دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / فرهنگ و هنر / معرفی فیلم وسریال /

معرفی فیلم روز روشن 

شنبه، 08 آبان 1400
روز روشن فیلمی سینمایی به نویسندگی و کارگردانی حسین شهابی ساخته شده در سال ۱۳۹۱ است که دی ماه ۱۳۹۲ در سینماهای ایران اکران عمومی شد.

خلاصه داستان فیلم روز روشن

روشن یک دختر جوان و معلم مهد کودک است که در شش ساعت با قیمانده به آخرین جلسه دادگاه پدر یکی از دانش آموزان خود (که به احتمال زیاد به قصاص محکوم می شود) سعی دارد عده ای از همکاران شغلی او را که شاهد صحنه درگیری قتل بوده اند، بعنوان شاهد به آخرین دادگاه او بیاورد...

نکاتی درباره فیلم روز روشن

«جبار آذین» منتقد و مدرس سینما در مورد فیلم سینمایی «روز روشن» ساخته حسین شهابی، اظهار داشت: فیلم سینمایی «روز روشن» ساخته سید حسین شهابی روایتی تازه، جذاب و گزارش گونه از مفاهیم زندگی، مرگ، مقوله های هستی و آخرت با رویکرد به موضوع های قصاص، گذشت و کوشش است که داستان پر پیچ و خم، پرکشش و تعلیق خود را در بستر مشکلات اجتماعی بازگو می کند.وی در ادامه افزود: کوشش های یک زن (خانم فرهودی) با بازی خوب پانته آ بهرام و «کیانی» با بازی تاثیرگذار مهران احمدی برای رهایی «پویان» از قصاص از طریق جلب رضایت شاکیان، گواهی شاهدان و عبور این دو از سنگلاخ های اجتماعی، انسانی و اخلاقی خط داستان فیلم سینمایی «روز روشن» را شکل می دهد.این منتقد و روزنامه نگار در ادامه افزود: حسین شهابی با نگارش دقیق و موشکافانه داستان این تلاش را در قالب فیلمنامه ای به ظاهر ساده ومستندگونه ولی دارای پیچیدگی های دراماتیک نوشته و آن را گام به گام همراه حرکت آدم ها، تغییر شرایط و بروز ماجراها به نمایش می گذارد. او با تنیدن ساختار بدون پیچیدگی بر قامت فیلمش و کارگردانی جمع و جور، حساب شده و پرداخت منسجم سینمایی، راوی باورپذیر رخدادها و شخصیت های فیلم سینمایی «روز روشن» شده است.آذین تصریح کرد: کارگردان این فیلم با پرداخت ملموس کاراکترها و نوشتن دیالوگ هایی که هر کدام در خدمت تکمیل یکدیگر است و گرفتن بازی های خوب از بازیگران اصلی و فرعی «روز روشن» یک اثر اجتماعی و ارزشی اخلاق مدار ساخته است.این مدرس دانشگاه در ادامه افزود: فیلم سینمایی «روز روشن» همگام با حرکت ها و تلاش های «فرهودی» و «کیان» برای نجات «پویان» به دلیل دوری از اغراق، بازی با فرم و ساختاری شبه مدرن سینمایی ، نمایش صمیمانه و صادقانه واقعیت ها و آدم ها موفق شده تماشاگر را با شخصیت ها همراه کرده و او را پله به پله در کنار آدم ها از دالان های واقعیت، توهم، تخیل و اعتماد عبور دهد و از تلخی ها بگذراند و به باورهای تازه رساند. وی ادامه داد: گرچه میخکوب شدن تماشاگر همراه «فرهودی» در لحظه های پایانی فیلم در پشت دیوارهای زندان، واخوردگی و درماندگی را به دنبال دارد ولی این به معنای پایان ماجرا نیست. هنوز یکی از تکه های اصلی پازل زندگی این آدم های تلاشگر در جای خود قرار ندارند و آن سوی دیوار هنوز ابهام است و «فرهودی» که تاوانی سنگین بابت این تلاش داده به انتها رسیده است به ویژه که فیلم می گوید او نیز روشن است و قرار است تماشاگر به این آدم ها ، تلاش ها ، زندگی ها و روشنی روز بیندیشد.«جبار آذین» در پایان این گفت وگو خاطرنشان کرد: «حسین شهابی » با فیلم سینمایی «روز روشن» جایی شایسته برای خود در سینمای ایران و فیلمسازان مرجع گشوده است.

کارگردان فیلم روز روشن

حسین شهابی متولد 7 آذر 1346 در تبریز، کارگردان، فیلمنامه نویس و تهیه کننده ایرانی است. او فارغ التحصیل رشته موسیقی کلاسیک با گرایش علوم آهنگسازی در دانشگاه تهران و فارغ التحصیل و استاد سابق انجمن خوشنویسان ایران است. او پس از سال ها تدریس در رشته های خط نستعلیق و موسیقی، فعالیت فیلم سازی را پس از گذراندن یک دوره فیلم سازی در دانشکده آموزشی ایران، ازسال 1376 با ساخت فیلم کوتاه "صدبرابرصدثانیه" آغاز کرد.

بازیگران فیلم روز روشن

پانته آ بهرام، مهران احمدی، سودابه بیضایی، امیر رضا دلاوری، علیرضا استادی ،روناک یونسی ،امیر كربلایی زاده

سایر عوامل فیلم روز روشن

  • فیلمنامه: حسین شهابی
  • تهیه کننده: غلامرضا گمرکی
  • مشاور کارگردان: ابراهیم فروزش
  • مدیر فیلمبرداری: محمدرضا سکوت
  • تدوین: شیما منفرد
  • طراح صحنه: حسین شهابی
  • طراح لباس: زهرا صمدی
  • طراح گریم: شهرزاد عقیقی
  • صدابردار: بابک اردلان
  • صداگذار: بهمن اردلان
  • عکاس: سمیه میری
  • برنامه ریز و دستیار اول کارگردان: مهدی توکلی

مشخصات فیلم روز روشن

  • ژانر :اجتماعی،خانوادگی
  • زبان : فارسی​​​​​​
  • امتیاز IMDb: امتیاز 5.8 از 10

1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 16 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
مراحل سابمیت مقاله
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
گام به گام مراحل چاپ کتاب
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
تبدیل پایان نامه به مقاله !
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه