معرفی کتاب آنگاه به پایان رسیدیم اثر جاشوا فریس

  سه شنبه، 18 بهمن 1401   زمان مطالعه 6 دقیقه
معرفی کتاب آنگاه به پایان رسیدیم اثر جاشوا فریس
کتاب صوتی آنگاه به پایان رسیدیم یکی از افتخارآمیزترین آثار داستانی آمریکا در سال 2007 بود. جاشوا فریس در این رمان ماجرای همکارانی را روایت می‌کند که در آژانس تبلیغاتی مشغول به کارند و با کاهش تقاضای مشتریان، به مشکلات مالی و شخصی دچار می‌شوند. در ادامه ساعدنیوز به معرفی کتاب فوق پرداخته است. همراه ما باشید.

درباره جاشوا فریس

جاشوا فریس (انگلیسی: Joshua Ferris؛ زادهٔ ۸ نوامبر ۱۹۷۴) یک نویسنده، پدیدآور، و رمان نویس اهل ایالات متحده آمریکا است. جاشوآ در سال ۱۹۷۴ در دنویل، ایلینوی متولد شد. ۱۰ ساله بود که به همراه مادر، خواهر، برادر و پدرخوانده اش به فلوریدا نقل مکان کردند. در دانشگاه آیووا در رشته زبان و فلسفه تحصیل کرد. سپس به شیکاگو رفت و مدتی رادر یک شرکت تبلیغاتی کار کرد. پس از آن به دانشگاه کالیفرنیا، ارواین رفت و در رشته هنرهای زیبا کارشناسی ارشد گرفت. اولین داستانش در ۱۹۹۹ در آیوا ریویو منتشر شد. اولین رمانش با نام آنگاه به پایان رسیدم با اقبال خوانندگان و منتقدان روبرو شد و وی را به عنوان نویسنده ای آینده دار مطرح کرد. این کتاب برای جاشوا توانست جایزه پن بنیاد همینگوی و نامزدی نهایی جایزه کتاب ملی را به ارمغان آورد. دومین رمان فریس با نام بی نام در سال ۲۰۱۰ منتشر شد. نویسنده مجله اکونومیست در توصیف این رمان آن را بهترین رمانی که ظرف ۱۰ سال گذشته مطالعه کرده، معرفی کرد. در ماه مه ۲۰۱۴ آخرین رمان فریس با نام دوباره بیدار شدن در زمان مناسب منتشر شد. این کتاب یکی از شش کتابی بود که سال ۲۰۱۴ در جایزه ادبی بوکر نامزد شده بود. جاشوا فریس در ایران نیز نامی شناخته شده است و رمان های آنگاه که به پایان رسیدم و بی نام به فارسی ترجمه شده است. آخرین رمان این نویسنده نیز با عنوان دوباره بیدار شدن در زمان مناسب توسط پری سا جوادی در انتشارات مهرگان خرد ترجمه شده است.

پوستر جاشوا فریس 

درباره کتاب آنگاه به پایان رسیدیم

اولین رمان جاشوا فریس که مانند طوفان جوایز و افتخارات سال 2007 را درو کرد، شرحی کم نظیر از زندگی کارمندی است. او با قلمی جذاب و طناز از روابطی می گوید که در محل کار شکل می گیرد، از اتفاقات خوشحال کننده یا اسف باری که در این محیط رخ می دهد و از ما می خواهد با نگاهی جدید به اطراف خود نگاه کنیم. شخصیت های کتاب صوتی آنگاه به پایان رسیدیم (Then We Came to the End) شاید در نگاه اول اغراق آمیز باشند، اما همه ما در دنیای کارمندی با نمونه ی این افراد برخورد داشته ایم. ما با آن ها کار می کنیم، کنارشان ناهار می خوریم، همدیگر را دست می اندازیم و گاه خوب از خجالت یکدیگر درمی آییم ولی این داستان تحسین شده، ما را وادار می کند تا آن ها را واقعا ببینیم. روزمرگی ذات زندگی اداری و کار هشت ساعت در روزی است که به جز پایان هفته دست از سر ما برنمی دارد. بعد از مدتی این حالت روانی-عاطفی چنان بر ما غالب می شود که فراموش می کنیم تا چه حد به همکارانمان نزدیک هستیم. کمتر کسانی به اندازه ی زنان و مردانی که در اتاق جلسه کنارمان می نشینند و خوب می دانند کدام غذای یخچال متعلق به ماست، ما را می شناسد. پس بیراه نیست که بگوییم یک شرکت/اداره تجسمی از خانواده با همه ی ویژگی هایش است: شایعات، شوخی، استراحت، تلاش، بدگویی، عصبانیت و البته مهربانی. رمان مقابل شما داستانی از همین جنس است، روایت یک خانواده ی کاری که در آژانسی تبلیغاتی در شهر شیکاگوی آمریکا اتفاق می افتد. شاغلان تمام وقت این شرکت را می شود به کندویی سرزنده و پر از حیات تشبیه کرد که زنبورهایش همیشه مشغول فعالیتند. آن ها پرانرژی از سمتی به سمت دیگر می دوند و به نظر خستگی ناپذیر می آیند. شخصیت های کتاب صوتی آنگاه به پایان رسیدیم مصممند که بر روزمرگی های کارشان غلبه کنند و شخصا برای ایجاد نشاط آستین بالا می زنند، چیزی که این جماعت الحق در این کار ماهرند! جاشوا فریس که در زمان تالیف کتاب سی وسه سال داشت روحیه ی هیجان طلب مردم قصه اش را به خوبی در لحن هم گنجانده، اما تصمیم ندارد خوشبختی آن ها را بیش از این ادامه دار کند. هول دادن صندلی ها در راهرو، قایم کردن پیتزای مخلوط پشت میز همکار تا بوی راسو بدهد، کش رفتن عینک آفتابی درحالی که هیچ مشکل مالی برای تهیه ی آن وجود ندارد و غیبت پشت سر همکاران با پایان دهه ی نود میلادی تمام می شود. آژانس به دلایلی رو به تعطیلی است و اتفاقاتی مثل تشخیص سرطان و ازدواج های شکست خورده اوضاع را برای کارمندان آن سخت می کند... .

جوایز و افتخارات کتاب آنگاه به پایان رسیدیم

  • کتاب پرفروش ملی (2007)
  • فینالیست جایزه ی ملی کتاب داستانی (2007)
  • برنده ی جایزه ی بهترین رمانِ اول از PEN/Hemingway در سال 2007
  • دومین کتاب داستانی برتر سال از دیدگاه مجله تایم (2007)
  • نامزد لیست بلند گاردین برای جایزه ی رمان اول (2007)
  • برنده ی جایزه ی PEN/Robert W. Bingham در سال 2008
  • نامزد لیست بلند فایننشال تایمز برای بهترین کتاب تجاری (2007)
  • حضور در لیست بهترین کتاب های سال که توسط New York Times Review Book، Boston Globe، St. Louis Post Dispatch و New York Magazine

نکوداشت های کتاب آنگاه به پایان رسیدیم

  • قطعا با این داستان خواهید خندید اما مواظب باشید! موج غمی که در آن وجود دارد شاید شما را غرق کند. (استفن کینگ)
  • رمانی فوق العاده و سراسر شوخ طبعی. (نیک هورنبی)
  • روایت متفاوت فریس که از زبان اول شخص جمع بیان می شود خیلی خوب از کار درآمده و این کتاب را به شاهکاری عالی بدل می کند. (نیویورکر)
  • داستانی که همه ی ما با تمام وجود وقایع آن را درک می کنیم. آفرین آقای فریس! (امیلی بابرو، New York Observer)
  • باور کنید، نمی خواهید این کتاب معرکه را از دست بدهید! (کارن لانگ)

در بخشی از کتاب آنگاه به پایان رسیدیم میخوانیم

دوران تعدیل نیرو فرا رسید. ماه ها بود که قضیه سر زبان ها افتاده بود، اما حالا دیگر رسمی شده بود. اگر خوش شانس بود می توانست شکایت کند. اگر کسی سیاه پوست، سالمند، زن، کاتولیک، یهودی، همجنس باز، چاق یا معلول بود بهانه ای برای شکایت کردن داشت. چند روز دیرتر یا زودتر همه مان کارمان را از دست می دادیم. به خاطر پیرهن تام که شده ما را حتما اخراج می کردند. خود تام لعنتی در فهرست اخراجی ها بود. فقط ما از او بیزار نبودیم، همسر سابقش از تام متنفر بود. قضیه به تسلط محدودکننده مربوط می شد. تام احساس می کرد وظیفه اش این است که بر دو بچه اش مسلط باشد. زنش به فونیکس رفت تا از شرش خلاص شود. ما در سایه توافقی جمعی به این نتیجه رسیدیم که تام را لعنتی صدا بزنیم. امبر لودویگ از وقتی باردار شد با این کار مخالفت کرد، اما واقعا اسم شایسته دیگری پیدا نکردیم و اعتراض امبر به جایی نرسید. تام وقتی خبر اخراجش را شنید تصمیم گرفت رایانه اش را از پنجره اتاق بیرون بیندازد. بنی شاسبرگر آن لحظه کنارش بود. بنی دوست نزدیک تام نبود اما کسی بود که با تام ناهار می خورد و بعد پیش ما می آمد و اخبار را گزارش می کرد... .

شناسنامه کتاب آنگاه به پایان رسیدیم

  • نویسنده: جاشوا فریس
  • مترجم: علی فامیان
  • زبان: فارسی
  • ناشر چاپی: نشر نیستان
  • تعداد صفحات: 416
  • موضوع کتاب: کتاب داستان و رمان خارجی
  • نسخه الکترونیکی: دارد
  • نسخه صوتی: دارد

بنابراین شنیدن این اثر به تمامی دوستداران ادبیات آمریکا توصیه می شود. امیدوارم از محتوای معرفی کتاب نهایت لذت را برده باشید و برای کسانی که کتاب دوست هستند، میتوانید ارسال نمایید و برای مشاهده ی مطالب پر محتوای دیگر میتوانید به بخش فرهنگ و هنر ساعدنیوز مراجعه نمایید. همچنین شما نیز بهترین کتابی که تا حال مطالعه کرده اید، برای ما معرفی نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
رونمایی از علی تبریزی رقیب مشهدی هادی چوپان با عضله های فولادی/ لقب اسطوره بدنسازی ایران برازندشه (196 نظر) رونمایی از چهره همسر محجبه حسن یزدانی در حرم ثامن الحجج +عکس/ جهان پهلوان جایزه مدال المپیک پاریس را از سلطان خراسان گرفت (185 نظر) وقتی شهربانو منصوریان در جواب هادی ساعی مدرک قبولی برادرش در آزمون دکتری را رو میکند/ تو دیگه کوتاه بیا دختر +عکس (171 نظر) بیوگرافی و زندگی خصوصی زهره حمیدی، بازیگر پیشکسوت تازه درگذشته ایرانی و همسرش+تصاویر جذاب و دیدنی (102 نظر) شهربانو منصوریان به سجاد غریبی: آقا پاشو بیا باشگاه یه هفته باهات کار کنم اگه نزدی همه رو نترکوندی هر چی خواستی بهم بگو+ویدئو (98 نظر) خلاقیت متفاوت بانوی هنرمند یزدی در طراحی زیبای چهره نورانی رهبر معظم انقلاب و شهید سلیمانی به سبک سیاه قلم+عکس (95 نظر) نگاهی به مدل مانتو کژوال ناهید کیانی و مبینا نعمت زاده در مراسم تجلیل از بانوان قهرمان المپیک/ هم اسپرت و هم شیک+عکس (68 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا گچ کار برای رسیدن دستش به سقف +عکس/ هنر نزد ایرانیان است و بس 😂 (68 نظر) نگاهی به کیک تولد محمد باقر قالیباف در کنار نوه هایش با خلاقیت بی نظیر اُوستا قنّاد در طراحی کیکی به شکل هواپیما /مبارکاا باشه (67 نظر) شهربانو منصوریان: بحثمون بشه به همسرم حمله ای می کنم که حواسش باشه، پا میزنم و فرار میکنم چون اگه از نزدیک بزنم میزنه زمین منو کشتی گیره+ویدئو (65 نظر) ویدا جوان: من از همسرم خواستگاری کردم و مراسممون توی باغچه کوچیک عمه همسرم بود و ما با آژانس اومدیم به مراسم عقدمون+ویدیو (64 نظر) حضور بازیگران و فوتبالیست های معروف در مراسم عروسی شیدا خلیق و همسرش+عکس/ از علی بیرانوند و سعید مهری تا نوید محمدزاده و سروش رفیعی (59 نظر) جشن تولد عاشقانه داریوش ارجمند درکنار همسر جوان و کم سن و سالش فرشته یغمایی/ ساده و خلوت در عین حال زیبا و شیک+عکس (54 نظر) نیلوفر شهیدی: در پروژه ای مشغول کار بودیم از همسرم خوشم اومد و گفتم قصد ازدواج ندارین خودمم فکرشو نمیکردم اما خواستگاری کردم+عکس (51 نظر) خلاقیت خنده دار راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پراید حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس🤣 (48 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز پنجشنبه 8 شهریور ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 8 شهریور 1403
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 8 شهریور 1403
همکاری مشترک رهبر معظم انقلاب و داریوش ارجمند، بازیگر سریال ستایش برای سرپا نگه داشتن خانه ابدی فردوسی
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 8 شهریور ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 8 شهریور 1403+فیلم
بیوگرافی و زندگی شخصی جعفر غفارنژاد رقیب مازندرانی هادی چوپان و همسر و فرزندش + عکس ها و فیلم جذاب و دیدنی
رهبر معظم انقلاب: من و آقای رفسنجانی وضع مالی خوبی نداشتیم آنقدر به بقال سر کوچه بدهکار شدیم خجالت می کشیدیم برویم و تقاضای نسیه کنیم
کیک دو تخم مرغی بدون فر و همزن؛ ساده، سریع، پف دار
فرماندار شهرستان شوشتر، برنامه‌های هفته دولت را اعلام کرد
حمزه سلیمانی بخشدار جدید شعیبیه شد
انفجار اسپری در خودرویی در تبریز حادثه ساز شد!
به بهانه تشبیه شهید رئیسی به امیر کبیر توسط رهبر معظم انقلاب؛ مروری بر نکات مشترک حکمرانی شهید رئیسی با امیرکبیر در یک نگاه +عکس
کوه های مریخی (دیولر بازاری ) سیوان، جاذبه طبیعی ناشناخته مرند
برخورد مرگبار روآ با نیسان وانت در محور تبریز ارومیه با 3 فوتی و 4 مصدوم
منتخب روز   
رو شدن مشکل الیکا عبدالرزاقی با وسایل همسرش امین زندگانی در برنامه دورهمی / مدیری میگه امین رو با همین میخ کج بپذیر😂 تصویری از غیرت مثال‌زدنی رهبر معظم انقلاب به زن ایرانی در میان جمعیت+ویدیو چقدر رهبر معظم انقلاب را می‌شناسیم؟+ویدیو/ دیدن و شنیدن این صحبت‌ها را از دست ندهید مزاح و شوخی رهبر معظم انقلاب با اعضای دولت مسعود پزشکیان حین سخنرانی+ویدیو پذیرایی ساده رهبر معظم انقلاب از مسعود پزشکیان و اعضای دولتش در بیت رهبری؛ شیرینی خشک با آب معدنی و لیوان یکبار مصرف+عکس/ اقدام هوشمندانه رهبری برای جلوگیری از اسراف غوغای حرکت پای پسر خردسال ووشوکار بر روی استیج یک آمفی تئاتر +فیلم/ اولش خجالت میکشید ولی ببین چه آتیش پاره ای زندگی کردن عجیب یک زن با اسکلت شوهرش / ماجرای عجیب زوجی که 5 فرزندشان را به پرورشگاه سپردند کبوتر تاج‌دار غربی؛ زیباترین کبوتر جهان که 900 میلیون قیمت دارد! +عکس ویدیویی شوکه‌کننده از پرواز زنبور با وجود قطع شدن سر! +ویدئو عنکبوتی که از «چراغ‌قوۀ طبیعی» برای شکار استفاده می‌کند قاب دو نفره دختر حسن روحانی در کنار کیمیا علیزاده؛ یکی ایستاده و یکی نشسته+عکس خاطره خنده دار مهران مدیری : تو خیابون شریعتی تهران ایست بازرسی نگهت میداره میگه برگرد دست و بذار روی ماشینت شروع میکنه به گشتن میگه این چیه میگم سوئیچمه یکم پایین تر این چیه میگم اینم زانومه