکرر دچار درد پاشنه پا می شوید یا دچار خار پاشنه هستید پوشیدن یک جفت کفش طبی مناسب به شما احساس بهتری می دهد و دیگر لازم نیست نگران ایستادن به مدت طولانی باشید.

استفاده زیاد از کفش

استفاده مرتب از کفش ها سبب می شود که خشک شوند و صدا ایجاد نمایند. بنابراین باید سعی کنید مرتباً از روغن نارگیل و یا روغن های مخصوص کفش استفاده کنید تا قسمت بیرونی کفش هایتان نرم شود. زیرا اگر رویه کفش نرم باشد هنگام راه رفتن صدای جیرجیر کمتری به گوشتان خواهد رسید. هنگامی که می خواهید برای کفش هایتان روغن بخرید حواستان را جمع کنید تا روغنی که خریداری می کنید مخصوص کفش شما باشد.به عنوان مثال چنانچه کفش چرمی دارید بایستی روغن چرم خریداری کنید تا مشکل صدا دادن کفش های نوی خود را برطرف کنید. به یاد داشته باشید که اگر کفش های خود را با روغن مخصوص خودش نرم کنید پس از چند روز مجدداً خشک می شود پس به طور مرتب این کار را انجام دهید. همه روغن های مخصوص نرمی کفش را می توانید از فروشگاه های آنلاین خریداری کنید. ممکن است علت صدا دادن کفش هایتان از رویه آن باشد. برای حل این مشکل می توانید از روغن زیتون استفاده کنید تا صدای کفش هایتان از بین برود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (452 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (296 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (211 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (122 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (10 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (6 نظر) نگاهی به کیک تولد قلبی شکل مادر عینکی سردار آزمون ؛ انتخاب کیک سوپر استار فوتبال منحصر بفرد است (6 نظر) خلاقیت منحصر بفرد یک قناد حرفه ای در پخت کیک سه بعدی با الهام از فرش ایرانی / هنر نزد ایرانیان است و بس... (6 نظر) نگاهی به دیزاین میز عزای ساده مادر محسن کیایی، مجری خوش خنده صداتو در خانه اش +عکس/ قاب عکس، شمع مشکی، گل و کیک یزدی (5 نظر) تصویری از خانه ابدی مادر الناز حبیبی+عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (5 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
کشف 400 کیلو شیشه در پایتخت
(16+) حیرت دنیا از تولد نوزاد عجیب‌الخلقه‌ای که به جای پا دُم دارد! + عکس / اگه دلشو نداری نبین!
9 عضو بی استفاده بدن انسان کدامند؟/ اعضایی که بود و نبودشان فرقی در حال ما ندارد
کمربندها را ببندید! ترامپ در حال پیشروی است!
رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه: هزینه‌فرصت عدم‌الحاق به اف ای تی اف، عظیم است!
پزشکیان باید استعفا دهد!
عادل فردوسی‌پور: به زودی برمی‌گردم و گزارش می‌کنم!
پزشکیان در کنار آیت الله خامنه ای رکورد زد /کدام شهرها رئیس جمهورساز بوده اند؟ +جدول
واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان
استفاده از کیسه برنج؛ شگردی جدید برای سرقت گوشی
دانلود آهنگ جدید "دلبر شیرین" آرون افشار +فیلم/ جان ای جان ای جان دیوانه شدم من ...
دانلود آهنگ جدید "شوک" رهام هادیان/ از وقتی فهمیدی وابستتم صدو هشتاد درجه عوض شدی+فیلم
بیوگرافی و زندگی شخصی مسعود پزشکیان رئیس جمهور ایران+ تصاویر و مشخصات افراد خانواده اش
کدام استان‌ها در انتخابات بیشتر مشارکت داشته‌اند؟
رفع یک بلای آسمانی از سر پرسپولیس با صادر شدن ویزای مرد اسپانیایی / گاریدو مسافر تهران شد
منتخب روز   
واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن!