دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

هنر و رسانه /

مدل مشهور آمریکایی که قربانی رسم وحشتناک ختنه کردن زنان است 

سه شنبه، 30 خرداد 1402
کد خبر: 345013
ساعدنیوز : واریس دیری مدل مشهوری است که در کودکی از کشورش سومالی فرار کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز، واریس دیری مانکن زن بین‌المللی سومالیایی‌تبار، نویسنده و سخنگوی حقوق زنان در آفریقاست و به عنوان سفیر سازمان ملل متحد در راه توقف ختنه زنان جهان فعالیت می‌کند.

دیری در کتاب «گل صحرا» خاطرات کودکی خود را بازگو می‌کند. دوران کودکی او در زندگی کوچ نشینی به ویژه در نگهداری از حیوانات گذشته‌است. در کودکی ختنه شده‌است و در 12 سالگی از زندگی کوچ نشینی صحرایی و ازدواج اجباری فرار کرد چون پدرش در مقابل پنج شتر، او را به عقد مردی شصت ساله درآورده بود.

واریس دیری در کتاب «طلوع صحرا»، روایت‌گر زندگی دختری سومالیایی است که پس از سال‌ها دوری از وطن و خانواده و تجربه مهاجرت، در بدترین شرایط سیاسی و اقتصادی کشور مادری خود تصمیم می‌گیرد به سومالی بازگردد تا خانواده‌اش را پیدا کند در حالیکه هیچ آدرس و اطلاعاتی از آنها ندارد و حتی از زنده یا مرگ آنها نیز بی‌خبر است. او راهی بس دشوار را پیش‌روی خود دارد چرا که سومالی به قدری عقب افتاده است که او در سال‌های دور از خانه امکان کسب اطلاع از خانواده خود را نداشته؛ نه تلفن و نه شبکه پستی در سومالی وجود ندارد. بنابراین او در این مدت به طور مطلق از گذشته خود بی خبر بوده است. انگیزه واریس دیری برای بازگشت به زادگاهش، چیزی بیش از پیدا کردن خانواده‌اش است؛ برای او این بازگشت سفری برای کشف است؛ سفری چالش برانگیز است او را در برابر خود واقعی و گذشته‌اش قرار می‌دهد. اکنون او به عنوان یک زن در دو دنیاهای متفاوت غرب پیشرفته و در مقابل کشوری آفریقایی و عقب روایت‌ها و تجارب متضادی را پیش روی خود دارد که این قصه را خواندنی می‌کند. واریس مادامی که به زادگاه مادری خود فکر کرده و خاطرات کودکی خود را مرور می‌کند، خاطراتی که تصاویر تلخی مانند خشونت علیه دختران، صحرای بی انتها، بی آبی و سطح پایین بهداشت برای دختران عجین شده است.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 27 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ستاره معصومی همسر سابق مهدیی قائدی عاشورا وتاسوعای حسینی را اینگونه تسلیت گفت + عکس
ویدیو/ شعر حماسی استاد شهریار، در وصف اسطورهٔ دینی تاریخ اسلام، امام حسین (ع) و روز عاشورا از زبان رئیس جمهور ایران دکتر پزشکیان
ترجمه تخصصی متن
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
(فیلم) دعای خاص مداح و شاعر معروف زنجانی برای دکتر پزشکیان در بزرگترین تجمع حسینیان ایران / این مرد در کنار رهبر می‌ایستد و سینه می‌زند
خطای دید/ حتی افرادی با ضریب هوشی بالا نمی‌توانند در 10 ثانیه "اسکوتر" را در میان انبوهی از "سگ بولداگ" پیدا کنند
ترجمه تخصصی کتاب
نگاهی به عزاداری دو نفره نیوشا ضیغمی و دخترش لنا در مراسم شام غریبان امام حسین (ع)+ویدیو/ قبول باشه
ویراستاری تخصصی مقاله
اعتراف طناز طباطبایی/ عاشق فوتبالیست معروف بودم و به خاطرش فوتبال می دیدم