ساعدنیوز
ساعدنیوز

معرفی جاذبه های مهم توریستی و گردشگری مقدونیه

  پنجشنبه، 23 بهمن 1399   زمان مطالعه 8 دقیقه
معرفی جاذبه های مهم توریستی و گردشگری مقدونیه
در این بخش از سایت، مطالبی در مورد کشور مقدونیه را برای شما آماده کرده ایم، امیدواریم که مورد توجه شما قرار گیرد.

مقدونیه کشوری اروپای است که شمال کشور یونان و در شبه جزیره بالکان قرار گرفته است. بیشترین مساحت مقدونیه را فلاتی با ارتفاع 600 تا 900 متر تشکیل می دهد و رودخانه واردار کشور را به دو قسمت تقسیم می کند. دریاچه های بسیار مهمی نیز در جنوب شرقی مقدونیه قرار گرفته اند.
این کشور به دلیل طبیعت زیبا و بکری که دارد توریست های زیادی را جذب می کند. به این صورت که در مقدونیه حوصله ی کسی سر نخواهد رفت.

تاریخ

کشور مقدونیه در سده پنجم و ششم پیش از میلاد دارای پادشاهی مستقل بود و بر خلاف آتن و اسپارت در یونان، هم پیمان هخامنشیان بود به گونه ای که اسکندر، پادشاه مقدونیه آن زمان، نقش سفیر ایران را در یونان بر عهده داشت.
سال 1389 میلادی، زمانی که مقدونیه در تصرف صربها بود قوم ترک عثمانی نیز اقدام به تصرف مقدونیه کرد و موفق شد تا مقدونیه و صربستان را بطور کامل با رهبری اوتوم به تصرف درآورد. با شکست خوردن ترک های عثمانی در سال 1387 میلادی، توسط روسیه بار دیگر مقدونیه با عقد عهدنامه سنت استفانو بین روسیه و بلغارستان به بلغارستان ملحق شد ولی دوباره ترک های عثمانی توانست با پشتیبانی غرب مقدونیه را از بالکان جدا کند. سرانجام در سال 1893میهن پرستان مقدونی حزب انقلابیون مقدونیه را تشکیل دادند و به مبارزه برای بدست آوردن استقلال علیه دولت عثمانی پرداختند؛ ولی در ماه مه سال 1903 که انقلابیون به اوج قدرت خود رسیده بودند توسط دولت به طرز وحشیانه ای قتل عام شدند و رهبر آنها کووچه دلکی به سمبل میهن پرستی مقدونیه تبدیل شد. جنگ اول بالکان که سال 1912 رخ داد، بلغارستان، یونان و صربستان با یکدیگر متحد شدند تا بتوانند مقدونیه را از ترک ها پس بگیرند که موفق هم نشدند. در جنگ دوم بالکان یعنی یک سال بعد 1913، سرانجام این سه کشور موفق به پس گرفتن مقدونیه از ترک ها شدند اما صربستان و یونان با کنار گذاشتن بلغارستان، مقدونیه را بین خود تقسیم کردند. انقلابیون مقدونیه در طول جنگ جهانی دوم برای صربستان جنگیدند و به همین دلیل بعد از جنگ جهانی دولت مقدونیه در درون یوگوسلاوی به صورت یک استان خود مختار درآمد. در 8 سپتامبر سال 1991 مردم مقدونیه با انجام یک همه پرسی مقدونیه را به عنوان یک کشور مستقل از یوگوسلاوی جدا کردند.

مناطق دیدنی مقدونیه

صلیب هزاره

یکی از مرتفع ترین صلیب های مذهب مسیحیت، همین صلیب است که از ارتفاعی 66 متری برخوردار می باشد و سازه آن در بخش جنوب غربی پایتخت جمهوری مقدونیه؛ یعنی اسکوپیه (Skopje) واقع شده است. این صلیب که از جمله جاذبه های گردشگری و دیدنی کشور مقدونیه بحساب می آید، بر روی کوه وودنو قرار گرفته و می توان از آن به نمایی شگفت انگیز نسبت به کل سطح شهر اسکوپیه دست پیدا کرد.

تصویر

پل سنگی اسکوپیه

اسکوپیه از یک بنای تاریخی دیگر تحت عنوان پل سنگی نیز برخوردار است که البته این پل یکبار در ثبر زلزله بصورت تمام و کمال ویران شد و پلی که در حال حاضر بخش مرکزی شهر را به بازار قدیمی آن متصل می کند، حاصل انجام یک پروسه بازسازی فوق العاده پیچیده بر روی این بنای سنگی می باشد. لازم به ذکر است این پل بر روی پایه هایی رومی قرار گرفته و آنطور که می گویند زمان ساخت آن بین سال های 1451 تا 1469 می باشد.

تصویر

کلیسای سنت جان

از دیدنی ترین کلیساهای ارتدوکس در منطقه بالکان باید به همین بنای مذهبی و فوق العاده چشم نواز تاریخی اشاره نماییم. کلیسای سنت جان مقدونیه درست در شهر اُهرید (Ohrid) واقع شده است و سبک معماری به کار رفته در ساخت آن ترکیی از سبک های ارمنی و بیزانسی می باشد. پیشنهاد می کنیم در سفر به مقدونیه حتما از این جاذبه دیدنی و توریستی بازدید بعمل آورید.

تصویر

کوکینو

نام شهر باستانی کوکینو را هم به فهرست مقاصد گردشگری تان در جمهوری مقدونیه اضافه کنید. این شهر که از سال 2001 میلادی مورد توجه مسئولان دولتی مقدونیه ای واقع شده است و آنان درصدد ایجاد یک جاذبه گردشگری ممتاز در مملکت خود هستند، تحت عملیات عظیم مرمت و بازسازی قرار گرفته است و امروزه بی اغراق یکی از منحصر به فردترین جاذبه های طبیعی موجود در منطقه بالکان اروپا بحساب می آید و همچنان گروه های مختلف تحقیقاتی و اکتشافی از سراسر دنیا برای بازدید از این مکان به مقدونیه سفر می کنند.

تصویر

پارک ملی ماوروو

خیلی حیف است اگر در تابستان مهمان مردم دوست داشتنی و کاملا خونگرم مقدونیه شوید و از پارک ملی ماورووی این کشور بازدید بعمل نیاورید! پارک ماوروو در حقیقت یکی از بزرگترین مجموعه های طبیعی و تفریحاتی موجود در مقدونیه است که در دل آن می توان با دریاچه ها، زیستگاه انواع جانوران و همچنین کلی پوشش انبوه طبیعی مواجه شد و یک طبیعت گردی بی نظیر را از طریق مسیرهای موجود در آن، تجربه نمود.

تصویر

اشترومیکا

مقدونیه از شهرهای دیدنی و بسیار جذابی نیز برخوردار است که یکی از آن ها شهر اشترومیکا نام دارد. این شهر که در بخش شرقی جمهوری مقدونیه واقع شده است، عمده شهرت خود را مدیون وجود عبادتگاه باستانی Byzantine در بخش حاشیه ای خود می باشد. البته نباید از جو فوق العاده آرام و دلپذیر این شهر کوچک و زیبا نیز غافل شد که قطعا نکته مهمی برای گردشگران و توریست های علاقه مند به اقامت در اماکنی دنج و خلوت می باشد.

تصویر

قلعه ساموئل

اما آخرین جاذبه گردشگری و فوق العاده دیدنی جمهوری مقدونیه که در این مطلب از سدره به معرفی آن برایتان خواهیم پرداخت، یک قلعه نظامی به نام ساموئل در شهر اُهرید است که در گذشته های بسیار دور از آن به عنوان یک قصر کاملا سلطنتی نیز استفاده می شده و اکنون با بازسازی کاملی که در سال 2003 میلادی بر روی این مکان انجام شده است، یکی از پرچم داران صنعت توریسم مقدونیه در کل دنیا بحساب می آید.

تصویر

فستیوال ها و رویدادها و جشن ها در مقدونیه

جشن و فستیوال پایکوبی بر روی پل سنگی با شکوه استون برگزار می شود که در شهر اسکوپیه قرار دارد و به طور کلی بر روی رود واردار واقع شده است. این پل سنگی زیبا محل تجمع مردمان بسیاری است و به طور کلی یکی از مهمترین عناصری است که سبب می شود ارتباط روزانه بین ساکنان و بازدیدکنندگان شکل بگیرد. این پل سنگی نماد پیروزی و امنیت است به طوری که مردم کشور مقدونیه را از همه بلایای طبیعی و تهدید حفظ می کند. این پل به طور کلی بازسازی زیادی را شکل داده است و ارزش خاص خود را دارد.

در فستیوال های شکل گرفته در کشور مقدونیه بازدید از این پل زیبا شرایط خاص خود را دارد. بازدید از این پل واجب است و فضای خوبی دارد. مشخص است که بر روی این پل یک سری جشن های دوره ای و پایکوبی ها نیز شکل می گیرد. مشخص است که شرایط بازدید از پل در رده بندی های خاصی شکل گرفته است.

فضای این جشن برای جوانان بسیار عالی است به طوری که افراد می توانند در این جشن به بهترین شکل ممکن فضای شادسازی را شکل دهند. پل سنگی استون در لیست پل هایی قرار دارد که می تواند شرایط بازدید مشخصی را شکل دهد. این پل می تواند یک انتخاب خوب برای همه کسانی باشد که گشت و گذارهای شبانه را دوست دارند. این جشن به صورت دسته جمعی برگزار می شود و با حرکات دست و پا و پایکوبی شکل می گیرد و بسیار مفرح است.

فصول مناسب سفر به مقدونیه

کسانی که قصد خرید بلیط کشور مقدونیه دارند بهتر است که جریان آب و هوایی را لحاظ کنند، در ماه های اکتبر تا نوامبر شرایط سفر به کشور مقدونیه بسیار عالی است و هوا دلپذیر و بسیار مطلوب است، این در حالی است که قیمت اجاره آپارتمان در کشور مقدونیه به هیچ عنوان ارزان نبوده و شرایط پیچیده در خصوص اجاره خانه در کشور مقدونیه دیده می شود.

در صورتی که افراد علاقه به سفرهای گرم دارند می توانند ماه مارس را بهترین گزینه بدانند در این ماه هوا اغلب آفتابی و گرم است و جریان های مخصوصی را طی می کند. در ماه مارس افراد می توانند از نظر امنیتی نیز شرایط بهتری در جاده داشته باشند.

در صورتی که شخص به دنبال سفرهای زمستانی به کشور مقدونیه است باید سپتامبر تا آوریل را انتخاب نماید در این دوره زمانی خبری از هوای گرم و آفتابی نبوده و هوا ابری است و بارندگی هم زیاد است.

غیر ممکن است کسی به کشور مقدونیه به خصوص شهر اسکوپیه سفر کند اما طعم غذاهای محلی آن را نچشیده باشد این کشور پر از غذاهایی با طعم و آمیزه های فرهنگی است و ترکیب غذاهای بی نظیری را شکل می دهد. در صورتی که قصد دارید غذاهای کشور مقدونیه را تست کنید بهتر است که ماه آگوست را انتخاب کنید. رستوران های محلی این کشور بهترین غذا را با قیمت ارزان ارائه می دهند.

غذاهای بین المللی در کشور مقدونیه به طور کلی وابسته به رستوران های چینی و ایتالیایی و هندی بوده و طعم عالی دارند.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری بسیار قدیمی از 17 سالگی آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب/ساده زیستی رهبر از ابتدای زندگی (276 نظر) میز عزای ساده و بدون تجملات مادر محسن کیایی، مجری برنامه صداتو +عکس/ روحشون شاد چه چهره دلنشینی داشتن (153 نظر) بهترین گردو ایران متعلق به کدام شهر است (130 نظر) (عکس) دمپایی‌های لاکچری بچه‌های دهه شصت / هر کی از اینا برای بچش می‌خرید خیلی لاکچری بود ... (103 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (54 نظر) شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... (47 نظر) (عکس) زیبایی بی حد و اندازه روژان سریال نون خ در عکسی که هدیه بازوند در اینستاگرامش منتشر کرد / مهیار حق داره این قدر عاشقش باشه ... (32 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (32 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (32 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (28 نظر) خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (24 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همیشه عضو خانواده پرسپولیس هستم/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم (24 نظر) میز عزای شیک پسر نسرین مقانلو با گل آرایی منحصر به فرد و شمع و تسبیح/ حیف جوونیش+عکس (21 نظر) نگاهی به گل آرایی فوق زیبا و شیک مراسم ترحیم رضا داوودنژاد/ واقعا حیف جوونیش+عکس (20 نظر) رونمایی از خواهر زیبا و واقعی رحمان و رحیم پایتخت / فقط شباهت بی حد و اندازه به برادراش+عکس (18 نظر)
دیگران می‌خوانند   
عاشقانه های جذاب شبنم مقدمی، داور صداتو و همسر جوان و خوشتیپش/ ایشالا به پای هم پیر بشین+عکس تصویری بسیار قدیمی و کمتر دیده شده از کودکی و جوانی رهبر معظم انقلاب تولد حیرت انگیز و هوش پران یک بچه خرگوش با صورت شبیه فیل+عکس فال انبیاء روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 (عکس) گریه های تلخ همسر جوان حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله ها در روز تشییع پیکرش/ روحش شاد و یادش گرامی نگاهی به کیک دو طبقه سالگرد ازدواج پدرام کریمی مجری مشهور ایرانی و همسر باکلاسش+عکس کودکی بامزه سعید آقاخانی، نورالدین خانزاده سریال نون خ/ چقدر ناز و گوگولی+عکس تبریک تولد جالب محسن کیایی برای بهرام رادان/ چه سلفی زیبا و خاصی+عکس خلاقیت جالب یک مادر ایرانی با نوشته جالب روی یخچال/ این متن پربازدید شد+عکس تغییر چهره هوش پران مژده لواسانی با لباس بندری در قایق+عکس سکانس خنده دار نعیمه نظام دوست: وقتی خارجی میشه و با مهمون روسی حرف میزنه +ویدئو/فقط خنده هاش وسط مکالمه... فال شمع روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 عجیب‌ترین بخشش در خوزستان: مقتول دستور بخشش قاتلش را داد خواهرکشی ناموسی در مشهد/ قتل زن 23 ساله به دست برادر 17 ساله سورپرایز تولد خاص علی دایی برای یک دوست و طرفدار/ چه کیک خرسی بامزه و قشنگی+عکس خواستگاری باحال مهران مدیری از نعیمه نظام دوست 20 ساله/ این سکانس عالیه+ویدیو اتمام حجت خلاقانه صاحب بوتیک تهرانی با خریداران درباره تعویض و پس دادن لباس +عکس/ مشخصه یا بیشتر توضیح بده😂 عجیب و غریب‌ترین مهریه‌های تاریخ ایران که باور نمی‌کنید/ از بال مگس و 1000 سفر پیاده به کربلا تا.... کاظم نوربخش، سلمان نون خ: توی مراسم ختم به من میگن بخند! فال ابجد روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 کوچکترین و منحصربفردترین کتابفروشی تهران که در دیوار جا خوش کرده+عکس فال حافظ با تفسیر روز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 + فیلم خلاقیت خنده دار اُوستا معمار در طراحی در و پله برای ورودی/دکترا افتخاری حق توئه هم وطن+ عکس زیبایی و جذابیت منحصربفرد ندا قاسمی، شیرین سریال نون خ/برق نگاهش هوش از سر آدم می پراند+عکس رونمایی مژده لواسانی از کیف زیبا و شیکش به رنگ کرمی/ در عین سادگی خیلی خاصه+عکس نگاهی به عکس های خصوصی شاهان شکیبا مجری خوش بر و روی تی وی پلاس/ ماشالا چه چشمای خوشگلی بیوگرافی و زندگی خصوصی مصطفی و مجتبی بلال حبشی، رحمان و رحیم سریال پایتخت+ تصاویر جذاب و دیدنی صدای بهشتی پسر شرکت کننده با خوانندگی آهنگ چشمای تو در برنامه صداتو +ویدئو/هنوزم چشمای تو مثل شبای پر ستارست... وقتی ستاره سادات قطبی کمبود نداشتن دختر رو با عروسک جبران میکنه+ویدیو/ ولی بهش میاد مامان دختر باشه نه 4 تا پسر خلاقیت منحصر به فرد یک مشتری در مدل موی درخواستی از آرایشگر حماسه آفرید +عکس/سلطان شینیون در سطح خاورمیانه😂 خلاقیت تحسین برانگیز شهرداری تبریز برای زیباسازی شهر حماسه آفرید/ این تصویر زیبا رو فقط تو ایران میشه دید+عکس مهران مدیری: گربه‌ام را هم به هنرمندان نمی‌دهم چه برسد به دخترم! +ویدئو اقدام تحسین برانگیز صاحب نیسان تبریزی در حمل بار با ماشینش+ویدیو/ سخاوت به جیب نیست به دله👌 نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس حضور چهره های فوتبالی برای عرض تسلیت به عابدزاده در مراسم ختم پدرش+عکس/از علی دایی و کریم باقری تا علی پروین و مهدی و رحمتی تصویری از رژه گشت کمیته در دهه شصت+ تاریخچه گشت ارشاد از اول انقلاب تاکنون خلاقیت خنده دار و حواس پرت کن فردی در رانندگی با ماشینی عجیب که سر و تهش برعکس شده+ویدیو/لامصب این معلوم نیست که داره میره یا میاد😂😂 بهترین سایت خرید پیج اینستاگرام در ایران کدام است؟
تیتر امروز   
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 عجیب‌ترین بخشش در خوزستان: مقتول دستور بخشش قاتلش را داد خواهرکشی ناموسی در مشهد/ قتل زن 23 ساله به دست برادر 17 ساله عجیب و غریب‌ترین مهریه‌های تاریخ ایران که باور نمی‌کنید/ از بال مگس و 1000 سفر پیاده به کربلا تا.... فال ابجد روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 کوچکترین و منحصربفردترین کتابفروشی تهران که در دیوار جا خوش کرده+عکس فال حافظ با تفسیر روز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 + فیلم فال انبیاء روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 بیوگرافی و زندگی خصوصی مصطفی و مجتبی بلال حبشی، رحمان و رحیم سریال پایتخت+ تصاویر جذاب و دیدنی 9 اردیبهشت 1357 در ایران چه خبر بود؟ دردسرهای چغاله خوردن زیاد معشوقه سوئدی محمدرضا شاه در ایران! استایل اسپرت آیت الله هاشمی رفسنجانی در ژاپن که هرگز ندیده اید+عکس برگزاری مجدد آزمون سراسری در خراسان جنوبی
منتخب روز   
نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده