معرفی جاذبه های مهم توریستی و گردشگری مقدونیه

  پنجشنبه، 23 بهمن 1399   زمان مطالعه 8 دقیقه
معرفی جاذبه های مهم توریستی و گردشگری مقدونیه
در این بخش از سایت، مطالبی در مورد کشور مقدونیه را برای شما آماده کرده ایم، امیدواریم که مورد توجه شما قرار گیرد.

مقدونیه کشوری اروپای است که شمال کشور یونان و در شبه جزیره بالکان قرار گرفته است. بیشترین مساحت مقدونیه را فلاتی با ارتفاع 600 تا 900 متر تشکیل می دهد و رودخانه واردار کشور را به دو قسمت تقسیم می کند. دریاچه های بسیار مهمی نیز در جنوب شرقی مقدونیه قرار گرفته اند.
این کشور به دلیل طبیعت زیبا و بکری که دارد توریست های زیادی را جذب می کند. به این صورت که در مقدونیه حوصله ی کسی سر نخواهد رفت.

تاریخ

کشور مقدونیه در سده پنجم و ششم پیش از میلاد دارای پادشاهی مستقل بود و بر خلاف آتن و اسپارت در یونان، هم پیمان هخامنشیان بود به گونه ای که اسکندر، پادشاه مقدونیه آن زمان، نقش سفیر ایران را در یونان بر عهده داشت.
سال 1389 میلادی، زمانی که مقدونیه در تصرف صربها بود قوم ترک عثمانی نیز اقدام به تصرف مقدونیه کرد و موفق شد تا مقدونیه و صربستان را بطور کامل با رهبری اوتوم به تصرف درآورد. با شکست خوردن ترک های عثمانی در سال 1387 میلادی، توسط روسیه بار دیگر مقدونیه با عقد عهدنامه سنت استفانو بین روسیه و بلغارستان به بلغارستان ملحق شد ولی دوباره ترک های عثمانی توانست با پشتیبانی غرب مقدونیه را از بالکان جدا کند. سرانجام در سال 1893میهن پرستان مقدونی حزب انقلابیون مقدونیه را تشکیل دادند و به مبارزه برای بدست آوردن استقلال علیه دولت عثمانی پرداختند؛ ولی در ماه مه سال 1903 که انقلابیون به اوج قدرت خود رسیده بودند توسط دولت به طرز وحشیانه ای قتل عام شدند و رهبر آنها کووچه دلکی به سمبل میهن پرستی مقدونیه تبدیل شد. جنگ اول بالکان که سال 1912 رخ داد، بلغارستان، یونان و صربستان با یکدیگر متحد شدند تا بتوانند مقدونیه را از ترک ها پس بگیرند که موفق هم نشدند. در جنگ دوم بالکان یعنی یک سال بعد 1913، سرانجام این سه کشور موفق به پس گرفتن مقدونیه از ترک ها شدند اما صربستان و یونان با کنار گذاشتن بلغارستان، مقدونیه را بین خود تقسیم کردند. انقلابیون مقدونیه در طول جنگ جهانی دوم برای صربستان جنگیدند و به همین دلیل بعد از جنگ جهانی دولت مقدونیه در درون یوگوسلاوی به صورت یک استان خود مختار درآمد. در 8 سپتامبر سال 1991 مردم مقدونیه با انجام یک همه پرسی مقدونیه را به عنوان یک کشور مستقل از یوگوسلاوی جدا کردند.

مناطق دیدنی مقدونیه

صلیب هزاره

یکی از مرتفع ترین صلیب های مذهب مسیحیت، همین صلیب است که از ارتفاعی 66 متری برخوردار می باشد و سازه آن در بخش جنوب غربی پایتخت جمهوری مقدونیه؛ یعنی اسکوپیه (Skopje) واقع شده است. این صلیب که از جمله جاذبه های گردشگری و دیدنی کشور مقدونیه بحساب می آید، بر روی کوه وودنو قرار گرفته و می توان از آن به نمایی شگفت انگیز نسبت به کل سطح شهر اسکوپیه دست پیدا کرد.

تصویر

پل سنگی اسکوپیه

اسکوپیه از یک بنای تاریخی دیگر تحت عنوان پل سنگی نیز برخوردار است که البته این پل یکبار در ثبر زلزله بصورت تمام و کمال ویران شد و پلی که در حال حاضر بخش مرکزی شهر را به بازار قدیمی آن متصل می کند، حاصل انجام یک پروسه بازسازی فوق العاده پیچیده بر روی این بنای سنگی می باشد. لازم به ذکر است این پل بر روی پایه هایی رومی قرار گرفته و آنطور که می گویند زمان ساخت آن بین سال های 1451 تا 1469 می باشد.

تصویر

کلیسای سنت جان

از دیدنی ترین کلیساهای ارتدوکس در منطقه بالکان باید به همین بنای مذهبی و فوق العاده چشم نواز تاریخی اشاره نماییم. کلیسای سنت جان مقدونیه درست در شهر اُهرید (Ohrid) واقع شده است و سبک معماری به کار رفته در ساخت آن ترکیی از سبک های ارمنی و بیزانسی می باشد. پیشنهاد می کنیم در سفر به مقدونیه حتما از این جاذبه دیدنی و توریستی بازدید بعمل آورید.

تصویر

کوکینو

نام شهر باستانی کوکینو را هم به فهرست مقاصد گردشگری تان در جمهوری مقدونیه اضافه کنید. این شهر که از سال 2001 میلادی مورد توجه مسئولان دولتی مقدونیه ای واقع شده است و آنان درصدد ایجاد یک جاذبه گردشگری ممتاز در مملکت خود هستند، تحت عملیات عظیم مرمت و بازسازی قرار گرفته است و امروزه بی اغراق یکی از منحصر به فردترین جاذبه های طبیعی موجود در منطقه بالکان اروپا بحساب می آید و همچنان گروه های مختلف تحقیقاتی و اکتشافی از سراسر دنیا برای بازدید از این مکان به مقدونیه سفر می کنند.

تصویر

پارک ملی ماوروو

خیلی حیف است اگر در تابستان مهمان مردم دوست داشتنی و کاملا خونگرم مقدونیه شوید و از پارک ملی ماورووی این کشور بازدید بعمل نیاورید! پارک ماوروو در حقیقت یکی از بزرگترین مجموعه های طبیعی و تفریحاتی موجود در مقدونیه است که در دل آن می توان با دریاچه ها، زیستگاه انواع جانوران و همچنین کلی پوشش انبوه طبیعی مواجه شد و یک طبیعت گردی بی نظیر را از طریق مسیرهای موجود در آن، تجربه نمود.

تصویر

اشترومیکا

مقدونیه از شهرهای دیدنی و بسیار جذابی نیز برخوردار است که یکی از آن ها شهر اشترومیکا نام دارد. این شهر که در بخش شرقی جمهوری مقدونیه واقع شده است، عمده شهرت خود را مدیون وجود عبادتگاه باستانی Byzantine در بخش حاشیه ای خود می باشد. البته نباید از جو فوق العاده آرام و دلپذیر این شهر کوچک و زیبا نیز غافل شد که قطعا نکته مهمی برای گردشگران و توریست های علاقه مند به اقامت در اماکنی دنج و خلوت می باشد.

تصویر

قلعه ساموئل

اما آخرین جاذبه گردشگری و فوق العاده دیدنی جمهوری مقدونیه که در این مطلب از سدره به معرفی آن برایتان خواهیم پرداخت، یک قلعه نظامی به نام ساموئل در شهر اُهرید است که در گذشته های بسیار دور از آن به عنوان یک قصر کاملا سلطنتی نیز استفاده می شده و اکنون با بازسازی کاملی که در سال 2003 میلادی بر روی این مکان انجام شده است، یکی از پرچم داران صنعت توریسم مقدونیه در کل دنیا بحساب می آید.

تصویر

فستیوال ها و رویدادها و جشن ها در مقدونیه

جشن و فستیوال پایکوبی بر روی پل سنگی با شکوه استون برگزار می شود که در شهر اسکوپیه قرار دارد و به طور کلی بر روی رود واردار واقع شده است. این پل سنگی زیبا محل تجمع مردمان بسیاری است و به طور کلی یکی از مهمترین عناصری است که سبب می شود ارتباط روزانه بین ساکنان و بازدیدکنندگان شکل بگیرد. این پل سنگی نماد پیروزی و امنیت است به طوری که مردم کشور مقدونیه را از همه بلایای طبیعی و تهدید حفظ می کند. این پل به طور کلی بازسازی زیادی را شکل داده است و ارزش خاص خود را دارد.

در فستیوال های شکل گرفته در کشور مقدونیه بازدید از این پل زیبا شرایط خاص خود را دارد. بازدید از این پل واجب است و فضای خوبی دارد. مشخص است که بر روی این پل یک سری جشن های دوره ای و پایکوبی ها نیز شکل می گیرد. مشخص است که شرایط بازدید از پل در رده بندی های خاصی شکل گرفته است.

فضای این جشن برای جوانان بسیار عالی است به طوری که افراد می توانند در این جشن به بهترین شکل ممکن فضای شادسازی را شکل دهند. پل سنگی استون در لیست پل هایی قرار دارد که می تواند شرایط بازدید مشخصی را شکل دهد. این پل می تواند یک انتخاب خوب برای همه کسانی باشد که گشت و گذارهای شبانه را دوست دارند. این جشن به صورت دسته جمعی برگزار می شود و با حرکات دست و پا و پایکوبی شکل می گیرد و بسیار مفرح است.

فصول مناسب سفر به مقدونیه

کسانی که قصد خرید بلیط کشور مقدونیه دارند بهتر است که جریان آب و هوایی را لحاظ کنند، در ماه های اکتبر تا نوامبر شرایط سفر به کشور مقدونیه بسیار عالی است و هوا دلپذیر و بسیار مطلوب است، این در حالی است که قیمت اجاره آپارتمان در کشور مقدونیه به هیچ عنوان ارزان نبوده و شرایط پیچیده در خصوص اجاره خانه در کشور مقدونیه دیده می شود.

در صورتی که افراد علاقه به سفرهای گرم دارند می توانند ماه مارس را بهترین گزینه بدانند در این ماه هوا اغلب آفتابی و گرم است و جریان های مخصوصی را طی می کند. در ماه مارس افراد می توانند از نظر امنیتی نیز شرایط بهتری در جاده داشته باشند.

در صورتی که شخص به دنبال سفرهای زمستانی به کشور مقدونیه است باید سپتامبر تا آوریل را انتخاب نماید در این دوره زمانی خبری از هوای گرم و آفتابی نبوده و هوا ابری است و بارندگی هم زیاد است.

غیر ممکن است کسی به کشور مقدونیه به خصوص شهر اسکوپیه سفر کند اما طعم غذاهای محلی آن را نچشیده باشد این کشور پر از غذاهایی با طعم و آمیزه های فرهنگی است و ترکیب غذاهای بی نظیری را شکل می دهد. در صورتی که قصد دارید غذاهای کشور مقدونیه را تست کنید بهتر است که ماه آگوست را انتخاب کنید. رستوران های محلی این کشور بهترین غذا را با قیمت ارزان ارائه می دهند.

غذاهای بین المللی در کشور مقدونیه به طور کلی وابسته به رستوران های چینی و ایتالیایی و هندی بوده و طعم عالی دارند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (590 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (107 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (56 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (40 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (18 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان