دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / گردشگری /

معرفی بهترین ودیدنی ترین جاذبه های گردشگری کامبوج 

سه شنبه، 02 دی 1399
وقتی از کامبوج حرف می‌زنیم شاید باورش برایتان سخت باشد که کامبوج این همه دیدنی را یکجا در دل خود جای داده. برای آشنایی بیشتر با دیدنی‌های کامبوج پیشنهاد می‌کنیم با ما همراه شوید.

کامبوج

جاذبه های گردشگری کامبوج بسیار فراوانند. کامبوج از جمله کشورهای کوچک در جنوب شرقی آسیا است که بافرهنگ فوق العاده ی خود حتماً شمارا مجذوب خود می کند. این کشور با تایلند، ویتنام و لائوس همسایگی دارد.کشور کامبوج حدود ۱۸۱ کیلومترمربع مساحت دارد.اهالی کامبوج به زبان خمر صحبت می کنند، که فوق العاده زبان جذاب و شیرینی است .
کشور زیبای کامبوج به دلیل جاذبه های طبیعی تاریخی بی نظیری که دارد، توانسته است لقب بهشت آسیا را به خود بگیرد. پایتخت این کشور پنوم پن می باشد که جزو بزرگ ترین شهرهای کامبوج می باشد.اگر قصد دارید یک سفر هیجان انگیز و مهیج داشته باشید، تا انتهای مقاله همراه ما باشید تا شما را با چند جاذبه ی گردشگری این کشور زیبا آشنا کنیم.

کاخ سلطنتی

کاخ سلطنتی به لطف سقف طلایی پر زرق و برق خود، به عنوان محل اقامت رسمی پادشاه سیهامونی استفاده می شد و برای بازدید عموم بسته است. با این حال می توانید از سالن تخت سلطنتی و ساختمان های اطراف آن و همچنین سیلور پاگودا بازدید کنید و همچنین پیشنهاد می شود که باغ های استوایی اطراف آن قدم بزنید. مطمئن باشید که این مورد از دیدنی های کامبوج را فراموش نخواهید کرد.

پنوم کولن

پنوم کولن یا کوه کولن در استان سیم ریپ (Siep Reap) واقع شده و یک سفر یک روز فوق العاده خواهد بود. این جاذبه همچنین به عنوان یک پارک ملی شناخته شده است و مکان محبوبی در دوره خمر بوده که جشن و آیین های باستانی را در آن جشن می گرفتند. در این منطقه می توانید دو آبشار دوست داشتنی ببینید که در آبریز آن شنا کردن توصیه می شود. همچنین در اطراف بخش هایی برای پیک نیک موجود است که یک روز پر از آرامش را تجربه کنید.

مرکز پروانه بانتئی سری

این مرکز که در سیم سیپ واقع شده، بیش از ۳۰ گونه پروانه کامبوجی دارد که آن را بزرگترین مرکز بسته پروانه در جنوب شرقی آسیا کرده است. زمانی که شما از این جاذبه بازدید می کنید، می توانید در مورد پرندگان اطلاعات خوبی کسب کنید، سپس کرم های ابریشمی را ببینید که هنوز پروانه نشده اند، پروانه های جوان و در نهایت پروانه های بالغ را مشاهده کنید.

موزه لندماین کامبوج

یکی دیگر از دیدنی های کامبوج موزه جنگ افزارها است که نتیجه کار خستگی ناپذیر یک قربانی به نام آکی را (Aki Ra) است که در زمینه عملیات عظیمی برای رهایی کشور از مواد منفجره جنگ کار کرده است. موزه، که نزدیک به مرکز پروانه ها است، مجموعه ای از مین، خمپاره و سلاح های دیگر را در اختیار دارد و همچنین داستان برخی از قربانیان بی شماری کشور را بازگو می کند.

جزیره کو داچ

وقتی به پنوم پن می روید حیف است که سری به مرکز سنتی تولید ابریشم نزنید. از مسیر آبی به راحتی می توانید از پنوم پن به کو داچ یا جزیره ابریشم دسترسی پیدا کنید. در کو داچ می توانید تولید ابریشم به روش های کاملا سنتی را از نزدیک ببینید و از طبیعت بکر این جزیره زیبا لذت ببرید.

دریاچه تونله ساپ

مسیر آبی تونله ساپ که یکی از ذخایر زیست کره هم محسوب می شود یکی از بزرگترین دریاچه های آب شیرین جنوب آسیاست. این مسیر آبی بزرگ خانه حدود ۱۷۰ دهکده شناور است و منبع بزرگی برای تغذیه مردم کامبوج نیز به شمار می رود. می توانید یک روز را به اجاره یک قایق و گشت و گذار در تونله ساپ اختصاص دهید و با زندگی شاد و روستایی مردم کامبوج آشنا شوید. صیادانی را ببینید که به صید ماهی و خرچنگ مشغولند و یا حتی غذاهای تازه و محلی را که با صید همان لحظه تهیه می شود نوش جان کنید.

نکته دیگری که ممکن است درباره زندگی این دهکده ها برایتان جالب باشد قایق های دستفروشی است که بین دهکده ها رفت و آمد می کنند و غذا و سایر ملزومات زندگی را می فروشند. شاید خرید کردن از این قایق های دستفروش برایتان یک تجربه جدید و لذت بخش باشد.

سواحل سیانوکویل

شهر سیانوکویل شهری شلوغ است با سواحل زیبا و دوست داشتنی. سواحلی ماسه ای یا سنگی، آرام و خلوت یا شلوغ و پرطرفدار. استراحت در هر یک از این سواحل را که می خواهید می توانید انتخاب کنید. سواحل سیانوکویل همین طور مسیر دسترسی به جزایر آرام، غیرمسکونی و گرمسیری کامبوج نیز هست. می توانید ساعاتی را به لذت بردن از شلوغی دلنشین مهمانی ها و شب نشینی های ساحل اختصاص بدهید و بعد با رفتن به جزایر از تفریحات آرام تری مثل غواصی و یا دوچرخه سواری لذت ببرید.

کامپوت، استانی آرام با جاهای دیدنی فراوان

کامپوت هم یکی از جاهای دیدنی کامبوج و بسیار زیباست. این استان آرام، با کوچه های خلوت و هتل های راحت محل دلپذیری برای استراحت و تفریح با خانواده است. وقتی به کامپوت آرام و دوست داشتنی می روید حتما از مناظر طبیعی فوق العاده اش دیدن کنید. خارج از شهر نیز به مزارع کشت مرغوب ترین فلفل های جهان سری بزنید. پارک ملی بوکور را هم از دست ندهید. پارک ملی بوکور، که زمانی محلی عالی برای قدم زدن اشراف فرانسوی بود، حالا هم پر است از بقایای در حال تخریب معماری فرانسوی. ایستگاه تپه بوکور هم در همان محل، برای اقامت فرانسوی ها، در دهه ۲۰ به سبک معماری فرانسوی ساخته شده است. تماشای این ایستگاه و کلیسای متروکه بوکور برای هر توریستی تجربه ای وهم آلود و هیجان انگیز خواهد بود.

سیِم ریپ و معابد آنگکور در کامبوج

معابد آنگکور در کامبوج از حیرت انگیزترین مناطق تاریخی دنیا هستند. این معابد خیلی بهتر از آن است که نام معابد فوق العاده را بر آنها بنهیم. از بین این بناها کدام را انتخاب می کنید؟ آنگکور وات (Angkor Wat)، بزرگ ترین بنای مذهبی دنیا؛ بایون (Bayon) یکی از عجیب ترین معابد، با نمای آجری عظیم؛ یا معبد تا پروم (Ta Prohm)، جایی که طبیعت بکر مانده است. سفرتان به سیِم ریپ کامبوج هیجان انگیز خواهد بود. در این منطقه مجموعه ای از رستوران ها و کافه های فوق العاده پیدا می کنید. این ناحیه نقطه اصلی برای سیاحت در میان معابد است. آن سوی روستاهای شناور بر روی دریاچه تونله ساپ یا دریاچه بزرگ (Tonlé Sap)، تجربه های مختلفی در انتظار شماست: از فعالیت های پرآدرنالین مانند سواری با دوچرخه کواد و زیپ لاین گرفته تا سرگرمی های فرهنگی مانند کلاس های آشپزی و پرنده نگری.

معبد پرهه ویهار

معبد پرهه ویهار مادر تمام معابد کوهستانی است. این معبد در رشته کوه های دانگرک (Dangkrek) قرار دارد. موقعیت این معبد در مرز میان کامبوج و تایلند و محل تنازع است. سنگ های این بنا تا صخره کوه کشیده شده اند. مناظر شمالی کامبوج از این نقطه فوق العاده دیده می شوند. در این معبد آثار 300 سال ساخت و ساز را می توان دید. این آثار اطلاعاتی را در مورد تغییرات هنر نقش برجسته و مجسمه سازی در دوره آنگکور به دست می دهند. مهم ترین نکته در مورد این معبد موقعیت آن است، هرچند موقعیتش از این بهتر هم نمی تواند باشد.

معبد نقره ای

واقع در کاخ سلطنتی در پنوم پن ، معبد نقره ای منزلگاه بسیاری از گنجینه های ملی مانند طلا و مجسمه نگین دار بودا می باشد. قابل توجه ترین آنها، یک بودای کریستالی کوچک متعلق به قرن 17 (بودای زمردی کامبوج) و یک بودای بزرگ مایتریایی تزئین شده با 9584 الماس می باشد. دیوار داخلی حیاط این معبد با یک نقاشی دیواری رنگی و دقیق از اسطوره رامایانا ، در سال های 1903-1904 پوشیده شده است که توسط 40 هنرمند خمر نقاشی شده است.

ایستگاه تپه بکور

ایستگاه تپه بکور در نزدیکی کامپوت (Kampot) توسط فرانسوی ها در دهه 1920 ساخته شده است و به عنوان یک اقامتگاه گرمسیری از پنوم پن استفاده می شده است. این مکان دو بار متروکه شده است، اولین بار در دهه 1940 زمانی که ژاپنی ها به کامبوج حمله کردند و دوباره در دهه 1970 زمانی که خمرها کشور را فرا گرفتند. امروزه ، این بنا و ساختمان های رها شده آن یک احساس وهم آور را به بازدیدکنندگان القا می کنند. از اکتبر 2008 ، این بنا به طور رسمی به دلیل بازسازی بسته شده است. دسترسی مستقل غیر ممکن است ، هر چند که می توان از تورهای پیاده روی آژانس های مسافرتی محلی استفاده کرد.

پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 14 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
تبدیل پایان نامه به مقاله !
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک