دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / فرهنگ و هنر / معرفی فیلم وسریال /

معرفی فیلم تازه کار ۲۰۲۱ The Novice 

یکشنبه، 14 فروردین 1401
فیلم «تازه‌کار»، برندۀ جایزۀ بهترین فیلم داستانی آمریکا از جشنوارۀ فیلم ترایبکا، یک درام دانشگاهی است که جنبۀ تاریک تلاش برای رسیدن به کمال را نشان می‌دهد. این فیلم روایتی از زندگی درونی یک شخصیت است و ترکیبی از هیجان و سرسختی را به نمایش می‌گذارد.

فیلم تازه کار ۲۰۲۱ The Novice در ژانر ترسناک به کارگردانی لورن هادوی (Lauren Hadaway) ساخته شده است. همچنین فیلمنامه این فیلم توسط خود شخص لورن هادوی نوشته و تدوین شده است. در رسانه IMDB امتیاز این اثر ۷.۴ از ۱۰ می باشد که امتیاز خوبی است. همچنین مخاطبین نقد های مثبتی نسبت به این فیلم داشته اند. آن ها از تجربه لذت بخشی که از دیدن آن داشته اند نقد کرده اند. همچنین بازی بازیگران و موزیک این فیلم را بسیار دوست داشته اند. اکران این فیلم توسط رسانه IFC Films است. بعلاوه کمپانی تهیه کننده فیلم تازه کار ۲۰۲۱ Picture Movers Anonymous می باشد. تهیه کنندگان بزرگی از جمله: رایان هاکینز (Ryan Hawkins)، کری هولند (Kari Hollend)، ستیون سیمز (Steven Sims) و زک زاکر (Zack Zucker) با این کمپانی همکاری کرده اند. از ستارگان این فیلم می توان به: ایزابل فورمن (Isabelle Furman) در نقش الکس دال، امی فورسیت (Amy Forsyth) در نقش جیمی بریل، دیلن (Dilone) در نقش دنی، جاناتان چری (Jonathan Cherry) در نقش مربی پیتی، کیت دراموند (Kate Drummond) در نقش مربی ادوارد و شارلوت اوبن (Charlotte Ubben) در نقش ارین اشاره کرد، که ایفای نقش کرده اند.

داستان فیلم تازه کار The Novice

فیلم درباره یک دختر جوان است. او دانشجوی سال اول کالج دانشگاهش است. این دختر تصمیم می گیرد که عضو تیم قایق رانی دانشگاه شود. او وارد یک سفر عجیب و غریب می شود. یک سفر شگفت انگیز جسمانی و روحی که برای او چالش برانگیز است. او بدون توجه به هزینه می خواهد خودش را به قایق اول دانشگاه برساند..

  • برنده 4 جایزه و نامزد دریافت 6 جایزه دیگر
  • ژانر فیلم : هیجان انگیز
  • مخاطب : مناسب برای همه سنین
  • سال انتشار : 2021
  • امتیاز IMDB :7.1
  • محصول : آمریکا
  • کارگردان : Lauren Hadaway
  • ستارگان : Isabelle Fuhrman, Amy Forsyth, Dilone, Jonathan Cherry
  • مدت زمان : 1 ساعت و 32 دقیقه

نقد فیلم تازه کار The Novice

شخصیت محوری فیلم الکس دال (با بازی ایزابل فورمن) است؛ یک دختر قایقران دانشگاهی با روحیاتی غیرعادی که کوشش هایش برای رسیدن به بالاترین درجۀ کمال، او را از آدمی با خصوصیات مثبت به شخصیتی قابل ترحم تبدیل می کند. در طی فقط چند ماه، تلاش وسواس آمیز او برای کسب بهترین نمرات و قرار گرفتن در تیم قایقرانی دانشگاه، بر سلامت روانی و جسمی او و ارتباط او با دوستانش تاثیری منفی می گذارد. الکس تا وقتی در مسیر ترقی است، هیچ اهمیتی نمی دهد که چه کسی را آزرده خاطر می کند.

فیلم از جهت سبک تدوین کاملا نوآورانه و بدیع است و از کات های سریع و تصویربرداری با ریتم تند استفاده می کند؛ انگار با این کار می خواهد درون ذهن الکس را به نمایش بگذارد که دائما در فکر رقابت و پیشی گرفتن از دیگران است. فضای گرفته و تاریک فیلم، سرشار از میل، تردید و راز است.

«تازه کار» اولین تجربۀ کارگردانی لاورن هاداوی است که خودش قبلا در مسابقات قایقرانی شرکت می کرده. اما برای او اصلا نیازی به سال ها تجربۀ فیلمسازی نبوده است تا بتواند تصویری کمتر دیده شده از تیم های قایقرانی زنان را با موفقیت به روی پرده ببرد. جالب تر اینکه دو خط داستانی در فیلم وجود دارد که هردوی آن ها روایتی از روان پریشی فزاینده را ارائه می کنند. الکس علاوه بر اینکه به خاطر پارو زدن های بی وقفه دارد زخم های عمیقی روی کف دستش ایجاد می کند، همزمان درگیر رابطه ای لغزان با دانی (دستیار استاد فیزیک) هم هست.

فیلم «تازه کار»، با فیلمنامۀ غنی الکس وستون، داستانی هشدارآمیز دربارۀ اتفاقاتی است که ممکن است وقتی فراتر از حد توانمان به خودمان فشار می آوریم برای ما رخ بدهند. «تسلیم شدن» توهین آمیزترین کلمه برای الکس است و «استراحت» برای او فقط در حد استثناست. متاسفانه آدم هایی هستند که، اگرچه ممکن است به سرسختی الکس نباشند، اما همین طرز تفکر را دارند که با وارد کردن فشار بیش از حد به خودشان می توانند به کمال برسند. استقامت وقتی در جای درستی استفاده شود خصیصۀ مثبتی است، اما لاورن هاداوی در مقام نویسنده و کارگردان به ما نشان می دهد که حتی این خصیصۀ خوب را می توان بعضی وقت ها خیلی بیش از حد به کار گرفت.

این فیلم نامزدی دریافت جایزه ویژه بزرگ در جشنواره Deaville 2021 را کسب کرد. همچنین این اثر در جشنواره Tribeca 2021 برنده جایزه بهترین بازیگر زن را بدست آورد. حتی فیلم تازه کار توانست جایزه بنیانگذاران برای بهترین فیلم داستانی آمریکا را بدست آورد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 16 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
گام به گام مراحل چاپ کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک