دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / فرهنگ و هنر / معرفی فیلم وسریال /

معرفی فیلم همیشه پای یک زن درمیان است 

شنبه، 20 شهریور 1400
همیشه پای یک زن در میان است ساختهٔ کمال تبریزی محصول سال ۱۳۸۶ است. ژانر فیلم، کمدی فانتزی است و محل فیلمبرداری آن تهران می‌باشد. این فیلم اقتباسی از داستان غیرقابل چاپ اثر سید مهدی شجاعی است.

خلاصه داستان فیلم همیشه پای یک زن درمیان است

فیلم روایتگر زن و شوهری جوان است که به رغم یک ازدواج عاشقانه کارشان به طلاق خصمانه رسیده و در این میان پای افراد زیادی به ماجرا باز می شود.

نکاتی درباره فیلم همیشه پای یک زن درمیان است

همه ی ما کمال تبریزی را با فیلم های ممیزی و نسبتا خوبش مثل «لیلی با من است» و «مارمولک» می شناسیم و معمولا در فیلم هایش، معضلات جدی اجتماعی با رگه های طنز به نمایش می گذارد که همین ترکیب این دو،حساسیتی را به وجود آورده که یکی از فیلم هایش به نام «خیابان های آرام» نزدیک 7 سال است که اکران عمومی نشده است. حالا در مورد «همیشه پای یک زن...» که مدتها از اکران و نمایشش گذشته و بارها هم در شبکه ای ماهواره ای آن را می بینم، گفتم یک نیمچه نقدی بر روی یک فیلم ایرانی انجام بدم که کمتر اینکارو میکنم. «همیشه پای.....» که از داستان بلند کتاب غیرقابل چاپ نیز اقتباس یافته که کتاب اصلی نوشته سید مهدی شجاعی است که آدمی خوش ذوق و بااستعدادی است که داستان هایش را به بهترین شکل روایت می کند اما در فیلم نامه فیلم کمال تبریزی که به دست رضا مقصودی که آشفته ای به نام من سالوادور نیستم را دارد و نغمه ثمینی هم سریال کاغذی به نام عاشقانه را در کارنامه خود دارد،به بدترین شکل ممکن این داستان را روایت می کند. فیلم یک طوری است که داستان در همان 30 دقیقه ابتدایی به اتمام می رسد و نویسنده سعی می کند که با دو بازیگر کمدین مثل مهران مدیری و رضا کیانیان با شوخی های ملموس و گاها بی مزه، فیلم را به جلو می برد. سکانس های کمیک فیلم فقط در دو بخش خلاصه می شود؛ سکانس حضور در دادگاه که در نمای بالا و کند از هر اتاق جلسه گرفته می شود و سکانس بازی فوق العاده رضا کیانیان که انگار شفا پیدا کرده و قصد دارد با زیرکی از شخصیت زن داستان خواستگاری کند. بقیه فیلم هیچی جای خنده داری ندارد، سکانس کلانتری با بازی معمولی حسن معجونی کاملا شعاری است و سعی می کند تماما موضوعات مثل سیاست،داوری جشنواره فجر و... با لحنی کمدی آن را به سخره گیرد که زیاد از دید مخاطب به ذوق میزند و احساس کند که حرف های ممیزی می زند و باید به آن خندید! بخش هایی ازفیلم روند کارآگاه بازی هایی به سبک پوآرو شکل می گیرد که یک طرف آن مهران مدیری و طرف دیگر حبیب رضایی است که بفهمند چه کسی پری طلعت پور است که از دید مخاطب، لازم نبود که اینقدر این قضیه کارآگاه بازی به شدت پر کشش و بی مزه ادامه پیدا کند و خود مخاطب هم متوجه می شود که شخصیت پنهان با نام مستعار پری طلعت پور کیست و زیاد مخاطب روی خودش فشار نمی آید که بفهمد فرد موردنظر کیست و شوق یافتن آن را دشته باشد بازی ها خوب است؛ حبیب رضایی معمولا در همان سبک و سیاق خود بازی می کند و گلشیفته هم گلشیفته بوتیک یا درباره الی نیست. شاید دو برگ برنده فیلم، مهران مدیری و رضا کیانیان است که اولی تیپی از خود ساخته است که شما را جذب می کند و قطعا چند دیالوگ را به سخن می آورد که می توان در لیست برترین دیالوگ های تاریخ سینما گنجاند. دومی رضا کیانیان خیلی خوب بازی می کند و سکانس تک و طلایی فیلم هم واقعا می تواند شما را بخنداند. در کل «همیشه...» سعی می کند که ادای یک کمدی خوش ساخت را دربیاورد که متاسفانه که فیلم نامه در این ژانر رکن اصلی، به شدت بد است و قطعا دل شما را می زند.​

کارگردان فیلم همیشه پای یک زن درمیان است

کمال تبریزی متولد 1338 تهران، فارغ التحصیل سینما از دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر است. وی فعالیت سینمایی را با کارگردانی، نویسندگی، فیلمبرداری و تدوین فیلم های کوتاه از سال 1358 آغاز کرد. از فعالیت های او میتوان به مسئوول آموزش سینمای آزاد سابق و تدریس در دوره های آموزش فیلمسازی اشاره کرد.

بازیگران فیلم همیشه پای یک زن درمیان است

رضا کیانیان، حبیب رضایی، گلشیفته فراهانی، مهران مدیری، آهو خردمند، اسماعیل خلج، حسن معجونی، صبا کمالی، حبیب حدادی، سیاوش چراغی پور، شبنم مقدمی، مژگان جودی، هنگامه صالحی، فرخنده فرمانی زاده، مرجان شکوفکی

مشخصات فیلم همیشه پای یک زن درمیان است


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 18 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
هزینه چاپ یک کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه