شرایط شرکت در آزمون GRE در خارج از کشور

  سه شنبه، 14 مرداد 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
شرایط شرکت در آزمون GRE در خارج از کشور
یکی از شرایط پذیرش برای تحصیل در دانشگاه های آمریکا و برخی از دانشگاه های اروپا، شرکت و قبولی در آزمون GRE است.

آزمون جی آر ای یا همان GRE مخفف عبارت Graduate Records Examination می باشد. هدف آن سنجش توانایی ها و معلومات فارغ التحصیلان می باشد. این آزمون معمولاً برای ورود به مقاطع تحصیلی بالاتر از کارشناسی مورد نیاز است. دانشگاه های آمریکایی و کانادایی معمولاً داشتن نمرهٔ بالا در این آزمون را یکی از شرایط پذیرش به مقطع کارشناسی ارشد یا دکترا قرار می دهند. مبلغ ثبت نام این آزمون ۱۹۵$ است.

حد نصاب نمره تست GRE Score) GRE 200-990) بوده و دانشگاههای مختلف حد نصاب نمره GRE متفاوتی را جهت ارزیابی سطح علمی متقاضیان و اعطای پذیرش تحصیلی تعیین می کنند. متقاضی می بایستی قبل از آزمون با دانشگاههای مورد نظر خود که قصد پذیرش تحصیلی از آنها را دارد تماس گرفته و از حد نصاب قابل قبول نمره GRE توسط آن دانشگاه آگاهی داشته باشند .

زمان و نحوه ثبت نام آزمون GRE

هزینه ثبت نام آزمون GRE General برابر با 205 دلار آمریکا می باشد اما در صورتی که بخواهید به صورت Late (یعنی به طور معمول از یک هفته تا چهار روز مانده به آزمون) ثبت نام کنید، هزینه ی آن 230 دلار خواهد بود.
این آزمون به طور تقریبی هر هفته در شهرهای مختلف در داخل کشور برگزار می شود و شما می توانید جهت آگاهی از مراکز، زمان ها و ظرفیت های باز به بخش مربوطه در وب سایت ETS و یا به صفحه "رزرو ثبت نام آزمون GRE" در وب سایت تهران پرداخت مراجعه نمایید.
جهت شرکت در این آزمون، ابتدا می بایست در سایت ETS یک حساب کاربری ایجاد کنید. توجه نمایید در صورتی که سابقا برای آزمون تافل در ETS اکانت داشته اید، می توانید با مشخصات همان اکانت وارد شوید اما پس از ورود باید پروفایل امتحان GRE را تکمیل کنید. پس از انتخاب مرکز و تاریخ آزمون خود به صفحه پرداخت با مسترکارت یا ویزا کارت خواهید رسید و بعد از پرداخت، ثبت نام شما نهایی خواهد شد.

تصویر

معایب و مزایای شرکت در آزمون در خارج

شاید گاهی اوقات شنیده باشید و یا در ذهن خود متصور شده باشید که اگر برای شرکت در آزمون GRE به آمریکا بروید یا کسانی که در این کشور هستند، آزمون سخت تری خواهند داشت؛ یا به عنوان مثال درصورتی که به روسیه سفر کنید و آزمون GRE را در آنجا شرکت کنید برای شما بسیار آسان تر خواهد بود و دستیابی به نمرات بالاتر، بهتر خواهد بود. اما حقیقت ماجرا این است که هیچ گونه تفاوتی بین شرکت در آزمون GRE با یک کشور و کشور دیگر وجود ندارد. بهتر است بدانید هیچ گونه ضرری را نیز متحمل نخواهید شد و یا در صورت حضور در کشوری خاص، هیچ منفعت خاصی نصیب شما نخواهد گشت. آزمون GRE کاملاً استاندارد، هماهنگ و یکسان است و افرادی که از شما آزمون می گیرند افراد مورد اعتماد سازمان بوده که ماه ها و بلکه سال ها تست های سخت گیرانه و استانداردهای سازمان های برگزاری آزمون GRE را گذرانده اند؛ هیچ گونه تفاوتی مابین کسانی که زبان اول آن ها زبان انگلیسی باشد با سایر افراد قائل نخواهند شد.

حتی پس از درج نمره توسط نمایندگان آزمون، توسط استانداردهای خود سازمان این نمرات سنجیده می شود تا صحت نمره واردشده مشخص گردد. پس به عبارت دیگر، هیچ مزیت و عیب خاصی در کشورهای دیگر برای شرکت در آزمون GRE وجود ندارد.

همان طور که می دانید آزمون GRE به مدت چندین سال به صورت کاغذی اجرا شده است و هنوز نیز برگزار می­ گردد. لذا در این بخش قصد داریم به بررسی معایب و مزایای آزمون به صورت کاغذی بپردازیم.

مزایا

از مزیت های بسیار بزرگ آزمون GRE به صورت کاغذی، امکان نوت برداری، دایره کشیدن و نوشتن نکات مهم مدنظر داوطلبان روی برگه آزمون است. این کار به فرد داوطلب کمک می کند تا به راحتی جواب درست را مکان یابی کرده، ایده های خود را بررسی و قبل از وارد کردن جواب به داخل برگه مربوطه، آن را چک کند.

معایب

از بزرگ ترین عیب هایی که آزمون کاغذی دارد، نگرانی داوطلبان بابت دست نوشته ناخوانای خود یا بد نوشتن آن است مخصوصاً اگر چندین بار خط خوردگی پیدا کرده باشد. در این موارد گاهی اوقات فرد تصحیح کننده اوراق امتحانی، به علت مشکل در خواندن جواب، نخواهد توانست به شما امتیازی بدهد و به راحتی امتیاز از دست خواهید داد.

عیب دیگر این نوع آزمون، وارد کردن جواب ها از برگه سؤال به برگه جواب است که گاهی اوقات افراد تصحیح کننده متوجه اشتباهاتی نظیر واردکردن جواب درست در بخش اشتباه و یا غلط انتخاب کردن گزینه ها باوجود اینکه در برگه سؤال گزینه درست انتخاب شده بوده است. لذا این موارد معایبی هستند که نمی توان به راحتی آن ها را نادیده گرفت.

معایب و مزایای شرکت در آزمون در ایران

شاید شما هم شنیده باشید که برخی افراد ادعا می کنند که به دلیل آسان تر بودن آزمون GRE در سایر کشورها مایل هستند به کشور دیگری رفته و در آنجا آزمون بدهند؛ تنها عیب این کار را هزینه زیادتر می دانند؛ اما باید بدانید آزمون GRE آزمونی جهانی است و هیچ تفاوتی ندارد که شما در کدام کشور این آزمون را پشت بگذارید. عیب خاصی در مورد شرکت در آزمون GRE در کشور خودمان وجود ندارد و تنها مزیت آن برگزاری این آزمون بین المللی در داخل کشور بوده که مجبور نخواهید بود هزینه گزاف بابت سفر به کشور دیگر و شرکت در آزمون پرداخت کنید و زمان شرکت در آزمون نیز طبق منطقه زمانی کشور خودمان بوده و از اعتبار یکسانی نیز برخوردار است.

برچسب ها: GRE آزمون GRE

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (671 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (197 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (18 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان