ساعدنیوز
ساعدنیوز

معرفی برج های دوقلوی پتروناس

  دوشنبه، 29 آذر 1400   زمان مطالعه 10 دقیقه
معرفی برج های دوقلوی پتروناس
برج‌های دوقلو پتروناس یا همان برج‌های دوقلو کوالالامپور، از بلندترین برج‌های جهان است که در کشور مالزی در شهر کوالالامپور قرار دارد، این برج بلند ۴۵۲ متر ارتفاع دارد و در لیست بلندترین برج‌های دنیا، رتبه ۱۳ را به خود اختصاص داده است.در این مطلب به آشنایی با این برج زیبا می پردازیم با ساعد نیوز همراه باشید.

برج های دوقلو پتروناس یا همان برج های دوقلو کوالالامپور، از بلندترین سازه های دنیا است که سالانه هزاران گردشگر را به مالزی می کشاند. تماشای آسمان خراش های کوالالامپور در شب صحنه ای دل انگیز برای توریست ها است. این آسمان خراش ها با احتساب آنتن بالای برج ها، ۴۵۲ متر ارتفاع دارند که تا سال ۲۰۰۴ به عنوان بلندترین سازه های جهانی شناخته می شدند. در حال حاضر دو برج پتروناس در رتبه ۱۳ لیست بلندترین برج های دنیا قرار دارند. با این مقدمه به سراغ حقایق جالب در مورد این برج ها می رویم.

برج‌های دوقلو پتروناس

ساخت برج های دوقلو اول آوریل ۱۹۹۴ شروع شد و در فرصت کم پنج ساله به پایان رسید. برنامه اصلی ساخت این برج ۸ ساله بود که به درخواست دولت مالزی روند ساخت تسریع پیدا کرد.
  1. در طراحی برج ها از فرم های هندسی اسلامی و فرم هایی مثل مربع و ستاره ۸ پر استفاده است. استفاده از چنین فرم هایی به اصول معماری اسلامی از جمله وحدت، هارمونی و پایداری اشاره دارد.
  2. معمار سازه «سزار پلی» است و طرح اولیه او توسط نخست وزیر وقت رد شد. ارتفاع بنا در طرح اولیه ۴۲۷ متر بود، پس از بررسی های پتانسیل های تبدیل شدن برج، به بلندترین برج دنیا در سال ۲۰۰۴، ارتفاع برج در طرح نهایی به ۴۵۲ متر رسید.
  3. زمین آسمان خراش های پتروناس، قبلا محل برگزاری مسابقات اسب دوانی بوده است.
  4. با توجه به مهلت کم برای ساخت ساختمان ها، برای تسریع روند ساخت از دو کنسرسیوم ساختمانی برای ساخت هر برج استفاده شد. یکی از این کنسرسیوم ها ژاپنی و دیگری کره ای بود و این دو کنسرسیوم در ساخت دو برج باهم رقابت داشتند.
  5. پیمانکاران زیادی در ساخت آسمان خراش های مالزی همکاری داشته اند که از جمله معروف ترین پیمانکارها می توان به سامسونگ، سی اند تی و Kukdong Engineering & Construction اشاره کرد.
  6. بر اساس برنامه زمانی هر طبقه از برج باید در عرض ۴ روز ساخته می شد.
  7. برنامه ساخت برج اول یک ماه زودتر از ساخت برج دوم شروع شد. این در حالی بود که برج دوم که در دست سازندگان کره ای بود، زودتر ساخته شد. برج اول (سازندگان ژاپنی) تنها با اختلاف چند ساعت از برج دوم تکمیل شد.
  8. برج ساخته شده توسط کره ای ها کاملا صاف است، ولی برج ژاپنی ها ۲٫۵۴ سانتی متر خطا دارد.
  9. در روزهای آخر تکمیل برج، برای انتقال آنتن به بالای برج، باید از جرثقیل های بزرگ استفاده می شد. جرثقیل در حین انتقال با مشکل فنی مواجه شد و برای تعمیر آن، پروژه ۲ روز تعطیل شد.
  10. برج ها به گونه ای طراحی شده اند تا در صورت آتش سوزی در هر یک از آن ها، امکان فرار افراد و رفتن به برج دوم فراهم شود.
  11. برج های دوقلو ۳۲۰۰۰ پنجره با لایه های محافظتی اشعه ماورا بنفش دارند، تمیز کردن این پنجره ها ۲ ماه طول می کشد.
  12. در سال ۱۹۹۷ مردی با نام «رابرت آیلین» که به مرد عنکبوتی فرانسه مشهور بود، تصمیم گرفت از برج های دوقلو کوالالامپور بالا برود. با اطلاع نیروی پلیس مرد در طبقه ۶۰ برج متوقف شد. در سال ۲۰۰۷ شخص دیگری قصد صعود به بالای برج را داشت و پلیس جلوی او را گرفت.
  13. صحنه هایی از فیلم تله گذاری با بازی شان کانری و کاترین زتا جونز در سال ۱۹۹۹ در این برج فیلم برداری شده است.
  14. ساکنان اصلی برج های دوقلو عبارت اند از: شرکت ملی نفت، کاری گالی هس بلومبرگ، آی بی ام، مک کینسی، شرکت تی سی اس، مایکروسافت و...
  15. روند ساخت برج در سال ۱۹۹۸ پایان یافت، ولی برج ها در تاریخ ۲۸ اوت ۱۹۹۹ به صورت رسمی افتتاح شد، این روز به عنوان روز ملی مالزی شناخته شده است.
  16. در سال ۲۰۰۴ برج ۱۰۱ تاپیه عنوان بلندترین برج جهان را از برج های دوقلوی کوالالامپور گرفت.
  17. برج های دوقلو در حال حاضر به عنوان بلندترین برج دوقلوی جهان شناخته می شود.
  18. در هر برج ۱۰ آسانسور دوگانه وجود دارد. آسانسورها ظرفیت جابه جایی ۲۶ نفر در هر مسیر رفت و آمد رادارند و در هر ثانیه ۶٫۱ متر بالا می روند.
  19. در پایین برج، مرکز خریدی با نام مرکز خرید «سوریا» قرار دارد که قیمت اجناس در آن بسیار بالا است.

برج‌های دوقلو پتروناس

معرفی برج های دوقلوی مالزی

برج های دوقلو که مهم ترین نماد مالزی هستند و در حقیقت امروزه مالزی را با برج های دو قلوی پتروناس می شناسند ، یکی از بلندترین آسمان خراش های دنیا به شمار می روند در کوالالامپور قرار دارند و ارتفاع آن در حدود 452 متر می باشد ، هر کدام از این برج ها 88 طبقه دارد و تعداد کل آسانسورهای فعال در دو برج 78 می باشد ، این دو برج کاملا شبیه به هم هستند و یکی از جذابیت های این برج ها پیچیدگی ساختمان آن است ، پلی که طبقات 41 و 42 دو برج را به هم متصل می کند ، دارای طولی حدود 56 متر و ارتفاعی در حدود 175 متر از سطح زمین است و با توجه به پیچیدگی و شگفتی ساختار برج های دو قلوی پتروناس ، می توان گفت که دنیای آسمان خراش ها در حال تغییر و تحول است و رو به سمت دیگری می رود و همچنین می تواند نشانگر پیشرفت اقتصاد مالزی باشد.

برج‌های دوقلو پتروناس

حقایق جالب برج های دوقلو

ساخت این برج ها 5 سال طول کشید ، در صورتی که برای 8 سال برنامه ریزی شده بود ولی به درخواست دولت مالزی روند ساخت سریع شد و 3 سال زودتر از موعد مقرر ساخت آن به پایان رسید ، در طراحی این برج ها فرم های هندسی اسلامی و فرم های مربعی و ستاره 8 پر مورد استفاده قرار گرفته است به نکاتی همچون وحدت ، هارمونی و پایداری اشاره می کند ، لازم به ذکر است ، زمینی که برج های پتروناس در آن ساخته شده ، در گذشته محل برگزاری مسابقات اسب دوانی بوده است .از آنجایی که برای ساخت ساختمان ها ، وقت کمی در اختیار بود برای سرعت بخشیدن به روند ساخت ، دو کنسرسیوم ساختمانی برای ساخت هر برج به کار گرفته شد که با هم در رقابت بودند که یکی ژاپنی و دیگری کره ای بود ، همچنین از پیمانکارانی که در ساخت این برج ها همکاری کرده اند می توان به سامسونگ ، سی اند تی و " Kukdong Engineering & Construction " اشاره نمود و بر اساس برنامه زمان بندی پروژه ، مدت زمان ساخت هر طبقه از برج 4 روز بود ؛ لازم به ذکر است که شروع ساخت برج اول یک ماه زودتر از ساخت برج دوم بود ولی برج دوم که در دست سازندگان کره ای بود ، زودتر آماده شد ، البته برج اول که در دست سازندگان ژاپنی بود فقط با اختلاف چند ساعت از برج دوم به اتمام رسید ، با این که ژاپنی ها همیشه دقیق اند ولی در مورد این برج ها کار کره ای ها بهتر و دقیق تر بوده و برجی که کره ای ها ساختند ، کاملا صاف است اما برج ژاپنی ها دارای 2.54 سانتی متر خطا است .طراحی این برج ها به گونه ای است که در صورت آتش سوزی در هر یک از آن ها ، افراد می توانند فرار کنند و به برج دوم بروند ، جالب است بدانید که برج های دوقلو دارای 32000 پنجره با لایه های محافظتی اشعه ماورا بنفش می باشند و تمیز کردن آن ها 2 ماه زمان لازم دارد و در سال 1997 ، مرد عنکبوتی فرانسه که نام او " رابرت آیلین " بود ، از برج های دوقلوی کوالالامپور بالا رفت ولی در طبقه 60 برج توسط پلیس متوقف شد ، همچنین در سال 2007 شخصی دیگر می خواست به بالای برج برود که باز هم توسط پلیس جلوی او گرفته شد و ساخت برج در سال به اتمام رسید ولی افتتاح آن ها در تاریخ 28 اوت 1999 انجام شد و این روز به عنوان روز ملی مالزی شناخته می شود ، ساکنان اصلی این برج های دوقلو ، شرکت ملی نفت ، کاری گالی هس بلومبرگ ، آی بی ام ، مک کینسی ، شرکت تی سی اس ، مایکروسافت وچند شرکت دیگر می باشند و اینکه در هر برج 10 آسانسور دوگانه تعبیه شده که هز کدام ظرفیت جابه جایی 26 نفر در هر مسیر رفت و آمد را دارند و سرعت آن ها در هر ثانیه 6.1 متر می باشد و در پایین برج ، یکی از بهترین مراکز خرید مالزی که " سوریا " نام دارد ، واقع شده و قیمت اجناس در آن خیلی بالا است .

برج‌های دوقلو پتروناس

جاذبه های برج های دوقلوی کوالالامپور

در طبقه پایین برج دوقلو کوالالامپور آکواریم بسیار بزرگی وجود که به صورت لوله ای بوده و سفره ماهی های متنوع در آن شنا می کنند و به گونه ای ساخته شده که بسیار به شما نزدیک است همچنین شرکت های بزرگی مانند سونی و برندهای مشهور دیگر از مراکز دیدنی برج کوالالامپور به شمار می روند ، یکی از جذابیت های این برج ها برای اهل کتاب این است که این برج ها پر از فروشگاه های کتاب بزرگ است و همچنین یک سینمای چند بعدی دارد که بسیار جالب توجه است ، این برج که زمانی بلندترین سازه جهان بود و اکنون بلندترین برج دنیا است؛ این عنوان در کنار بزرگترین مرکز خرید شهر و همین طور آکواریومی بی نظیری هر توریستی را مشتاق می کند تا سفری به این شهر داشته باشد و این بنای منحصر به فرد را از نزدیک ببیند. هرچند که تور مالزی خصوصا در کوالالامپور جاذبه های دیدنی و طبیعی بسیاری دارد اما آسمان خراش های آن مانند همین برج ها بخش مهمی از محبوبیت آن را تشکیل می دهد.سوریا که بزرگ ترین مرکز خرید کوالالامپور است ، در نزدیکی این برج قرار دارد و دارای 6 طبقه می باشد که اجناس آن بسیار لوکس و گران است ف همچنین در ضلع شمالی برج های دوقلو ، یک پارک 17 هکتاری وجود دارد که مناسب قدم زدن است و نورپردازی این پارک مشهور می باشد و در معروفیت برج ها کمک شایانی بوده است ، برای افرادی که در سال نو ایرانی به مالزی سفر می کنند ، خوب است بدانید که در ایام نوروز ، در برج های دوقلو مراسم آتش بازی انجام می شود.

برج‌های دوقلو پتروناس

ساعات بازدید از برج های دوقلو پتروناس

شما عزیزان می توانید برای بازدید از برج های دوقلوی پتروناس در روزهای سه شنبه تا یکشنبه از ساعت 9 صبح تا 9 شب به محل این برج ها مراجعه نمایید ، روزهای دوشنبه تمام روز و همچنین روزهای جمعه بین ساعات 1 تا 2:30 برج تعطیل استو مهمتر اینکه بلیط بازدید از برج را می توانید از گیشه های فروش بلیط برج های دوقلو پتروناس که ازساعت 8:30 صبح تا 8:30 شب باز هستند ، تهیه نمایید و از آنجایی که در فصل توریستی مالزی تعداد گردشگر زیاد است ، بهتر است صبح زود برای خرید بلیط بروید ، اگر مسترکارت یا کارت های پرداخت بین المللی دارید ، به صورت آنلاین نیز می توانید این بلیط را تهیه کنید.
نکته 1 : هر گروه می تواند بین 45 دقیقه تا یک ساعت از برج ها بازدید کند ، خوردنی و آشامیدنی به داخل برج نیاورید و سیگار کشیدن در تمام نقاط برج ممنوع است.

نکته 2 : کوله پشتی بزرگ ، کیسه های خرید زیاد و یا چمدان را نمی توانید به داخل برج بیاورید و باید آن ها را در ورودی برج به اتاق امانات بدهید و با قبضی که دریافت می کنید ، بعد از بازدید و در هنگام خروج ، وسایلتان را تحویل بگیرید.

راه های دسترسی به برج های دوقلو پترناس

از آنجایی که حمل و نقل عمومی شهر کوالالامپور خوب است ، راحت ترین و ارزان ترین راه برای رسیدن به برج های دوقلوی پتروناس مترو است که باید به ایستگاه " klcc " بروید ، البته از تاکسی هم می توانید استفاده کنید که هزینه بالاتری دارد ولی روش سریع و خوبی است .

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (84 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (82 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (77 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (42 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (41 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (39 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (37 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (34 نظر) ایده خنده دار یک ایرانی برای احداث برج آزادی روی پشت بوم خونه اش حماسه آفرید/یه پا جاذبه گردشگریه واسه خودش😂+عکس (31 نظر) خلاقیت خنده دار دانش آموز تنبل در پاسخ به سوال ریاضی حماسه ساز شد+عکس/حیف انیشتین این نخبه رو ندید مرد (30 نظر) رونمایی از مادربزرگ زیبای هانده ارچل بازیگر سریال مست عشق؛ وقتی خوشگلی رو از مامان بزرگت به ارث میبری/ خدا شانس بده والا😅 (26 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (27 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (26 نظر) بوی بد واژن: علل، درمان‌های خانگی و روش‌های پیشگیری (25 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (23 نظر)
دیگران می‌خوانند   
فال روزانه امروز شنبه 15 اردیبهشت ماه 1403 عکسی از اولین روز مادر شدن همسر جوان حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله ها/ چه بچه ناز و دلبری داره ماشاءالله فال انبیاء روزانه شنبه 15 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز شنبه 15 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز شنبه 15 اردیبهشت 1403 فال ابجد روزانه شنبه 15 اردیبهشت 1403 فال حافظ با تفسیر شنبه 15 اردیبهشت 1403 + فیلم استایل جذاب و شیک ارسلان قاسمی، وحید سریال فاصله ها در کنسرت خواننده محبوبش/ زمین تا آسمون فرق کرده!+عکس عکس های یادگاری و رابطه صمیمی بازیگران سریال ساختمان پزشکان در پشت صحنه/ چه انرژی خوبی داشتن! عکسی تاریخی و جالب از مغازه یک بقال گیلانی در زمان ناصرالدین شاه قاجار/ چقدرم شلوغ و پلوغ هست+عکس کودکی و نوجوانی بامزه امین میری، زهرمارخان سریال گیلدخت با تیپ کیوت و مردانه شیک/ مگه داریم این همه تغییر؟+عکس خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس رونمایی هادی چوپان از دکوراسیون منحصر به فرد و لاکچری باشگاهش/ طراحی خاص با الهام از تخت جمشید+عکس تم جذاب و شیک جشن تولد دختر علیرضا بیرانوند با لباس پرنسسی/ چه گل آرایی منحصر به فردی+عکس رونمایی از چهره جذاب و بدون ریش و سبیل رضا اکبرپور، اسماعیل سریال گیلدخت/ تو خیابون اصلا قابل شناسایی نیست!+عکس تشکر احساسی پربازدید یک گوسفند خوش شانس از قهرمان زندگی‌اش/ سگ چوپان گله را از دست گرگ نجات داد+عکس نگاهی به خانه و زندگی ساده و بدون تجملات حاج آقا قرائتی در پایتخت/ منزلی که حتی از راه آهن تهران پایین تر است!+عکس خودروهای برقی، تهدیدی برای سلامتی و امنیت سرنشینان دیگر خودروها چالش برای کسایی که ادعای تیزبینی دارند! / مورچه رو پیدا کن در این معمای تصویری 5 تفاوت را در کمتر از 10 ثانیه پیدا کنید (تصاویر) لیختن اشتاین، کشوری که می‌توانید آن را اجاره کنید! (ویدئو) دانشجویان مونیخ با سرسره به کلاس درس می‌روند! (تصاویر) میو میو تا مدرک دکترا! گربه‌ای که دانشجوی دانشگاه آمریکا شد (ویدئو) کارهایی که دانشجوها زمان امتحانات عهد میبندن انجام ندن اما انجام میدن 😂 (تصویر) فرشته‌ای در لباس معلم! / فداکاری معلمی که دانش‌آموز سرطانی‌اش را در بیمارستان درس می‌دهد (ویدئو) یادی از عمو زنجیرباف، معلم نمونه بچه‌های دهه شصت، سیدحسن نیرزاده نوری مرگ خبرساز کهنسال‌ترین معلم ایران در مهاباد/ او در سال 1356 بازنشست شد+عکس عجیب ترین مدل پارک کردن ماشین با روش های خلاقانه و هوش پران/ مغز آدم سوت میکشه+عکس ناگفته هایی از سبک زندگی شخصی استاد و معلم بزرگ ایرانی از زبان فرزندشان/ دلیل همکاری شهید مطهری با مجله زن روز در زمان شاه چه بود؟+عکس تداوم بارش‌ها در بیشتر استان‌ها/ورود سامانه بارشی جدید به کشور از دوشنبه انگیزه دانشجویان از تداوم اعتراضات؛ در کوی دانشگاه‌های آمریکا چه می‌گذرد؟ کشف حیرت انگیز نیمه گمشده یک مجسمه افسانه‌ای در مصر بعد از 96 سال/ نتایج و مطالعات جدید بررسی رامسس دوم+عکس رونمایی از همسران مجریان معروف و محبوب تلویزیونی/ از رامبد جوان تا پدرام کریمی و ...+عکس دستور رئیسی برای برخورد قاطع با متخلفین در محیط زیست مقاومت اسلامی عراق برای اولین بار تل آویو را هدف قرار داد تصاویری جالب از بازدید یهودیان اسرائیل از موشک ایرانی / مواجهه جالب اسرائیلی ها با دست نوشته یا حیدر کرار ... نگاهی به حیاط باصفا و دلباز خانه زیبای مهدی قائدی در ایران/ خونه نگو باغ بگو+عکس رونمایی رضا گلزار از مادر جوان و کم سن و سالش/ چه خانم ایرانی باکلاس و اصیلی+عکس هدف BBC از مطرح کردن دوباره ماجرای نیکا شاکرمی چه بود؟ حضور دختران ابراهیم رئیسی در یک همایش بین المللی+عکس
تیتر امروز   
فال روزانه امروز شنبه 15 اردیبهشت ماه 1403 فال انبیاء روزانه شنبه 15 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز شنبه 15 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز شنبه 15 اردیبهشت 1403 فال ابجد روزانه شنبه 15 اردیبهشت 1403 فال حافظ با تفسیر شنبه 15 اردیبهشت 1403 + فیلم خودروهای برقی، تهدیدی برای سلامتی و امنیت سرنشینان دیگر خودروها چالش برای کسایی که ادعای تیزبینی دارند! / مورچه رو پیدا کن در این معمای تصویری 5 تفاوت را در کمتر از 10 ثانیه پیدا کنید (تصاویر) لیختن اشتاین، کشوری که می‌توانید آن را اجاره کنید! (ویدئو) دانشجویان مونیخ با سرسره به کلاس درس می‌روند! (تصاویر) میو میو تا مدرک دکترا! گربه‌ای که دانشجوی دانشگاه آمریکا شد (ویدئو) کارهایی که دانشجوها زمان امتحانات عهد میبندن انجام ندن اما انجام میدن 😂 (تصویر) فرشته‌ای در لباس معلم! / فداکاری معلمی که دانش‌آموز سرطانی‌اش را در بیمارستان درس می‌دهد (ویدئو) یادی از عمو زنجیرباف، معلم نمونه بچه‌های دهه شصت، سیدحسن نیرزاده نوری
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...