معرفی کتاب آیین سخنرانی اثر دیل کارنگی

  سه شنبه، 03 خرداد 1401   زمان مطالعه 6 دقیقه
معرفی کتاب آیین سخنرانی اثر دیل کارنگی
یکی از سخت ترین کار های دنیا که همه افراد انجامش داده اند و همه معتقدند که برای بار اول آن را خراب کرده اند؛ سخنرانی است. سخنرانی و ارائه دادن در مقابل یک جمع یکی از سخت ترین تجربه های جهان است که تقریبا همه ما این تجربه را داریم و حداقل یک بار در زندگی استرسش را تجربه کرده ایم. همراه ساعد نیوز باشید.

دیل کارنگی

دیل هاریسون کارنگی (به انگلیسی: Dale Harbison Carnegie) (زاده ۲۴ نوامبر ۱۸۸۸ – درگذشته ۱ نوامبر ۱۹۵۵) یک نویسنده و سخنران آمریکایی توسعه دهندهٔ درس هایی در زمینهٔ پیشرفت شخصی، فروشندگی و سخنرانی در جمع بود. او در یک خانوادهٔ فقیر در میزوری به دنیا آمد. دیل در نوجوانی مجبور بود ساعت ۴ صبح از خواب برخیزد تا شیر گاوهای خانواده را بدوشد. او در خانهٔ خود در نیویورک درگذشت. یکی از شاخص ترین و مهمترین ایدهٔ کارنگی در کتاب هایش این بود که می توان اخلاق برخی را با تغییر دادن رفتارمان در مقابل شان، تغییر داد. دیل کارنگی، نویسنده و سخنران آمریکایی که کتاب های آیین کارنگی از مجموعه آثار محبوب اوست. وی در تاریخ 24 نوامبر 1888 در شهر مری ویل در ایالت میزوری، چشم به جهان گشود. او پسر دوم خانواده بود و هنگامی که کودکی خردسال بود، به همراه خانواده اش به بلتون، نقل مکان کردند. وی دوران دانشجویی خود را در کالج ایالتی آموزگاران وارنربرگ، مشغول به تحصیل بود. اولین شغل کارنگی، فروش دوره های مکاتبه ای آموزشی به دامداران بود. پس از آن او به فروش گوشت خوک، چربی خوک و حتی صابون روی آورد. دیل در گسترش حوزه تجارتش در شمال اوماها و نبراسکا، بسیار موفق شده بود. دیل بعد از پسانداز کردن 500 دلار، فروشندگی را در سال 1911 رها کرد تا به آرزوی دیرینه اش؛ تدریس و سخنرانی در شاتاوکاوا، برسد ولی سرانجام از آکادمی هنر های تجسمی در نیویورک سردرآورد. وی در بین کار های خود بازیگری نیز کرد و در آن کم و بیش وموفق بود. دیل پس از پایان پروژه خود در آکادمی به نیویورک برگشت و به نوشتن کتاب مشغول شد.

پوستر دیل کارنگی

درباره کتاب آیین سخنرانی اثر دیل کارنگی

کتاب آیین سخنرانی (Quick and Easy Way to Effective Speaking)، یکی از کتاب های مجموعه آیین دیل کارنگی می باشد که در سال 1962 چاپ شد. کتابی کلاسیک درباره نحوه سخنرانی و ارائه مطلب در برابر جمع که تا به امروز، بین کتاب های محبوب تمام افراد جهان است و بسیاری از سخنران ها یا شو من های معروف، آن را خوانده اند. این کتاب در سالیان اخیر، فروش بسیاری داشته است و به بیش از 20 زبان مختلف و زنده دنیا ترجمه شد. با این وجود افرا زیادی وجود دارند که هنوز به این کتاب دسترسی نداشته اند و آن را مطالعه نکرده اند. کتاب آیین سخنرانی حاوی بسیاری از عقاید و دستورالعمل های بسیار مهم و ارزشمند است که روی امور روزانه تمامی انسان ها تاثیر می گذارد. در حال حاضر یکی از نکات بسیار جالب درباره این کتاب این است که برخی از مبانی و دروس آن، در کلاس های مختلف سخنرانی یا حتی دانشگاه ها تدریس می شوند و سالانه هزاران نفر از این کلاس ها فارغ التحصیل می شوند. مردم در این دوره های ثبت نام می کنند تا بتوانند استعداد های پنهانی خود را کشف کنند و با استفاده از آنها زندگی شادتر، دلیرانه تر و پرثمر تر شود. قواعد مورد مطالعه در این کتاب و به کار گرفتن آنها، به هر فردی در دنیا کمک می کند تا ضمن ملاقات با اشخاص و گروه های مختلف، با گشاده روی، آسودگی خیال و به طرز موثر و قانع کننده ای با آنها سخن بگویید.

فهرست این کتاب به این شکل است:

  • فصل اول: اعتماد به نفس و شهامت خود را افزایش دهید
  • فصل دوم: شیوه ی صحیح آمادگی برای انجام سخنرانی
  • فصل سوم: سخنران های معروف چگونه سخنرانی خود را آماده می کردند؟
  • فصل چهارم: تقویت حافظه
  • فصل پنجم: نکات مهم در اجرای موفقیت آمیز یک سخنرانی
  • فصل ششم: راز سخنرانی موفقیت آمیز
  • فصل هفتم: منش و شخصیت شما در روی سکوی سخنرانی
  • فصل هشتم: سخنرانی خود را چگونه شروع کنیم؟
  • فصل نهم: سخنرانی خود را چگونه به پایان برسانیم
  • فصل دهم: چگونه می توانیم مقصود خود را به روشنی بیان کنیم؟
  • فصل یازدهم: چگونه می توان شنوندگان را به موضوع سخنرانی علاقه مند ساخت؟
  • فصل دوازدهم: چگونه شیوه ی بیان خود را بهبود بخشیم؟
  • فصل سیزدهم: نحوه صحیح معرفی کردن کسی برای انجام سخنرانی یا گرفتن جایزه

در بخشی از کتاب آیین سخنرانی می خوانیم:

وقتی که یادگیری چیز جدیدی را شروع می کنیم. به تدریج در آن پیشرفت نمی کنیم. بلکه با یک جهش ناگهانی جلو می رویم. بعد مدتی دچار سکون می شویم وحتی ممکن است به عقب برگردیم و بعضی چیزها را از دست بدهیم. اغلب روان شناسان این دوره های پسرفت را تایید می کنند و آن را منطقه ی یک نواخت منحنی یادگیری می نامند. گاهی اوقات دانشجویان کلاس فن سخنرانی هفته ها در یکی از این منطقه های یک نواخت باقی می مانند و هر چه قدر تلاش می کنند قادر نیستند آن را پشت سر بگذارند. در این میان افرادی که از اراده ای ضعیف برخوردارند از فرط نومیدی تسلیم می شوند. اما آنهایی که اراده و پشتکار قدرتمندی دارند مقاومت کرده و یک روز ناگهان بدون آنکه بفهمند چه اتفاقی رخ داده متوجه می شوند که پیشرفت چشمگیری پیدا کرده اند. این ها به یک باره از منطقه ی یکنواخت اوج گرفته و مثل یک هواپیما بالا می روند و با فوت وفن سخنرانی به خوبی آشنا می شوند. آنها به راحتی می توانند سخنرانی خود را با حالتی طبیعی و قدرتمند ایراد کنند.

ترجمه ی کتاب آیین سخنرانی به فارسی

مهناز بهرنگی مترجم آثار دیل کارنگی به زبان فارسی است. او متولد سال 1341 است و ترجمه آثار مختلفی را در کارنامه ی خود دارد. شما می توانیدمجموعه ی «آیین همسرداری»، «آیین زندگی» و «آیین دوست یابی» را با ترجمه دقیق و روان مهناز بهرنگی مطالعه کنید. انتشارات شبگیر کتاب آیین سخنرانی را با ترجمه ی مهناز بهرنگی عرضه کرده و در اختیار علاقه مندان قرارداده است.

چرا باید کتاب آیین سخنرانی را خواند؟

کتاب آیین سخنرانی در دسته ی کتاب های آموزش سخنرانی قرار دارد. کتاب آیین سخنرانی مناسب برای گروه سنی بزرگ سال است. تعداد صفحات نسخه ی چاپی کتاب 240 صفحه است که با مطالعه ی روزانه 20 دقیقه می توانید این کتاب را در 12 روز بخوانید. کتاب آیین سخنرانی جزو کتاب های حجیم و بلند با موضوع آموزش سخنرانی است. این کتاب برای افرادی که وقت بیشتری برای مطالعه دارند و می خواهند در زمینه ی آموزش سخنرانی زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص دهند، انتخاب مناسبی است.

نقد و بررسی کتاب آیین سخنرانی

سخنرانی در جمع کاری سخت و پراسترس است که با تمرین و تکرار می توان به آن تسلط یافت. اغلب افراد موفق و سرشناس در دنیا، سخنرانان ماهر و تاثیرگذاری هستند که جمعیت زیادی با اشتیاق به صحبت های آنان گوش می دهند. توانایی صحبت کردن در جمع نیز مانند هر مهارت دیگر خدادادی نیست و می توان آن را با رعایت اصول و تمرین تکنیک های گوناگون به دست آورد. دیل کارنگی در کتاب آیین سخنرانی هر آنچه برای یک سخنرانی حرفه ای و اثربخش مورد نیاز است را به شما می آموزد.

شناسنامه کتاب آیین زندگی

  • نویسنده: دیل کارنگی

  • مترجم: مهناز بهرنگی

  • زبان: فارسی
  • ناشر چاپی: انتشارات شبگیر
  • تعداد صفحات: 271
  • موضوع کتاب: کتاب های ارتباطات و روابط عمومی
  • نسخه الکتریکی:دارد
  • نسخه صوتی : دارد

امیدوارم از محتوای معرفی کتاب نهایت لذت را برده باشید و برای کسانی که کتاب دوست هستند، میتوانید ارسال نمایید. همچنین برای مشاهده ی مطالب پر محتوای دیگر میتوانید به بخش فرهنگ و هنر ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (671 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (197 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (18 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان